breken met ouders?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 03:48

Ik denk dat dit de moeilijkste beslissing is die je tot nu toe hebt moeten maken of niet?
Ik ben het in een aantal gevallen wel met Miss-Petit eens en natuurlijk ook wat Lovely zegt, maar ik vind wel dat je het heel goed hebt verwoord hoe je je voelt.
Iemand zei dat het leek alsof je moeder jaloers is en dat idee kreeg ik ook een beetje.
Ik neem aan dat je met je moeder al wel eerder over jullie ruzies hebt gepraat? Als je precies zegt wat je hier in dit topic hebt gezegd en ook zegt hoe jij je voelt als ze dat soort dingen tegen je zegt? (op een normale toon, zonder ruzie van jouw kant dus) Je moeder is wel je moeder en ook al denk je van niet, ze houdt heus van je! Misschien als je echt eens zegt hoe je je voelt dat ze er wel over gaat nadenken. Ze is er heus niet alleen op uit om jouw leven te vergallen, al lijkt dat misschien soms wel zo. Ik denk dat zij heel veel dingen zegt (zoals met dat niet meer naar wedstrijden rijden en Q wegdoen) uit onmacht. Jullie kunnen niet meer met elkaar normaal communiceren en zo kan ze toch zorgen dat zij doet wat jij wil.
Ik denk wel dat als de situatie er dus niet beter op wordt, dat het het beste is als je uit huis gaat. Het lijkt me niet verstandig om met je vriend te gaan samenwonen om de redenen die hiervoor ook al meerdere malen gezegd zijn. Het is echt een hele grote stap die je dan neemt, besef dat wel.
Ik denk alleen wel dat het heel belangrijk is dat wanneer je uit huis gaat je hele goede afspraken maakt met je ouders wat je paarden betreft.

Bij mij was het zo (ik ben nu ook 21) dat ik op een gegeven moment de situatie thuis ook niet meer aankon. Mijn ouders zijn op mijn 12e gescheiden en op zich was ik wel blij dat ze uit elkaar gingen want dan was er tenminste rust in huis. Ik kon me (nu eigenlijk nog steeds niet echt) niet herinneren dat het ooit gezellig is geweest bij ons thuis nl, dus dan valt er wel een last van je schouders. Door die scheiding stond mijn moeder alleen en heb ik dus alles meegemaakt. Mijn moeder besprak alles met mij, want ja ik was er nou eenmaal, en dat heeft ervoor gezorgd dat er altijd irritaties over en weer waren (tussen mij en mn moeder omdat ik het niet meer wilde aanhoren en tussen mij en mn vader omdat ik dus mijn moeders verhalen hoorde etc)
We hadden altijd ruzie over alles. Tuurlijk waren er ook wel momenten dat het wel gezellig was, maar ruzie was het overall beeld.
Ik was ook niet echt een makkelijk kind en wist precies hoe ik dingen op mijn manier moest krijgen (ik mag niet uit? Hou me maar tegen!)
Gelukkig heb ik altijd goed kunnen leren en heeft mijn schoolwerk er dus niet zo onder geleden dat ik van school moest ofzo (deed gymnasium) maar toch kon ik al die problemen waar ik eigenlijk niets mee te maken had echt niet aan. Je hebt als puber al genoeg andere problemen aan je hoofd. Na mijn examens heb ik een paar maanden bij een gezin waar ik altijd oppaste en waar ik een hele goede band mee had (ook buiten oppassen, ben bijv met ze meegeweest met kerst naar Schiermonnikoog) gewoond. Zij waren nl vanuit Bloemendaal verhuisd naar Hilversum en ivm mijn studies toen was dat een handige en leuke oplossing. Dat heeft me echt heel erg goed gedaan. Sowieso, een gelukkig gezinsleven en niet altijd die ruzies was echt een enorme verademing! Met hen heb ik ook heel goed kunnen praten over de situatie en alles en zij hebben me doen inzien dat het echt niet zo was dat mijn moeder mijn leven probeerde te verpesten.
Pff verhaal wordt een beetje lang Lachen ik zal ff opschieten.
Sinds ik uit huis ben (heb na dat half jaar H'sum nog een half jaar in Apeldoorn gewoond en woon nu al ruim anderhalf jaar op kamers in Utrecht) is mijn band met mijn moeder enorm verbeterd! Omdat we niet meer op elkaars lip zitten en ik natuurlijk ook volwassener ben geworden kunnen we nu echt veel beter met elkaar. Maar toch ben ik blij als ik na een tijdje weer naar mijn eigen plek kan.
Ik denk dat het voor jou heel belangrijk is dat je alles even voor jezelf goed op een rijtje zet wat je nou wil. En ik denk dat je dat het beste alleen kan doen, dus niet met je vriend zeg maar. Je bent nog hartstikke jong! Samenwonen kan altijd nog. Probeer even een lijstje te maken wat de voor en nadelen zijn van uit huis gaan, bij je vriend wonen, de paarden etc etc en bespreek je plannen met je ouders!

