genieten van je zwangerschap (even klagen)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:02

teriema schreef:
ben net gestopt met de pil, maar ik wordt wel een beetje bang door jullie verhalen!



Reken op niets omdat je gestopt bent met slikken v.d. pil ... Ik neem binnen drie weken al een jaar geen voorbehoedsmiddel meer en nog altijd niets .... Geen kwestie van ontmoedigen en nog minder hoef je me zielig te vinden. Ik heb een zoon en een dochter, het hoeft niet zonodig van mij ..... We hadden voor onszelf beslist om tot een bepaald moment de poort open te laten. Niet dat ik te oud ben (30) maar omdat het leeftijdsverschil te groot zou worden naar onze mening. Volgens moeder natuur is onze taart blijkbaar af Knipoog En het is ook goed zo We overwegen te laten testen of het echt niet maar kan meer kwestie van zekerheid te hebben dat er niet ineens dan toch nog een kleintje zou komen nadat het voor mij een afgesloten hoofdstuk van ons leven is Knipoog

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 00:29

sonjabelgium"]
[quote="teriema schreef:
ben net gestopt met de pil, maar ik wordt wel een beetje bang door jullie verhalen!



Reken op niets omdat je gestopt bent met slikken v.d. pil ...
[/quote]

Er is gewoon geen peil op te trekken. Ik ben 31 en was meteen mijn eerste cyclus zwanger, veel sneller dan we verwacht hadden.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:34

Mja ik word hier ook niet blij Scheve mond Natuurlijk hoor je wel van die verhalen maar ik wist niet dat er zoveel vrouwen problemen hadden met de zangerschap Bloos!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:42

peeky"]
Mja ik word hier ook niet blij Scheve mond Natuurlijk hoor je wel van die verhalen maar ik wist niet dat er zoveel vrouwen problemen hadden met de zangerschap Bloos!
[/quote]

Dacht je echt dat alle zwangerschappen rozengeur en manenschijn zijn?
Ik denk dat er veel meer met complicaties rondlopen dan zonder.
Maar je weet waar je het voor doet en dat scheelt al stukken. En als de baby er straks is, ben je het allemaal snel vergeten.

[quote="solide schreef:
Tamara ik hoop dat je nog maar eventjes met deze pijn loopt en dat je binnen nu en een week (als ik het goed begreep) die kleine in je armen kan sluiten. Maar dat horen we denk ik ook wel dan, toch???


Als het goed is wel ja.... kan niet meer wachten hoor !
En natuurlijk laat ik het zo snel mogelijk weten...
Krijg ik dan ook een extra naam: nieuwe mama en een babysmiley bij mijn naam ? Bloos

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:49

Citaat:
Reken op niets omdat je gestopt bent met slikken v.d. pil


we zien wel wat er komen gaat (of niet!)

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 00:53

Citaat:
Reken op niets omdat je gestopt bent met slikken v.d. pil


Bij ons heeft het ook een tijdje geduurt.
Ik dacht altijd dat het zo raak zou zijn, maar je wilt niet weten bij hoeveel mensen 'het' niet lukt en wat ze er wel niet allemaal voor moeten doen (ziekenhuizen etc).

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 11:52

De eerste zwangerschap was dwars door de pil heen (heb ik laten onderbreken), m'n zoon werd meteen verwekt en m'n dochter ook ... beiden meteen na het stoppen van de pil ... Raar hoe het dan ineens een paar jaar later helemaal anders is. Ik ben onderzocht geweest een jaar terug en alles is tip top in orde bij mij .... Knipoog. Mijn zaadjesleverancier zal zich moeten laten testen Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 12:19

Sando schreef:
[Dacht je echt dat alle zwangerschappen rozengeur en manenschijn zijn?
Ik denk dat er veel meer met complicaties rondlopen dan zonder.

[/quote]

raar is dat eigenlijk he, want het is zoiets natuurlijks. Is het alleen bij mensen zo gecompliceerd of ook bij andere dieren?

