Murat

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:01

Met 5 jaar is hij niet vrij, maar krijgt hij TBS. Dus dat gaat niet geheel op.

Verder is 5 jaar ook weinig............maar waarom NU pas klagen? AL jaren heeft nederland een zeer soft beleid mbt straffen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:04

Ik klaag al langer hoor. Een televisie op een kamer, pff!!! Ze zouden ze eens op moeten sluiten zoals ze dat in de meest arabische landen doen.
Met z'n 20 in een hok van 10 bij 10, 1 schijtdoos en GEEN Tv, radio, kiezen wat je wilt eten, wekelijkse psyh uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:04

gijsenkim schreef:
allochtonen kunnen lekker koken............ Haha! Haha!




Al het stukje gelezen over de kwaliteit van de shoarma op de zwarte markt ? Clown

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:07

Eerder de ingredienten...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:12

DeesDeBest schreef:
nee hij krijgt ook nog TBS...

Volgens mij is het nog helemaal niet zeker dat hij TBS krijgt!
Als hij daadwerkelijk voor het volwassen recht berecht wordt snap ik niet dat ze maar 5 jaar geeist hebben Verward Er worden toch wel hogere straffen uitgedeeld voor moord?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:13

Er is 5jr cel en tbs geeist. Die 5jr is ook nog niet zeker!

lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:20

29 april wordt er uitspraak gedaan.

Ik vind het (als enige kennelijk) wel goed dat die jongen niet levenslang opgesloten wordt (of opgeknoopt Lips are sealed ). Hij krijgt straf en daarna wordt hij hoogstwrs behandeld om weer terug te keren in de maatschappij. Als hij delictgevaarlijk blijft, zullen ze hem echt niet loslaten.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:23

Maar dat is hij dus wel! Diverse onderzoeken zeggen dat ie aggresief is e.d.

En dan nog 5 jr! Eén scheet laten en je bent vrij voor goed gedrag.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:35

Ryanne"]
[quote="gijsenkim schreef:
allochtonen kunnen lekker koken............ Haha! Haha!




Al het stukje gelezen over de kwaliteit van de shoarma op de zwarte markt ? Clown
[/quote]

Ik blijf in iedergeval voorlopig maar van de shoarma af.. gatver de gatver zeg..

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:36

DeesDeBest schreef:
nee hij krijgt ook nog TBS...


Ja en dat wil in Nederland ook niet zo heel veel zeggen helaas!

lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:36

DdB schreef:
Maar dat is hij dus wel! Diverse onderzoeken zeggen dat ie aggresief is e.d.

En dan nog 5 jr! Eén scheet laten en je bent vrij voor goed gedrag.


Ja, daarom zal hij dus wrs TBS + dwangverpleging krijgen. De bedoeling van TBS is dat ze weer terug de maatschappij in kunnen zonder risico voor de maatschappij. Als hij delictgevaarlijk blijft kunnen ze hem daar levenslang vasthouden.

Die 5 jaar zegt mij dat men rekening heeft gehouden met zijn leeftijd. Daarbij zal hij niet binnen 2 jaartjes van zijn TBS worden verlost. De bedoeling van straf is imo nog steeds dat je er iets van leert. Dus jaren opsluiten in een gevangenis zal hem geen goed doen. Hij zal er alleen maar meer gefrustreerd uitkomen en nog gevaarlijker zijn.

Het is vreselijk wat deze jongen gedaan heeft, maar middeleeuwse praktijken als opknopen of levenslang opsluiten op water en brood hebben we godzijdank afgeschaft.

Silenzio

Berichten: 652
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:38

ik kom zo wie zo al niet aan de shoarma, maar idd ze kunnen de straffen in nederland wel eens verhogen en wat minder luxe in de cellen zou ook niet verkeerd zijn... soms kan je nog beter in de bak zitten dan der buiten....

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:04

Ryanne"]
[quote="gijsenkim schreef:
allochtonen kunnen lekker koken............ Haha! Haha!