Ouders zijn kostbaar, daar kom je nog wel achter! Probeer alles gewoon te relativeren en kom dan tot een goed besluit, ga dus geen dingen halsoverkop doen.
Meis, iig heel erg veel sterkte met je beslissing, maar denk er wel goed over na en kies niet meteen de makkelijkste weg. Ach gut Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 07:56

Renske, ik kende je andere topics niet maar dit lezende zou ik je een vraag aan jezelf willen meegeven die je, mijns inziens, aan je vriend verplicht bent: 'Is dit eerlijk tegenover hem'?. Ga je inderdaad samenwonen omdat je zielsveel van hem houdt en nooit meer zonder hem wil? Of ga je samenwonen om hetzelfde maar zit er ook een percentage 'het is fijn als ik bij mijn ouders weg ben' in. Al is het maar 1% maar als dat zo is ben ik van mening dat je inderdaad heel erg goed moet nadenken. Je kan iemand verschrikkelijk veel pijn doen zo.

Voor wat betreft het afstand nemen van je ouders. Ik ga er niet teveel over zeggen maar uit ervaring weet ik dat het bijzonder rustgevend kan zijn. En je kan nog samenwonen, met een fikse afstand er tussen, geloof me, als iemand echt wil kan ie nog steeds vanaf die afstand stoken en vervelend doen. Maar dat is een situatie die een ieder voor zich moet bepalen. Ten slotte is iedere situatie anders en is het ook altijd goed om even fiks naar jezelf te kijken ook.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:17

Heb je wel eens met je vader gesproken over je problemen thuis en gezegd waar je bang voor bent als je weg gaat met je paarden? Misschien wil hij je wel financieel ondersteunen?

Hevonen

Berichten: 5643
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:30

Breek niet met je ouders, maar ga wel op JEZELF wonen. Trek niet zomaar in bij je vriend. Zorg dat je zelfstandig wordt en blijft, ik spreek uit ervaring. Mensen en situaties kunnen veranderen en dan moet je weer beginnen. Samenwonen moet op basis van vrijheid en gelijkheid en niet als een noodsprong.

Hoe je het allemaal regelt? Ik heb nog nooit zoveel goedbedoelde, zinnige adviezen gezien als hiervoor van alle andere forummers. Ik voeg het mijne er alleen aan toe.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:08

Renske, het spijt mij dat ik het zeg...

Maar had je verwacht met dit topic?

Actie geeft reactie!

En dat dr nu eenmaal "voor en tegenstanders" zijn...
Dit had je kunnen verwachten, dit is een forum en ieder geeft zn mening.

Als je niet tegen kritiek kunt moet je hier niets posten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 13:42

Miss_Petit schreef:
Renske, het spijt mij dat ik het zeg...

Maar had je verwacht met dit topic?

Actie geeft reactie!

En dat dr nu eenmaal "voor en tegenstanders" zijn...
Dit had je kunnen verwachten, dit is een forum en ieder geeft zn mening.

Als je niet tegen kritiek kunt moet je hier niets posten.



waar slaat dit nu weer op, ik begrijp jou echt niet hoor Verward

heb ik ergens gezegd dat er hier wordt gerageerd op een manier dat ik niet wil hebben? volgens mij niet, ieder antwoord lees ik, en kijk dan wat ik er aan heb, maar sommige mensen reageren alsof er hier thuis niets aan de hand is, maar als je 2x uit huis bent gezet door je moeder, in een opvangtehuis hebt gezeten en uit huis plaatsing is aangevraagd, dan zit er duidelijk meer mis dan alleen dat gene wat er gisteren is gebeurt, daarom leg ik de situatie verder uit.