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:09

Desiree"]
[quote="Sando schreef:
[Dacht je echt dat alle zwangerschappen rozengeur en manenschijn zijn?
Ik denk dat er veel meer met complicaties rondlopen dan zonder.

[/quote]
raar is dat eigenlijk he, want het is zoiets natuurlijks. Is het alleen bij mensen zo gecompliceerd of ook bij andere dieren?


Geen idee, die kunnen niet praten. Dan daarbij ben ik totaal niet bekend met het fokken van dieren. Het is inderdaad zoiets natuurlijks, maar
vele kwaaltjes horen er nu eenmaal bij. 90 % van de vrouwen zal wel een keer misselijk zijn, last van brandend maagzuur hebben, moe zijn, chaggie zijn.... enz enz.... Dit zijn maar kleinigheden natuurlijk.
En die van mij, vocht vasthouden, bekkenproblemen, slaapproblemen...
zijn weer niets vegeleken bij de mensen die al plat moeten bij maand 5 om wat voor een reden dan ook....

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:14

Bij mij was het ook binnen de kortste keren raak na het stoppen van de pil. Best wel shokking want ik dacht ach... dat duurt nog wel even.
Ik heb gelukkig tot de 5e maand nog gewoon kunnen rijden en ook nu stap ik er nog wel eens op. Alhoewel het wel steeds lastiger wordt om af te stappen met die buik.. Haha! en mijn vriendje er ook steeds zenuwachtiger van wordt Tong uitsteken

Ik probeer het gewoon te zien als een project met een min-of-meer vastgestelde einddatum Haha! . In het begin is alles nog leuk en spannend en naarmate de tijd vordert komen er steeds meer moeilijkheden om de hoek kijken. Met als climax Verward Naja, dat zien we dan wel weer Haha!

En Desiree, ik denk dat beesten veel dichter bij de natuur van hun lichaam leven dan mensen tegenwoordig. We eten rare dingen en zitten veel met onze krent op een stoel en in de auto en hebben daarnaast nog regelmatig een portie stress te verwerken. De geest is wel geevalueerd, maar het lichaam heeft het allemaal nog niet bij kunnen benen helaas. Alhoewel hormonen waarschijnlijk nooit leuk zijn geweest (kan me niet voorstellen)!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:19

M.a.w. Kebie: de mens is zwaar gedegenereerd.

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 13:58

Ik herken je verhaal wel, bij al mijn zwangerschappen (3) ben ik extreem misselijk geweest. Negen maanden met emmertje gelopen zodat mijn eerste dochter dacht dat het hoorde een baby in de buik en een emmertje in de hand. Het meest vervelende vond ik dat mensen het af deden als zwangerschapsmisselijkheid van de eerste drie maanden. Niet dus ben meerdere keren bijna opgenomen geweest. De laatste zwangerschap kwam ik maar 4 kilo aan en mijn zoon was al 8en halve pond. Na de bevalling was ik dus lichter dan ervoor. Een ding heb ik altijd voor ogen gehouden, ik zal niet zo snel last hebben van een depressie na de bevalling want ik voelde me erna geweldig, weg misselijkheid. Ik heb ondanks alles toch nog wel kunnen genieten hoewel dat niet altijd makkelijk was met je kop in de wc-pot. Mijn man had er na drie kinderen wel genoeg van want in die negen maanden kwam veel op hem neer. Ik had overigens een voordeel want ik wist altijd zeker wanneer ik zwanger was, nog voordat de test een pos. uitslag gaf. Ik hoop dat je toch enigzins kunt genieten want het is een bijzondere periode met een nog bijzondere afsluiting. Veel geluk.

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:50

Mijn zwangerschap was vrij zwaar, ik was veel ziek, het duurde ook vrij lang vond ik, ik heb wel gewoon gereden(de dokter zei dat dat kon tot 8 maanden, ik hield het tot zes en een halve maand vol zonder pijn).Maar ik zat ook vaak op die roze wolk, ik ben heel blij met mijn zoontje, wat echt een lekker druk mannetje is en heeeeel lief!!!
Succes!!!

