Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:52

Toch kun je wel eens contact opnemen met die oom, die priester is. (maar ook onder priesters heb je rare figuren). Maar die priester kan hem misschien wel tot inkeer brengen?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:55

Dat is te hopen ja Desiree, dat ie dat zou kunnen. Volgens mij krijg je iemand niet zo snel uit een sekte. Maar ik vind dat je vader jou leventje in Nederland niet mag afpakken. Zijn er genoeg mensen bij wie je sowieso terecht kan?

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:59

jeeyje meis, wat verschrikkelijk!!!
ik denk, zoals velen hier, dat je toch weg moet gaan, dit is voor jou niet te doen, en je gaat er ene keer aan onderdoor!! Ik vind het trouwens echt heel knap dat je dit allemaal durft te zeggen, en denk dat dat heel goed is, om dit niet voor jezelf te houden!! Je moet echt voor jezelf kiezen, ook al is dat heel moeilijk!

Heel veel strkte!!!!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:00

Hey lott..
Toch maar op bokt gezet
heb je goed, zo kan je even alles van je af schrijven en zijn er vaak mensen die je super goed kunnen opvangen..
Helaas ben ik er niet zo 1, ik vind het zo moeilijk om mensen met zo veel verdriet op te vangen en heb het er zelf soms ook gewoon moeilijk mee..
Wat ik wel wil zeggen dat ik echt super met je mee leef en dat ik je alle geluk en sterkte wens die je maar kunt krijgen..
Ik duim voor je
Kusje Ach gut

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:01

toch denk ik wel dat je oom mogeljk kan helpen. Neem contact met hem op en praat met hem. Hij zal waarschijnlijk een stuk meer met beide benen op de grond staan en begrijpen dat jouw leven hier belangrijk voor je is. Je roots, je opleiding, je omgeving waar je je aan vasthoudt. en hij moet je vader dat aan het verstand krijgen. Maar het zou het beste zijn als je bij je vader uit huis ging, en bij betrouwbare mensen die je goed kent kon verblijven, hier, in je eigen omgeving. Kan je oom daar niet voor zorgen?

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:10

jezus wat een bizarre situatie zeg!!Ik vind dit echt heel erg voor je! Dat je dit ook nog moet hebben na je moeders overlijden... Ik zou vooral niet naar brazillie gaan en vooral je school af proberen te maken... Ik begrijp ook heel goed dat je ook aan de ene kant wel weg wilt lopen maar aan de andere kant niet. Je voelt toch diep in je hart denk ik nog wel dat je van hem houd en dat je toch niet weg wilt omdat het je vader had. Ik vind dit echt een lastige situatie en als het zo blijft zou ik het huis wel uitgaan uit bescherming voor jezelf. heb je geen famillie waar je heen kunt??

Trouwens ik vind dat naar die oom gaan ook een beetje eng stel dat hij daar ook in gelooft als priester zijnde Scheve mond Ik weet hoe moeilijk het is om een keuze te maken, heb zelf een knettergekke moeder om het zo maar even te zeggen die vd week nog eens duidelijk heeft gemaakt dat ze ons nooit meer wil zien... Keihard maar op zich doet t me wel pijn maar ik heb haar twee jaar niet gezien en ik ben vervreemd van haar dus aan de andere kant herken ik haar niet meer zoals mijn moeder, ze is een vreemde heks voor me om het zo maar te zeggen..Heks om hoe ze nu is Keihard. Ik weet ook nog hoezeer ik twijfelde bij wie ik zou wonen omdat het toch mijn moeder was. Maar gelukkig heb ik nog een vader die achter ons staat en ons steunt en dat heb jij niet en dat maakt deze hele situatie ook erg moeilijk.

daarbij komt dat je steeds weer op het punt komt dat je denkt was mijn moeder maar niet... Ik heb dat ook bij een aantal dingen, mijn pony moest ook bijna weg we moesten bijna verhuizen en van een goed leven gingen we van ons gevoel naar niks( wat in feite ook zo is) Ik voelde het als mijn pony, mijn maatje weg, mijn moeder weghet huis weg Maar als ik dan naar jou kijk, jij hebt helemaal niks meer om op te staan en dat heb ik gelukkig nog wel... Ik hoop echt dat het beter gaat en dat je een juiste keus kunt maken. heel veel sterkte met deze situatie!!! En als je wilt pben dan kan dat!

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:23

Heb je geen grootouders die kunnen helpen?

Mist

Berichten: 9495
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:29

Hai meid, ten eerste heel veel sterkte, vooral na het "verlies"van Jamy. Helaas ken ik zo'n beetje de situatie waarin jij zit, op deze manier heb ik 10 jaar geleden mijn zus verloren, deze is meegezogen in de wereld van hypnotherapeuten, vorige levens etc. (als je meer wilt weten via pb) Ik heb de site van Omnicum bekeken, een ander jasje, maar komt me griezelig bekend voor, die onzin.

