HELP ? inwendig onderzoek? wie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 08:21

Gretha schreef:
Waarom vind jij dit nodig? met welk doel?
niet aanvallend, maar geinteresseerd/nieuwsgierig
ik heb hier namelijk nog nooit iets over gehoord, jaarlijks controle bij gyn
en hoe gaat zoiets? maak je gewoon afspraak van ik wil controle?
moet je dan uitleggen waarom?
wie betaald dat....?

en wat doet een gyn nou letterlijk??? sorry :p


Ik vind dit toch wel nodig, omdat je zo elk jaar opnieuw een controle hebt of er niets mis is met je baarmoeder,...
Stel dat er wat mis is (bijv.baarmoederhalskanker of wat dan ook) dan komt dit op tijd aan het licht als je jaarlijks op controle gaat dan als je helemaal niet gaat...

Je maakt hier idd gewoon een afspraak met de gynaecoloog en je zegt dat het om je jaarlijkse controle gaat.
Als je bij de gynaecoloog zelf bent, wordt er een borstonderzoek gedaan (borsten voelen naar knobbeltjes), een uitstrijkje genomen en wordt je nog even inwendig onderzocht. (veronderstel dat ik die dingen niet tot in detail moet uitleggen Haha!)
En hier in België wordt dat onderzoek grotendeels terugbetaald door de ziekenkas.

Marije_jiplover

Berichten: 25426
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 09:12

Ach, ik mag binnenkort ook voor het eerst (voor een spiraaltje), wordt ook door de gynaecoloog gedaan, omdat ik nog geen kinderen heb gehad.
Over dat oerwoud gesproken: mijn vriend staat erop dat ik de boel netjes heb voordat ik ernaar toe ga, ik mag van hem anders niet (ik doe dat toch wel iedere week, maar nu dus echt de dag voor ik erheen ga).

Over die opmerking over mannen die dit niet hoeven: mannen krijgen (weliswaar op veel latere leeftijd) nogal eens last van hun prostaat en zo'n catheterisatie lijkt me ook niet echt een pretje hoor!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 10:42

Ik heb al heel vaak een inwendig onderzoek gehad, ik ben nogal candidagevoelig, hoera.
Het doet echt geen pijn!
Je moet gewoon proberen om te ontspannen.
En dat is wel moeilijk, want je ligt met je benen wijd bij een arts, maar serieus, het doet geen pijn.
Heel veel succes!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:37

Marije_jiplover schreef:
Over die opmerking over mannen die dit niet hoeven: mannen krijgen (weliswaar op veel latere leeftijd) nogal eens last van hun prostaat en zo'n catheterisatie lijkt me ook niet echt een pretje hoor!

Nee, klopt, dat doet bij mannen vaak best pijn bij vrouwen eigenlijk nooit.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 11:46

Kinta schreef:
[Nee, klopt, dat doet bij mannen vaak best pijn bij vrouwen eigenlijk nooit.
[/quote]

Inderdaad nooit bij vrouwen de klacht gehoord dat ze last hadden van hun prostaat. Haha!

Ik heb eens een inwendig onderzoek gehad, en dat was bij een vrouwelijke gyneacoloog, op mijn verzoek.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:15

Desiree"]
[quote="Kinta schreef:
[Nee, klopt, dat doet bij mannen vaak best pijn bij vrouwen eigenlijk nooit.
[/quote]
Inderdaad nooit bij vrouwen de klacht gehoord dat ze last hadden van hun prostaat. Haha! .

*LOL* *LOL* *LOL*
ik bedoelde het catheteriseren!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:16

Ooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Sja, laat die mannen ook maar eens wat lijden! Het komt voor de rest allemaal op conto van de vrouwen.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:19

inderdaad, kinderen krijgen, ongesteld zijn enne ehm o ja inwendig onderzoek.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 12:40

Desiree schreef:
Ooooooooooooooooooooooooooooooooo!

Sja, laat die mannen ook maar eens wat lijden! Het komt voor de rest allemaal op conto van de vrouwen.


Idd!! Als die prostaat op latere leeftijd het enige is...

