Belletje van de politie...hoe gaat het verder??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:22

He niet zo bang zijn hoor, je hebt je zelf overtuigd dat er geen schade was. Dat er toch schade was ontstaan, wist je toen niet.

Kan je aan je eigen auto zien of die schade door jouw komt, laksporen of andere sporen?

Bel je verzekeringsmaatschappij op en vul een formulier in, maak foto's van de schade en zet in de toelichting van het formulier dat je je had overtuigd dat er geen schade was ontstaan en dat je later een telefoontje van de politie krijgt dat je kenteken is genoteerd. De eigenaar nu zegt dat er schade is.

Moest je niet met je auto naar het bureau komen? Zij moeten nl ook constateren dat de schade mogelijk door jouw auto kon ontstaan. Stel dat er vanwege hoogte verschil van eventueel uitstekende delen het niet jouw auto kan zijn geweest, moeten ze ook constateren.

Ga even met je auto naar die eigenaar van die auto, neem iemand mee en bekijk samen even de schade. Misschien had hij al schade en wordt hij er nu pas op gewezen, dan is het zonde van je no-claim als jij er voor moet boeten.

Over die aangifte van doorrijden na ongeval, maak je niet te sappel, als je er ooit wat van hoort, wat ik niet denk, dan leg je het gewoon even uit aan de rechter. Zorg dat je wel aktie onderneemt via je verzekeringsmaatschappij. Kan zijn dat ze een schadeexpert sturen, misschien ook wel beter.

Zo had ik een geparkeerde auto geschampt. Nadat ik het schadeformulier had teruggevraagd, wat hij eerst niet wilde, maar ik had natuurlijk het kopie nodig, zag ik dat hij meer blikschade had opgegeven, schade die hij al had. Dat had ik dus vermeld op mijn formulier die ik aan de verzekering terug stuurde.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:36

Er zijn nog genoeg mensen die proberen een oude schade te verhalen op een ander.
Zo heeft mijn vriendin dat 2 x gehad.
1 keer toen ze volgens mijn oude buurman tegen zijn auto was gereden met haar trekhaak. Politie bij geweest maarja, ze had geen trekhaak. (goh wat raar dat er ineens een deuk zit terwijl ze helemaal geen trekhaak heeft) en het tijdstip waarop het gebeurt zou zijn volgens die man klopte ook niet.
Een tijd later werd ze ineens gebeld door de politie of ze aan die en die straat misschien een deuk had veroorzaakt.
Mensen hadden haar zien rijden en haar kenteken genoteerd.
Het was een deuk met blauwe lak, toch wel raar, omdat haar auto toch echt heel erg roze was.
Misschien dat TS dus inderdaad de schade heeft veroorzaakt, maar ik vind niet dat ze verkeerd heeft gehandeld.
Als ik niks had gezien dan was ik ook wel doorgereden hoor en ja, dan is het achteraf wel balen als je inderdaad toch schade hebt verooraakt.
TS, ik zou inderdaad wel eerst laten onderzoeken of die deuk van jou is, voordat je voor de lol gaat betalen voor iets wat je niet hebt gedaan.
En je hoeft je niet zo druk te maken voor de rechter hoor.komt vast allemaal goed.