Relatietherapeuten in da house?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 17:10

mannen zijn van nature meer oplossingsgericht, pervinco. vrouwen willen over het algemeen geen oplossing, maar blijven praten. vandaar dat wij hier misschien iets meer nuchter en praktischer bezig zijn.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 17:14

Ik wil wel een oplossing... Maar ik kan imo niet zelf een oplossing geven, niet in mijn uppie... Robert wilt gewoon niet met me praten... Hoe moet er ooit een oplossing komen als we beiden ons zegje niet kunnen doen?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:05

Probeer eens een andere jongen?

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 18:07

Pervinco schreef:
Misschien moet ik maar gewoon een vriendin zoeken Lachen

Zou ik niet doen, hoor. Als je er met een man al niet uit komt lukt het je met een onredelijke vrouw die 'als je niet WEET wat er is ga ik het je NIET vertellen hoor!' roept al helemaal niet. Knipoog

Ik heb alles gelezen, en ik ben een beetje van de gulden middenweg. Natuurlijk is het belangrijk dat je veel samen doet, en natuurlijk is het ook belangrijk dat je elkaar vrij laat. Wat Fasel schrijft (niet samen op vakantie) vind ik bijvoorbeeld weer veel te ver gaan; ik ben vrijgezel, maar eigenlijk al mijn vrienden hebben een relatie. Dan zou ik nooit meer met iemand op vakantie kunnen, ik ben blij dat zij er allemaal niet zo over denken, hoor. Knipoog Ik zou het ook heel erg verstikkend vinden als ik een relatie had en ik mocht van mijn vriend(in) niet meer zonder hem/haar op vakantie. Dan was het wat mij betreft zo uit, want ik zou daar schreeuwend gek van worden.

Maar tegelijkertijd vind ik de vriend van Pervinco ook weer te ver gaan; ik vind het heel normaal dat zij graag wil dat hij even belt. Zoiets verwacht ik ook van vrienden, en zou ik dus zéker van een relatie verwachten, dat ze het even laten weten als ze later zijn dan ze gezegd hadden. Dat vind ik niks met claimen te maken hebben, dat vind ik gewoon fatsoen... En daarom kan ik Pervinco's houding ook prima begrijpen. Tegelijkertijd ben ik het ook wel eens met degene die zei dat je eens moet vragen waaróm hij liever naar hun ging, Pervinco, en waarom dit soort dingen zo vaak voorkomen. Want dan zit er misschien toch iets niet goed, hoe erg dat ook is. Hoewel dat natuurlijk niet hoeft; het kan ook gewoon dat hij een makkelijk (lees: laks Knipoog) karakter heeft en een andere blik op relaties. Maar het lijkt me wel een goed punt om over te praten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 18:09

De reden die hij gaf: daar is het tenminste gezellig... Ik heb hem alleen met eten gesproken zaterdag... Scheve mond Toen heb ik verteld over mijn dagje stadten en ff mijn kleren laten zien, en hij heeft zijn dag verteld... Vervolgens ging iein bad, we hebben elkaar gedag gezegt en om 10 uur kwam ie dus weer thuis...

Zoals ik gisteren ook al tig keer herhaald heb...: hij moet met mij praten, niet met die kennissen... Hier schieten we gewoon niets mee op Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 19:07

Zojuist het verwachtte mailtje ontvangen... Vind dat ie het nog lang volgehouden heeft.

Zoals ook al verwacht weer een hoop 'oude' verwijten... En ik krijg het idee dat hij een groter probleem heeft met mijn ouders dan met mij... Scheve mond

Ik wil dit gewoon uitgepraat hebben, iig duidelijkheid hebben... Ik hou die ruzie en dat zwijgen niet nog een week vol...

pmarena

Berichten: 48316
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 19:28

Kun je niet gewoon even heel eerlijk en openhartig aan hem vragen , heel simpel :

Wil hij wel met jouw verder ?

Dat zou ik in jouw situatie eerst wel eens willen weten , wat wil HIJ nu verder , op dit moment ?

