Welke straf verdiend Saddam Hussein??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke straf voor Saddam Hussein

Doodstraf
62 (37%)
Marteling
44 (26%)
Gevangenisstraf
49 (29%)
Anders nl.....
11 (6%)

Totaal aantal stemmen: 166


TomL

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: in de stal achter de PC :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:31

Saddam mag van mij (als ik er inderdaad al iets over te vertellen zou hebben) de gevangenisstraf krijgen. Elke zwaardere straf (martelen en doodstraf) zijn niet van toepassing. Mag je iemand van het leven beroven? Maakt je dat niet net zo evil als de veroordeelde? Misschien niet kwa kwanititeit, maar denk eens na over de simpele actie: iemand van het leven beroven. Ik weet niet hoe het er in een gevangenis aan toe gaat en hoop dat ook niet mee te hoeven maken, maar geloof maar niet dat de beroving van je vrijheid een prettige straf is. (ik heb wel in dienst gezeten Lachen telt dat ook) Als je leven elke dag van 's ochtends tot 's avonds _wordt_ geleefd. Dat is echt geen fijne besteding van de rest van je leven.
En Bush zou het goed hebben gedaan?? Wat heeft hij sinds zijn aanstelling dan goed gedaan? Het is niet alleen een enge vent om te zien, maar ook heeft hij zeer engen handelswijzen. (uiterlijk mag je iemand niet op beoordelen!) Zoals al gezegd, het Kyoto akkoord, zijn rare wensen om Amerika weer een wereld macht nummer 1 te maken, zondr om te zien naar andere landen. En hij zou voor wereldvrede strijden? Verward I don't think so. Hij kan niet eens zijn eigen land op de rit houden. Dus wt doet hij, hij leid zijn eigen volk af door ze een strijd te geven. Dat deden de oude romeinen al: brood en spelen. En het volk was weer blij voor enkele weken/maanden.
Bush heeft een hele vieze smaak aan de wereldmacht gegeven. Ik hoop dat de wereld zich nog kan schoonwassen.

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:42

Kijk,wat die vent gedaan heeft is gewoon te erg voor woorden.
Dus je kunt hem wel de doodstraf geven,maar dan heeft hij niet echt 'geboet',ja hij is dan dood maar ja that's all.
Ik denk dat je hem er meer mee pakt door hem levenslang te geven.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:45

Zoals ik in het andere topic al schreef, hoe en waar houd je een man als SH gevangen?
In Irak? Hoelang zit hij dan vast met al zijn aanhangers die nog vrij rond lopen?
In een ander land? Welk land wil dat? Ook weer om die aanhangers.
Wat gaat dat wel niet kosten aan beveiliging? Met een beetje pech leeft die man nog 30 jaar.
Laat ze dat geld maar gebruiken voor de opbouw van Irak en schop SH maar de straat op. Wel even een dag van te voren melden aan de bevolking. Krijgt hij wat hij jarenlang zelf heeft aangericht...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 16:46

Ik weet het echt niet.... Laat hem maar confronteren met de beelden van de bevolking. Beelden van dode mensen enzo. En kun je hem aan doen, wat hij het volk van Irak en vele anderen aan gedaan heeft? Verward Ik denk het niet.

Maar Bush is ook NIET de liefste...... Grrrr

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:01

Zoals ik gisteren iemand op tv hoorde zeggen; geen enkele straf is voldoende voor Saddam Hussein. En zo is het! Ik zou zeggen laat de Irakezen hem berechten zoals ze het nodig achtten en of dat nou gevangisstraf of doodstraf wordt...zolang dat monster maar uit de samenleving verdwijnt.

Puur persoonlijk ben ik voor gevangenisstraf (hoewel ik in dit geval de problemen hiervan besef) simpelweg omdat ik tegen iedere vorm van vermoorden ben. En om nou moorden met moord te gaan betraffen...ookal is het Hussein, het blijft voor mij einigszinds krom.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:03

Gevangenisstraf voor Saddam, ik weet het niet. Hij is een harde hoor! ik vraag me af of je hem er mee kunt raken.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:08

Als je ziet waar ze hem vandaan hebben gevist, is alles luxer dan dat...
In een gewone gevangenis denk ik niet dat ze heb in leven kunnen houden tussen andere gevangenen dus heeft hij weer een speciale behandeling nodig.
Kan veel simpeler hoor...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:11

Ik heb gekozen voor gevangenisstraf. Laat die man de rest van zijn leven maar wegkwijnen in een te klein en vies hok met ratten en nog 20 andere gevangenen. Met kettingen aan zijn enkels. De doodstraf zou eerder een verlossing zijn uit zijn lijden en vernederende situatie nu.

Marteling gaat te ver, daar ben ik pertinent tegen.

Kyno

Berichten: 10446
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:52

Doodstraf (al wens ik liever niet iemand de dood toe maar wat hij heeft gedaan is wel extreem erg)

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:02

zelfde mening als JoyLady

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:18

Ik vind dat hij ook de doodstraf zou moeten krijgen. Maar ik vraag me dan af of dat wel een gepaste straf is.
De doodstraf is *pats boem* en dan is het gedaan, terwijl een gevangenisstraf toch wel geestelijk zwaarder voor hem zou zijn, omdat hij alleen maar zit te wachten tot zijn dood (ik neem aan dat hij dan levenslange gevangenisstraf zou krijgen).

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:26

Ik denk ook doodstraf...
Want martelen, dan heeft hij iig wel veel pijn, maar toch. Hij heeft veel meer mensen pijn gedaan. En als hij nog probeert te ontsnappen... Dat kan niet als hij dood is... (niet dat dat zowiezo lukt)

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:31

Doodstraf vind ik geen optie, omdat het naar mijn idee niet echt een straf is....
Laat hem maar lekker een gevangenisstraf uitzitten....dat is meer boeten voor wat hij heeft gedaan dan de doodstraf. Hij is zijn vrijheid kwijt, kan niks doen, mag zitten wachten op zijn dood (dat is al een marteling op zich)....het zou te gek wezen als de overheid hem dit in zijn schoot werpt.

