langleven het offerfeest

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 01:43

my_precious schreef:
nee hoor geen van allen en ben zeker niet rasistisch want mijn man is een halfbloed en mijn kinderen ook.

Halfbloed, allochtoon, poedersuiker, iemand die ik wil discrimineren?

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 01:46

anneliesdj schreef:
Ze heeft toch helemaal geen allochtone kinderen? :S


daar gaat het niet om, maar deze opmerking slaat werkelijk alles.. wat hebben mijn kinderen met dit topic te maken.
praat ik over jou moeder of vader of weet ik veel wie, nee toch?
hou het dan bij het topic en niet over discriminatie of mijn kinderen, want over kinderen van een ander een opmerking maken is toch wel het laagste wat je kunt doen.

discrimineren gaan we het ook maar niet meer over hebben, we hebben het over een offerfeest en alles wat daarbij komt kijken.
dus ontopic maar weer oke?

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: langleven het offerfeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 01:53

Even dimmen zeg, ik haalde je kinderen er niet bij, dat deed je zelf en Abiola noemde ze allochtoon, dat corrigeerde ik want uit jouw opmerking maakte ik op dat ze autochtoon zijn.

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 01:59

anneliesdj schreef:
Even dimmen zeg, ik haalde je kinderen er niet bij, dat deed je zelf en Abiola noemde ze allochtoon, dat corrigeerde ik want uit jouw opmerking maakte ik op dat ze autochtoon zijn.


dan had je het misschien beter op een andere manier kunnen verwoorden, inplaats van een smilie erachter te zetten, het kwam namelijk niet normaal bij mij over.
maar zoals ik net al zei, graag weer ontopic.
ik haalde mijn kinderen er niet zelf bij, ik vertelde alleen dat mijn man en kinderen ook halfbloed zijn en ik dus absoluut niet discrimineer.
erop doorgaan heeft dan toch ook weinig zin niet?
hier wil ik het graag bij laten, anders maar even via pb verder praten.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:01

Ik ga er niet op door hoor, die smiley: :?
Duidelijk genoeg?

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:02

O, dus we mogen wel discrimineren over Moslims en het Offerfeest, maar niet over jouw man en kinders? Als we lekker de ik ben een Autochtone Nederlander die het rituele slachten van Moslims afkeurt kaart aan het spelen zijn, mag ik die toch ook doortrekken naar de niet geheel arische koters die jij op de wereld hebt gezet?

Ik snap echt niet hoe iemand zooooo kortzichtig kan zijn?????

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:06

Abiola schreef:
O, dus we mogen wel discrimineren over Moslims en het Offerfeest, maar niet over jouw man en kinders? Als we lekker de ik ben een Autochtone Nederlander die het rituele slachten van Moslims afkeurt kaart aan het spelen zijn, mag ik die toch ook doortrekken naar de niet geheel arische koters die jij op de wereld hebt gezet?

Ik snap echt niet hoe iemand zooooo kortzichtig kan zijn?????


wie zegt hier dat ik discrimineer dan, ik heb volgens mij al een paar keer gezegd dat ik dat mijn mening vind dat in nederland niet aan ritueel slachten gedaan moet worden. en ik vraag me af waar jouw respect is gebleven naar kinderen, en vooral mijn kinderen.
je kan heel gauw ophouden om te praten over mijn kinderen want jij weet daar helemaal niets van. heb ook maar even melding gedaan bij een mod, dan weet je dat.
vind het schandalig dat jij kinderen van een ander erbij betrek namelijk.
zegt wat over jou als persoon zelf.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:08

my_precious schreef:
idd mijn kinderen zijn kwart indo en mijn man half indo,

Abiola schreef:
O, dus we mogen wel discrimineren over Moslims en het Offerfeest, maar niet over jouw man en kinders? Als we lekker de ik ben een Autochtone Nederlander die het rituele slachten van Moslims afkeurt kaart aan het spelen zijn, mag ik die toch ook doortrekken naar de niet geheel arische koters die jij op de wereld hebt gezet?

Ik snap echt niet hoe iemand zooooo kortzichtig kan zijn?????


Ga eerst eens even checken wat 'arisch' is want zij zijn wss meer arisch dan jij (er vanuit gaande dat jij hollander bent).

