Diep triest....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:00

Mijn oom, die onlangs overleden is aan kanker, had tijdens zijn ziekbed een mooie uitspraak die eigenlijk sloeg op mijn schoonmoeder. Maar hier kan hij ook goed van toepassing zijn..

"De een moet leven met kanker, de ander verkankerd zijn leven."
Denk daar eens goed over na!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:03

Hoe kan je nog verwachten dat mensen je serieus nemen!

In Nederland hoeft niemand dakloos te zijn als die persoon dat niet wilt, tenzij je het echt wel heeeeel erg bont gemaakt hebt. Er zijn meer dan voldoende instanties die hun hulp kunnen en willen bieden! Beetje zielig zitten doen op het internet gaat je geen hulp bieden.

Tip: leer eens verantwoording nemen voor je eigen acties. Deze uithuiszetting komt echt niet uit de lucht vallen en zal absoluut een geldige reden hebben. Ik kan hier echt geen beetje medeleven opbrengen... misschien hooguit voor de woningstichting...

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:55

Ludo schreef:
Sandra, ten eerste heel veel sterkte Ach gut
Ik heb net even je site bekeken en daar las ik dit:

Meest bijzonder aan mijzelf: Mijn doorzettingsvermogen
Motto: Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


Kom op Sandra, lees je eigen woorden nog een keer na en doe je best.
Heel veel succes OK dan!


Ik geloof dat ik mijn woorden terugneem Scheve mond
Die foto is dus gewoon door een fotograaf gemaakt. Die stond op de site waarvan de link op jouw site staat. Het spijt me, maar met een flesje Optrex en een beetje zielig kijken, kan ik ook zo op de foto komen te staan.

Het verhaal vind ik nu eigenlijk gewoon een schreeuw om aandacht. Ik kan je nu echt niet meer serieus nemen, zeker niet na de andere foto's op de site. Ik snap best dat je dat leuk vindt of mooi voor jezelf, maar dat je op je site een link daar naar toe zet. Sorry, maar in mijn ogen gewoon een manier van aandacht vragen.

Het spijt me als ik fel uit de hoek kom, maar zoals zoveel zeggen, je moet jezelf een trap onder je reet geven en gewoon gaan leven, in plaats van continu zelfmedelijden te hebben.
Sorry, het komt misschien botter over dan ik bedoel, maar ik vind het niet netjes dat je niet hebt gemeld dat die foto gewoon in scene is gezet Scheve mond

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:04

Britty schreef:
In Nederland hoeft niemand dakloos te zijn als die persoon dat niet wilt, tenzij je het echt wel heeeeel erg bont gemaakt hebt.
zo was het vroeger, maar toch klopt dat tegenwoordig niet helemaal meer. hoe dan ook denk ik niet dat dit van toepassing is op de topicstartster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:05

Ik ga helemaal met Ludo mee... Sorry

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:18

Tja, ik ken je niet en ik weet ook niet waarom je dit doet. Ook wordt absoluut niet duidelijk waarom je uit je huis moet. De indruk die ik nu krijg is die van een meisje dat niet weet wat ze met haar leven aan moet, vervolgens bij de pakken neer gaat zitten en daardoor in allerlei problemen raakt. Correct me if i'm wrong...........

Het is banketstaaf maar alleen jij kan deze situatie veranderen. Niet meer nadenken over hoe oneerlijk alles wel niet is in het leven, maar dóen. Doe je het niet voor jezelf dan hou je je maar voor dat je het voor je dieren doet, want die zijn zometeen ook dakloos.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:33

Ja sorry kan alleen maar met de rest meegaan........alleen zo'n titel al........dat je zoiets zelf over jezelf schrijft (diep triest) betekent al genoeg..........je zwelgt in zelfmedelijden en hoopt hier wat positieve aandacht te krijgen. Maar sorry....die titel viel al verkeerd bij me, want als je zo over jezelf denkt, word het nooit wat, maar toen die foto........tjezus zeg..............