Allereerst, zoals de anderen ook zeggen, NIET naar Brazillie gaan!, wie weet wat hij daar voor jullie in petto heeft (vestigingen van Omnicum ?) Is er misschien een huisarts waarmee je kunt praten ? (hoewel vaak het beroepsgeheim in de weg staat)

als je dat wilt kan ik aan adressen komen van instanties/stichtingen en advocaten, die vaak veel ervaring hebben met dit soort dingen. Je vader is een volwassen vent, die binnen bepaalde grenzen kan doen wat ie wil, maar misschien is een soort bemiddeling mogelijk (jij doet jouw ding/jouw vader het zijne) Ik snap hoe moeilijk het is om met je vader te breken, hoewel me dit, als nuchtere buitenstaander, wel het beste lijkt.
Op dit moment heeft jouw vader "gewonnen"je bent je dierbaarste bezit kwijt (hij beseft ws niet dat hij ook zijn laatste machtsmiddel kwijt is) in zijn ogen is de weg nu vrij. Als "kind"zoek je altijd de "goedkeuring"van je ouders, je wilt dat ze trots op je zijn- en zeker als je je moeder al verloren bent, kan ik me voorstellen dat breken met je vader (want dan ben je helemaal alleen) niet ziet zitten. Maar stel je voor dat je bv begeleidt kamerwonen zou kunnen doen....je kunt nog steeds thuiskomen! maar wel op jouw voorwaarden! Ik weet wat dit soort situaties met gezinnen kan doen, de stress is ongeloofelijk. Ik ben ook zowat letterlijk het huis uit gevlucht, maar heb wel mijn 2 paarden meegenomen en daar ook de prijs voor betaald, 2 banen naast elkaar etc. maar ben wel innerlijk tot rust gekomen...had ik het maar eerder gedaan! Soms moet je voor jezelf kiezen.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 21:32

Dank je wel!

Desiree ik weet niet of mijn oom daarvoor kan zorgen. Mijn vader had eerst ook al van alles met hem besproken enzo dat ik daar kon blijven en dat zou die niet doen denk ik als die niet eens is met mijn vader. Ik weet dus ook niet wat mijn vader hem heeft verteld.
Ik ga aan mijn vader voorstellen om wel op vakantie te gaan maar naar ergens dichterbij. Dat vind ik dan opzich een redelijk voorstel, maar ja wat ik redelijk vind zegt opzich niks.

En mijn ene oma is overleden. En mijn andere oma zit zelf af en toe in een psychische inrichting dus daar heb ik weinig aan. Mijn opa's zijn beide overleden. Verder woont familie van mijn moeders kant allemaal in Arnhem of Groningen of iig ver weg. De familie van mijn vader heb ik het niet zo mee, vind ze allemaal vrij nep. En zijn zus zit ook bij de sekte dus voor hem alleen maar meer bevestiging.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:32

Ik denk ook dat je vader dit doet om misschien zijn verdriet te verbergen..Hij heeft wel hulp nodig maar hoe vraag je je dan af... Anders gaat dit helemaal uit de hand lopen en heb je niemand meer... Ik zou ook als ik jou was proberen andere mensen/instanties te zoeken om je te helpen. (eventueel weet ik wel iemand in de buurt maar dat is niet gratis, maar die helpt je wel goed vind ik)

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 21:37

Mist dank je wel voor je bericht ik stuur je ook nog wel een pb-tje ..

Zoals iedereen mijn aanraadt om weg te gaan is dat misschien het beste wat ik kan doen.. Ik stel eerst nog mijn voorstel voor. Gaat die daar mee akkoord wil ik daarna bekijken hoe en wat als hij dan weer iets heeft gevonden om mij mee te pakken vertrek ik. Als hij er niet mee akkoord gaat en ik moet dus weg van hem omdat ik niet naar Brazilie gaat ben ik ook weg.. Tenminste dat denk ik nu.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:53

Had je al een pb-tje gestuurd..
Contact opnemen met Mediant (Riagg)
Verder kan je, aangezien je vader zich nix aantrekt van Jeugdzorg, een vrijwillige OTS aanvragen (onder toezicht stelling), hiervoor moet je naar de raad van de kinderbescherming. Als je een OTS hebt is je vader wettelijk verplicht te luisteren naar Bureau Jeugdzorg!!!
(Infobron: mijn pa is gezinsvoogd voor Bureau Jeugdzorg Overijssel)

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:56

Wat erg allemaal voor je zeg.
Maar ik denk ook dat je het beste weg kunt gaan van huis,want dit is echt niet goed hoor. Misschien komt je vader nog wel een keer tot inkeer en kan je dan weer terug, maar zolang hij in die sekte zit en van die vreemde gedachten en ideeen heeft is het denk ik het beste om bij hem weg te gaan.
Veel sterkte..

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:59

En als het helemaal uit de hand loopt moet je het AMK bellen (Algemeen Meldpunt Kindermishandeling), is niet alleen voor 'schoppen en slaan', maar ook voor geestelijke mishandeling, en dat van jou valt daar absoluut onder!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 22:06

Ja 2 mensen hebben daar al een melding gedaan voor mij geloof ik.
Maar wat is precies zo'n OTS?

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:07

Jeetje mina, ik zit te trillen op mijn stoel.