En waarom is haar gedacht zo gek? Ze geeft alleen aan dat ze het meten met 2 maten vind om allochtonen wel toe te staan allerlei gebruiken mee te nemen naar NL terwijl ze ook moeten inburgeren.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 28-10-12 02:21, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:13

anneliesdj schreef:
Abiola schreef:
O, dus we mogen wel discrimineren over Moslims en het Offerfeest, maar niet over jouw man en kinders? Als we lekker de ik ben een Autochtone Nederlander die het rituele slachten van Moslims afkeurt kaart aan het spelen zijn, mag ik die toch ook doortrekken naar de niet geheel arische koters die jij op de wereld hebt gezet?

Ik snap echt niet hoe iemand zooooo kortzichtig kan zijn?????

my_precious schreef:
idd mijn kinderen zijn kwart indo en mijn man half indo,

Ga eerst eens even checken wat 'arisch' is want zij zijn wss meer arisch dan jij (er vanuit gaande dat jij hollander bent).

En waarom is haar gedacht zo gek? Ze geeft alleen aan dat ze het meten met 2 maten vind om allochtonen wel toe te staan allerlei gebruiken mee te nemen naar NL terwijl ze ook moeten inburgeren.



ik weet heel goed wat arisch is hoor, heb ook een hogeschool opleiding gehad.

en wat je daaronder zegt heb je wel een punt, want zij moeten inburgeren (maar dat gebeurd helaas niet altijd).
maar wij als nederlanders in het buitenland, kunnen niet inburgeren want dat wordt bijna niet geaccepteerd.
ookal wonen er veel nederlanders in het buitenland.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:17

Ik doelde op Abiola aangezien die het noemt maar de quote had beter andersom kunnen staan. (overigens vind ik (tegenwoordig) de term arier ook eerder een belediging dan iets om trots op te zijn maar goed).

Ja dat inburgeren blijft een eeuwige discussie.

overigens heb ik geen hogeschool opleiding gehad maar dankjewel

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:21

Ik kan niet begrijpen hoe iemand die zelf met iemand uit Indonesie, groot Moslim land, getrouwd is, en daar ook kinderen mee heeft, tegen een geloof uit dat land is? Jij begint over dat je geen kerk kunt krijgen in je dorp, maar er wel een moskee is, hoe verwacht je dat ik zoiets lees dan? Dat riekt toch naar racisme, of niet dan? maar als je wilt temmen, toe maar hoor, ik zou ook wel willen temmen op iedere kortzichte bokker, maar dan krijg ik RSI :+

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 02:25

Abiola schreef:
O, dus we mogen wel discrimineren over Moslims en het Offerfeest, maar niet over jouw man en kinders? Als we lekker de ik ben een Autochtone Nederlander die het rituele slachten van Moslims afkeurt kaart aan het spelen zijn, mag ik die toch ook doortrekken naar de niet geheel arische koters die jij op de wereld hebt gezet?

Ik snap echt niet hoe iemand zooooo kortzichtig kan zijn?????

Kan je nu je mond houden ik wil geen reltopic zei ik toch, ga iemand anders irriteren, je bent fout bezig als je nog een keer zo reageerd tem ik je , misschien dat je dat snapt, waar haal jij het smerige lef vandaan om deze opmerkingen te maken . Je gaat echt veeel te ver.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 28-10-12 02:26, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:25

anneliesdj schreef:
Ik doelde op Abiola aangezien die het noemt maar de quote had beter andersom kunnen staan. (overigens vind ik (tegenwoordig) de term arier ook eerder een belediging dan iets om trots op te zijn maar goed).