Wij hebben elke maand pijn en last ervan, om het maar niet te hebben over een baby... (geen ervaring mee Tong uitsteken maar lijkt me zachtjes gezegt erg pijnlijk)

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 14:22

nouuuww viel reuze meeh hoor
werd geholpen door een vrouw ( YES YES YES !! ) Tong uitsteken gewoon kwesti van ontspannen maar als ze met die ego "staaf" naar binnengaan valt het wel meeh maar als ze dan vervolgens je eierstokken opzoeken ..Damn !! dat voel je wel ff

maar ik moest eerst maar gewoon aan de pil , ging het dan niet over moest ik terug komen !

hey en jullie allemaal bedankt hoor !!!!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 16:53

gelukkig maar voor je! OK dan!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:04

Blij dat het goed gegaan is!
Ik heb trouwens ooit een paar onderzoeken gehad waarvoor ik een catheter in moest, maar geloof me, dat voel je wel!
Op het moment zelfs is het nog wel te doen, maar na het onderzoek moet je vanzelf weer plassen, terwijl je plasbuis helemaal rauw is van binnen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 17:47

MissJ schreef:
Blij dat het goed gegaan is!
Ik heb trouwens ooit een paar onderzoeken gehad waarvoor ik een catheter in moest, maar geloof me, dat voel je wel!
Op het moment zelfs is het nog wel te doen, maar na het onderzoek moet je vanzelf weer plassen, terwijl je plasbuis helemaal rauw is van binnen....


ja, dat heb ik ook nogal eens gehad. een jaar lang iedere maand minstens 1x,. dan ben je niet happy Haha!

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 19:24

Van de week had ik ook een oproep gehad van de GG&GD voor een uitstrijkje via bevolkingsonderzoek.Toen ik bij mijn huisarts kwam werd er door de doktersassistente en uitstrijkje gemaakt Verward
Volgens haar deden ze dat al een jaar of drie.Omdat mijn huisarts liever lui dan moe is heb ik wel de gg&gd gebeld want het zat me niet lekker en was boos op me zelf dat ik het toegestaan had(ze deed me nog zeer ook was nog nooit gebeurd) Boos!
Helaas blijkt het te kloppen.Alleen vroeger werd meteen even alles nagevoeld,nu niet dus zometeen geen baarmoederhalskanker maar eierstokkanker Boos!
Verder nog even over het oerwoud,Dit is echt hollands en engels.
Moslimdames zijn helemaal kaal omdat schaamhaar onrein is nou ik werk op verloskunde en dat heb ik 10x liever dan dat lange vieze spul wat bijna tot aan de knieen hangt of je vlechtjes in kan draaien.Echt het komt voor!!!En stel je dat nu voor als je flink ongesteld bent of net bevallen,met grote stolsels ertussen GATVERDERRIE Misselijk
Onderkantjes kan ik mij niet herinneren,die lijken echt allemaal op elkaar
maar dit Frusty

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 21:05

oké lekker verhaal: Tong uitsteken

ik had enige jaren geleden,veel last van buikpijn,en bloedeingen,toen hebben ze een pAPtest gedaan,en ik zat een beetje ertussen inPAP2/3 geloof ik, er zaten wat onregelmatigheden in mijn baarmoeder hals,etc.
toen hebben ze dat met een soort stikstof weggebrand!!

ze je het voor je:lig je met je benen in die beugels,héél charmant,en gaan ze met zo;n slangetje naar binnen,en dat moest zo;n 10 minuten,komt er gewoon vandie damp/mist naar buiten!!!!!!! Bloos
fraai zicht hoor!!!

volgens de arts moest ik hier geen pijn van hebben,ik heb heel de middag liggen kronkelen in mijn bed,en heb meerdere keren moeten overgeven van de pijn!!! Scheve mond

maar ik vind wat Natalie schrijft veel beter,in Belgie zijn ze wat medische zaken Nederland ver vooruit!
geen ellelange wachtlijsten,en adeqaut als het nodig is!

horssie

Berichten: 3275
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:52

pff de mist naar buiten Tong uitsteken

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 18:55

Hahah, sorry, het zal een vreselijk onderzoek geweest zijn, maar het klinkt zo grappig! Haha!
Ik stel me een soort rokende vulkaan voor, haha. Tong uitsteken