Kom op meid, pak alles in eigen hand, vecht ervoor, ga door een diep zwart dal, maar blijf vechten.
Je ben ZELF verantwoordelijk voor alle geluk en in feite ook voor alle ellende in je leven (uitzonderingen daargelaten) maar tis maar hoe je ermee omgaat !!!!!!!!!

SCHOUDERS ERONDER EN VECHTEN JIJ !!!!!!!!

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 15:42

SuperPepeijn"]
[quote="Britty schreef:
In Nederland hoeft niemand dakloos te zijn als die persoon dat niet wilt, tenzij je het echt wel heeeeel erg bont gemaakt hebt.
zo was het vroeger, maar toch klopt dat tegenwoordig niet helemaal meer. hoe dan ook denk ik niet dat dit van toepassing is op de topicstartster.
[/quote]


Ik bedoel hiermee te zeggen dat er in Nederland zoveel verschillende vormen van schuldhulpverlening worden geboden, dat het absoluut onnodig is dat dit zover is gekomen. Al maanden geleden is Honneybee gewezen op deze mogelijkheden (zie eerdere topics), maar blijkbaar was ze niet voldoende onder de indruk om ook echt iets te gaan doen aan haar problemen. Ook woningstichtingen/verhuurders zijn vaak nog wel bereid tot het treffen van een betalingsregeling, tenzij je natuurlijk al verschrikkelijk vaak hun vertrouwen misbruikt heb.

Met andere woorden: geen redenen tot medelijden in dit geval, ook niet na het zien van deze geposeerde foto

joyce B

Berichten: 16378
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:14

Lieve Sandra...
Ook ik heb meerdere malen met je proberen te praten over eventuele mogelijkheden en wegen die je zou kunnen bewandelen. Je maakt zelf je eigen keuzes...
Ik vind het heel erg voor je dat er zoveel dingen in je leven je tegen zitten, en dan vooral ook je gezondheid, maar je zult zelf initiatief moeten nemen en net zo lang achter organisaties aan blijven zitten tot ze je helpen je zaken weer op orde te krijgen.
De gemeente Smallingerland kent nog steeds aangepaste werkplaatsen waar mensen die een gewone baan niet trekken eventueel voor in aanmerking komen. Je betn absoluut niet dom, dus dat hoeft je ook niet in de weg te zitten. Ga naar je huisarts of naar het GAK of het arbeidsbureau, maak een afspraak en vraag om hulp! En dan vooral om hulp om je weg te vinden in het doolhof van organisaties die jou kunnen helpen en accepteer niet dat ze je zomaar wegsturen...

Verder wil ik nog zeggen dat er voor zover ik heb meegemaakt er veel mensen op internet waren die met je meeleefden en op hun manier hulp aanboden, ook nu in dit topic weer. Maar het is aan jou om iets te doen met hun aanbiedingen... Ze zullen niet jou schulden voor je afbetalen en ze kunnen je ook niet veranderen... JIJ bent diegene die het heft in eigen hand moet nemen! Jij zult net als alle andere volwassenen in je eigen inkomen moeten kunnen voorzien. Dat vergt veel doorzettingsvermogen, keuzes maken en misschien dingen doen die je niet leuk vind. En er zit een heel verschil in 40 uur werken of 20 uur...

Er zijn veel mensen in Nederland die gedeeltelijk arbeidsongeschikt zijn, of dat niet officieel zijn, maar toch veel moeite hebben met het werk wat ze moeten doen. Ook die mensen moeten hard knokken om het vol te houden!
Je bent altijd welkom om een hapje mee te eten, of om eens van je af te praten, je woont immers zo dichtbij... Maar ik heb al tijden het gevoel dat de steun die ik je wil en kan bieden blijkbaar niet die steun is die je wenst... Vandaar dat ik de moeite niet meer heb gedaan om het te blijven aanbieden... Jij zult het initiatief moeten nemen...