Gister liep het hier compleet uit de hand, voor de zoveelste keer, daarom moest ik mn verhaal kwijt, ik had het gewoon echt helemaal gehad.
en aangezien mn vrienden allemaal op stap waren geweest en ik ze dus niet 's ochtends vroeg wakker ga bellen, heb ik het hier geplaatst, om het kwijt te zijn, omdat ik die middag nog een wedstrijd had waar ik totaal geen zin meer in had, en de stress niet op mn paard af wil reageren.

ik zit echt niet op alleen maar medelijden te wachten, maar juist op bruikbare antwoorden

alleen jouw reacties vind ik nogal vreemd.

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:54

Renske20 schreef:
en aangezien mn vrienden allemaal op stap waren geweest en ik ze dus niet 's ochtends vroeg wakker ga bellen, heb ik het hier geplaatst, om het kwijt te zijn, omdat ik die middag nog een wedstrijd had waar ik totaal geen zin meer in had, en de stress niet op mn paard af wil reageren.


Echte vrienden kun je anders altijd bellen Knipoog

Lijken mij ook meer de personen om je hiermee te helpen...

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:55

Renske20"]
heb ik ergens gezegd dat er hier wordt gerageerd op een manier dat ik niet wil hebben? volgens mij niet, ieder antwoord lees ik, en kijk dan wat ik er aan heb, maar sommige mensen reageren alsof er hier thuis niets aan de hand is,

ik zit echt niet op alleen maar medelijden te wachten, maar juist op bruikbare antwoorden

alleen jouw reacties vind ik nogal vreemd.
[/quote]

Waarom reageer je dan zo fel als mensen niet naar je mondje praten?

[quote="Renske20"]
wacht even hoor, gedwongen samenwonen?? dat ik van plan ben om met Bjorn samen te gaan wonen staat los van de problemen thuis hoor!
---
en Lis, het is echt niet alleen vandaag gezeur over de paarden&een toetje, vanaf ik klein ben kan ik niets anders herinneren dan dat ik alles fout doe in mn moeder's ogen en we altijd ruzie hebben, echt om nix.
zo heeft ze me 2x op straat gezet, bij een bureau uit huis plaatsing aangevraagd(in de tijd dat ze overspannen was) en heb ik 2 weken in een opvanghuis in eindhoven gezeten
[/quote]

[quote="Renske20"]
[quote="Pervinco schreef:
Het spijt me dat ik het zeg


maar daar hoef ik me niet voor te verantwoorden, ik weet hoe het zit, en mn zus heeft echt geen eetstoornis, zou ze anders in dr bikini over straat lopen in de zomer? en altijd truitjes met een blote buik dragen?
en daar zijn ze in de kliniek waar ze zat inmiddels ook achter. en .....niet betaal.
[/quote]


Mensen beoordelen op wat ze hier lezen. Dat is het risico op een forum.
En dat jij dan mensen gaat verwijten omdat ze voor hun gevoel jouw goed advies geven of hun kijk op de zaak geven.

Zeg dan "bedankt voor je reactie maar denk niet dat het op mij van toepassing is".

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:57

Renske20 schreef:
...daarom leg ik de situatie verder uit.


Hoe kan je mensen dus dingen verwijten als ze het goed bedoelen maar nu eenmaal niet het hele verhaal weten?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:57

Mike schreef:
[Echte vrienden kun je anders altijd bellen Knipoog

Lijken mij ook meer de personen om je hiermee te helpen...
[/quote]

zullen we bokt dan maar afschaffen? Knipoog

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:02

Desiree schreef:
zullen we bokt dan maar afschaffen? Knipoog


Ok, off-topic Haha!

Allemaal leuk en aardig en met alle respect, maar om zoveel uit je prive leven op een forum te plaatsen??? Dit soort zaken bespreek ik toch echt liever met mensen die dichter bij me staan dan een stel "vreemden" op het internet.

