Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 12:41

Is 130 euro een redelijker bedrag? :)
Moet dat wel lukken, mits je een beetje zuinig aan doet?

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:42

Aldi is sowieso niet altijd goedkoper dan AH. Bv een leverworst is bij de AH goedkoper.

0Whisper0
Berichten: 652
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:44

Ik ben gemiddeld zo'n 300 tot 400 euro per maand kwijt aan boodschappen.
We zijn maar met zijn tweetjes maar toch t kost allemaal best veel tegenwoordig.
Ik ga meestal naar de Bas of Dirk maar voor vlees en beleg naar de AH want dat vind ik daar lekkerder.

kynshiri

Berichten: 2730
Geregistreerd: 01-09-06
Woonplaats: Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:45

gemiddeld 40€ per week voor 2 personen en wij winkelen bij de Delhaize nochtans (de dure supermarkt in België dus). dit zijn wel de gewone weekaankopen; als de hond brokjes moet hebben of ik neem shampoo en kuisproducten mee, dan is het wel wat duurder.

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:47

Wij hebben dat ook ooit eens geprobeerd, lukte aardig, maar niet bij 1 winkel om alle boodschappen te halen.
Vlees bij de kilo slager ( maar die zijn er bijna niet meer, of bij de turkseslager, is vaak ook goedkoper )
Groente en fruit op de markt.
Drinken en andere langhoudbaar producten bij de supermarkt, dan redden wij het met twee personen voor ongeveer 60 euro in de maand, zonder het eten ect. voor de dieren.

Moeni11
Berichten: 796
Geregistreerd: 29-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:06

gabyfedde schreef:
Aldi is sowieso niet altijd goedkoper dan AH. Bv een leverworst is bij de AH goedkoper.


Klopt, de koolvisfilet bijv, is 1.99 bij de Aldi en bij de AH 1.69.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:10

ik ga altijd naar de jumbo

maar goed 130 euro zeg je?
zal even het sommetje maken voor je
130 euro delen door 31 dagen is 4,20 afgerond naar boven
4,20 keer 7 dagen maakt 29,40 dus zeg maar 30 euro per week
is nog niet veel maar goed wel meer dan de 22 euro van net.
je zou het gewoon een keer moeten proberen.
30 euro pinnen en je pas thuis laten dat je dus ookniet meerkan pinnen
en dan kijken of het lukt

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:25

Waarom wil je eigenlijk zo weinig aan boodschappen uitgeven? Dat je wat wilt bezuinigen kan ik snappen. Maar kan je dan niet proberen gewoon een tijdje alleen te kopen wat je echt nodig hebt en dan te kijken op wat je uit komt?

Ik bedoel de bedragen bij het Nibud zullen ook niet uit de lucht gegrepen zijn :+

Als het echt hoognodig is, snap ik dat je wilt kijken of het kan. Maar zoniet zou ik voor bovenstaande gaan :)

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 13:28

Nou, het is niet broodnoodzakelijk.
Maar als ik ook geld over wil houden voor leuke uitstapjes, zal ik toch ergens moeten gaan beknibbelen.

Daarbij, de bedragen die ik de laatste tijd aan boodschappen heb uitgegeven, zijn werkelijk schrikbarend.
Dat zijn abnormale bedragen.

Ik vind het een uitdaging om te kijken hoe goedkoop ik boodschappen kan doen.
Ik wil daar wel een sport van gaan maken. :j

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:29

Tjah, dat is dus een kwestie van prioriteiten stellen.. :) Abnormaal is ook maar relatief, zoals je hier al de verschillen ziet.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:05

steentje wat gafje normaal uit dan aan boodschappen?