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:29

Roos schreef:
Het ziet er mij nog uit als een professionele foto ook. Acteertalent heeft ze absoluut! Maar de titel van het topic dekt de lading volkomen; diep triest is precies wat het is.


Kijk met deze foto's weet je dat je kan acteren, met de foto's die je een tijdje geleden op bokt heb geplaats in je bikini kan je weer wat anders .
Ik vind het een beetje goedkoop allemaal en kan maar niet begrijpen dat mensen zich zo kunnen verlagen.

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:32

Britty"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Britty schreef:
In Nederland hoeft niemand dakloos te zijn als die persoon dat niet wilt, tenzij je het echt wel heeeeel erg bont gemaakt hebt.
zo was het vroeger, maar toch klopt dat tegenwoordig niet helemaal meer. hoe dan ook denk ik niet dat dit van toepassing is op de topicstartster.
[/quote]


Ik bedoel hiermee te zeggen dat er in Nederland zoveel verschillende vormen van schuldhulpverlening worden geboden, dat het absoluut onnodig is dat dit zover is gekomen.
[/quote]

Het is toch te belachelijk dat belastingbetalers de schuldhulpverlening van dit soort mensen moet betalen ?

Ik kan me zo kwaad maken om dit soort dingen ! Ga lekker werken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:35

Nu ik wat oude topics heb doorgebladerd kan ik niets anders zeggen dan dat ik het met Kojack eens ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:48

Ik denk ook dat je actief op zoek moet gaan naar werk. Als je in deze regio zou wonen had ik morgen een baan voor je gehad. Maar je moet niet kieskeurig worden in wat je wil doen. Je zult je schouders eronder moeten zetten en alles moeten aanpakken.

Op dit moment heb jij niet de luxe om voor een leuke baan te gaan, je zult gewoon voor een baan moeten gaan. JIJ hebt de verantwoording over je leven, dus als je gezond bent om een baan aan te nemen vind ik dat jezelf voor de kost moet werken. Ik weet dat het in nederland erg makkelijk is om een uitkering te krijgen, maar meid, je laat toch niet de rest van Nederland voor je werken?

Ik las namelijk ook een topic waarin je je ergerde aan het CWI, dat alles daar zo langzaam zou gaan. Ik zou zeggen, zorg ervoor dat je daar niet hoeft te komen! Ik zou werkelijk mijn ogen uit mijn hoofd schamen als ik op 22 jarige leeftijd in de ww kom te zitten. Pak aan wat je kan doen. Er is werk, dus doe het gewoon. Dan zul je over enkele jaren wel een lekker salaris hebben en daardoor wel leuk kunnen leven. Want als je deze mentaliteit lang volhoud ga je de afgrond in!

Samantha_

Berichten: 10813
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:51

Pipo schreef:
Ik denk ook dat je actief op zoek moet gaan naar werk. Als je in deze regio zou wonen had ik morgen een baan voor je gehad. Maar je moet niet kieskeurig worden in wat je wil doen. Je zult je schouders eronder moeten zetten en alles moeten aanpakken.

Op dit moment heb jij niet de luxe om voor een leuke baan te gaan, je zult gewoon voor een baan moeten gaan. JIJ hebt de verantwoording over je leven, dus als je gezond bent om een baan aan te nemen vind ik dat jezelf voor de kost moet werken. Ik weet dat het in nederland erg makkelijk is om een uitkering te krijgen, maar meid, je laat toch niet de rest van Nederland voor je werken?

Ik las namelijk ook een topic waarin je je ergerde aan het CWI, dat alles daar zo langzaam zou gaan. Ik zou zeggen, zorg ervoor dat je daar niet hoeft te komen! Ik zou werkelijk mijn ogen uit mijn hoofd schamen als ik op 22 jarige leeftijd in de ww kom te zitten. Pak aan wat je kan doen. Er is werk, dus doe het gewoon. Dan zul je over enkele jaren wel een lekker salaris hebben en daardoor wel leuk kunnen leven. Want als je deze mentaliteit lang volhoud ga je de afgrond in!