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:58

kojack schreef:
Citaat:
Reken op niets omdat je gestopt bent met slikken v.d. pil


Bij ons heeft het ook een tijdje geduurt.
Ik dacht altijd dat het zo raak zou zijn, maar je wilt niet weten bij hoeveel mensen 'het' niet lukt en wat ze er wel niet allemaal voor moeten doen (ziekenhuizen etc).



Ik was binnen een maand gepland zwanger, had ik nooit verwacht.
Het is wel vervelend voor de mensen om je heen die moeilijk zwanger worden maar gelukkig zijn er in deze tijd vele hulpmiddelen en als je kleintje er dan is ben je zooo blij, Odin slaapt niet echt goed en is erg druk, heeft koemelkallergie gehad maar een kind is het grootste geluk ter wereld, ook al zijn er echt wel minder leuke dingen, en de zwangerschap is soms erg zwaar maar t is t allemaal waard!!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:25

Ben dinsdag naar de verloskundige geweest en ik heb even mijn kwalen op tafel gegooid. Moe, vocht, slapeloosheid, veel te zwaar..., rugpijn, huilbuien enz...

Tijdens het gesprek vroeg ik zo tussen neus en lippen:"kunnen jullie me niet inleiden"?
Nou, zei ze... ikke niet maar ik wil wel een afspraak maken bij de gyne voor je en dan kunnen ze alles nakijken en testen (Bloed, CTG scan enz..) en misschien dat ze je dan niet overtijd laten gaan....

Yes !! Wie duimt er voor me ??
Heb morgen nl een afspraak !!!!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 13:35

Sando schreef:
Ben dinsdag naar de verloskundige geweest en ik heb even mijn kwalen op tafel gegooid. Moe, vocht, slapeloosheid, veel te zwaar..., rugpijn, huilbuien enz...

Tijdens het gesprek vroeg ik zo tussen neus en lippen:"kunnen jullie me niet inleiden"?
Nou, zei ze... ikke niet maar ik wil wel een afspraak maken bij de gyne voor je en dan kunnen ze alles nakijken en testen (Bloed, CTG scan enz..) en misschien dat ze je dan niet overtijd laten gaan....

Yes !! Wie duimt er voor me ??
Heb morgen nl een afspraak !!!!


Ach arme..
In ieder geval fijn dat ze je grondig na gaan kijken. Ik zal voor je duimen!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:47

Je kunt altijd wonderolie proberen Sando!!!

Bij de eerste was ik wel misselijk de eerste 5 maanden maar dat was dan na overgeven wel weg. Verder was ik niet moe. Ik kon absoluut niks handelen dat nauwsluitend om mijn maag/taille zat, daar werd ik al misselijk van.

Bij de tweede ben ik bijna 7 maanden zooooo ontzettend moe geweest, en continu misselijk met maagzuur...en dan heb je er nog een rondhobbelen ook.

Maar goed, vriendin van mij was zo misselijk en zwanger van een tweeling dat ze opgenomen in het ziekenhuis in een donkere kamer lag en alleen maar cola kon drinken Scheve mond

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:16

Wonderolie is echt niet zo'n goed idee!!!

Ik had dat ook gelezen dat het weeen stimulerend werkt als je al iets weeen had. Toen mijn vliezen braken en ik ter controle (ctg) naar het ziekenhuis moest, heb ik daarna een receptje wonderolie genomen om te kunnen ontsnappen aan een ingeleide bevalling met infuus. Ik kan je vertellen, er kwam vanalles uit, behalve mijn kind!! Ik was vreselijk aan de race. Enige voordeel dat ik tijdens het persen niets meer in mijn darmen had zitten.... *LOL* *LOL*

HEb wel eens gehoord dat een warm bad met rozenolie of rozemarijn helpt om weeen te stimuleren...of sex...