Dat moet ieder voor zich weten natuurlijk, maar dat is ook niet de gedachte achter mijn bericht. Echte vrienden kun je altijd bellen, als dat niet zo is, dan zijn het geen echte vrienden, mijn mening Knipoog

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 14:04

nog even als reactie op doree, er worden hier geen ruzis uitgesproken
altijd als er ruzie is gaat er iemand weg, meestal ben ik dat, of mn moeder gaat naar dr zus ofzo, eind van de dag, of de dag erna, is iedereen weer thuis en wordt er gedaan of er niets aan de hand is

mn moeder heeft in therapie gezeten, omdat zij zelf dus ook nooit ruzies heeft uitgepraat met haar moeder en haar enorm veel dingen van vroeger dwars zitten

bij mn vader thuis werd er vroeger ook niet veel gepraat, en ja zo zijn mn zus en ik dus ook opgevoed
materieel gezien hebben we alles wat we maar kunnen wensen, maar echt liefde, een arm om je heen, of zomaar de vraag hoe het met je gaat, nee, dat is hier nooit geburt.

en dat is dan meteen ook een deel van het probleem van mn zus, zij is 2 jaar geleden is 6 weken tijd 2 vriendinnen verloren door brommer-ongelukken, dat kon ze moeiijk verwerken, maar omdat ze ook nooit geleert heeft om er over te praten, kon ze het ook niet goed bij iemand kwijt
daarna is ze steeds meer in een soort van zelf mdedelijden terecht gekomen, eb dat is uit de hand gelopen, toen is ze bij een kliniek voor eetstoornissen terecht gekomen, waar ze na een goed halfjaar is weggestuurd, omdat ze geen eetstoornis heeft, maar zichzelf in de weg zit en dat met andere therapie moet oplossen

en waren in Veghel ook familie-gesprekken, en die therapeute daar was verbaasd om te horen en om te zien, hoe slecht wij met elkaar communiceren

echt alleen t hoonodige wordt gezegd/gevraagd en daarmee houd het ook op\vragen hoe je je voelt of hoe het met je gaat?dat gebeurt alleen als je ziek bent, verder niet, een arm om je heen? nee, mn ouders hebben dat nooit gedaan

toen ik een tijdje bij een vriendin van mij in huis heb gezeten zag ik dus hoe het ook kan gaan binnen een gezien, en dat was echt totaal anders!was heel fijn om daar toen te zijn.

Maar als ik met mn moeder na een ruzie op het onderwerp terug kom, dan zegt ze dat we t daar al over hebben gehad en dat ze er verder niet over wil praten

als ik vraag waarom ze meteen dreigt met Quentin te verkopen, dan zegt ze, zo is de afspraak, jij rijdt wedstrijden, op het moment dat je daar mee stopt verkopen we hem

e valt gewon verder niet te praten\
in Veghel hebben ze ons gezins-therapie aangeraden maar daar wilde mn moeder niets van weten.

met mn vader kan ik beter praten, maar die heeft al zoveel aan zn hoofd, hij heeft dag in dag uit pijn bij alles wat hij doet, kan met veel moeite nog lopen en toch blijft ie altijd vrolijk, maakt vaak grappige opmerkingen en is altijd positief

maar als het weer eens ruzie is, dan heeft ie het ook meteen gehad, en dan wordt ie boos en is het echt fout.
Hij wil mij financieel niet steunen as ik op kamers zou gaan, maar zoals ik in een eerder antwoord al zei, kamers zijn hier moeilijk te vinden, met veel geluk in Eindhoven, maar dat is meer dan 20 km bij mn werk vandaan en nog verder bij de paarden vandaan

huurhuizen zijn er in hoogeloon niet, en in eersel&bergeijk krijgen gezinnen met kinderen vorrang op een huis, en de huizen die nu vrijkomen moeten aan de gemeente worden overgedragen om asielzoekers in op te vangen
ik sta al sinds mn 18e ingeschreven, maar nogsteeds niets.

mn vader heeft gezegd dat ie tot ik volwassen ben alles zal doen om te zorgen dat ik goed terecht kom, nu ik werk en niet meer op school zit en 21 ben, heeft ie zoiets van, mijn taak zit er op, nu moet je het zelf doen\en gelijk heeft hij
maar hij zegt ook, ik ben met je moeder getruwd, we hebben samen 2 kinderen, maar die kinderen zorgen er niet voor dat dit huwelijk kapot gaat, dus zodra er problemen komen, vertrekt niet je moeder of ik, maar vertrekken jij en je zus, als we 18+ zijn, en dat zijn we alle2 en ik kan zijn mening ook goed begrijpen hoor!