Hier ben ik t volkomen mee eens! OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:55

Maar even iets anders he.
Stel dat je werkelijk zo ziek bent en zo vreselijk veel schulden hebt. Waarom zie ik dan foto's van jou in een discotheek? Dat gaat niet hoor als je ziek bent. Dus als je kunt stappen kan je werken ook!
Ik denk dat je gewoon lui bent en verlegen om aandacht zit. Als je het goed bekijkt is dat ook een ziekte maar niet degene die jij beweert te hebben
WAKE UP GA WERKEN!!!!!! Doe eens wat voor je geld! Wij betalen ons scheel om jou inkomen mogelijk te maken, nou sorry je verdient het niet eens!

En waarom heb je zoveel dieren en een paard als je zo diep in de schulden zit???

Citaat:
Op dinsdag 21 oktober 2003 heb ik op de Zuidlaardermarkt samen met *** het paard gekocht waar ik aldaar echt helemaal verliefd op ben geworden.

Even gequote uit je profiel voor je gaat ontkennen

Wil je wel uit deze ellende vandaan? Zo komt het anders totaal niet over!!
Doe er wat aan voor het echt te laat is en je echt alles kwijt bent!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-04 17:05, in het totaal 2 keer bewerkt

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:01

Kan niks anders zeggen dan dat ik het met bovenstaande eens ben..
Met deze mentaliteit kom je echt nergens, en zal je idd op straat komen..
Zoek dan hier geen medelijden want die krijg je niet.. Ik geloof dat het wel vaak genoeg tegen je gezegt is dat je jezelf een flinke schop onder je kont moet geven en ervoor moet gaan en dat lost een ander echt niet voor je op..

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:04

Sorane schreef:
Dus als je kunt stappen kan je werken ook!


Helemaal mee eens.
Geen geld om te stappen, als je onderdak wilt. Ik presteer het om met 500 euro in de maand te wonen, leven en een paard te houden, zonder schulden te maken. (Dat hoeft nu gelukkig niet meer, maar het is mogelijk)
Schulden? Overtollige uitgaven eruit (dieren, mobieltje, dat soort dingen).
Het is maar waar je je prioriteiten legt...
Verkoop je computer, ga werken... doe iets. Speel toch niet zo het slachtoffer... je doet het ook zelf.

Dees

Berichten: 18944
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:32

Sorane schreef:
En waarom heb je ..... een paard als je zo diep in de schulden zit???

Citaat:
Op dinsdag 21 oktober 2003 heb ik op de Zuidlaardermarkt samen met *** het paard gekocht waar ik aldaar echt helemaal verliefd op ben geworden.

Even gequote uit je profiel voor je gaat ontkennen


Het paard is inmiddels 100 % in eigendom van ***, Honeybee heeft daar geen geld meer in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:33

Dan mag ze haar profiel wel eens aanpassen.
Maar je bent het toch wel met me eens dat ook katten hebben in deze situatie een overbodig iets is?

En ik heb de naam maar even in ** veranderd. Ik weet niet of die persoon het op prijs stelt als haar naam zomaar in dit topic genoemd wordt.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:36

Citaat:
Het is toch te belachelijk dat belastingbetalers de schuldhulpverlening van dit soort mensen moet betalen ?

Ik kan me zo kwaad maken om dit soort dingen ! Ga lekker werken !


Ik ben ook lang ziek geweest. Een psychische ziekte waar ik nog steeds dagelijks voor knok. Ik ben dus ook afgekeurd en sorry dat de belasting betaler dit moet betalen. En nee ik ben niet zielig. Ik ben zelf diegene de zaken zo goed mogenlijk voor mezelf kan maken.

ook als je schulden hebt. Is schuldsanering een goede optie. Je zit dan wel dat je een aantal jaren met weinig moet rondkomen maar so be it. De meeste mensen hebben schuld waar ze zelf niet op zitten te wachten.