Wil hij een fijne toekomst met jou , dan kunnen jullie er samen aan werken.

Is het wat hem betreft beter om er maar mee op te houden ,
dan kun je dat ook maar beter nu meteen te horen krijgen Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 19:40

Maar ik vind 'mijn ouders' geen reden om ermee te stoppen... Scheve mond Hij heeft met mij een relatie, niet met pap en mam. Daarbij heb ik ook heel wat te verduren gehad bij zijn ouders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:05

Hmm... Nou Syl, dikke knuf en sterkte ermee, je mag altijd mekkeren. Vind dat er al heel wat handige tips en verhalen en meningen zijn gegeven, waar je wellicht wat mee kan Lachen En het lijkt mij ook een goed idee om een heel goed gesprek te gaan houden, zoals DPB al voorstelde, en misschien eventueel (weer? een tijdelijke?) break...

Iig sterkte drmee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 23:11

Misschien moet je er eens aan denken, dat zijn werk en zijn doordeweeks leven hem behoefte geeft aan andere dingen en iets "nieuws" ? Het leven gaat door, en jij verwacht -imo- dat het stil blijft staan wat betreft jullie relatie. Hoe gaat dit als jullie ooit gaan samenwonen ? Als ik jou zo hoor praten, heeft hij helemaal geen zin om bij jou te zitten, het lijkt wel alsof hij geen meer heeft in de relatie, en misschien is het wel zo, maar wil jou niet kwetsen, en vind hij het moeilijk om NEE te zeggen tegen jou. Als je van elkaar houdt, wil je ook bij elkaar zijn, vooral als je elkaar alleen in het weekend ziet. Mijn ex was fulltime in het weekend bij mij, en hij woonde in Drachten, ik in Rotterdam. Volgens mij vind hij het allemaal wat te benauwd, en wil gewoon even rust hebben. Misschien is de tijd van jullie relatie wel gekomen, voor jou niet, voor hem wel. Hij zit waarschijnlijk met de vraag in zijn hoofd "Vrijheid, of vastheid" ? Aan de ene kant, wil hij misschien nog wel bij jou blijven, maar wil hij ook weer vrij zijn. En mijn mening.. als jullie maar 1 nacht en dag hebben, en hij kiest voor anderen, tja.. dan lijkt het mij dat hij er geen in heeft. Even hard, maar soms is het goed om met je neus op de feiten gedrukt te worden.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 23:25

Zoals ik de laatste mails van hem lees (ik heb er inmiddels 3...) heeft hij meer problemen met mijn ouders dan met mij...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:53

Je zegt dat je leven op je vijftiende zonder hem minder leuk was dan nu mét hem. Ik bedoel dit niet verkeerd, maar stel dat jullie uit elkaar zouden gaan, dan is je leven natuurlijk niet weer meteen zo ellendig zoals toen je 15 was. Hij heeft je met problemen geholpen waarschijnlijk, hardstikke mooi. Maar je moet niet terugkijken naar hoe het tóen was als je een beslissing wil nemen; je moet vooruitkijken naar hoe het kán zijn. En ik moet zeggen dat ik in jouw situatie voor geen góud zo door zou modderen. Ik bedoel, een relatietherapeut op je 20e! Met dat soort dingen moet je helemaal niet bezig zijn! Je moet verliefd zijn, van elkaar genieten, lol hebben! En natuurlijk is er wel een periode dat het minder gaat, maar als het al zo erg is dat er een therapeut bij moet komen kijken, dan zou ik zeggen: verspil je tijd en moeite er niet aan, ga lekker je eigen leventje leven zonder hem!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 11:57

Pervinco schreef:
Hoe komt dat over tegenover mij dan?! Ik kreeg dus daarnet weer verwijten naar mijn kop die ik volgens hem zelf maar moet zien, maar ik zie het niet... ..

