aparte verzamelingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-13 21:44

ja das een thee ei

dat zijn veel paarden zeg!moet nog ff doorspeuren naar de foto van mijn paarden.

o ja mijn vader spaart ook kaartjes van muziekgroepen.

AnoukS_

Re: aparte verzamelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 00:24

Ohhhh JA ik spaar koeien! :D Knuffels, spaarpotten, sleutelhangers, bekers, fleecekleden met koeienprint, van alles! Ben er helemaal gek van, mijn studentenkamer staat er dan ook vol mee. Staat zo gezellig. :D

Klein deeltje van mijn verzameling <3
Afbeelding

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 08:56

Ik spaar ook modelpaardjes!
Ik heb er 50 maar ook poppetjes, hondjes, ezels, koeien en konijnen!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:25

Ah, wat een grappige verzamelingen zeg :D.

Wij hebben nu een soort van verzameling badeendjes. Is als grapje begonnen, dat mn vriend tegen zn moeder had gezegd dat hij een badeens wilde omdat ik niet met hem wilde spelen in bad _O-.
Toen kwam de eerste en ondertussen heeft hij er alweer een stuk of 15 denk ik. Allemaal gekregen en allemaal als grapje :').

Zelf spaar ik de coctailglazen van Hard Rock. Zal eens een foto zoeken.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 15-01-13 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:28

Ik koop op elke vakantiebestemming waar ik kom een shotglaasje! Super leuk, heb er al n hele boel!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:30

Ja, dat vind ik ook zo leuk, al die plaatsnamen erop :j.

Het erge is alleen, ik heb denk ik zelf maar 2 glazen meegenomen. Verder ben ik op zat plaatsen geweest waar ook Hard Rock was, maar dan was ik het of vergeten, of niet langsgegaan :=. Echt zó stom.
Heb daardoor Isla Margarita, Hurghada, Orlando en Kaapstad misgelopen :').

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 10:32

Mijn vriend spaart bieren. Hij heeft nu meer dan 500 verschillende soorten bier gedronken. Het dopje bewaard hij altijd. Ook bijzondere euromunten spaart hij en festival bandjes/concertkaartjes.
Naar elk festival waar we heen zijn geweest plak ik het bandje om mijn boekenkast en het programma boekje gaat in een map met al mijn concert kaartjes waar ik heen ben geweest. Daarnaast hou ik digitaal ook nog een lijst bij.
Als ik heb ik dolfijnen/orka beeldjes gespaard, maar das nu wel over.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 11:56

Iolanthe schreef:
wow, dat zijn er echt veel! en dit is nog maar een deel ervan? :wow:

bromfiets schreef:
Ik spaarde vroeger de labeltjes die aan theezakjes hangen, had er ook véél, ook uit verschillende landen. Ik stopte ze in postzegelalbums :D

doe ik ook, die van Yogi Tea, daar staat een spreuk of een levenswijsheid op. maar het gaat nogal traag, want ik drink geen thee, ik steekl ze van mijn mama :Y) ze zitten in een doosje dat daarvoor nutteloos stond te wezen in mijn kamer, en er kunnen er nog héél véél bij :)

Voor een bokker ben ik ooit begonnen met sparen van die papieren omhulsels die om die theezakjes zitten. Zij maakte er leuke kaarten e.d. van geloof ik. Alleen kregen we toen ons eind opdracht van handenarbeid en dat was er 1 met het onderwerp; "Verzameling" had ondertussen al aardig wat van die zakjes dingen gespaard, allerlei verschillende kleuren en thee soorten. We moesten wat doen met een verzameling en heb toen een grote theepot gemaakt, helemaal beplakt met die papieren zakjes. :D

Best leuk geworden! Heb hem overigens nog op m'n kamer staan, stiekem ook wel beetje trots op hihi.

Misschien kan jij later ook wat maken met al die spreuken? Een soort 'levens'boekje ofzo? Waarin je op een leuke manier die spreuken allemaal in hebt geplakt.. Op elke bladzeide bv. zo'n spreuk plakken en dat als een scrapbook de rest van de bladzeide beplakken zo dat je aan de bladzeide zelf al kan zien wat het thema / onderwerp / (v.d.) spreuk is. :P :D

Ik verzamel nu overigens niet meer.... is wel leuk om te doen. :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:51

corientjuhh schreef:
Ik spaar ook 2euro munten van die jubileummunten
Daarvan heb ik er pas geleden per ongeluk eentje te pakken gekregen die gewoon in omloop was, een Belgische met Queen Elizabeth. Ik vermoedde al dat 'ie bijzonder was en vond 'm ook wel mooi, dus heb ik hem apart gehouden, maar ik spaar ze niet.

