Iedereen MOET lijnen, of hij wil of niet!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:02

Die obsessie over gewicht en voedsel haalt men zichzelf aan en dat is waar de bladen op inspelen. Volgens mij is het zo gegaan dat individuele obsessies naar een sociaal gebeuren gemaakt zijn en niet andersom. Trouwens, als je het postuur hebt van maat 42, dan ga je nevernooit in maat 38 passen, dat is en blijft gewoon onbereikbaar.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:17

Desiree schreef:
Dat is de prijs die je moet betalen. Maar durfden ze dat destijds ook tegen je te zeggen? Want ik ken ook iemand die anorexia heeft, (natuurlijk niet volgens haar zelf) en de mensen zeggen niet tegen HAAR dat ze te mager is, dat zeggen ze wel tegen de mensen om haar heen. En als die dan tegen haar zeggen "die en die zegt dat jij te mager bent", dan denkt ze "jaja, het zal wel".


ehm, ik snap deze opmerking niet helemaal. Waarom is dat de prijs die ik moet betalen? alsof ik er wat aan kon doen dat ik ziek was.Verward

En mensen vroegen me idd recht in mijn gezicht of ik anorexia had, als ik zei dat dat niet zo was geloofde ze me toch niet. Want om nou aan iedreen continu uit te leggen dat ik ziek was werd ik echt beu. Op een gegeven moment zie ik maar gewoon ja. Dan waren ze stil en was ik van het gezeik af. Haha!
Ook wel via via hoor, dan vroegen ze aan mijn broertje of ik anorexia had ofzo. wel banketstaaf dat ze dat zo tegen je vriendin zeggen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 12:21

Romkabouter"]
[
Het stereotype vrouw trekt zich alleen de lompe opmerking van het stereotype man aan, terwijl het stereotype man dat niet doet van een lompe opmerking van het stereotype vrouw.
Pling
[/quote]
dan ben ik zeker een stereotype vrouw? Ik vind het ook niet leuk als een vreemde lompe opmerkingen maakt. HIj zou ook zijn mond kunnen houden.

[quote="Relly schreef:
[
ehm, ik snap deze opmerking niet helemaal. Waarom is dat de prijs die ik moet betalen? alsof ik er wat aan kon doen dat ik ziek was.Verward
[/quote]

Ik weet het niet, ik leg de schuld toch ook wel gedeeltelijk bij de mensen met deze ziekte. Voor het feit dat ze een plank voor hun kop hebben. Mensen zullen me nu hard vinden, maar als ze eens wisten waarom ik zou denk...........

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:27

ik haat dat gedoe en die opmerkingen ook zo. krijg voordurend opmerkingen je moet wat meer eten en jij kan dat wel hebben dat vette eten. ik ben 1.85 lang en weeg 55 kg de dietiste zegt dat ik goed eet maar gezondere tussendoortjes moet nemen snap ik hem nou niet. het is nooit goed. maar zolang ik me gezond voel (heb nu een jaartje pheiffer dat hakt er bij mij wel eerder in) ben ik gelukkig met mijzelf. alleen 1 nadeel van dun zijn ik heb het altijd snel kou en ben bevattelijk voor alle griepjes enzo maar ja sommige dikkere mensen hebben dat ook

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:28

Relly schreef:
[
ehm, ik snap deze opmerking niet helemaal. Waarom is dat de prijs die ik moet betalen? alsof ik er wat aan kon doen dat ik ziek was.Verward
[/quote]
Ik weet het niet, ik leg de schuld toch ook wel gedeeltelijk bij de mensen met deze ziekte. Voor het feit dat ze een plank voor hun kop hebben. Mensen zullen me nu hard vinden, maar als ze eens wisten waarom ik zou denk...........


Oh nee, ik had GEEN anorexia! Bloos! Ik had de ziekte van pfeiffer! lees mijn eerste bericht nog eens goed over dan zie je het! Ik snapte al niets van je reactie.Mara nu begrijp ik het. Nee ik vind ook dat mensen met anorexia dat zelf doen.
T'is wel een ziekte maar het komt toch door jezelf. Omgeving kan idd beinvloeden.
Heb je iets naars meegamaakt waardoor je er zo over denkt desiree?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 12:31

Relly schreef:
[
Heb je iets naars meegamaakt waardoor je er zo over denkt desiree?
[/quote]

Yep.

Overigens had ik niet in de gaten dat het niet om anorexia ging nee.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:32

gelukkig zijn we er weer uitgekomen. Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:33

Desiree schreef:
dan ben ik zeker een stereotype vrouw?

