jehova getuigen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:49

Toen ik nog in Den Haag woonde, kwamen ze elke zaterdag. Als je niet open deed, maar ze zagen dat je wel thuis was, dan zette ze met een bepaalde kleur waskrijt een kruisje naast het nummer van je huis. Dat kruisje krijg je er dus niet af. Boos!
In Voorschoten kwamen ze af en toe op zaterdag. Hier in Spierdijk heb ik ze nog nooit gezien. Wij zijn altijd achter, dus bekende komen gewoon achterom. We hebben ook nog 2 zeer drukke honden rond lopen. Haha!

juval

Berichten: 13391
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:02

ze schijnen bij ons altijd op een miezerige zaterdagochtend langs te moeten komen, en dan nemen ze meestal ook nog van die zielige kindertjes mee, zodat de meeste mensen de deur dan toch maar open doen.
Hebben ze nou echt niets beter te doen, en zouden ze op deze manier echt mensen kunnen bekeren????

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:20

Nou bij mij waren ze anders zo weg.

Ze zeiden van: We hebben de boodschap van een nieuwe wereld ofzo. En toen kreeg ik een foldertje dat ik het maar eens moet lezen met mijn ouders. Dus ik zo: Ja hoor zal ik doen Schijnheilig haha ach anders vind ik het zooo zielig.
Daarna zei me zus; Had je moeten zeggen, je hoeft toch niet aan te bellen om dat foldertje te geven? We hebben ook een brievenbus Extreme duivel

Me zus en een vriedin hadden ze eens in een hele melige bui binnen gevraagt. En gingen ze allemaal domme vragen stellen, en hun lol joh. Ik geloof dat ze toen ok wel snel weg waren Tong uitsteken

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 23:28

De laatste keer dat ze hier aan de deur zijn geweest, had ik net mega-trubbels met schoonma en waren we weer flink aan het verbouwen.
Ik trok de deur open (ze stonden op het raam te tikken omdat we geen bel hadden) en heb heel hard geroepen: ALS IK ERGENS NU GEEN ZIN IN HEB, ZIJN HET WEL JEHOVA-GETUIGEN.

Mijn schoonmoeder heeft ze eens een keer de oprit afgestuurd. Ze parkeerden hun auto gewoon midden op de oprit zodat de vrachtwagens er niet meer afkonden, sja, dat kan gewoon niet., ahum...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:15

bij ons struinen ze ook wel eens door de straat, iedere keer dezelfde mensen maar ze weten dat wij geen belangstelling hebben dus laten ze ons ook met rust.

ik ken wel een aantal mensen die bij de Jehova's hebben gehoord en dan hoor je toch geen fijne verhalen, het komt op mij over als een soort sekte-achtige beweging, met bannen uit de gemeenschap als je niet in de pas loopt. och, eigenlijk een minimaatschappijtje in de grote boze maatschappij. Haha!

Druif_01

Berichten: 8865
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:42

bij ons zijn ze geloof ik pas 1x geweest. En niet eens in het huis waar we nu wonen. Volgens mij zijn er in ons dorpje gewoon niet zoveel jehova's Lachen een jongen die bij mij in de klas heeft gezeten en die ook bij mij nou op school zit is ook jehova, maar ik heb hem nog nooit langs de deuren zien gaan. Tegenover de dierenarts hebben ze zo'n gebouw waar hun samen komen, hebben ze in 1 dag gebouwd, ze hebben in ieder geval wel teamspirit

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:43

er stonden net jehova's voor de deur Boos!!!!
Papa, mama, en dochtertje van drie (buggy mee) En maar zeiken, ik zeg: "ik ben niet geïnteresseerd" en ik wil die deur dicht doen, voetje ervoor. toen ben ik gaan brullen: "DAT IK NEIT GELOOF WIL NEIT ZEGGEN DAT JULLIE MIJ KUNNEN BEKEREN! EN NU WEGHALEN DIE VOET, EN OPROTTEN!" en toen zei die man heel droog: "en anders?" ik: "BEL IK DE POLITIE VOOR BREUK IN PRIVACY!!!" nou, weg waren ze *LOL*

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:23

ach ja,
ik heb 2 goede vriendinnen die jehova-getuigen zijn.
Zij zeggen het zelf ook: ze zijn verplicht om langs de deuren te gaan, en er zijn inderdaad veel getuigen die heel lastig kunnen doen als jij geen verdere info wilt.
Daar kunnen mijn vriendinnen ook niets aan doen, vervelende mensen bestaan er altijd...

