Grijskenteken BLIJFT!!!!!!!!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 11:20

De KvK geeft het zelfs door aan de belastingdienst. Je krijgt vanzelf bericht en je kan voor verdere info naar de belastingdienst. Je kan dan ook het boek "Ondernemen" ophalen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 11:22

jeetje eindelijk besloten het grijze kenteken geval de deur uit te doen
blijft het grijs kenteken , nou ja fijn voor alle anderen in iedergeval
dacht al niet dat ze het er door zouden krijgen , gelukkig weer niet gelukt !

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:45

Omdat jij een bedrijf hebt dat belastingplichtig is, maar niet elke onderneming is belastingplichtig... KvK en Belastingdienst staan echt los van elkaar.

Zal eens even opzoeken of ik 't op de sita van KvK kan vinden.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:54

KvK"]
Als ik mijn bedrijf laat inschrijven bij de kamer van koophandel, krijg ik dan ook een BTW-nummer van jullie?
Nee, een BTW-nummer moet u aanvragen bij de Belastingdienst.
[/quote]
Om in te schrijven bij de KvK heb je geen BTW-nummer nodig.

[quote="Belastingdienst schreef:
Let op!
Er zijn bedrijven die niet ingeschreven hoeven te worden bij de Kamer van Koophandel. Dit geldt bijvoorbeeld voor sommige agrarische bedrijven. Ook personen die een vrij beroep uitoefenen (zoals arts, advocaat, makelaar, notaris of tolk), hoeven niet altijd te worden ingeschreven. Neem bij twijfel altijd contact op met de Kamer van Koophandel.

Om een BTW-nummer te krijgen hoef je niet ingeschreven te staan bij KvK.

Citaat:
Vrijstelling van BTW
De goederen en diensten die zijn vrijgesteld van BTW, zijn te verdelen in een aantal categorieën. Globaal genomen zijn de volgende soorten goederen en diensten vrijgesteld van BTW:

onroerende zaken (Zie ook: de folders 'Als u een bedrijfspand gaat kopen of verkopen' en 'Als u een bedrijfspand gaat huren of verhuren' die u kunt downloaden );
onderwijs;
diensten in de medische sector (alleen erkende medici, dus geen alternatieve geneeskunde);
diensten door sportverenigingen aan hun leden;
sociaal-culturele diensten en producten;
financiële diensten;
kinderopvang;
thuiszorg;
diensten door componisten, schrijvers en journalisten;
fondswerving door vrijgestelde organisaties. De vrijstelling is beperkt tot € 68.067 voor leveringen en € 22.689 (door sportorganisaties € 31.765) voor diensten.
Voor landbouwers, veehouders, tuinbouwers en bosbouwers geldt de zogenoemde landbouwregeling. De leveringen van goederen en diensten door ondernemers die van deze regeling gebruikmaken, zijn ook vrijgesteld van omzetbelasting.

Dergelijke bedrijven behoeven géén BTW-nummer. Ze mogen, in bepaalde gevallen moeten, zich echter wel inschrijven in het Handelsregister.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 12:54

Sylvia schreef:
Omdat jij een bedrijf hebt dat belastingplichtig is, maar niet elke onderneming is belastingplichtig... KvK en Belastingdienst staan echt los van elkaar.

Zal eens even opzoeken of ik 't op de sita van KvK kan vinden.


Staat los van elkaar, maar lichten elkaar wel in!!!!
Je moet toch een nummer hebben om een aangiften te doen, ook al ben je niet belasting plichtig. Je kan ook wat terug krijgen.

Ik ga geen bedrijf beginnen!!!!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 12:54

Phia, zie bovenstaande post. En dat 'jij' mag je in z'n algemeenheid lezen Lachen

Tuurlijk licht KvK de Belastingdienst in, dat doen banken en zo ook. Maar omdat jij een bankrekening hebt wilt 't niet meteen zeggen dat je ook een BTW-nummer moet hebben...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:37

Hoe zit dat met als wij een stichting voor ons Forum maken? Eigenlijk moeten we daar wel aan ivm advertentie aanbod later. Kan je dan ook je grijs kentekentje zeker stellen? Anders wordt ik gewoon paardentaxi Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:38

Fasel schreef:
Anders wordt ik gewoon paardentaxi Haha!


En vraag 10 euro per kilometer zodat niemand mij inhuurt

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 13:41

Als het doorgaat (dit had ik al geplaatst maar het is weer weggevallen) dan doen wij onze oude Mercedes D 240 eruit. Daar betalen we geen belasting voor en hij is heel laag verzekerd (classic car). We gebruiken hem alleen als er iets getrokken moet worden, verder rij ik in een klein autootje en man op zijn motor.
Ik wil dan wel een 4x4 met grijs kenteken als die betaalbaar worden, per slot hebben we een eenmanszaak Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 13:56

Ach, we gaan toch Nederland verlaten. Dank zij 1 bak ellende. 500.000 mensen (Nederlanders) per jaar verlaten Nederland. Het worden er steeds meer, hoe zou dat nu toch komen????

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:02

Fasel schreef:
Hoe zit dat met als wij een stichting voor ons Forum maken? Eigenlijk moeten we daar wel aan ivm advertentie aanbod later. Kan je dan ook je grijs kentekentje zeker stellen? Anders wordt ik gewoon paardentaxi Haha!


