Pech hulp 7 km van garage

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evelyne79

Berichten: 4013
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:21

Ibbel schreef:
Miss_Mii21 schreef:
Dus ik zoek een wegenwacht/pech hulp die een leenauto geven die je praktisch overal in kan leveren.


Die bestaat niet.



Zeker wel.
Wij hebben een ongeluk in Kroatië gehad, auto totalloss. Huurauto via ANWB ontvangen waar we onze hele vakantie mee af hebben kunnen maken ( ongeluk was een half uur voordat we op bestemming aan kwamen)
En zelfs mee terug naar Nederland mogen rijden waar ze deze in de loop van de week na onze thuiskomst vanuit Kroatië op kwamen halen bij ons voor de deur

Ander verhaal van ook ANWB is op mijn werk stranden met de auto.
Ik werkte toen in Afferden Limburg, woonde toen in Velden bij Venlo.
ANWB me keurig afgesleept naar onze eigen garage in Velden. Leenauto kon ik ophalen in Cuijk.
ANWB reed echter niet eerst van Afferden naar Cuijk zodat ik daar de leenauto op kon pikken.
Nee, eerst naar de garage in Velden en dan kon ik van daaruit met de ANWB wel mee terug rijden naar Cuijk om daar de leenauto op te halen.
Toen mijn ouders maar gebeld met de vraag of ik een paar dagen de auto van mijn moeder mocht lenen, scheelde een hoop op en neer rijden na een lange werkdag ( lees, avonddienst>slaapdienst> vroege dienst)

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 18:21

belle_boef schreef:
Ik mis even wat hier helaas is. De pechhulp zorgt ervoor dat jou auto met pech bij jou garage komt. Je krijgt nog een leen auto voor je pech moment om even door te kunnen. Daarna heb je de tijd om zelf weer wat te regelen.


Ja maar dat gaat dus niet onder werktijd als iedereen werkt. Dan kan ik prima de leenauto bij het berger-bedrijf neerzetten, maar dan kan er dus niemand mij van daar 7 km verderop naar de garage brengen. Paar minuten met de auto, +1,5 uur lopen, of 25 minuten fietsen. Fiets heb ik niet, past niet in mijn auto en ook niet in de leenauto, voor de volgende keer koop ik wel een vouwfiets want dit is geen doen zo.
ook een optie indd, uber.

verootjoo
Berichten: 35698
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:32

Ibbel schreef:
Miss_Mii21 schreef:
Dus ik zoek een wegenwacht/pech hulp die een leenauto geven die je praktisch overal in kan leveren.


Die bestaat niet.
Slimste suggestie is al gegeven: vraag of de garage op een moment dat het hun uitkomt om jouw auto bij de berger neer te zetten.
Of krijg alleen pech tijdens garage-uren, rij mee met de berger naar de garage en pak een leenauto van de garage :+


Jawel hoor. Bij Toyota routeservice brengen ze je incl auto naar de dichtsbijzijnde garage (je eigen als die binnen 30km is) en toen kreeg ik daar een leenauto die ik ook weer daar inleverde.
Nooit gehoord van zo’n rare constructie.

friezenfan2

Berichten: 2664
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:35

En je wilt niet de kracht van bokt gebruiken om door iemand van bokt naar je auto gebracht kan worden?

Ibbel

Berichten: 49274
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:35

verootjoo schreef:
Jawel hoor. Bij Toyota routeservice brengen ze je incl auto naar de dichtsbijzijnde garage (je eigen als die binnen 30km is) en toen kreeg ik daar een leenauto die ik ook weer daar inleverde.
Nooit gehoord van zo’n rare constructie.


Dat is toch iets heel anders? Ts wil een leenauto van bedrijf A (de berger) in kunnen leveren bij bedrijf B (de garage). Een huurauto inleveren bij een andere filiaal van een zelfde keten kan bijv prima. Maar je kunt een Avis auto niet inleveren bij Hertz, of Europcar bij Sixt en noem ze allemaal maar op. En dat is hier de kwestie.

Miss_Mii21

Berichten: 577
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 18:39

friezenfan2 schreef:
En je wilt niet de kracht van bokt gebruiken om door iemand van bokt naar je auto gebracht kan worden?


