Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Invloed?? Wat voor invloed dan? Ik heb (en ik weet zeker dat er vele met mij zijn) niks bijzonders met Cruijff. Tja, zijn commentaar is wel grappig tijdens het EK/WK, maar daar houdt het mee op.
Hij wil geen bondscoach worden, terwijl half Nederland dat graag zou willen. Volgens zijn vertegenwoordiger is dat wegens gezondheidsredenen. Maar volgens mij is dat onzin. Hij heeft het nooit gewild. Dat heeft hij ook altijd gezegd.
Bealy schreef:Ik gok zo dat de gemiddelde PF stemmer niet eens weet wie bijvoorbeeld Anthony van Leeuwenhoek of Willem Drees zijn... laat staan wat ze betekend hebben..
Fitzroy schreef:Nogmaals: Pim Fortuyn stond al weken op nr. 1, ook voor de moord op van Gogh.
Citaat:Een Grootste Nederlander moet voor mij in de eerste plaats
- gestreden hebben voor idealen
- wetenschappelijke ontdekkingen hebben gedaan
- teksten of kunstwerken hebben nagelaten
- sportieve prestaties hebben geleverd
Sammie schreef:Omdat Anne het 'levende' bewijs was wat er gebeurde en datzoiets niet meer mag gebeuren.
Citaat:'Pim Fortuyn toch niet de Grootste Nederlander'
Uitgegeven: 16 november 2004 16:40
Laatst gewijzigd: 16 november 2004 16:40
AMSTERDAM - Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de uitzending van "De grootste Nederlander " zijn binnengekomen dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden, zo meldt de KRO in een persbericht.
Het probleem van de cijfers is veroorzaakt door 'langzame' computers, die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. En dat heeft te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Alle kiezers konden maximaal 6 stemmen uitbrengen en de computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.
Daardoor ontstond evenwel vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Toen de uitzending werd afgesloten stond Pim Fortuyn aan kop en werd hij onder het toeziend oog van de notaris als winnaar aangewezen.
Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn 'de grootste', maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000.
De KRO heeft besloten de afgesproken procedure te respecteren, en geen wijziging te brengen in de uitslag zoals die tijdens de uitzending is gepubliceerd.
Bron: Nu.nl
xKatleentjex schreef:Ik heb het zelf niet gezien (Belg) maar vind het ook een vreemde uitslag. Wat heeft Pim nu eindelijk betekent voor Nederland? Misschien als hij nog leefde, had hij misschien een grote bijdrage kunnen leveren en misschien werd Nederland daar beter van, of misschien was het op een grandiose flop uitgedraaid, maar helaas voor Pim en vele anderen werd hij vermoord en heeft hij dus totaal niks bewezen.
manzano schreef:Ze is daardoor niet belangrijker dan al die andere meisjes/kinderen die "hetzelfde" hebben meegemaakt. Daarbij is ze officieel geen Nederlandse. En zo'n dagboek betekent niet speciaal iets voor Nederland. Als iemand in België het had geschreven was de geschiedenis er niet anders door geworden.