Dit is helemaal niet eerlijk. zo ga je niet met elkaar om. Als je iemand iets verwijt, dan heeft die persoon toch wel tenMINSTE het recht te weten waarom.
En mensen zijn zich nooit bewust van de fouten die ze maken, anders maakten ze die fouten niet. Fouten maken doe je namelijk niet expres.

Verder begrijp ik wel een beetje uit het verhaal dat je je vriend een beetje claimt. Hij heeft persoonlijke vrijheid nodig, en misschien ben je onvoldoende bereid om hem die te geven. Aan de andere kant is het wel zo dat hij best rekening met je mag houden, in die zin dat effe laten weten waar hij zit en hoe lang, toch wel het minste. Dan weet jij teminste waar je aan toe bent en kun je evt. andere dingen gaan doen.

Ik vraag me af of het wel zin heeft voor jullie om met z'n 2en door te gaan. Je kunt best veel van hem houden, dat geloof ik wel. MAar houden van is helaas niet altijd voldoende om een relatie te doen slagen.

De vraag is hoelang het gaat duren voordat jij dit in ziet, hoeveel tijd je nog met hem gaat verspillen voordat je overnieuw begint en de eerste stap zet om een gelukkig mens te worden die kans heeft op een andere relatie die WEL goed is.

Zonnetje81
Berichten: 18705
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:26

Mijn vriend moet in een weekend al zijn vrienden bij houden en MIJ, dat is niet niks, daardoor zien wij elkaar niet zoveel. Hij zit doordeweeks in het buitenland namelijk.

Verder snap ik pervinco ook heel goed. Ik vind helemaal niet dat ze hem opeist of wat dan ook. Voor haar lijkt het of hij dingen met andere mensen doen leuker vind dan met haar...........tuurlijk ga je dan twijfelen.
Maar het is een moeilijk oplosbaar probleem denk ik zolang hij het niet ziet of wil zien.

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:32

SP en Prima zijn de enigste twee mannen die hier in het topic reageren en die zijn het dus volledig met elkaar eens (en ook enkele vrouwen Knipoog)
Dat bewijst maar weer, dat er een vrouwenkant en een mannenkant is betreft meningen hier.

Ik kan je ook wel zeggen dat ik het met SP eens ben omdat ik lees dat je hem wel claimt. Al zeg je van niet, wat versta jij dan onder claimen?
Naar mijn mening is dat iemand telkens erop wijzen dat je samen moet zijn, en dat doet je dus wel en zo zoek en krijg je ruzie.

Volgens mij ontvlucht of ontwijk hij je doelbewust en dat kan allerlei redenen hebben zoals hij denk het gevoel heeft dat jij hem claimt en dat kan als gevolg hebben dat hij geen zin meer heeft in jullie relatie. Hoe pijnlijk dit misschien ook klinkt, je moet echt met hem rond de tafel gaan zitten en praten, praten en nog eens praten. Dan pas weet je allebei waar je aan toe bent en idd een relatietherapeut rond je twintigste is echt niet gezond.
Zowel hij als bij jou mist er iets in jullie relatie en wat het is weet je pas als je met elkaar een lang en goed gesprek hebt gehad. Zet desnoods alles op papier wat jij vind wat er verbeterd kan worden en hij ook en dan kunnen jullie er misschien wel uitkomen, want volgens mij is dit al te lang bezig en worden jullie beiden er niet gelukkiger op.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:38

SuperPepeijn schreef:
mannen zijn van nature meer oplossingsgericht, pervinco. vrouwen willen over het algemeen geen oplossing, maar blijven praten. vandaar dat wij hier misschien iets meer nuchter en praktischer bezig zijn.

Ik vind iemand verwijten maken en vervolgens niet zeggen wat er precies aan schort niet erg oplossingsgericht Sp.

Er schijnt van alles met haar mis te zijn, en ze moet zelf maar bedenken wat. Is dat een eerlijke manier van omgaan met elkaar en oplossingsgericht? Ik denk dat in dit opzicht de fout toch echt bij haar vriend ligt.