Ik heb het nu al voor elkaar, maar ik vind het bijzonder.

Ik had verwacht dat de auto bij de garage ingeleverd kan worden - als ik via hun de pech-hulp afsluit, en/of dat de berger mij naar de garage in dezelfde stad zou kunnen brengen. Maar niks van dit.
Wat ik hier lees van Toyota, zoiets had ik verwacht. Echter is dit een Nissan, misschien moet ik eens voor pech-hulp via een Nissan-garage kijken, als zitten die niet in de buurt aan de lopende band dus vrees dat dat dan ook niet opgaat.

nienke555

Berichten: 4935
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:47

Snap dat je het vervelend vindt TS! Gelukkig is het nu geregeld.

Hier hadden wij laatst ook een lekke band, de auto werd toen ook weggesleept inderdaad. Om eerlijk te zijn had ik dat ook niet verwacht. Ik dacht inderdaad ook dat ze gewoon met een band zouden komen.

Wij hebben Opel pechhulp. Als ik langs de weg kom te staan kan ik die bellen. Ik kan dan inderdaad ook een leenauto via die garage krijgen wat dus dezelfde plek is als waar mijn auto gemaakt wordt. Dan kan je daar gewoon de leenauto weer inleveren en weer naar huis rijden met je eigen auto. Ik zou inderdaad dan kijken of dat voor jouw merk ook kan!

verootjoo
Berichten: 35698
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:12

Ibbel schreef:
verootjoo schreef:
Jawel hoor. Bij Toyota routeservice brengen ze je incl auto naar de dichtsbijzijnde garage (je eigen als die binnen 30km is) en toen kreeg ik daar een leenauto die ik ook weer daar inleverde.
Nooit gehoord van zo’n rare constructie.


Dat is toch iets heel anders? Ts wil een leenauto van bedrijf A (de berger) in kunnen leveren bij bedrijf B (de garage). Een huurauto inleveren bij een andere filiaal van een zelfde keten kan bijv prima. Maar je kunt een Avis auto niet inleveren bij Hertz, of Europcar bij Sixt en noem ze allemaal maar op. En dat is hier de kwestie.


Maar waarom brengt die bedrijf A de auto en TS dan niet gewoon bij de garage :?

Ik heb er nooit van gehoord dat die je totaal ergens anders brengen, je daar een leenauto krijgt en dat je auto dan ineens ergens anders heen gaat. Dat is toch raar? :=

Deeks93
Berichten: 1109
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:41

Miss_Mii21 schreef:
friezenfan2 schreef:
En je wilt niet de kracht van bokt gebruiken om door iemand van bokt naar je auto gebracht kan worden?


Ik heb het nu al voor elkaar, maar ik vind het bijzonder.

Ik had verwacht dat de auto bij de garage ingeleverd kan worden - als ik via hun de pech-hulp afsluit, en/of dat de berger mij naar de garage in dezelfde stad zou kunnen brengen. Maar niks van dit.
Wat ik hier lees van Toyota, zoiets had ik verwacht. Echter is dit een Nissan, misschien moet ik eens voor pech-hulp via een Nissan-garage kijken, als zitten die niet in de buurt aan de lopende band dus vrees dat dat dan ook niet opgaat.


Hi!
Hier een medewerker van een bergingsbedrijf en voormalig medewerker van een alarmcentrale.
Eerste advies; blijf weg bij Nissan pechhulp, die hulpverlening heb ik gegeven en valt vies tegen.

Er zijn 4 verhuur instanties in Nederland via verzekering/alarmcentrale. Deze zijn allemaal in eigendom van een bergingsbedrijf.
‘Onze’ huurauto’s staan door het hele land maar enkel bij andere bergingsbedrijven en worden ook enkel daar uitgegeven na pech.
Na een ongeval krijg je ook geen huurauto bij de Berger, enkel bij pech. M.u.v leasemaatschappijen.
Bergers zijn er om een noodreparatie uit te voeren.
Dat wil zeggen een starthulp, een paar schroeven vast draaien, een band proppen wanneer het lek in het loopvlak zit etc. Of wel de echt kleine reparaties! Wij hebben geen complete onderdelen zaak. Als we dan alleen al naar banden kijken zijn er 100 en 1 soorten en maten. Als we voor alle auto’s een geschikte band willen hebben, mogen we nog wel een extra hal bouwen.
Als we een verkeerde maat onder een auto zetten krijg je een ongelijkheid en loopt er nog veel meer stuk.
De meeste mensen laten zich ophalen na inleveren of lopen naar de bushalte.