De aanhangers van Saddam zullen overigens sowiezo wel onrustig blijven, want nu zullen ze voor hem strijden, maar mocht hij de doodstraf krijgen, dan zullen ze zijn dood wreken.....onrust blijft toch!!

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:35

van mij mag ie een gevangenisstraf krijgen maar dan wel de rest van zijn leven. En op water en brood meer niet. Als je hem de doodstraf geeft heeft ie maar eventjes kunnen lijden voor zijn daden. Bij een gevangenisstraf kan ie er nog wel wat jaartjes over nadenken.

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:35

Dikke doodstraf voor die gek Tong uitsteken

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 18:43

Wat mij betreft mag die straf worden bepaald door het volk dat hij jarenlang heeft onderdrukt Haha! Ik denk dat die wel wat leuke dingetjes met hem willen doen Schijnheilig

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:07

Van mij mag hij dood.
Klinkt misschien erg hard, maar wat hij allemaal heeft gedaan is gewoon te erg voor woorden!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:08

Een heel kleine hokje(2 bij 2) met geen plee, alleen een gat, koud water. Het liefst geen licht, beetje als waarhij in verscholen zat. Aan de kettingen en dan elke dag verplicht verhalen aanhoren of beelden zien van wat hij heeft aangericht. een uurtje per week luchten aan de ketting en dan weer terug naar z'n hokje, diep onder de grond in diepe berg. En Bush in de kamer ernaast, want die is net zo erg verpakt met rozen.

Ethelate

Berichten: 21125
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:10

DeesDeBest schreef:
Een heel kleine hokje(2 bij 2) met geen plee, alleen een gat, koud water. Het liefst geen licht, beetje als waarhij in verscholen zat. Aan de kettingen en dan elke dag verplicht verhalen aanhoren of beelden zien van wat hij heeft aangericht. een uurtje per week luchten aan de ketting en dan weer terug naar z'n hokje, diep onder de grond in diepe berg. En Bush in de kamer ernaast, want die is net zo erg verpakt met rozen.

OK dan! Prima idee!
Laat hem maar eens weten wat hij allemaal heeft aangricht, en het zelf ondergaan!

Irritant

Berichten: 7623
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:14

Ethelate"]
[quote="DeesDeBest schreef:
Een heel kleine hokje(2 bij 2) met geen plee, alleen een gat, koud water. Het liefst geen licht, beetje als waarhij in verscholen zat. Aan de kettingen en dan elke dag verplicht verhalen aanhoren of beelden zien van wat hij heeft aangericht. een uurtje per week luchten aan de ketting en dan weer terug naar z'n hokje, diep onder de grond in diepe berg. En Bush in de kamer ernaast, want die is net zo erg verpakt met rozen.

OK dan! Prima idee!
Laat hem maar eens weten wat hij allemaal heeft aangricht, en het zelf ondergaan!
[/quote]
Wel een goed idee ja maar na een paar weken dit ondergaan te hebben, mag ie van mij de doodstraf. Die vent verdient het niet te leven

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:27

BartVB schreef:
:D
Uh huh. Maar waarom heeft hij Irak overhoop gehaald? Voor een of ander nobel doel? Omdat Irak geen massavernietigingswapens heeft? Omdat hij met een plastic kalkoen in de krant wil komen staan? Nope, voor de olie. Was er een plan voor de wederopbouw? Nope. Was er een enorme hoop geld voor enorm veel wapentuig? Yup. Is dat geld er nu nog? Nope. Is het een enorme puinhoop in Irak? Yup Lachen Zijn er gruwelijkere dictators dan Saddam in de wereld? Yup. Hebben die landen olie? Nope Lachen

Het is allemaal niet zo moeilijk Lachen

Maar goed, ik ben echt niet blij met wat saddam allemaal gedaan heeft, doodstraf of martelen klinkt leuk maar is IMO niet helemaal moraal verantwoord. Gewoon wegstoppen die man en je focussen op het wederopbouwen van Irak, lijkt me een stuk nuttiger.

BTW let niet teveel op mij als het over Bush gaat Lachen Ik krijg echt kramp in m'n buik als ik die gast in de krant of op TV zie. Brr Het zet je echt aan het denken over het politieke systeem in de US. Ook al het feit dat ze Arnie als gouverneur van Californie hebben. Tja Clown


Bart, ik ben het echt helemaal met je eens!! Bush deed het echt alleen maar om de olie hoor. Bush denkt toch alleen maar aan zijn eigen land. Wat dacht je van het Kioto verdrag? Hij wil zich niet houden aan de limiet van de uitstoot van gevaarlijke gassen. Dan ben je echt egoïstisch en denk je alleen maar aan je eigen economie.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 20:02

zozo al veel mensen vinden maar dat Saddam Hussein dood moet Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:14

Ik vind dat je niet zomaar mag beslissen over leven of dood.
Maar als zo'n man ontsnapt uit de gevagenis of weer gewoon op vrije voeten komt... moet er niet aandenken wat hij zou kunnen aan richten
Ik denk dat de doodstraf toch het beste is Lachen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:40

zoals ik in het andere topic zei, gevangenisstraf. de anderen zijn geen optie als je je aan de universele verklaring van de rechten van de mens wilt houden.

Fitzroy

Berichten: 25211
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:45

Het volk van Irak heeft hier in het laatste woord. Probleem is dat het rechtssysteem daar (nog) niet van de grond is gekomen. In afwachting daarvan opgesloten houden.