Ik spaar eigenlijk niets... Probeer mezelf wel altijd als ik in het buitenland ben een kaartje te sturen. :P

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:13

Pooh and friends beeldjes maar dan alleen teigetje <3 Vroeger spaarde ik alles wat ik maar tegen kwam van Teigetje maar nu alleen nog de beeldjes.
Vroeger vroeger spaarde ik van alles: schelpjes, steentjes, perforator confetie zegmaar, paarden haar van me lievelings pony etc.

Komen wel hele leuke verzamelingen voor zeg! Nooit gedacht dat mensen zo creatief zijn met een verzameling uitkiezen.

Stal genoot van mij spaart ook badeendjes. Ze heeft er ontzettend veel. Echt leuk!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 13:18

Ik heb een tik met Coca Cola glazen. Heb al veel soorten en maten. Gebruik ze ook allemaal, dus ze staan niet ergens te verstoffen :9 Nieuwste glazen kreeg ik gratis bij een 4-pack Coca Cola. Dat waren kerst Coca Cola glazen! Ging ze met een grote grijns ophalen. Zo blij was ik ermee :')

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 18:30

kijk dan heb je nog plezier ervan,als je ze ook gebruikt!

die van die bierdopjes vindt ik ook heel erg leuk.mijn vader verpakt geregeld bier en zegt vaak dat er heel veel soorten zijn.

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:32

ik verzamel nagellak! :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:39

Ik verzamel de boeken "the lord of the rings" in diverse talen. Daarbij is het een eis dat het boek wel in dat land gekocht is. Erg leuk, ik bewaar ook de bonnetjes, grappig om het verschil in edities en prijzen te zien.
Het kopen is ook altijd heel ingewikkeld, ze denken altijd dat ik de engelse wil en als je dan de taal niey spreekt is het lastig uitleggen.

Ik heb ook bijzondere talen zoals chinees e.d.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:43

en wat doe je er dan mee? gewoon in je boekenkast laten staan terwijl je ze niet kan lezen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:44

We hadden een coca cola verzamelijk die nu nergens meer kan staan ivm verkoop vitrinekast, ga ze binnenkort maar eens op MP zetten.
Hubbie spaart modelautotjes van ford
verder probeer ik geld te sparen maar dat lukt niet zo

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:45

Iolanthe schreef:
en wat doe je er dan mee? gewoon in je boekenkast laten staan terwijl je ze niet kan lezen?

Ja? Dat is toch met de meeste verzamelingen zo? Die staan gewoon te staan?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:45

Ik verzamel geld :D
En...Mariabeeldjes, ik heb er pas een stuk of 10 dus ben nog niet zo ver!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:49

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 20:56

ach wat een schattige knuffeltjes!

@lovemaylo:gebruik je de nagelak ook?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:56

Die zijn inderdaad echt heel schattig!

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 20:58

secricible schreef:
Iolanthe schreef:

Ja? Dat is toch met de meeste verzamelingen zo? Die staan gewoon te staan?

Ja, maar de meeste andere verzamelingen hebben nog een esthetische waarde of zo... maar je hebt wel gelijk hoor, alleen ben ik nog nooit iemand tegen gekomen die boeken verzamelt die hij niet kan lezen, alsof je machines spaart die je niet kunt gebruiken.
maar goed, je spaart ten slotte wat je wil hé :)

@Roane, ik heb er nog twee staan. nou ja, misschien moet ik zeggen dat er op mijn kamer twee staan te beschimmelen. ik zou zeggen, ik stuur ze op, maar ik weet niet waar je woont en ook niet of je ze al hebt...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:04

Het ging toch om aparte verzamelingen? :p

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:04

haha, ja, klopt :P

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:05

Afbeelding
mijn verzameling <3
ben er helemaal trots op hahah, spaar allerlei soorten en vooral het liefst uit het buitenland :D én ze moeten nog vol zijn :)
Onbewust spaar ik ook nagellak hahahah.

Een buurvrouw van mij spaart theezakjes en zand uit alle landen, die heeft ook hele verzamelingen ervan, is wel super tof :)