De eerste keer..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 19:44

En nu even over sex en de bijbel:

Vaak hebben mensen een raar beeld van relatie, huwelijk, sex en geloof. Op een of andere manier schijnt de halve wereld bijv. te geloven dat God tegen sex is. Als je verteld dat je christen bent is het meteen zo van 'dus jij doet niet aan sex voor het huwelijk?' En vaak weten de meeste christenen nieteens uit te leggen waarom het niet mag... het mag gewoon niet zeggen ze...

Eerste vraag: Is God tegen seks?? NEEEE!!!!
Integendeel. Kijk maar eens naar de volgende teksten:

Genesis 2:18 En de Here God zeide: Het is niet goed, dat de mens alleen zij.

Spreuken 5:19 Zij is lieflijk en charmant. Laten haar borsten je steeds weer het hoofd op hol brengen en laat je overspoelen door haar liefde.

God is juist voorstander van het samenzijn van mensen (met alle gevolgen van dien Lachen). Maar het was aan de andere kant ook geen grapje of iets lolligs. Het is iets moois, iets kostbaars, iets rijks! Hij had er dus wel een bedoeling mee, méér dan het zielig lijkende 'niet langer alleen zijn'.
Nu zegt de bijbel dat seksualiteit binnen het huwelijk thuishoort, dus om de diepste bedoeling van seksualiteit te begrijpen, moet je eerst naar de achterliggende gedachte van de relatie tussen 2 mensen kijken (het huwelijk):

Genesis 1:27 God schiep daarop de mens als Zijn evenbeeld. Als man en vrouw schiep Hij hen.

Efeze 5:31 Als een man trouwt, moet hij zijn ouders verlaten en één met zijn vrouw worden. Dan zullen zij samen één mens zijn.

Dusss... Om te beginnen kom je als man en vrouw kom je samen het dichtst bij Gods evenbeeld. Het is wel iets wat moet/mag groeien, maar dan heb je ook wat. En dat start dus bij het huwelijk, want daar ontstaat iets nieuws: Eén nieuwe mens ontstaan uit man en vrouw. Dé mens, die verder mag uitgroeien naar Gods beeld. Maar hoe wordt je één? Handtekening zetten op het gemeentehuis? Zegening in de kerk? Nope:

1 Corinthe 6:16-18 Of weet u niet dat u, door gemeenschap te hebben met een prostituee, één met haar wordt? Want God heeft gezegd dat man en vrouw door de gemeenschap één lichaam worden. Maar als u gemeenschap met de Here hebt, bent u één van geest met Hem. Houd u ver van elke vorm van hoererij. Geen andere zonde heeft zó wezenlijk met uw lichaam te maken. Als u met een andere dan uw eigen vrouw gemeenschap hebt, doet u kwaad aan uw eigen lichaam.

Hieruit blijkt dat seksualiteit niet alleen iets lichamelijks is, maar ook iets geestelijks. Het is niet alleen een geestelijke activiteit, het is ook blijvend veranderend. Je smelt als man en vrouw als het ware samen door de seksualiteit. Maar vraag je je misschien af… betekent dat dan dat als je seks met iemand hebt je met die persoon getrouwd bent? Nee:

Hebreeen 13:4 Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen.

1 Cor. 7:2 Maar om ontucht te voorkomen, is het beter dat iedereen trouwt; elke man moet zijn eigen vrouw hebben en elke vrouw haar eigen man.

Geknoei na het huwelijk is echtbreken en geknoei ervoor is…hoereren… In gewoon Nederlands zou je het dus ook ontucht kunnen noemen. Is God dan toch een zeurpiet??? Neeee… Geen andere zonde heeft zó wezenlijk met uw lichaam te maken, lezen we in 1 Cor. 6. God wil ons -geestelijk lichaam- beschermen! Hij wil het beste voor ons.
Hij weet ook wel dat -zeker voor mannen- seks iets heel aantrekkelijks is. Het mannenhart wil van nature zoveel mogelijk seks met zoveel mogelijk verschillende -liefst knappe- vrouwen. Paulus is er nogal eerlijk over in Kolossensen 3:5: Weg dan met alle aardse zonden, zoals sexuele zonden, vuiligheid, hartstocht, slechte verlangens.
Dat die vrouwen daardoor -geestelijk!- beschadigd raken daar denk je als man op dat moment niet aan, je hebt het niet door, maar het gebeurt wel en dat is niet de bedoeling...