Uitgaan kan ik me ook wel voorstellen. Even weg van de ellende. Dat mag best.

Verder kan ik me heel goed vinden in de andere reacties. Als je de dingen wilt veranderen moet je eerst zelf veranderen. De dingen veranderen namelijk niet zomaar.

Sommige dingen kun je nu eenmaal niet veranderen. maar door zelf te veranderen kunnen de zaken wel anders worden.

Dus kom op! Zet die eerste stap. En dat kan niemand anders voor je doen.

Als je wacht tot anderen het gaan oplossen kun je nog lang wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:38

Citaat:
Uitgaan kan ik me ook wel voorstellen. Even weg van de ellende. Dat mag best.


Ook als je niet eens geld hebt om eten te kopen? Sorry maar als je in die situatie zit en je gaat uit dan heb je je prioriteiten verkeerd liggen. Gezellig een avondje stappen en de rest van de maand leef je op water! Goeie zet! Top vooral doen OK dan!

kojack

Berichten: 6398
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:39

Heike schreef:
Citaat:
Het is toch te belachelijk dat belastingbetalers de schuldhulpverlening van dit soort mensen moet betalen ?

Ik kan me zo kwaad maken om dit soort dingen ! Ga lekker werken !


Ik ben ook lang ziek geweest. Een psychische ziekte waar ik nog steeds dagelijks voor knok. Ik ben dus ook afgekeurd en sorry dat de belasting betaler dit moet betalen. En nee ik ben niet zielig. Ik ben zelf diegene de zaken zo goed mogenlijk voor mezelf kan maken.

ook als je schulden hebt. Is schuldsanering een goede optie. Je zit dan wel dat je een aantal jaren met weinig moet rondkomen maar so be it. De meeste mensen hebben schuld waar ze zelf niet op zitten te wachten.

Uitgaan kan ik me ook wel voorstellen. Even weg van de ellende. Dat mag best.

Verder kan ik me heel goed vinden in de andere reacties. Als je de dingen wilt veranderen moet je eerst zelf veranderen. De dingen veranderen namelijk niet zomaar.

Sommige dingen kun je nu eenmaal niet veranderen. maar door zelf te veranderen kunnen de zaken wel anders worden.

Dus kom op! Zet die eerste stap. En dat kan niemand anders voor je doen.

Als je wacht tot anderen het gaan oplossen kun je nog lang wachten.


Jij bent echt ziek en of honeybee dat is betwijfel ik.
Jij loopt geen aandacht te trekken en je doet niet zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:42

Heike,
Een psychische ziekte is 9 van de 10 keer te constateren!! Bij Honeybee is het waarschijnlijk een combinatie van pure luiheid, aandacht tekort en een ernstige gedragsstoornis!

Dat jij netjes een inkomen kreeg vind ik niet meer dan normaal!! Heb ik totaal geen problemen mee. Maar iemand als Honeybee verdient het gewoon niet!!

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:42

Sorane schreef:
Citaat:
Uitgaan kan ik me ook wel voorstellen. Even weg van de ellende. Dat mag best.


Ook als je niet eens geld hebt om eten te kopen? Sorry maar als je in die situatie zit en je gaat uit dan heb je je prioriteiten verkeerd liggen. Gezellig een avondje stappen en de rest van de maand leef je op water! Goeie zet! Top vooral doen OK dan!


als je uitgaan, snuffelen-op-een-rommelmarktje-zonder-iets-te-kopen, noemt, vind ik het ook prima! maar een discotheek kost ALTIJD geld.
Als je inderdaad die prioriteit boven eten stelt, dan komt er iets niet helemaal goed denk ik.
Je kunt er ook even uit zijn zonder dat het perse geld hoeft te kosten.
Bij vrienden op bezoek? Misschien kun je een hapje mee eten en je verhaal kwijt....sla je drie vliegen in 1 klap.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 17:43

Aah Ach gut
Sterkte!!!