Hij heeft trouwens wel tegen mij gezegd dat ik met mn pony mag doen wat ik wil, en met mn paard ook, zolang ik er maar seieus en fanatiek mee bezig ben, en heb komend najaar op een pensionstal zetten mag ook, maar het is niet te bedoeling dat ze hier 2 jaar geleden een luxe nieuwe stal hebben neergezet, en dat dan ineens de paarden weg zijn.
dan ging ie ze verhuren en kon ik net zo lang wachten met het terugkomen van de paarden tot er een stal vrij kwam.

Hij heeft wel aangeboden om mij met de trailer te leren rijden, en daarna mn E rijbewijs te betalen Lachen zodat ik dus onafhankelijk ben als het om vevoer gaat.

er is trouwens al een nieuwe botsing geweest met mn moeder
ík ging vanmorgen om half 7 ontbijten want ik moest naar mn werk, mocht ik geen brood eten, want mn zusje moest 4 boterhammen hebben en mn moeder was zaterdag vergeten brood mee te nemen van de winkel

dus ik zeg ja maar minke moet om 10.30 naar school, om 8.30 is de winkel hier open(300 meter afstand) kan ze dan niet nieuw brood halen zodat ik nu wat kan eten

nee dat kon niet, en omdat ik in een supermarkt werk, moest ik op mn werk maar eten kopen
oke zei ik, maar ik heb pas om 10.00 pauze, moet ik tot die tijd met een lega maag werken?
ja dus

maargoed, ik reageer daar maar niet eens op, maar die kleine dingen allemaal bij elkaar maken me gewoon hardstikke gek

tuurlijk kan ik makkelijk op t werk in de pauze iets te eten kopen, dat doe ik sowies dagelijks, maar van 7-10 met een lege maag werken is gewoon niet fijn

en nog maar een keer over het samenwonen, ook als ze situatie thuis perfect was, dan was ik gaan samenwonen.
Mn vriend woont nu in belgie, wil een huis in NL kopen, met alleen zijn salaris krijgt ie een veel lagere hypotheek dan wanneer we het met onze beide salarissen doen.
Hij heeft mij ook zelf gevraagd of ik vaker bij hem wil zijn(ook nog voordat hij had besloten teug naar NL te komen)
hem gebruiken om maar uit huis te gaan doe ik niet, ik kan toch niet de rest van mn leven toneel spelen en doen alsof ik van hem hou!
als ik niet echt heel graag met hem wil samenwonen, was het allang ruzie geweest nu we al zoveel samen zijn.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 14:07

Mike"]
[quote="Renske20 schreef:
en aangezien mn vrienden allemaal op stap waren geweest en ik ze dus niet 's ochtends vroeg wakker ga bellen, heb ik het hier geplaatst, om het kwijt te zijn, omdat ik die middag nog een wedstrijd had waar ik totaal geen zin meer in had, en de stress niet op mn paard af wil reageren.


Echte vrienden kun je anders altijd bellen Knipoog

Lijken mij ook meer de personen om je hiermee te helpen...
[/quote]

sorry maar die waren om 6.00-7.00 thuis, die liggen dan met een kater in bed en zijn echt niet om 10.00 aanspreekbaar

ik zou zelf ook niet echt helder zijn als ik na een nacht flink stappen 's ochtends vroeg door iemand werd gebeld die problemen thuis had

tuurlijk zou ik luisteren, en proberen antwoord te geven, maar met 3 uur slaap en flink wat drank op komt er dan niet zo veel zinnigs uit ben ik bang

ik heb 2 vriendinnen wel n berichtje gestuurd en ze zijn komen kijken bij mn wedstrijd, dus ze staan echt altijd klaar, zelfs het vriendje van 1 van hun was mee, waarmee ze vorig jaar is gaan samenwonen

maar ik vond zelf dat ik het ze niet aan kon doen om ze zo vroeg wakker te bellen na een nacht flink stappen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 14:09

Miss -Petit, ik bedoel de dingen die ik zeg of als uitleg geef, niet fel of als verwijt

komt misschien zo over omdat ik nogal veel moet typen, en sowieso komt alles wat je typt nogal anders over dan wanneer je het in een gesprek zou zeggen.