Openbaring 21:4 Hij zal alle tranen van hun ogen afwissen en er zal geen dood meer zijn. Van verdriet, rouw en pijn zal geen sprake meer zijn. Dat hoorde allemaal bij de oude wereld en die is voorgoed voorbij. Kijk eens wat er gebeurt in dat huwelijk straks. Het mooie is, in een goed huwelijk worden ook tranen afgewist en het is de beste plek voor verwerking van verdriet, rouw en pijn. Natuurlijk eindigt iedereen dood. Maar het huwelijk is ook de plaats van de tegenhanger daarvan… NIEUW leven!! (door seks overigens Knipoog))

Op Gods manier sex hebben is uiteindelijk niet alleen de beste manier, maar ook de lekkerste manier! Seks gebaseerd op lust is even leuk/lekker en zorgt voor tijdelijk genot. Maar na een tijdje ben je de ander uitgekeken en wil je weer een nieuw speeltje. Seks gebaseerd op groeiende liefde gaat dieper en is -daardoor!- veel lekkerder en…blijvend!…daar mag je God in vertrouwen.

En wat als je nu pas later christen wordt en al sex gehad hebt...? God is genadig en kan en wil mensen weer heelmaken. Zeker als jij niet wist dat het zo in elkaar zat... Hij is dus niet zo verschrikkelijk en onvergeefelijk als sommige mensen hier beweren.

Dit stukje staat hier trouwens niet om mensen de les voor te schrijven, maar om te laten zien waarom wij wachten met sex.

MirjamMouse

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 20:44

Wow...hele preek...Lachen Heel goed uitgelegd meissie!!!
Maar kijk...het is niet zo dat ik geen lichamelijk contact met m'n vriend heb...ik bedoel, ik ontdek een hoop en hij ook, maar we hebben geen sex, daarmee bedoel ik, geen penetratie, eenwording van 2 lichamen.

En ik moet niet met hem trouwen...het is net zoals iedere andere relatie, je bouwt eraan, je praat, je doet dingen, je groeit naar elkaar toe...maar als het niet werkt, betekent het niet dat ik bij hem moet blijven...ik kies hem ook zelf uit, dus kies ik ook als ik niet verder wil (waar nu nog geen enkel spoor van is...*LOL*)

En het is idd zo dat vele mensen niet precies begrijpen wat God bedoeld met sex, want het is puur natuur. En als je hooglied leest (een boek in de bijbel) dan kan dat behoorlijk op je fantasie werken...het is 1 en al beeldspraak, maar zo puur...

MirjamMouse

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-04 20:48

MarianneR schreef:
Maar wat vindt je vriend hiervan? Is nogal wat, zeker voor een man Knipoog


Mijn vriend is ook christen, helaas geen maagd meer, maar iedereen heeft zo z'n dingen in z'n leven. En hij heeft daar achteraf ook spijt van, maar ja...je doet weleens dingen waar je spijt van hebt, je kan de tijd niet terugdraaien, alleen de toekomst 'verbeteren.'

Hij weet er wel een hoop van, en dat werkt in mijn voordeel want hij weet precies waar ie me moet verwennen (believe me!!!!)

Hij is het dus 100% met de bijbel eens (niet met mij...Lachen dat ook natuurlijk, maar het gaat meer om wat de bijbel zegt, omdat we beide hetzelfde geloven) en wil ook geen sex voordat we trouwen, maar zoals ik hierboven al verteld heb...we zitten wel aan elkaar, en dat is al een hele opwindende zaak voor mij, zo groen als gras (nu iets minder dus...haha...Haha!)

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:52

Ik vind het knap dat je op deze leeftijd nog maagd bent!!
Hoe voelt de eerste keer... dat kan voor iedereen verschillend zijn. Bij de ene doet het pijn en bij de ander juist niet.
Zie dit als verliefd zijn... ieder heeft hier een eigen mening over en een eigen gevoel zo ook met sex.
Wat wel bij heel veel vrouwen is... Dat ze na een tijdje de penetratie (neuken) pas lekker vinden.

Wacht gewoon af tot je voor jou iemand tegen komt waarvan je denkt dat die voor jou de goede is om ontmaagd te worden.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 00:00

De bijbel is toch in a way voor seks?? Veel kinderen krijgen......Dat staat toch ook in de Bijbel of niet ?