Pervinco, misschien is het wel verstandig om aan je vriend te vragen of hij echt wel met jou samen verder wil gaan. Of zal hij dan ook straks reageren met "dat moet je zelf maar bedenken"?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 12:42

Ik vind niet dat hij bij mij moet zijn... Maar als we min of meer plannen hebben gemaakt voor een zaterdagavond en hij gaat even (2 uur) weg... ja, dan word ik boos. Iig wel als het al de zoveelste keer is dat het gebeurd, de voorafgaande keren ben ik - meestal - niet gekwetst geweest.

Het is al lang bezig in de zin dat dit eigenlijk de standaard-ruzies zijn, alhoewel het nu dus naar mijn ouders begint te neigen... Als ik zie hoe vaak hij het in de mails over mijn ouders heeft en hoe vaak over mij persoonlijk...

Wat die mannen betreft: ik kreeg gisteren tot grote schrik een pb van een neefje van me die hier dus ook rond blijkt te spoken... *slik* Hij gaat, of heeft inmiddels al, dit topic lezen, zal vanavond zijn commentaar wel te horen krijgen...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 12:45

Desiree schreef:
Pervinco, misschien is het wel verstandig om aan je vriend te vragen of hij echt wel met jou samen verder wil gaan. Of zal hij dan ook straks reageren met "dat moet je zelf maar bedenken"?


Dat zou me niet verbazen Lips are sealed Waarschijnlijk is het antwoord er wel 1 in de trant van "alleen als jij veranderd".

Ik heb gisteren, en eergisteren, een complete sessie met Tyrza achter de rug, zij heeft de mails ook gelezen... Haar eerste opmerking was overigens ook dat hij het hoofdzakelijk over mijn ouders heeft, maar dat even terzijde. Ze zei ook dat we al genoeg meegemaakt hebben als ze het zo hoort, dat we al heel wat voor mekaar geknokt hebben... En die 2 opmerkingen zijn ook precies de redenen waarom ik weiger te accepteren dat hij er mee wilt stoppen... Hij heeft niet met mijn ouders een relatie, maar met mij... Ik heb zoveel bij hem te verduren gehad, allemaal geslikt... Voor hem. Ik vind die 5 jaar vechten voor elkaar teveel waard om het nu om mijn ouders, of zijn ouders, op te geven...

Don't get me wrong: niet vechten voor elkaar vanwege meningsverschillen tussen ons beiden, maar op de vlakken eromheen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:49

Alleen als jij verandert......
Hij zal je toch voor een groot gedeelte moeten nemen zoals je bent, want veranderen is verrekte moeilijk voor een mens.

ik weet nog dat ik ooit in mijn wanhoop heb gezegd tegen een exvriend, dat ik zou veranderen, in de hoop dat hij onze relatie niet zou beeindigen. Sja, was helemaal van de kaart. Want het was niet reeel van mij natuurlijk. Een mens is zoals hij is. Natuurlijk kun je wel aan jezelf werken, maar je aard veranderen kun je niet.

Enne, je ouders, sja, je kunt het niet uitmaken met je ouders omdat hij ze niet ziet zitten.... Hij kan wel doorgaan met zeiken over je ouders, maar daar kom je ook geen stap mee verder.

Probeer een beetje je waardigheid te behouden, misschien zijn jullie wel te jong begonnen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:53

Citaat:
Ze zei ook dat we al genoeg meegemaakt hebben als ze het zo hoort, dat we al heel wat voor mekaar geknokt hebben... En die 2 opmerkingen zijn ook precies de redenen waarom ik weiger te accepteren dat hij er mee wilt stoppen...

Sorry, maar ik moet weer terugkomen op wat ik eerder gezegd heb:
Dat je veel met elkaar hebt meegemaakt en heel hard je best hebt gedaan is terugkijken naar het verleden. daar heeft de toekomst niks mee te maken. Dat is geen reden om bij elkaar te blijven want zowel hij als jij kan veranderd zijn.