Uitzondering op bovenstaande is denk ik de anwb (daar werken wij niet voor en heb ik nooit voor gewerkt) leasemaatschappijen hebben vaak ook een andere service (ook lang niet allemaal)
Een pechhulp met een andere service dan die je nu hebt gehad heb ik nog niet mee gemaakt maar dat wil niet zeggen dat ie er niet is.
Over het algemeen zijn de pechhulpen van Univé en NH1816 één van de betere. Ik heb zelf die laatst genoemde en heb een Europa pechhulp pakket en daarmee recht op 25 dagen vervangend vervoer, dat is echt uniek met pechhulp.

Ik las ook iemand met een buitenland ervaring maar over het algemeen zijn die voorwaarden ook compleet anders.

Mocht je vragen hebben dan stel ze gerust! Hoop dat dit wat duidelijkheid heeft gegeven.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:55

TS, je zou ook eens kunnen informeren of je een reservewiel kwijt kunt. Soms past het in de kofferbak, maar er zijn soms andere mogelijkheden. Bij mijn vorige auto had ik 'm onder de auto hangen in een rek i.p.v. in de kofferbak. Als het je niet lukt om het te monteren, dan heb je het in elk geval bij je en dan is de kans een stuk groter dat het ter plekke gemonteerd kan worden. Scheelt een hoop gedoe.

Interessant, Deeks93 :)

Citaat:
Over het algemeen zijn de pechhulpen van Univé en NH1816 één van de betere. Ik heb zelf die laatst genoemde en heb een Europa pechhulp pakket en daarmee recht op 25 dagen vervangend vervoer, dat is echt uniek met pechhulp.


Is dat echt zo bijzonder?
Ik heb ANWB Europa Compleet en daar zit volgens mij een completer pakket bij. 35 dagen vervangend vervoer, haal/brengservice vervangauto, hotelservice etc.

Liannetje86
Berichten: 793
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 19:56

Ik werd toen ik pech had door het bergingsbedrijf gewoon bij mijn klant afgezet en de verzekering regelde de taxi naar huis... (was een hele lieve man die medelijden had... De verzekering heb ik wel 3x gebeld want eerst kreeg ik een taxi, toen niet, toen een keer boos gedaan en toen werd het geregeld....)

Collegaatje had een lekke band, daar is gewoon de reserve opgelegd door de ANWB dat ze naar de garage kon rijden en daar alles kon regelen.. (moet je wel niet harder dan 80 etc. met zo'n reserve bandje, maar toch ;))

Marije_jiplover

Berichten: 25426
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:00

Noodband heeft zelfs de bandenwacht niet meer op voorraad, althans, dat is mijn ervaring.

En de Kia dealer ook niet, toen ik daar eens heen gesleept werd door de berger, omdat ik een scheur in mijn band had, tijdens een plotselinge uitwijkmanoeuvre een stoepje over het hoofd gezien hebbend.
Mijn werk laat me sowieso naar plekken rijden, waar ik vaker lek rijd.
Ben helaas enigszins ervaringsdeskundige op het gebied van lekke banden en vervangend vervoer.

Nu heb ik gelukkig een leaseauto en ik kan dus wel altijd de leenauto kwijt daar waar ik mijn eigen auto weer terug krijg.
Of de auto wordt aan de deur (thuis) omgewisseld.

Het kan dus wel, maar daar zal door mijn werkgever wel genoeg voor betaald worden.
In een vorige auto had ik nog een thuiskomer, die is er een keer s avonds laat onder gezet door de Wegenwacht.3
Maar tegenwoordig vindt men een auto zonder reservewiel kennelijk handiger in de lease...

BeFunny

Berichten: 10993
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:00

Miss_Mii21 schreef:
BeFunny schreef:
Vreemde constructie idd.

Is het ov iets?