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:23

De Koningszaal (?) zit bij mij om de hoek....

We staan tegenwoordig op de zwarte lijst, maar daar zijn behoorlijk wat bezoekjes aan vooraf gegaan.

Eén keer ging ik net de deur uit, toen ze aanbelden. Het was zondag en ik was op weg naar mijn werk (oh, mag niet!!)
Voordat ze de kans kregen hun blabla te doen, zei ik dat ik ging werken en dus geen tijd had voor die onzin Haha!
Toen werd ik met opgetrokken wenkbrauwen berispt om het feit dat ik op zondag aan het werk was.
Waarop ik antwoordde dat we op zondag ook geen Jehova's helpen als die met pech in Frankrijk staan, alleen 'gewone' mensen!

Whahaha, die gezichten!! Haha!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:10

Sonja"]
[quote="bonney4evver schreef:
ik laat ze ook ik zeg altijd heel duidelijk nee ik heb geen intresse sorry.. maar ik vind t zo zielig want die kleine kindje smoeten meelopen van die ouders dat vind ik echt zo sneu..


Ach, ik heb ook wel eens medelijden met die kinderen die op zondagochtend totaal in het zwart in een truttig jurkje met een hoedje op mee MOETEN naar een mis waar ze geen reet van begrijpen....

Ik vind dat kinderen niet verplicht moeten worden tot kerkbezoeken etc. maar in het onderwijs van alle geloofsvormen wat basisdingen moeten leren. Dan kunnen ze zelf als ze groot genoeg zijn de keuze maken of ze zich aan willen sluiten bij een kerk oid. of niet. Kinderen verplichten mee te gaan naar een kerk vind ik een vorm van hersenspoelen die niet in mijn opvoedingsgedachten past.
[/quote]

Dat ben ik echt super met je eens!!!

Laat de kinder lekker kind zijn en niet lastig vallen met die "enge" zware dingen uit de kerk. Ik vind van de Jehova's ook dat ze die kinderen niet mee zouden MOGEN nemen. Is dat geen kinderarbeid?? Verward

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 20:17

en je mag volgens de kerk neti werken op zondag... wanneer komen ze langs? op zondag! fijn om ze daarmee te confronteren *LOL*

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:59

bekend antwoord trouwens (heeft mijn vader weleens gebruikt Haha!)

Jehova's aan de deur: Wij komen de nieuwe leer brengen....

Mijn vader: Owh, zet maar in de schuur Haha!

PS, een leer, is dus een ladder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 20:59

Ach, Jehova-getuigen zijn niet allemaal zo verkeerd hoor. Ze geloven gewoon dat de wereld vergaat en alleen 'bekeerden' het overleven.

Ik zit hoog en veilig in een portiekflat, ghehe, dus een voet tussen de deur werkt niet. Maar een half jaartje terug belde er ook eentje aan. Bleek een meisje te zijn dat ik kende. Ik heb haar binnen gelaten op de voorwaarde dat we het niet over god gingen hebben. En ... het werkte!

Maar goed, het was smerig weer en heel erg koud. Dus een kopje koffie ging er wel even in. Ik heb haar nog we sterkte gewenst.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:08

jehova getuigen mogen van mij best dat geloven wat ze geloven, maar om nou bij iedereen langs de deur te gaan, en dan zeg je dat je geen interesse hebt gaan ze nog door enzo(velen in ieder geval), tegenwoordig maken we niet open want meestal zie je ze buiten al rondlopen, en dan zeggen we maak maar niet open....