En je stukje over zijn reactie op verdergaan met elkaar:
Citaat:
Dat zou me niet verbazen Waarschijnlijk is het antwoord er wel 1 in de trant van "alleen als jij veranderd".

Meid, ga eens heel snel weg. Als dat al de manier is waarop jij denkt dat hij gaat reageren? WAT doe je nog in de relatie dan? Probeer alsjeblieft je waardigheid te behouden en kies voor jezelf!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 12:54

Ik vind zelf dat ie het wb mijn ouders opblaast... Hij vind mijn moeer een ehm... kat, om het even tactisch uit te drukken Lachen Ze zegt altijd heel snauwerig hoi en gaat dan verder waar ze mee bezig was. Ik merk in haar gedrag tegen Rob echter geen verschil (meer) dan in haar gedrag tegenover mij, ik heb echt het idee dat Rob het ietwat overdrijft... Maar dat hou ik vooralsnog even voor me Lachen Hij heeft overigens alle reden om kwaad op haar te zijn, maar deze redenen zijn imo niet terecht.

Het verhaal van 'ik verander wel als je maar bij me blijft', ken ik helaas ook maar al te goed... Heb ik 1 keer gedaan, werkt niet. Ik wil best dingen aan mezelf veranderen, ik ben echt niet de gemakkelijkste... Heb echt niet alleen met Rob problemen. Maar ik verander alleen als hij ook veranderd, als ie meer gaat praten dus... Dat gaat altijd een maand of wat goed en dan beginnen we weer opnieuw...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 12:55

Laura schreef:
Citaat:
Ze zei ook dat we al genoeg meegemaakt hebben als ze het zo hoort, dat we al heel wat voor mekaar geknokt hebben... En die 2 opmerkingen zijn ook precies de redenen waarom ik weiger te accepteren dat hij er mee wilt stoppen...

Sorry, maar ik moet weer terugkomen op wat ik eerder gezegd heb:
Dat je veel met elkaar hebt meegemaakt en heel hard je best hebt gedaan is terugkijken naar het verleden. daar heeft de toekomst niks mee te maken. Dat is geen reden om bij elkaar te blijven want zowel hij als jij kan veranderd zijn.

Hetgeen ik met Tyrza's opmerking wilde zeggen is dat ik niet vind dat hij zich weg moet laten jagen door mijn ouders, dat kan ik niet accepteren... Als hij op me uitgekeken is, dan moet ie gaan. Maar mijn ouders?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:56

Hij legt alles te veel bij jou neer, dat werkt niet. Je moet het onder ogen zien. Hij wil te weinig voor jullie doen. Het kan niet als het maar van 1 kant komt. Het moet ECHT van 2 kanten komen. En helaas kun jij zijn aandeel aan werk in jullie relatie niet op je nemen. Want dat probeer je nu feitelijk.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:59

Tja, als ik het zo lees moet je je eens afvragen wie jij bent, en of hij die 'jij' wel wil. Want alleen met iemand samenzijn als ze zich in bochten wringen om aan de eisen te voldoen... dat is niet goed hoor.

Ik ben het eens met Laura. Kijk naar de toekomst. Wil je werkelijk zo verder? Hoe zie je jullie relatie over 10 jaar als hij het nu bij vrienden gezelliger vind en zo ontoeschietelijk is?

Hoever moet je van je 'eigen ik' afwijken om hem tevreden te stellen?

Misschien is het wel een opluchting als je stopt met deze relatie. Niet de eerste weken, dan doet het alleen maar pijn. Maar daarna. En misschien kom je elkaar dan over een jaar wel tegen en is het vuur en vlam. En misschien ook niet. Maar zo'n relatie, meid dat is niet goed voor je. Want je gaat nooit genoeg veranderen om hem tevreden te stellen, dat kan ook niet. Moet je niet willen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 13:15

Wil trouwens nogmaals benadrukken dat dit een ruzie is... Hoop dat het ioverbodig is om te zeggen dat iedereen in ruzies dingen zegt die hij niet zo bedoeld...