Elke 40 minuten gaat er een bus , 2x overstappen, voor een mini stukje. Dat gaat ook nergens over. Dan kan ik nog beter gaan lopen. Hij zegt enkel al 20 minuten kwijt te zijn aan het naar de bushalte te komen.



Nee dat zou ik ook niet doen. Als je een beetje doorstapt ben je sneller zeg maar.
Het is net te ver om te zeggen dat doe ik even. Als je door een mooi gebied wandelde is het geen straf maar zo van a naar b is niet leuk.
Maar ik denk dat ik zelf het wel zo zou doen toch gaan wandelen. Lekker muziekje op en gaan. Of toch iemand vragen om me daar af te zetten in ruil voor een bosje bloemen ofzo.

Deeks93
Berichten: 1109
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:08

Oscar schreef:
TS, je zou ook eens kunnen informeren of je een reservewiel kwijt kunt. Soms past het in de kofferbak, maar er zijn soms andere mogelijkheden. Bij mijn vorige auto had ik 'm onder de auto hangen in een rek i.p.v. in de kofferbak. Als het je niet lukt om het te monteren, dan heb je het in elk geval bij je en dan is de kans een stuk groter dat het ter plekke gemonteerd kan worden. Scheelt een hoop gedoe.

Interessant, Deeks93 :)

Citaat:
Over het algemeen zijn de pechhulpen van Univé en NH1816 één van de betere. Ik heb zelf die laatst genoemde en heb een Europa pechhulp pakket en daarmee recht op 25 dagen vervangend vervoer, dat is echt uniek met pechhulp.


Is dat echt zo bijzonder?
Ik heb ANWB Europa Compleet en daar zit volgens mij een completer pakket bij. 35 dagen vervangend vervoer, haal/brengservice vervangauto, hotelservice etc.



Ja dat is bijzonder! Bij de meeste is het 3 tot 5 dagen, als er al recht op is!
Haal breng service is echt een uitzondering en niet standaard. Taxi is in 95% wel gedekt vanaf pechlocatie naar huis of werk.
En het verschilt ook nog of je een binnen of buitenland pakket hebt.

Celebi
Berichten: 3902
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:25

Is het tegenwoordig ook niet een ding dat je met banden een busje met een soort vulmiddel kunt gebruiken om de band tijdelijk te maken voor de laatste rit naar de dealer? Dat was geloof ik bij de auto van mijn vader toentertijd.

Onali

Berichten: 18530
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:30

Celebi schreef:
Is het tegenwoordig ook niet een ding dat je met banden een busje met een soort vulmiddel kunt gebruiken om de band tijdelijk te maken voor de laatste rit naar de dealer? Dat was geloof ik bij de auto van mijn vader toentertijd.


Je band kan dan wel meteen vervangen worden en afschrijven.

manzano

Berichten: 24042
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:35

Mijn moeder heeft dit ook gehad toen ze pech had in het weekend. Die kon uiteindelijk op de kosten van de pech-hulp een taxi nemen van de berger naar de garage waar haar auto stond.

DuoPenotti

Berichten: 30434
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:46

Onali schreef:
Celebi schreef:
Is het tegenwoordig ook niet een ding dat je met banden een busje met een soort vulmiddel kunt gebruiken om de band tijdelijk te maken voor de laatste rit naar de dealer? Dat was geloof ik bij de auto van mijn vader toentertijd.


Je band kan dan wel meteen vervangen worden en afschrijven.

En dat werkt alleen als hij slap is. Niet met een bult er op.

Celebi
Berichten: 3902
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:47

Nee dat is logisch. Bedoelde het meer in de zin van dat reserve banden niet meer zo normaal zijn tegenwoordig. Zeker bij kleine autootjes past het vaak nergens.

DuoPenotti

Berichten: 30434
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 20:48

Ja daar heb je gelijk in. Genoeg auto's idd met nu zo'n busje Ipv een band.

pinto_1

Berichten: 2581
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:05

Deeks93 schreef:
Miss_Mii21 schreef:


Ik heb het nu al voor elkaar, maar ik vind het bijzonder.