En juist omdat niet iedereen mij kent, en weet hoe het hier thuis is, en altijd geweest is, leg ik de situatie verder uit
dat is dan niet als een verwijt bedoeld, maar als extra uitleg.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:15

Renske20 schreef:
nog even als reactie op doree, er worden hier geen ruzis uitgesproken
altijd als er ruzie is gaat er iemand weg, meestal ben ik dat, of mn moeder gaat naar dr zus ofzo, eind van de dag, of de dag erna, is iedereen weer thuis en wordt er gedaan of er niets aan de hand is


Dat is precies wat er tussen mij en mijn moeder ook aan de hand was. Ik kon daar altijd zo slecht tegen! Net doen alsof er niets aan de hand is, terwijl je je er echt zwaar kl*te door voelt!
Ik kan je verzekeren dat als je het huis uit bent dat allemaal beter wordt.

En als reactie op de rest, je klinkt best weloverwogen en als je ervan overtuigd bent dat samenwonen de beste oplossing is, dan zeg ik: Go for it! Het heeft geen zin om jezelf nog langer en dieper in de situatie thuis te werken, probeer alleen goede afspraken met je paarden te maken. Wat iemand al eerder zei, dat jij de jouwe doet en je moeder haar eigen bijv, anders blijf je daar ook ruzies over houden en is het weer een kringetje.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:35

Renske20 schreef:
Miss -Petit, ik bedoel de dingen die ik zeg of als uitleg geef, niet fel of als verwijt

komt misschien zo over omdat ik nogal veel moet typen, en sowieso komt alles wat je typt nogal anders over dan wanneer je het in een gesprek zou zeggen.

En juist omdat niet iedereen mij kent, en weet hoe het hier thuis is, en altijd geweest is, leg ik de situatie verder uit
dat is dan niet als een verwijt bedoeld, maar als extra uitleg.


Nou prima dan toch.

No hard feelings.

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:37

jemig meid wat klote,herken mezelf heel
goed in je verhaal,
kon vroeger al nooit met m'n vader opschieten
hij was alcaholverslaafd veel ruzie mee gehad enzo.
met m'n moeder kon ik altijd heel goed opschieten
we waren meer 2 vriendinnen dan moeder en dochter.
tot m'n ouders gingen scheiden werd onze band alleen
maar hechter.totdat m'n moeder haar huidige vriend leerde
kennen (zij had 2 weken eerder met haar vriend dan ik),
was altijd heel vrij (kon doen en laten wat ik zelf wilde)
maar er kwamen ineens hele rare regels mocht alleen op
woensdagavond en zaterdagavond naar m'n vriend moest heel veel
doen in huis en we kregen regelmatig flinke ruzie,heb dit een
half jaar volgehouden ben toen heel plotsklaps met m'n vriend gaan
samenwonen(kende hem pas een half jaar!!!)voelde goed
en gaat nu ook nog hardstikke goed(wonen nu bijna alweer 2 jaar
samen)en de relatie met m'n moeder is nu ook veel beter geworden
is absoluut niet vanzelf gegaan,zal ook nooit
meer zo worden als het was daar is gewoon teveel voor gebeurt.


mijn advies is alleen denk er heel goed overna
mocht het wel uitgaan met je vriend sta je op straat,
en wat dan?ik hoop dat je hier wat aan hebt,succes

groetjes brenda

Saar4
Berichten: 2354
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:39

Ik heb niet alles gelezen dus sorry als ik iets vraag wat al gevraagd is,

maar heb je eigenlijk al eens met je moeder om de tafel gezeten en haar verteld waar jij je aan stoort?

Als je de mogelijkheid hebt om uit huis te gaan zou ik dat zeker doen. Als je wat meer afstand neemt van je ouders kan je misschien ook anders tegen de situatie aankijken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:49

Mike"]
[quote="Desiree schreef:
zullen we bokt dan maar afschaffen? Knipoog


Dit soort zaken bespreek ik toch echt liever met mensen die dichter bij me staan dan een stel "vreemden" op het internet.
)
[/quote]
En toch kun je hiermee vaak toch ook weer tot bepaalde inzichten komen.

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:55

Desiree schreef:
En toch kun je hiermee vaak toch ook weer tot bepaalde inzichten komen.


Alles heeft voor- en nadelen Knipoog

En zo heeft ook ieder een eigen mening wat betreft dit soort zaken op I-net. Jij vind het wel kunnen, ik persoonlijk zou dit niet zo openbaar ter sprake brengen. Gaat het verder ook niet om Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:57

Mike"]
[quote="Desiree schreef:
zullen we bokt dan maar afschaffen? Knipoog


Ok, off-topic Haha!