Als jij dat van jezelf vind wel. Anders niet Lachen
Lompe opmerkingen zijn natuurlijk nooit leuk. Dat staat niet ter discussie dacht ik Lachen

lies

Berichten: 9665
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:39

Maar je zegt;
Citaat:
Het stereotype vrouw trekt zich alleen de lompe opmerking van het stereotype man aan, terwijl het stereotype man dat niet doet van een lompe opmerking van het stereotype vrouw.

Wat bedoel je daar dan wel mee? Dat het aan de vrouw ligt dat ze zich er wat van aantrekt Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 12:40

Romkabouter"]
[quote="Desiree"]dan ben ik zeker een stereotype vrouw?
[/quote]
Als jij dat van jezelf vind wel. Anders niet Lachen
Lompe opmerkingen zijn natuurlijk nooit leuk. Dat staat niet ter discussie dacht ik Lachen
[/quote]
Nou, lompe opmerkingen zijn gedachten die direct uitgesproken worden. En de maatschappij (vooral de druk van de media op een goed uiterlijk) weergeeft die gedachte ook. en daaruit voort vloeit deze topic.

Ik vind mezelf bepaald niet stereotype nee.........

[quote="lis schreef:
Maar je zegt;
Citaat:
Het stereotype vrouw trekt zich alleen de lompe opmerking van het stereotype man aan, terwijl het stereotype man dat niet doet van een lompe opmerking van het stereotype vrouw.

Wat bedoel je daar dan wel mee? Dat het aan de vrouw ligt dat ze zich er wat van aantrekt Verward

DAT ZOU ME WAT MOOIS ZIJN!
Ik dacht dat we opgevoed behoorden te zijn dat je respect voor anderen moet hebben en ze niet zomaar mag afzeiken. Wat jij rommie? Dat is de omgedraaide wereld, als het aan die vrouw ligt dat ze zich een opmerking aantrekt, die in de eerste plaats niet gemaakt had mogen zijn.

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:50

Net als andere hier ook zeiden, als ik een keer iets afsla, is het ook meteen '' je bent zeker aan de lijn? '' ..
En dan blijven zeuren dat je echt iets moet eten omdat het ongezond is om niet te eten. Ik heb een tijd gehad dat ik echt ontzettend veel at, gewoon ongezond. Maar aankomen? Nee... Ik kan veel eten zonder dat ik daar ook maar iets van merk.
En daar ben ik heel erg blij om.
Wat ik alleen wel een beetje raar vind is dat iemand met maatje 36 niet een keer mag klagen over een vetje. En toen ik een tijdje terug gezond wilde gaan eten, werd ik ook uitgelachen Bloos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-03 12:52

Joyce schreef:
Wat ik alleen wel een beetje raar vind is dat iemand met maatje 36 niet een keer mag klagen over een vetje. En toen ik een tijdje terug gezond wilde gaan eten, werd ik ook uitgelachen Bloos!

Vetjes en sinaasappelhuid is niet altijd te verhelpen met lijnen. Ik denk dat in jouw geval sporten en oefeningen beter zal helpen.

Ik had vroeger maatje 38 en werd aangezien voor slank. Maar ik had geen mooi stevig figuur........ Lijnen helpt daar niet tegen, en gezond eten ook niet. Alleen spier oefeningen.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 12:53

joyce: gezon eten is niet alleen goed om af te vallen e.d. maar gewoon goed voor jezelf, je lichaam. Al komt iemand niet aan van 10 x mcDonalds op een dag ( het zou wat zijn zeg. Haha! ) het is hartstikke slecht voor je cholesterol, je bloed, lever en nieren. Gezond eten is altijd goed voor je. Om wat voor reden je het ook doet. Zo dat kan je volgende keer tegen ze zeggen haha. OK dan!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:11

Ik erger me ook aan al die tips uit bladen Scheve mond
Heb het volgens mij ook al eerder hier vertelt...maar toen ik nog wat jonger was stoorde ik mijn eigen nergens aan, totdat ik die sh*t begon te lezen.
Vaak in die bladen zie je alleen van die magere mensen (voor mij is dat mooi).
Ik mag eigelijk toch best tevreden zijn maar dat ben ik niet
heb toch niks te klagen over mijn buik, die is best plat en heb daar ook veel spieren. Maar mijn bovenbenen en mn kont vind ik dus een probleem.
Ik krijg daar gewoon niks van af, heel gek...maarja Verdrietig

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:26

Desiree"]
[quote="lis schreef:
Het stereotype vrouw trekt zich alleen de lompe opmerking van het stereotype man aan, terwijl het stereotype man dat niet doet van een lompe opmerking van het stereotype vrouw.