Ja dat inburgeren blijft een eeuwige discussie.

overigens heb ik geen hogeschool opleiding gehad maar dankjewel



ik bedoelde ermee te zeggen dat ik wel een opleiding heb gehad dus het woord arisch of arier wel ken, en niet zo dom ben als je misschien gedacht had.
meeste mensen weten namelijk niet wat het is.. maar idd het komt bij mij wel over als scheldwoord namelijk.
als ik tegen mijn schoonmoeder hey arier zou zeggen, zou ze dit als belediging aanvoelen. ( dat is iets wat vroeger in kampen werd gebruikt)

net als bijv. bij surinamers/hindoestanen het woord koelie een scheldwoord zal zijn. wat trouwens neger betekend.

maar wat ik nog steeds niet begrijp is waarom allochtone mensen wel offerfeesten in nederland mogen houden, al dan niet zelf slachten ( al doen ze dat stiekem wel) en wij nederlanders volgens de regeltjes van nederland moeten leven.

bij ons geloof of in onze bijbel zie je namelijk niet zulke feesten voorbij komen.

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:30

Abiola schreef:
Ik kan niet begrijpen hoe iemand die zelf met iemand uit Indonesie, groot Moslim land, getrouwd is, en daar ook kinderen mee heeft, tegen een geloof uit dat land is? Jij begint over dat je geen kerk kunt krijgen in je dorp, maar er wel een moskee is, hoe verwacht je dat ik zoiets lees dan? Dat riekt toch naar racisme, of niet dan? maar als je wilt temmen, toe maar hoor, ik zou ook wel willen temmen op iedere kortzichte bokker, maar dan krijg ik RSI :+


ik denk dat jij geschiedenis op school niet goed hebt meegekregen, want ook in indonesiƫ heb je moslims maar ook geen moslims.
en toevallig is mijn familie geen moslim!!

net zoals turkse of marokaanse of spaanse of weet ik veel waar, heb je dat ook.. niet in alle landen zijn ze allemaal moslim.

het gaat er gewoon om dat de meeste moslims aan dit soort offer feesten doen, maar ook genoeg die het niet doen.
wij hebben een turkse vrienden familie die aan dit soort offer feesten niet mee doen, en leven volgens de regels in nederland.

het kan dus wel zoals het in nederland ook gaat.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 02:32

Ik ben het daar mee eens, Al offerden wij misschien niet op deze schaal zo lief waren we niet. Maar dat is het verleden. Ze laten hier veel dieren slachten ritueel omdat ze het anders in de badkuip thuis gaan doen, in de grote stad een groot probleem vanwege verontreiniging van het riool en wat niet meer. of in achteraf schuren zodra je een putje een ruimte met tegels en veel water heb is het lastig te ontdekken.

upendo

Berichten: 22310
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:33

Dit topic is echt serieus een aanfluiting.

Wild gebrabbel over allochtonen, lekker racistisch ingesteld, franka, je hebt je duidelijk niet ingelezen want er blijkt nu dus helemaal geen offerslachting op de film te staan..

Ik ga temmen!

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:37

franka75 schreef:
Ik ben het daar mee eens, Al offerden wij misschien niet op deze schaal zo lief waren we niet. Maar dat is het verleden. Ze laten hier veel dieren slachten ritueel omdat ze het anders in de badkuip thuis gaan doen, in de grote stad een groot probleem vanwege verontreiniging van het riool en wat niet meer. of in achteraf schuren zodra je een putje een ruimte met tegels en veel water heb is het lastig te ontdekken.



maar toch gebeurd dat wel nog steeds hoor, in schuren e.d. dat er geslacht wordt.
je hebt van die heeeeele oude moslims die echt nog volgens de regels van vroeger leven die toch altijd wel een plekje vinden om zelf te kunnen slachten.
en ik denk dat er ook nog wel van die boertjes zijn die tegen een leuk bedragje hun schuur of loods uitlenen.
maar ik denk dat wij daar nog weinig van horen of meekrijgen, omdat het natuurlijk verboden is in nederland.

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:39

upendo schreef:
Dit topic is echt serieus een aanfluiting.

Wild gebrabbel over allochtonen, lekker racistisch ingesteld, franka, je hebt je duidelijk niet ingelezen want er blijkt nu dus helemaal geen offerslachting op de film te staan..

Ik ga temmen!


misschien kan ze het topic aanpassen en de filmpjes weghalen, zodat het topic gaat over offer ritueel slachten

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 02:41

sorry hoe weet jij dat? als ik bij offerfeest deze filmpjes krijg. En de meeste doen gewoon normaal en hebben respect voor elkaar.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 02:41

my_precious schreef:
upendo schreef:
Dit topic is echt serieus een aanfluiting.