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:42

ik was 15 ...

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:48

Marieke schreef:
Ik vind het jammer dat de bijbel je dit verbied. Sex voor het huwelijk.
dat zegt de bijbel niet, dat zegt de kerk. dat is nogal een verschil. er staat NERGENS in de bijbel dat er geen seks mag plaatsvinden VOOR het huwelijk. het enige dat er staat is dat het wijs is niet direct met iemand onder de lakens liggen (maar dat kan iedereen je wel vertellen denk ik).

ik begrijp de reacties niet helemaal waarom mensen vinden dat het knap en goed is dat je tot je 21e wacht met seks.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 15:49

ja idd, ik was wel 15 toen ik het voor het eerst deed maar ik heb er geen spijt van. ook al wat ik zo jong. want ik heb nu nog steeds met mijn huidige vriend die mij ontmaagd heeft. en al zou ik geen relatie met hem hebben zou ik nog steeds maagd zijn. want ik wou gewoon op de "ware" wachten!

lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:00

Ik zou toch wel willen weten wat voor vlees ik in de kuip heb, voor ik zou gaan trouwen Bloos!
Stel nou dat het sexueel helemaal niet klikt?

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:13

SuperPepeijn schreef:
ik begrijp de reacties niet helemaal waarom mensen vinden dat het knap en goed is dat je tot je 21e wacht met seks.


Mensen vinden het meestal juist niet goed, omdat ze denken dat je eerst ff gecheckt moet hebben of je mannetje wel redelijk kan presteren (onzin vind ik, maargoed) en knap vinden de meeste mensen het om nouja, denk maar eens logisch na, dan kom je er wel op... Het is iets wat ik al eerder zei, wat is makkelijker, toegeven of volhouden? En dan is het knap om, en zeker in een vaste relatie, je grenzen te stellen op gebied van sex.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 16:21

SuperPepeijn schreef:
dat zegt de bijbel niet, dat zegt de kerk. dat is nogal een verschil. er staat NERGENS in de bijbel dat er geen seks mag plaatsvinden VOOR het huwelijk. het enige dat er staat is dat het wijs is niet direct met iemand onder de lakens liggen (maar dat kan iedereen je wel vertellen denk ik).


De bijbel keurt sex voor het huwelijk niet goed... Er staat idd niet: Gij zult geen sex hebben voor het huwelijk, maar er staat overduidelijk wel dat het binnen een huwelijk thuishoort... Er staat dus wel in de bijbel dat er geen sex mag plaatsvinden VOOR een huwelijk. Wel IN een huwelijk.

Hebreeen 13:4 Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld

En omdat de mensen toch eigenwijs zijn en het in de meeste gevallen wel doen, en ook dat weet God, probeert Hij je ervoor te waarschuwen dat het gevaarlijk is en dat het niet Zijn bedoeling is van sex. Maar zoals iedereen weet, hebben mensen een vrije wil (bruce allmighty) en is deze keuze dus helemaal aan hen. Maar nogmaals... God heeft het duidelijk bedoeld voor in een huwelijk.

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:56

sandorra schreef:
Ik ben 21 (bijna 29 sept) en ik ben ook nog maagd. Heb toen ik 16, 17 jaar was wel vriendjes gahad maar ben er niet aan toe gekomen. Ik heb nu al een hele tijd geen vriend gehad vanaf mijn 18de) , maar ben er nu wel weer aan toe om een nieuwe realatie op te bouwenen dan zien we wel waar het schip strand.


Idem als Sandorra.

Mirjam, ik heb echt diep respect voor je. Ik ben ook christelijk opgevoed alleen niet met de gedachte dat je geen seks 'mag' hebben voor het huwelijk. Zeker in deze tijd dat het vrij bijzonder is dat je net als ik 21 bent en nog maagd (eerder was ik er ook echt nog niet aan toe en ben blij dat ik me nooit heb laten overhalen), vind ik het echt heel bijzonder dat jij je aan je door je eigen gestelde 'normen' vasthoud. Ik weet zeker dat ik dat niet kan. Geniet er iig verder van Knipoog

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:04

SuperPepeijn schreef:

ik begrijp de reacties niet helemaal waarom mensen vinden dat het knap en goed is dat je tot je 21e wacht met seks.