Wat bedoel je daar dan wel mee? Dat het aan de vrouw ligt dat ze zich er wat van aantrekt Verward
DAT ZOU ME WAT MOOIS ZIJN!
Ik dacht dat we opgevoed behoorden te zijn dat je respect voor anderen moet hebben en ze niet zomaar mag afzeiken. Wat jij rommie? Dat is de omgedraaide wereld, als het aan die vrouw ligt dat ze zich een opmerking aantrekt, die in de eerste plaats niet gemaakt had mogen zijn.
[/quote]

Het ligt aan de persoon (m/v) die een opmerking te horen krijgt over hun uiterlijk wat ermee te doen ja. Dat die opmerking lomp is of niet en wel of niet gemaakt had moeten worden doet er niet toe. Dat is gebrek aan fatsoen bij de verzender van de opmerking Scheve mond

Wat is bedoel is, dat het stereotype vrouw gevoeliger is voor opmerkingen (over het uiterlijk, want daar ging het toch over?) dan het stereotype man.

Feit blijft dat het het aan jezelf ligt als je een opmerking aantrekt of niet, onafhankelijk of die opmerking nou gemaakt had moeten worden i.v.m. gedragscode of niet.

Mike

Berichten: 2686
Geregistreerd: 19-02-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:40

Romkabouter schreef:
Feit blijft dat het het aan jezelf ligt als je een opmerking aantrekt of niet, onafhankelijk of die opmerking nou gemaakt had moeten worden i.v.m. gedragscode of niet.


Ben ik het mee eens!

Als je sterk in je schoenen staat, dan doen dat soort opmerkingen je vrij weinig lijkt mij. Wat boeit mij het wat iemand van mij vind? Als je maar tevreden met jezelf bent, daar gaat het toch om?

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:03

het valt me wel op dat de mensen die zo hard roepen dat iedereen elkaar in zijn waarde moet laten, dezelfde zijn die woorden gebruiken als gratenpakhuis, en een opmerking als met een anker lopen als het waait.
Dit vind ik erg kortzichtig en dom.

ff ontopic, Ik vind dat gemuts over afvallen in die bladen ook irritant, volgens mij moet je als je wil afvallen dat gewoon serieus aanpakken, dat lukt heus niet door een paar truukjes en de volgende week ben je 5 kg lichter.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 15:03

Als ik ga lijnen blijft er niets van me voer Knipoog
Maar idd, het eeuwige gezanik erover neemt toe

lies

Berichten: 9665
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:41

he, je quote helemaal fout Tong uitsteken
Romkabouter"]
[quote="Desiree"][quote="niet lis, maar Romkabouter"]
Het stereotype vrouw trekt zich alleen de lompe opmerking van het stereotype man aan, terwijl het stereotype man dat niet doet van een lompe opmerking van het stereotype vrouw.
[/quote]
Wat bedoel je daar dan wel mee? Dat het aan de vrouw ligt dat ze zich er wat van aantrekt Verward
DAT ZOU ME WAT MOOIS ZIJN!
Ik dacht dat we opgevoed behoorden te zijn dat je respect voor anderen moet hebben en ze niet zomaar mag afzeiken. Wat jij rommie? Dat is de omgedraaide wereld, als het aan die vrouw ligt dat ze zich een opmerking aantrekt, die in de eerste plaats niet gemaakt had mogen zijn.
[/quote]

Feit blijft dat het het aan jezelf ligt als je een opmerking aantrekt of niet, onafhankelijk of die opmerking nou gemaakt had moeten worden i.v.m. gedragscode of niet.
[/quote]

Natuurlijk trek je je zo'n opmerking aan, zeker van een vreemde. Het zit volgens mij in de mens om je daar wat van aan te trekken. Als het nu een persoon is die je goed kent, dan weet je of hij /zij het bedoelt om je te kwetsen of juist niet. Maar bij een vreemde weet je dat niet en dat kan behoorlijk hard aan komen. Ja, ik trek me dat dus wel aan en durf ook nog eens niets terug te zeggen.

[quote="Mike"]
[quote="Romkabouter schreef:
Feit blijft dat het het aan jezelf ligt als je een opmerking aantrekt of niet, onafhankelijk of die opmerking nou gemaakt had moeten worden i.v.m. gedragscode of niet.


Ben ik het mee eens!