Allemaal leuk en aardig en met alle respect, maar om zoveel uit je prive leven op een forum te plaatsen??? Dit soort zaken bespreek ik toch echt liever met mensen die dichter bij me staan dan een stel "vreemden" op het internet.

Dat moet ieder voor zich weten natuurlijk, maar dat is ook niet de gedachte achter mijn bericht. Echte vrienden kun je altijd bellen, als dat niet zo is, dan zijn het geen echte vrienden, mijn mening Knipoog
[/quote]

Mike, jij bespreekt het liever niet op bokt of een forum. Ik ook liever niet, maar soms doen mensen het liever wel of hebben ze even niemand in de buurt of nog erger, hebben ze niemand.

Ik denk niet dat we zo hard moeten oordelen. Bokt is toegankelijk voor iedereen en ja, dan kan je antwoorden krijgen die iemnad niet leuk vindt maar ik heb Renske nog niet echt gehoord dat ze daar echt problemen mee heeft. Sommige dingen kunnen ook genuanceerder gezegd worden (maar ja, daar ben ik ook niet ech teen ster in Haha! ).

Feit is dat ze het moeilijk heeft en ze juist even de boel van zich afschrijft. Liever dat ze dat doet dan dat ze het opkropt en misschien wel veel ergere dingen doet.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 14:57

Desiree"]
[quote="Mike"][quote="Desiree schreef:
zullen we bokt dan maar afschaffen? Knipoog


Dit soort zaken bespreek ik toch echt liever met mensen die dichter bij me staan dan een stel "vreemden" op het internet.
)
[/quote]
En toch kun je hiermee vaak toch ook weer tot bepaalde inzichten komen.
[/quote]

ja idd, dat is ook 1 van de redenen waarom ik t hier ook plaatste

de mensen die de situatie hier thuis kennen, en er wel eens bij zijn geweest als er weer ns iets een beetje fout ging, die zeggen dat ze niet snappen dat ik er nog steeds woon

de mensen die hier thuis komen, en geen 'slchte momenten' hebben meegemaakt zeggen dat t wel mee zal vallen en dat ik mn moeder anders gewoon wat moet ontwijken

en de mensen die alleen maar weten waar&hoe ik woon en dat ik mn paarden thuis heb enz, die zeggen dat ik blij moet zijn met wat ik heb, en het geruzie er maar bij moet nemen

daarom zijn de reacties hier ook erg bruikbaar, omdat die weer anders zijn

ik weet iig dat ik uit huis ga, op een normale nette manier, zonder geruzie, mn paarden blijven dan eerst nog hier, maar Quentin gaat in het najaar naar een pensionstal, niet alleen vanwege de binnenbak, maar ook om met hem fijn bezig te kunnen zijn, in een hele andere sfeer. want zeker bij Quentin werkt het averechts als ik er na een ruzie of als er stress is mee wil gaan rijden, dan wil ik me juist kunnen ontspannen en alle stress vergeten, maar hij voelt het zo goed aan, dat er dan niets meer van terecht komt
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 09-02-04 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:00

Ik ben het wel eens dat het oordeel van een buitenstaander soms objectiever is in dit soort gevallen, mensen die dicht op het vuur zitten hebben meestal andere dingen die meespelen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:07

Het mooie van schrijven is ook, dat er niemand is die je in reden kan vallen, en dat je dus rustig je verhaal kunt afmaken. Luisteren is namelijk ontzettend moeilijk voor mensen in het algemene.

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 16:43

Phoe wat een verhalen mensen Knipoog
Ik wil toch nog even reageren;

Renske, je legt heel wat verantwoording af voor jezelf, maar ook voor anderen. Je ziet je zelf in feite als 'goed' en de rest is eigelijk 'slecht'. Niet in de zin van ; woow ik ben het helemaal, maar je staat volgens mij niet helemaal open voor anderen. Als ik over je thuissituatie lees, is alles negatief, en alles wat jij (wilt) doen is positief. Misschien moet je meer leren onderhandelen, en krijg je nieuwe inzichten over kwesties.

Verder wilde ik nog even op Mss Petit reageren dat je wel elke keer fel de strijd aan gaat. Kijk als de ander dat ook doet; oke, maar hier ga je met argumenten smijten waar in principe helemaal niet naar gevraagd wordt.
En zodra de tegenpartij er niet fel tegen in gaat, is het weer oke en no hard feelings Verward Was laatst bij Avanti geloof ik ook al zo..