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:29

Volgens mij waren het de volgende dingen die de weeen stimuleerden: flink hobbelen (oftewel, drempels nemen in flinke vaart), ananasharten eten en idd sex. Maar.....geen garantie op succes
Sando: ik duim voor je dat je snel je kind kan vasthouden!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:00

dank u dank u, al dat duimen doet goed !!!
Wonderolie, nooit van gehoord. Ananasharten... ja, kan ik gaan proberen...sex... ehh... (daar is alle ellende door begonnen) hahaha....
Nee even serieus. Sex is het laatste waar ik nu aan denk.
Maar blijven duimen.... dan gaat het helemaal goed komen !

Meys

Berichten: 1377
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:26

Ben benieuwd Sando of ze je in gaan leiden...ze doen dat namelijk niet zo maar...en van horen zeggen weet ik dat het geen pretje is..
Maar ik snap jou wel..als ik naar mezelf kijk dan heb ik ook zo iets van ...niet langer doorlopen dan nodig is..

Ff een vraagje...moet je van te voren aangeven of je een ruggenprik wilt of niet??
Op zich wil ik helemaal zonder pijnstilling bevallen maar als ik nu naar mezelf kijk en de pijn die ik heb...ze mogen nog niet eens naar mijn been wijzen laat staan dat ze er aan komen...

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:36

Meys schreef:
Ff een vraagje...moet je van te voren aangeven of je een ruggenprik wilt of niet??
Op zich wil ik helemaal zonder pijnstilling bevallen maar als ik nu naar mezelf kijk en de pijn die ik heb...ze mogen nog niet eens naar mijn been wijzen laat staan dat ze er aan komen...


Ik vroeg me dus ook af wanneer je aan kan geven wanneer je dope wil Haha!.
Ik ben nog maar 3,5 maand zwanger en denk er nu al aan, das toch erg?
Ik weet wel dat ik niet meer naar de verloskundige praktijk etc kijk, daar kan ik niet zo goed tegen Scheve mond

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:39

Ik wil natuurlijk zonder de ruggeprik, maar we moeten blij zijn dat het wel bestaat. Je kunt dat nooit van te voren aangeven. Het ligt aan het verloop van de weeen. In tegenstelling met Belgie krijg je hier ook niet zomaar de ruggenprik.

Inleiden geen pretje.... nee, dat heb ik ook gehoord. Maar weet echt niet wat ik er moet verwachten, zal eens even gaan neuzen.
Maar liever inleiden en wat meer pijn, dan nog ruim 2 weken zo rondlopen. Ik heb nl niet het idee dat mevrouw eruit wil....

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:50

Sando schreef:
Ik wil natuurlijk zonder de ruggeprik, maar we moeten blij zijn dat het wel bestaat. Je kunt dat nooit van te voren aangeven. Het ligt aan het verloop van de weeen. In tegenstelling met Belgie krijg je hier ook niet zomaar de ruggenprik.

Inleiden geen pretje.... nee, dat heb ik ook gehoord. Maar weet echt niet wat ik er moet verwachten, zal eens even gaan neuzen.
Maar liever inleiden en wat meer pijn, dan nog ruim 2 weken zo rondlopen. Ik heb nl niet het idee dat mevrouw eruit wil....



Arme jij ! hoop dat de kleine er zo snel mogelijk uit is.

Ik denk dat de ruggenprik een uitkomst is voor dames die een groot kind ter wereld moeten brengen en natuurlijk voor de dames met weeen die niet te houden zijn Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 20:37

Nou ik zou dus absoluut niet voor een ruggeprik kiezen, bij mij duurde het zo lang dat de artsen op een gegeven moment voor mij gingen besluiten dat het beter zou zijn als ik een ruggeprik kreeg.....gelukkig heb ik het niet gehad......ik heb overigens wel een pijnstiller gekregen en ook daar had ik niet om gevraagd.
Ik neem aan als je een goede verloskundige of gynecoloog hebt dat ze wel aan je zien tot hoe ver je kunt gaan .......hoelang je het nog volhoud Scheve mond

Heel veel succes met de bevalling.....en het gaat allemaal helemaal goed komen OK dan!