Wild gebrabbel over allochtonen, lekker racistisch ingesteld, franka, je hebt je duidelijk niet ingelezen want er blijkt nu dus helemaal geen offerslachting op de film te staan..

Ik ga temmen!


misschien kan ze het topic aanpassen en de filmpjes weghalen, zodat het topic gaat over offer ritueel slachten

volgens mij kan dat niet

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:42

Ik vind kortzichtig dom doen over godsdienstige gebruiken van anderen, terwijl die van ons (?) ook behoorlijk beroerd zijn, nogal sneu en GW erig. My precious, ik wil jou en je kinderen natuurlijk niet beledigen, maar de hele wereld gaat zich natuurlijk nooit voegen naar jouw straatje, leef en laat leven? En zolang die Turkse vrienden wel bij de Mac eten, zijn ze imo geen haar beter (of misschien zelfs wel slechter) dan de religieus slachtende Moslims.....

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 02:42

Ja dat denk ik ook wel precious wat vind jij van die filmpjes ik vind toch wel dat ze duidelijk laten zien wat ze van plan zijn. maar snijden is meer kans op ontsnappen als je het dier niet goed beetpakt

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:45

franka75 schreef:
Ja dat denk ik ook wel precious wat vind jij van die filmpjes ik vind toch wel dat ze duidelijk laten zien wat ze van plan zijn. maar snijden is meer kans op ontsnappen als je het dier niet goed beetpakt


misschien even een mod vragen het topic aan te passen franka?

ik kreeg ook bij het zien van de filmpjes over het ritueel slachten hoor, ook als je de vervolg filmpjes bekijkt.
en het gaat er wel degelijk zo aan toe in dat soort landen, want ze moeten hun eten vangen voor ze het slachten.

en in de filmpjes laten ze duidelijk zien dat ze eerst hun eten vangen voordat het geslacht wordt, en vaak gebeurd het ook dat deze dieren ontsnappen want door alle stress die veroorzaakt wordt bij deze dieren breken ze overal doorheen.
van mijn turkse vrienden heb ik heel veel te weten gekomen, over hoe het er in moslim landen aan toe gaat, wat betreft het slachten van dieren.

het gebeurd zelfs vaak dat ze op straat feest vieren en daar ter plekke een koe of kameel of een ander soort offer dier slachten waar honderden mensen omheen staan.
als er daar een offerfeest is dan gebeurd dat op hun manier ook heel goed.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 28-10-12 02:50, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:48

Abiola schreef:
Ik vind kortzichtig dom doen over godsdienstige gebruiken van anderen, terwijl die van ons (?) ook behoorlijk beroerd zijn, nogal sneu en GW erig. My precious, ik wil jou en je kinderen natuurlijk niet beledigen, maar de hele wereld gaat zich natuurlijk nooit voegen naar jouw straatje, leef en laat leven? En zolang die Turkse vrienden wel bij de Mac eten, zijn ze imo geen haar beter (of misschien zelfs wel slechter) dan de religieus slachtende Moslims.....



abiola, ik bedoel met mijn turkse vrienden dat ze volgens de nederlandse regels leven en niet aan het ritueel slachten en offerfeesten mee doen.
maar dat wil niet zeggen dat ze dan wel bij de mac eten of dat ze geen moslim zijn.
het zijn moslims en eten ook geen varkensvlees.
ik vind wel dat jij heel snel een vooroordeel hebt over mensen zonder het achterliggende ervan te weten.

niet elke moslim in nederland doet namelijk aan het hele gebeuren mee, maar leven volgens de nederlandse regels en dat wil dan niet gelijk zeggen dat ze ook maar een hamburger of frikandel gaan zitten eten natuurlijk he!

edit: ik heb ook nooit gezegd dat de hele wereld zich aan mijn straatje toe moet voegen ( vooroordeel?)
gelukkig niet zeg.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 28-10-12 02:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Abiola

Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 02:48

Ja, en wij sluiten die beesten vlak na de geboorte op in een kist, ook lief, en vooral hoe de Here het ooit bedoeld heeft -O-
Maar ik ga naar bed, ik lees het morgen wel. Slaap lekker dames.