Als je sterk in je schoenen staat, dan doen dat soort opmerkingen je vrij weinig lijkt mij. Wat boeit mij het wat iemand van mij vind? Als je maar tevreden met jezelf bent, daar gaat het toch om?
[/quote]

Kennelijk zitten mannen heel anders in elkaar. Zoals ik al eerder zei; veel mannen hebben een enorme plaat voor hun kop wat betreft hun eigen looks. Vrouwen zijn zich daar veel bewuster van, van hen wordt ook veel meer verwacht.
Een vrouw staat 2 uur voor de spiegel voor ze uitgaat. Een man houdt het liefst aan, waar hij de hele dag al in loopt. Desnoods even een schoon shirt als ze naar zweet stinken (en zelfs dat vergeten een hoop mannen Tong uitsteken )

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:43

Dat laatste is dus precies wat ik bedoel met mijn opmerking over stereotype mannen en stereotype vrouwen Lis Lachen

Sorry voor het fout kwoten

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:20

irish_lady schreef:
Waar ik me dus dood aan erger is als ze WEL boter erop smeren! Want als ik iets vies vindt is het boter! Getsiederrie, proef je je hele lekkere broodje niet!


Jij vind toevallig boter smerig maar er zijn ook heel veel mensen die een laagje boter op hun broodje doen. En mensen die afvallen en al heel veel niet eten en omdat ze boter lekker vinden wel een laagje boter op hun brood smeren is toch niet verkeerd?...En waarom erger jij je dan aan mensen die boter op hun broodje doen? Omdat jij het smerig vind? Die mensen zitten er vast niet mee en waarom zou jij er mee zitten..In een pannekoeken restaurant zit ook iedereen aan de stroop nou ik hoef die geur niet te ruiken en ik begin te kokhalzen maar ik erger me niet aan die mensen omdat die iets eten wat ze toevallig lekker vinden?

Sorry vond het beetje domme opmerking..

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 20:28

Ik weet niet hoe zwaar ik ben maar laten we zeggen +/- 60 kilo... En de rest van mijn klas is denk ik rond de 40 kilo en dus ben ik "dik" ...Maar ho even hun zijn 1,50 en ik 1,70 en dat is ook eeen verschil of niet? En ik ben breed gebouwd en hun dun en dat is ook een verschil of niet? Meisje uit mijn klas is echt superklein (1,40-1,45) en is 40 kilo en daarom volgens klasgenootjes niet dik maar ze is dikker dan mij als je naar haar kuiten,buik enz kijkt maar omdat ze 40 kilo is kan ze er nog mee door...Dat vind ik dus ook nergens op slaan...Daardoor word ik uitgescholden voor "dikke" en over haar zeggen ze niks...Hier word ik dan ook altijd erg pissig om...Het gaat dus ook om je lengte en of je breed of dun gebouwd bent en dat vergeet half Nederland zo af en toe...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 09:49

Romkabouter schreef:
[
Wat is bedoel is, dat het stereotype vrouw gevoeliger is voor opmerkingen (over het uiterlijk, want daar ging het toch over?) dan het stereotype man.
.
[/quote]

Vrouwen worden er ook harder op veroordeeld rommie, dat moet je niet onderschatten. DAarbij opgeteld dat het zelfvertrouwen bij mannen veel beter is over het algemeen dan bij vrouwen, zoals Lis al eerder fijntjes opmerkte, hoeft er niet veel te gebeuren om menig vrouw onder een steen te doen wegkruipen.

Ik lees in de topic over rodeogirl daarbij ook nog eens dat een meisje uitgescholden wordt voor dik. Dat overkomt jongens in een klas veel minder.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:59

Rodeogirl, even een reactie op je eerste post hierboven. Ik denk dat Irish-lady vooral baalt als ze boter op haar broodje voorgeschotelt krijgt. Het zal haar verder waarschijnlijk absoluut niets uitmaken, net zoals het jou niet uitmaakt of iemand stroop eet of niet.

BTW, als je 1,70 bent en 60 kg weegt dan kan je volgens mij niet echt dik zijn. Ik ben 1,60 en weer net iets meer dan 60 en ik ben tevreden over mezelf. Laat ze lekker mutsen en vertrouw erop dat je er mag zijn!

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 12:51

Desiree schreef:
Ik lees in de topic over rodeogirl daarbij ook nog eens dat een meisje uitgescholden wordt voor dik. Dat overkomt jongens in een klas veel minder.


Ze flikken het nu ook niet meer hoor maar dat deden ze wel en daardoor heb ik echt ff een tijdje in een dippie gezeten...
Ze mogen me overal voor uitschelden behalve voor dik dan ga ik echt helemaal door het lint...heb een joch die zei dikke kameel ga aan de kant dan laatst ook tegen de vlakte getrapt....Daar word ik zo kwaad om Boos! ...Die flikt het dus ook niet meer en hij begon spontaan te janken toen ik dat deed ~~}> ...Ik weet dat het ook fout is van mijzelf maar ik pik dit niet langer Boos!