Al het stukje gelezen over de kwaliteit van de shoarma op de zwarte markt ? Clown
[/quote]


ik wacht op diegene die op mijn opmerking opstaat om me vermanend toe te spreken dat ik niet alle allochtonen over een kam mag scheren Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:06

lis schreef:
29 april wordt er uitspraak gedaan.

Ik vind het (als enige kennelijk) wel goed dat die jongen niet levenslang opgesloten wordt (of opgeknoopt Lips are sealed ). Hij krijgt straf en daarna wordt hij hoogstwrs behandeld om weer terug te keren in de maatschappij. Als hij delictgevaarlijk blijft, zullen ze hem echt niet loslaten.



das helaas niet waar. Er worden een hele boel mensen losgelaten die gewoon weer een zelfde delict plegen. Een vriend van mijn ex was directeur van het Pieter Baan Centrum......... enuh, je wil het echt niet weten, echt niet

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:11

Ik geloof dat meer als de helft bij het "loslaten"weer terugvalt in het oude patroon.. Dus van mij mag hij opgesloten worden, aangezien hij totaal geen spijt heeft van zijn daad..

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:15

youngster schreef:
Ik geloof dat meer als de helft bij het "loslaten"weer terugvalt in het oude patroon.. Dus van mij mag hij opgesloten worden, aangezien hij totaal geen spijt heeft van zijn daad..


maarja, dan kom je weer op het discussiepunt dat de gevangenissen weer overvol raken... Mensen moeten meer respect krijgen voor de 'hogere' rang hier. Zolang dat er niet is, blijven de gevangenissen overvol.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:17

youngster het is verkeerd om alle mensen op te sluiten omdat de helft de fout weer in gaat.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:17

Levenslang wegstoppen die lui, niets bijbrengen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:28

Citaat:
Ik klaag al langer hoor. Een televisie op een kamer, pff!!! Ze zouden ze eens op moeten sluiten zoals ze dat in de meest arabische landen doen.
Met z'n 20 in een hok van 10 bij 10, 1 schijtdoos en GEEN Tv, radio, kiezen wat je wilt eten, wekelijkse psyh uur.


Ik nodig je bij deze uit om eens even een weekje 'gezellig' in de cel door te brengen. Dát is een pretje zeg.
Ik kan hier echt enorm boos om worden. Maar ik zal het je excuseren omdat ik ervan uitga dat je niet weet waar je over praat. Denk je dat een tv opweegt tegen je vrijheid verliezen? 23u pd in een hokje zitten?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:33

Laura schreef:
Citaat:
Ik klaag al langer hoor. Een televisie op een kamer, pff!!! Ze zouden ze eens op moeten sluiten zoals ze dat in de meest arabische landen doen.
Met z'n 20 in een hok van 10 bij 10, 1 schijtdoos en GEEN Tv, radio, kiezen wat je wilt eten, wekelijkse psyh uur.


Ik nodig je bij deze uit om eens even een weekje 'gezellig' in de cel door te brengen. Dát is een pretje zeg.
Ik kan hier echt enorm boos om worden. Maar ik zal het je excuseren omdat ik ervan uitga dat je niet weet waar je over praat. Denk je dat een tv opweegt tegen je vrijheid verliezen? 23u pd in een hokje zitten?


Ja dat had je je dan net even wat eerder moeten bedenken, als je iemand vermoord, dan mag je blij zijn dat je een tv op je kamer hebt in mijn ogen..
Als je zo stoer bent om drugs en weet ik het te grebuiken en dan iemand te vermoorden.... heb ik geen medelijden met hem als ie lekker opgesloten blijft.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:38

Laura schreef:
Ik nodig je bij deze uit om eens even een weekje 'gezellig' in de cel door te brengen. Dát is een pretje zeg.
Ik kan hier echt enorm boos om worden. Maar ik zal het je excuseren omdat ik ervan uitga dat je niet weet waar je over praat. Denk je dat een tv opweegt tegen je vrijheid verliezen? 23u pd in een hokje zitten?