Ik ook niet helemaal eigenlijk?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:07

SweetTinka schreef:
Mensen vinden het meestal juist niet goed, omdat ze denken dat je eerst ff gecheckt moet hebben of je mannetje wel redelijk kan presteren (onzin vind ik, maargoed)


Waarom onzin? Ik heb wel eens meegemaakt dat het op gebied van seks TOTAAL niet klikte, nou, dat is toch best een afknapper als je dan getrouwd en wel het bed betreedt Bloos!
Bovendien vind ik het sowieso raar dat mensen leven met het standpunt dat je maar met één iemand in je leven seks gaat hebben.. Hoe kun je nou weten dat je pindakaas lekkerder vind dan hagelslag als je dat nooit geprobeerd hebt?
Mijn bescheiden mening hoor.. Bloos

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:42

Mijn eerste keer was pijnlijk, bloederig en helemaal niet opwindend of lekker. Het duurde me allemaal veels te lang en was veels te veel geklungel. Dat kwam vooral omdat het ook voor hem de eerste keer was en we dus twee stuntels bij elkaar waren. Toen eindelijk het condoom om was, knapte hij halverwege. Boos!
Gelukkig is het later wel beter geworden Haha! Bloos

Leo

Berichten: 50200
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:22

Ik ben 16 en nog maagd. Heb wel een hele lieve vriend Lachen

Ik zie wel wanneer het er van komt, al is het over vier jaar, ik vind echt dat je af moet wachten tot je er klaar voor bent. écht klaar

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:32

SweetTinka"]
De bijbel keurt sex voor het huwelijk niet goed... Er staat idd niet: Gij zult geen sex hebben voor het huwelijk, maar er staat overduidelijk wel dat het binnen een huwelijk thuishoort...
[/quote]onzin. dat is een interpretatie (van de dominee?). het staat er niet. punt.

[quote="SweetTinka"]
Er staat dus wel in de bijbel dat er geen sex mag plaatsvinden VOOR een huwelijk. Wel IN een huwelijk.

Hebreeen 13:4 Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld
[/quote]ik zie nergens de simpele woorden: eerst trouwen, dan seks. al het andere zijn interpretaties dus.

[quote="SweetTinka"]
En omdat de mensen toch eigenwijs zijn en het in de meeste gevallen wel doen, en ook dat weet God, probeert Hij je ervoor te waarschuwen dat het gevaarlijk is en dat het niet Zijn bedoeling is van sex.
[/quote]dat het riskant is met zomaar de eerste de beste naar bed te gaan, daar hebben we geen bijbelse-interpreties voor nodig hoor. wat zijn bedoelingen zijn, weet overigens niemand, net als dat niemand weet of hij uberhaupt bestaat, vandaar het geloven Knipoog

[quote="SweetTinka schreef:
Maar nogmaals... God heeft het duidelijk bedoeld voor in een huwelijk.
...zegt de dominee.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:34

SweetTinka schreef:
Het is iets wat ik al eerder zei, wat is makkelijker, toegeven of volhouden? En dan is het knap om, en zeker in een vaste relatie, je grenzen te stellen op gebied van sex.
waarom?

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:36

ik was net 2 maanden 14. en ik was dronken. ( zeker wel vrijwillig) ik lag op een strand met 2 biertjes in de hand. de jongen was 16. vakantie vriendje maar wel veilig he !! condoom... ik sdacht dat me moeder het aan me kon zien en ik voelde me daarna erg raar en vreemd. ik was nu echt vrouw en zo., heb snachts liggen huilen. niet dat ik er spijt van had eant de vonken vlogen er af. maar gewoon dat ik het nu gedaan had. het deed wel pijn. of ik bloede weet ik niet volgens mij niet.
Daarna deed het nooit meer pijn of iemand moest zeer groot zijn hihihih
Ik heb in de jaren zo veel vriendjes( LEES: HET gedaan) gehad dat ik het niet meet weet hoe veel het er waren Bloos . ik heb er gen spijt van zo sletterig te zijn geweest want ik heb er veel van genoten. maar gelukkig al 6 jaar monogaam!!!!!

maaridd.. ik geniet met volle teugen !! zou het niet meer willen missen! hihi

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:41

SweetTinka schreef:
De bijbel keurt sex voor het huwelijk niet goed... Er staat idd niet: Gij zult geen sex hebben voor het huwelijk, maar er staat overduidelijk wel dat het binnen een huwelijk thuishoort... Er staat dus wel in de bijbel dat er geen sex mag plaatsvinden VOOR een huwelijk. Wel IN een huwelijk.