Ik geloof niet meer dat jou vader naar jou luistert, als hij al zonder pardon Jamy verkoopt.
Ik weet hoeveel steun paarden kunnen geven, dus dan zou jou vader dat ook moeten weten.
Maar omdat hij dat dus niet doet lijkt het mij beter om het advies van Concorde te doen.
Jou eigen veiligheid komt nu voorop, misschien kan je daarbij contact opnemen met bijvoorbeeld een broer of zus van jou moeder.

Heel veel sterkte!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 22:11

Ik heb al 2 keer gebeld met een zus van me moeder (die is een tijdje geleden ook hier geweest) Maar die denkt dat ik nu gewoon eigenwijs ben omdat ik niet mee wil gaan. Maar ik zie het ook gewoon niet zitten. Wie weet wat daar is. En dan gaat mijn broer ook nog weg na een week wegens dingen over het examen enzo zit ik daar alleen met hem. En dan kan ik niks.. nee ik zie het echt niet zitten. Vind het zowiezo een eng land.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:12

Nee ik zou indd niet gaan! Dan zit je daar in een vreemd land, stel dat er wel wat gebeurt kun je nergens heen en nu nog wel...

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:17

Bij een Onder Toezicht Stelling wordt (voor zover ik uit mn hoofd weet, pa is inmiddels pleite) je vader uit de ouderlijke macht ontheven en krijg je met zo'n beetje alle dingen die normaal een ouder voor je regelt hulp van je voogd.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:24

Jamy zou je iemand kunnen bedenken die zou willen aanwijzen als voogd, die dus dan de beslissingen mag maken voor je?
Iemand die ook bekend is met jou situatie?
En waar je dan ook bij mag blijven wonen (tijdelijk).

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:40

he gatsie, ik ben er de hele avond al over aan het piekeren.... alsjeblieft denk nog eens goed na over alle dingen die mensen je hier aanraden, OTS klinkt me als een goeie optie, dan heb jij de touwtjes in handen in plaats van je vader... want om het even hard te zeggen denk ik dat jij op dit moment beter in staat bent verantwoordelijkheid te nemen dan je vader

ingvdh

Berichten: 6383
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:47

Wat lijkt me dit vreselijk voor je!
Als ik het zo lees probeert je vader grip op je te krijgen door alles wat je lief is (je paard, je huis, je familie) af te pakken. Hij weet dondersgoed dat jij het liefste in het ouderlijk huis blijft wonen en daar maakt hij gebruik van.
Ik zou inderdaad een onder toezicht stelling proberen te bewerkstelligen en tot dit tijd ergens gaan logeren. Daar kan je tot rust komen, dingen op een rijtje zetten en een stabiele omgeving om je heen creeeren, je kan altijd nog terug naar huis.

Zoals je nu leeft, dat kan je nooit lang vol houden, zo vol onzekerheid, niet weten wat de volgende gril van je vader is. Ik vind het al heel knap dat je nog staande weet te houden!

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen in deze situatie en hopen dat de situatie verbeterd voor je.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 22:55

Mijn tante zou toeziendvoogd kunnen zijn. Maar het probleem is meer dat ik wel hier in de buurt wil blijven bij mijn vrienden en school enzo dat wil ik niet ook nog eens kwijtraken.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:56

Ik heb hier een hele tijd met open mond naar mijn scherm zitten staren voor ik ook maar iets kon typen... wat een ontzettend nare, moeilijke en droevige situatie zit jij in zeg... ik denk dat je er goed aan zou doen de adviezen van Concorde (en het aanbod van Nathalie en haar familie) aan te nemen... al is het alleen maar omdat dat jou even de rust en tijd zou geven om alles voor jezelf op een rijtje te zetten... tevens lijkt het me heel gezond om weg te komen van iemand die jou manipuleert...want dat is wat jouw vader imo doet. Ook ik wil je met klem aanraden om vooral niet met je vader naar Brazilie te gaan, of welke andere buitenlandse bestemming dan ook. Jouw vader klinkt alsof hij door die sekte (zo noem ik het ook maar ja) in een waanwereld is gaan leven en hoe hard het ook klinkt, ik zou hem zolang hij in dit door hem gekozen pad wil blijven volgen niet verder vertrouwen dan ik hem zien kon. Ik denk dat het heel belangrijk is dat jij jezelf nu even voorop stelt en het lijkt mij dat je dat het beste\makkelijkste kan doen door even wat afstand te nemen. Ik weet het, we hebben makkelijk praten... maar we hebben echt het beste met je voor. Ik hoop dat je echt even terecht kan bij Nathalie want uit wat ik in eerdere berichten van haar heb gelezen denk ik dat zij hele lieve ouders heeft. Heel veel sterkte!

Juut

Berichten: 6909
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:51

Lieve meis, hoe moet ik hier nou op reageren? Ik vindt het echt verschrikkelijk voor je en zou je graag willen helpen maar weet niet hoe. Het klinkt heel erg hard, maar pak je koffers zo snel mogelijk, ga het niet afwachten want zo te lezen gaat het van kwaad tot erger. En erger kan je beter niet afwachten, lijkt mij.
Ik wens je alle sterkte toe!