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:11

Wij zijn best wel duur uit.
Zo'n 100,- tot 120,- per week inclusief kattenvoeding en korrels en huishoudelijke producten.
Niet dat je dat elke week nodig hebt maar 100,- tot 120,- is een gemiddelde.
Ik krijg mijn man helaas niet mee naar de Lidl en we gaan dus naar de dure Albert Heijn...
Maar het moet zeker goedkoper kunnen hoor.
Het ligt er ook een beetje aan hoe je kookt denk ik.
Ik haat koken, dus ik heb veel verse voorgesneden producten zoals groente en vlees wat al gesneden is in stukjes...en daar betaal je voor natuurlijk...
Maar als je koken leuk vind en je vind het niet erg om wat langer in de keuken te staan omdat je alles nog moet snijden dan denk ik dat 80,- voor met z'n tweeen per week wel genoeg is.
Want ongesneden vlees en groenten is natuurlijk wel de helft goedkoper...

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:16

het enigste wat ik bij de Lidl haal is sinas omdat ik dat lekkerder vind dan de echte Fanta
en als we een BBQ hebben haal ik ook daar vlees
verder koop ik daar nooit wat want wij zijn merken mensen
mijn man drinkt echt niks anders dan de echte coca cola
ook mayonaise is van remia of calvénet als de curry,ketshup,kaas enz
alles is hier merk en daar betaal je ook voor.
zelfs de dieren krijgen alleen maar merk voer.
als ik seriuus een kar heb met merk spullen en eigen merk scheelt me dat denk ik zo ook 10 tot 20 euro
dus als je echt moet besparen kan het je zo een paar honderd euro per jaar besparen
wij besparen niet op eten dan laat ik nog liever die leuke schoenen staan in de winkel

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:11

wij zijn rond de 100 euro per week kwijt voor 2 personen soms minder denk rond de 70 maar nooit meer :D

moos24

Berichten: 623
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Ergens in Noord Brabant

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:38

Wij zijn ook rond de 100 euro per week kwijt voor 2 personen. Maar het ligt er maar net aan hoe uitgebreid ik kook. (vind het leuk om te koken). En ik haal ook alles altijd apart bij de bakker, de slager, kaasboer, visboer en de groenteboer, en wat er overblijft bij de AH of super de boer.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:24

x_kellebell schreef:
Groente en fruit op de markt halen scheelt ook een hoop geld!


Ten opzichte van de groenteboer misschien, maar niet ten opzichte van de supermarkt :n

Steentje
Berichten: 4545
Geregistreerd: 24-06-09
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-10 17:26

Ik heb net flink wat inkopen gedaan bij de Aldi..

Drie pakken drinken, mager gehakt, twee potten pastasaus, kip hawai spiesjes, uitdeelzak chips, fruit, groente, bami maaltijd, en nog een aantal dingen.

In totaal voor 20 euro.

Nou, dat had ik eens bij de AH moeten kopen.. :=

xxmayleexx

Berichten: 2901
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Grubbenvorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:29

wij zijn rond de 50-75 euro per week kwijt.....
Soms ook een weekje meer maar dan gaan we de andere week later of een weekje niet!!

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:30

Ik ben ongeveer 60 euro per week kwijt voor ons tweetjes. En dat is dan incl tabak en allerlei andere zaken. Ik doe gewoon boodschappen bij de AH en de C1000. Nu bij de C1000 kost een pondje sperziebonen (en ze zijn nog mooi ook) maar 50 cent terwijl je daar bij de Aldi bijna een euro voor betaald. Koffie kan ik ook vaak veel goedkoper krijgen in de wat duurdere supermarkten :j

Het is een kwestie van aanbiedingen nalopen en goed uit je doppen kijken, om het even cru te zeggen. Daarvoor hoef je niet naar de Aldi of Lidl. Ik zou het wel doen als die winkels wat dichterbij waren :')

x_Maxime

Berichten: 509
Geregistreerd: 18-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 17:55

is 100 per maand niet een beetje weinig?
wij zijn thuis met 3, en mn moeder is elke week zo 200,- kwijt.. als het niet meer is..