Een stichting hoort iig ingeschreven te staan bij KvK. Of ze een BTW-nummer moeten hebben durf ik niet met zekerheid te zeggen, dat zou ik even moeten navragen op kantoor als je dat echt wilt weten Lachen

Maar ik geloof dat Bart zijn Bokt-zaken wel goed geregeld heeft hoor Knipoog Alhoewel ik best de administratie wil komen doen Clown

Nagelbijten / Gniffelen Oh jee, dit bericht gaat vast en zeker naar EA-CO verbannen worden Verdrietig

Oh en Phia: hou ook even rekening met de immigratie... Ik geloof dat er op dit punt meer emigratie is dan immigratie, maar dat trekt rap zat weer bij. En anders maar niet, des te meer ruimte heb ik Schijnheilig

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:05

Ilindra schreef:
En vraag 10 euro per kilometer zodat niemand mij inhuurt


hey da's best een goeie!!! Haha!. Ben zo aan mijn Discootje gehecht inmiddels dat ik die dus niet meer kwijt wil. Je moet wat he Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:06

PhiaBink schreef:
Ach, we gaan toch Nederland verlaten. Dank zij 1 bak ellende. 500.000 mensen (Nederlanders) per jaar verlaten Nederland. Het worden er steeds meer, hoe zou dat nu toch komen????


En dan gek opkijken dat we zoveel buitenlanders hebben. Tja, als nederland vertrekt, dan blijven die mensen over

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:07

Sylvia, zou je het eens willen navragen???? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:08

Phiabink, je moet niet zo schelden op de man hoor. Hij heeft al zo'n vreselijke pijn aan zijn poezelige voetje. En dan moet er ook nog een velletje van zijn bovenbeentje af om over zijn voetje heen te gaan. Da's best sneu hoor Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:09

En 't is nog voorpagina nieuws ook Frusty

Fasel, ik zal 't dadelijk even in de mail vragen. Heb nl 2 weken vakantie bedenk ik me net Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:11

Tja, nou ja, het voetje van ons kleinzerig manneke is natuurlijk ook wel voorpaginanieuws waard he Haha!

Dank je. Lief van je.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:19

Fasel schreef:
Tja, nou ja, het voetje van ons kleinzerig manneke is natuurlijk ook wel voorpaginanieuws waard he Haha!

Dank je. Lief van je.


Hoe weet jij dat hij kleinzerig is? En: dat de media dit graag in het nieuws brengen wil niet zeggen dat hij daar zelf op zit te wachten. Zou me voor kunnen stellen dat hij ook denkt "Laat mij gewoon met rust en herstellen er zijn belangrijkere dingen op de wereld".

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 14:37

Ja, Harry Potter Sr. Cool heeft het al moeilijk genoeg. Hij probeerde zeker ergens een wit voetje te halen, maar helaas mislukt. Haha! Dit waren de gevolgen. Tong uitsteken

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:39

Gutteguttegut, kunnen jullie nou niks anders dan balkenende afkatten?
zielige typjes.
Dit topic ging over het grijze kenteken, niet over de gezondheidsperikelen van dhr B

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:40

En als wij zoiets hebben, is gewoon via poli kliniek
Mogen we echt niet in het ziekenhuis blijven.
Je word naar huis geschopt en ziet maar hoe je naar de plee komt.

Maar ach verschil mag er zijn...
Tussen ons belastingbetalertjes en ontvangertjes

En dat grijze kenteken, ik wacht nog maar een geduldig af.
En mag het nu nog wel, ben ik bang dat het een jaar later alsnog weg gaat.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:43

PhiaBink schreef:
Ja, Harry Potter Sr. Cool heeft het al moeilijk genoeg. Hij probeerde zeker ergens een wit voetje te halen, maar helaas mislukt. Haha! Dit waren de gevolgen. Tong uitsteken


Hij mocht zijn voet niet belasten. Dus maakte Evers (in zijn imitatie van Bernhard) de grap 'een onbelaste voet' Haha!

En nee, als het om BakEllende gaat dan draait mijn maag al om. Die man en zijn kabinet maken er een grote puinbak van.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:56

Fasel schreef:
Hij mocht zijn voet niet belasten. Dus maakte Evers (in zijn imitatie van Bernhard) de grap 'een onbelaste voet' Haha!

En nee, als het om BakEllende gaat dan draait mijn maag al om. Die man en zijn kabinet maken er een grote puinbak van.


Hadden ze hem niet gewoon op de wachtlijst kunnen plaatsen Haha!

Maar ja wat betreft grijs kenteken, ze gaan de beschouwingen volgende week toch zonder Balk doen dus komen we er snel genoeg achter wie welk koehandeltje wint.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:06

sarabande schreef:
Hadden ze hem niet gewoon op de wachtlijst kunnen plaatsen Haha!



Wilden ze wel maar toen ging ie op de grond liggen huilen heftig om zich heen slaand 'ik wil een operatie, ik wil een operatie, ik heb aaaauuuuuuwwwwww' Haha! Nou ja, dan geef je zo'n kind toch zijn zinnetje he Haha!.

Ik hoop dat we voorlopig even rust hebben vwb het grijs kenteken. En anders wordt ik toch maar paardentaxi. Effe denken over een slogan 'Laat uw paard vervoeren door Faas, dan arriveert hij in een vluchtige waas' Haha! of zoiets Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 15:09

Wees niet dwaas neem de paardetaxi van Faas