Maar Laura, je bent het toch met me eens dat de 'crimininelen' hier in Nederland het menig beter hebben dan andere gedeeltes van de wereld. Okay, ze missen vrijheid, dat is erg, maar ze hebben wel een eigen schone plee, tv en een schone kamer...

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:39

kimmy"]
[quote="Laura schreef:
Ik nodig je bij deze uit om eens even een weekje 'gezellig' in de cel door te brengen. Dát is een pretje zeg.
Ik kan hier echt enorm boos om worden. Maar ik zal het je excuseren omdat ik ervan uitga dat je niet weet waar je over praat. Denk je dat een tv opweegt tegen je vrijheid verliezen? 23u pd in een hokje zitten?


Maar Laura, je bent het toch met me eens dat de 'crimininelen' hier in Nederland het menig beter hebben dan andere gedeeltes van de wereld. Okay, ze missen vrijheid, dat is erg, maar ze hebben wel een eigen schone plee, tv en een schone kamer...
[/quote]

ja en dat ze hun vrijheid missen hebben ze toch ook wel mooi aanzich zelf te danken vind ik..

ben wel benieuwd naar de uitspraak...

lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:53

gijsenkim"]
[quote="lis schreef:
29 april wordt er uitspraak gedaan.

Ik vind het (als enige kennelijk) wel goed dat die jongen niet levenslang opgesloten wordt (of opgeknoopt Lips are sealed ). Hij krijgt straf en daarna wordt hij hoogstwrs behandeld om weer terug te keren in de maatschappij. Als hij delictgevaarlijk blijft, zullen ze hem echt niet loslaten.



das helaas niet waar. Er worden een hele boel mensen losgelaten die gewoon weer een zelfde delict plegen. Een vriend van mijn ex was directeur van het Pieter Baan Centrum......... enuh, je wil het echt niet weten, echt niet
[/quote]

De tante van mijn ex (jaja, ik ken ze ook) is ook directrice van het PBC geweest en werkt nu nog steeds als psychiater met gestoorde criminelen. En mijn nichtje werkt in een TBS kliniek. Ik weet er dus inmiddels ook het een en ander van. Er worden idd wel fouten gemaakt, maar moet je daarom elke TBS-er maar levenslang opsluiten? Er zitten er trouwens genoeg hoor die er nooit meer uitkomen. Die gaan niet meer iedere 2 jaar voor verlenging, die hebben gewoon een levenslange TBS.

lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:57

Kimmy schreef:
Maar Laura, je bent het toch met me eens dat de 'crimininelen' hier in Nederland het menig beter hebben dan andere gedeeltes van de wereld. Okay, ze missen vrijheid, dat is erg, maar ze hebben wel een eigen schone plee, tv en een schone kamer...


Nou godzijdank zeg. Waarom zouden zij geen recht hebben op een schone kamer? Daarbij moeten ze zelf hun kamer schoonhouden hoor, er is geen kamermeisje die hun bed verschoond Lips are sealed

Het zijn nog steeds mensen hoor. We hebben allemaal onze mond vol als het gaat over de beestachtige wijze waarop mensen in 3e wereld landen gevangen gehouden worden, maar als het om 'onze' criminelen gaat, mag het opeens wel Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 14:59

Citaat:
Maar Laura, je bent het toch met me eens dat de 'crimininelen' hier in Nederland het menig beter hebben dan andere gedeeltes van de wereld.

Ja. En dat vind ik een goed iets. Ze hoeven geen vijfsterren kok, maar wat menselijke omstandigheden zijn toch wel prettig. Heb je die mensen in thailand gezien? Ik vind dat een welvaartsland zoals nederland ook gewoon 'netjes' voor de criminelen moet zorgen. En geloof me, lol hebben ze in de cel echt niet hoor.