Hebreeen 13:4 Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld

En omdat de mensen toch eigenwijs zijn en het in de meeste gevallen wel doen, en ook dat weet God, probeert Hij je ervoor te waarschuwen dat het gevaarlijk is en dat het niet Zijn bedoeling is van sex. Maar zoals iedereen weet, hebben mensen een vrije wil (bruce allmighty) en is deze keuze dus helemaal aan hen. Maar nogmaals... God heeft het duidelijk bedoeld voor in een huwelijk.


waarom is het gevaarlijk voor niet gehuwde en niet voor wel gehuwde? ik ben getrouwd maar zoveel is er neit verandert. alleen belasting technisch gezien wel en dat ik nu een ring draag. maar er is nooit iets van me relatie verandert. Verward
Ik geloof pertiment niet in god. en alleen in me zelf ( ook nog niet soms)
Ik vind als hij bestaat waarom is er dan zoveel ellende in de wereld. want god ( zegt mEN) heeft het goed met ieder.. nou dat is te zien door alle rotzooi in de maatschappij en ongelukkige toestanden en leed

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 21:58

Ik kom ook uit een christelijk gezin,had voorlichting gehad van de bloemetjes en bijtjes verder niet.
Van mijn 18e tot 21e had ik een vriend waarmee ik opgegeven moment wel iets wilde,maar gek genoeg hij deed maar niets!
Hebben mijn ouders toch nog maar wat bijgeschaafd aan mijn voorlichting dat er mannen zijn die wel vriendjes willen zijn maar sex hebben met een andere man.(dit was 29 jaar geleden hoor)Had er nog nooit van gehoord Bloos! homo's Verward
Op mijn 22e hele leuke collega uit gezocht want de drang was toen wel erg groot Haha!
Nooit spijt van gehad, de eerste keer was niet geweldig en wat bloed verlies,maar na een uurtje wilde ik het nog wel een keer proberen Haha!
Veel beter en leuker

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:28

Ik ben ook christelijk opgegroeid.
Voor mijn gevoel is sex iets waarmee je een ander niet zou moeten kwetsen (zoals vreemdgaan bijvoorbeeld) of manipuleren.
En zo kan je sex ook zien als iets 'heiligs', als je eigen gevoel er eerlijk over is en als je er niemand mee kwetst of benadeelt zou mijn God er in mijn ogen vast niet zo'n groot punt van maken als ik het niet een leven lang op 1 sexpartner houd.

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:43

Ik was 17 en ik heb er absoluut geen spijt van gehad.
Het deed wel een beetje pijn en ik bloedde ook wel wat..
Maar ik was erg gespannen.
Nu zou ik het voor geen goud meer willen missen.
En ik ben blij dat geen sex voor het huwelijk voor mij niet bestaat.
Want dat hield ik echt niet vol.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:47

SP, in ieder topic over het geloof ga jij er altijd eigenwijs en ontzettend fel tegenin. Zo van: Wat IK zeg en geloof is goed, wat jullie geloof zegt is vette ONZIN.

Reageer dan liever niet. Je hoeft mij niet te vertellen wat jij denkt hierover. Er waren mensen die nieuwschierig waren naar hoe het christelijke geloof ertegenover staat en waarom wij als christenen wachten. Ik geef daarop antwoord en laat vervolgens iedereen in zijn/haar waarden. Nogmaals, wat maakt mij het uit wanneer wie met wie sex heeft? Ik houd me aan mijn waarden en normen en dan is het toch goed? Dat jij dat alles onzin vindt en zonodig overal tegenin moet gaan vind ik soms een beetje kinderachtig worden. Het gaat daar niet om, als je er zonodig wat over kwijt moet, pb me dan, maar ik vind wel dat je ons een beetje in onze waarde moet laten. Ga je tegen moslims ook altijd vertellen wat er wel of niet in de koran staat? Ieder zijn eigen geloof en normen en waarden.

En daarom heet het ook een geloof... Je gelooft het, of niet.

Scheve mond

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:51

ok dan sweet tinka....
Kom maar op voor je eigen rechten!
Ik heb respect voor je.