Ik had verwacht dat de auto bij de garage ingeleverd kan worden - als ik via hun de pech-hulp afsluit, en/of dat de berger mij naar de garage in dezelfde stad zou kunnen brengen. Maar niks van dit.
Wat ik hier lees van Toyota, zoiets had ik verwacht. Echter is dit een Nissan, misschien moet ik eens voor pech-hulp via een Nissan-garage kijken, als zitten die niet in de buurt aan de lopende band dus vrees dat dat dan ook niet opgaat.


Hi!
Hier een medewerker van een bergingsbedrijf en voormalig medewerker van een alarmcentrale.
Eerste advies; blijf weg bij Nissan pechhulp, die hulpverlening heb ik gegeven en valt vies tegen.

Er zijn 4 verhuur instanties in Nederland via verzekering/alarmcentrale. Deze zijn allemaal in eigendom van een bergingsbedrijf.
‘Onze’ huurauto’s staan door het hele land maar enkel bij andere bergingsbedrijven en worden ook enkel daar uitgegeven na pech.
Na een ongeval krijg je ook geen huurauto bij de Berger, enkel bij pech. M.u.v leasemaatschappijen.
Bergers zijn er om een noodreparatie uit te voeren.
Dat wil zeggen een starthulp, een paar schroeven vast draaien, een band proppen wanneer het lek in het loopvlak zit etc. Of wel de echt kleine reparaties! Wij hebben geen complete onderdelen zaak. Als we dan alleen al naar banden kijken zijn er 100 en 1 soorten en maten. Als we voor alle auto’s een geschikte band willen hebben, mogen we nog wel een extra hal bouwen.
Als we een verkeerde maat onder een auto zetten krijg je een ongelijkheid en loopt er nog veel meer stuk.
De meeste mensen laten zich ophalen na inleveren of lopen naar de bushalte.


Uitzondering op bovenstaande is denk ik de anwb (daar werken wij niet voor en heb ik nooit voor gewerkt) leasemaatschappijen hebben vaak ook een andere service (ook lang niet allemaal)
Een pechhulp met een andere service dan die je nu hebt gehad heb ik nog niet mee gemaakt maar dat wil niet zeggen dat ie er niet is.
Over het algemeen zijn de pechhulpen van Univé en NH1816 één van de betere. Ik heb zelf die laatst genoemde en heb een Europa pechhulp pakket en daarmee recht op 25 dagen vervangend vervoer, dat is echt uniek met pechhulp.

Ik las ook iemand met een buitenland ervaring maar over het algemeen zijn die voorwaarden ook compleet anders.

Mocht je vragen hebben dan stel ze gerust! Hoop dat dit wat duidelijkheid heeft gegeven.


Wat een goed onderbouwd bericht, Deeks. Ben geen TS, maar vind dit wel een waardevolle bijdrage. +:)+

Suzanne F.

Berichten: 49581
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:27

Volgens mij heb ik Checkstar pechhulpdienst maar ik zal even kijken. Op zich goede ervaringen mee. Maar ik heb wel een dun thuiskombandje achterin liggen onder de kofferbak.

daantjuhhh

Berichten: 26963
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 21:49

Overigens kan/mag je niet zomaar een los reserve wiel in je auto hebben.
Die moet wel vast zitten.

Die van mij zit onder de vloer van de kofferbak vast met een bout. Dat mag.

Maar los in je kofferbak droppen mag dus niet.

Mizora

Berichten: 18154
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:04

Ik had het reservewiel tussen bijrijdersstoel en achterbank geklemd, de achterbank lag bij mij toch plat meestal, maar als er eens meer dan 1 persoon mee moest rijden, ging hij in de kofferbak.

daantjuhhh

Berichten: 26963
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 09:15

Mizora schreef:
Ik had het reservewiel tussen bijrijdersstoel en achterbank geklemd, de achterbank lag bij mij toch plat meestal, maar als er eens meer dan 1 persoon mee moest rijden, ging hij in de kofferbak.

Ja ik zeg ook niet dat het niet kan.

Maar officieel zouden ze je auto als je hem zo inlevert voor de APK moeten afkeuren.
Zullen ze vast vaker niet doen dan wel.
Maar het mag niet, als z’n wiel gaat vliegen tijdens een ongeluk kan dat gevaarlijk zijn.