Brainless

Berichten: 29790
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:00

Ik ben tussen de 100 en 120 E per week kwijt voor 5 personen (2V en 3 K), 2 katten,2 konijnen, 2 honden, 2 paarden (1 roker en 1 auto).

Wij hebben het een tijdje moeten doen van 80E, maar ook met 2 personen is 30E heeel weinig.
Dat zou ik zelfs niet redden (waarschijnlijk wel voor even, maar niet voor langere tijd).
Als ik voor dat geld zou moeten rond komen zou ik niet elke dag warm kunnen eten.

Lizz

Berichten: 8899
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:02

Steentje schreef:
Lizz schreef:
Ik doe tegenwoordig altijd boodschappen bij de ah en heb eens zitten vergelijken, ik ben bij de lidl ongeveer hetzelfde kwijt en die hebben niet alles en kan ik alsnog naar de ah. Voorheen deed ik dat wel, maar het kost meer tijd en bezine, vind het onzin dus.


Hier valt mijn mond echt van open.

Nu ben ik toch wel heeeeel benieuwd welke producten jij vergelijkt hebt!


Wij drinken veel sappen, bij de AH betaal ik voor huismerk dubbelfris 70 cent en voor ace drink bij de lidl 90 cent. (beide 1,5l).
Afbakbroodjes zijn zelfde prijs, wij drinken houdbare melk en die is bij de AH zelfs goedkoper.
Brood van de lidl vind ik niet lekker, dus dan moet ik alsnog naar bakker of ah.
Wat wel goedkoper is is wcpapier, dat koop ik dan ook vaak in voor een maand ofzo.
Maar vleeswaren en kaasproducten schelen niet zo veel. Ik kijk ook vaak naar aanbiedingen en de AH heeft meer keus.
Pasta sauzen heb je bij de ah goedkoper, pasta scheelt niet veel in prijs en rijst ook niet.
Groente zijn vaak wel goedkoper bij de lidl, maar die koop ik geregeld op de markt (ik woon in de stad).

En natuurlijk kan je bij de AH veel duurder uit zijn, maar dat ligt er maar net aan wat je koopt.

Overigens koop ik nooit kant en klaar maaltijden, vind ik niet te eten. Frisdranken hebben we ook vrij weinig en mijn vriend is allergisch voor lidl 7up drank (elke keer krijgt hij hier uitslag van, zijn we na lange tijd achter) en ik kan niet tegen de lidl bitterlemon (krijg altijd last van mijn maag daarvan).

Waar je je vooral niet in moet vergissen is dat de lidl en aldi vaak maar 1 merk verkopen van een product en een AH oid meerdere merken en altijd merken als euroshopper hebben. Deze zijn vaak goedkoper dan lidl/aldi merken.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:21

Precies Lizz, had het niet beter kunnen zeggen.

DDDMakkink
Berichten: 2889
Geregistreerd: 13-07-10
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:32

het lijkt mij erg vermoeiend om bv 3 of 4 supermarkten af te gaan om dan alles binnen te hebben
dan moet je dus elke keer alle reclame folders na spitten
en als je het met de auto doet kost het je nog brandstof ook
ze zeggen wel dat het loont maar als je vervolgens 4 liter benzine kwijt bent á 1,40 een liter
ben je daarvoor alweer 5,60 kwijt
of je moet alles op de fiets kunnen doen?

xMarieke

Berichten: 5701
Geregistreerd: 01-04-04
Woonplaats: Aan het strand

Re: Wat zijn jullie kwijt aan boodschappen voor twee personen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 18:38

Ik vind zoveel mogelijk euroshopper kopen toch de fijnste optie. Vooral omdat je dan wel een A-merk kunt pakken als je dat graag wilt. Chips of cola wil ik graag van Lays en Coca, maar ik koop het weinig.
Of melkproducten hebben ze bij AH van Zaanse Hoeve, dat kost bijna niets. € 0,35 voor creme fraiche dat is bij de Lidl vast niet goedkoper.