Vrouwen in groot levensgevaar!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:57

ja... maar niet ZO anders als nederlands voor een marrokaan

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:29

Was weer even aan het bijlezen en toen schoot me dit nog te binnen over integratie:
Mn ouders hebben zo'n volkstuin en de tuin daarnaast is van een marokaan die speciale duiven houdt.
Mn pa houdt wel van discussieren dus die staat regelmatig met deze (absoluut niet domme) man te praten.
Zijn idee over de mislukte integratie was anders... Hij was hier geboren en zijn ouders hadden hem altijd voorgehouden dat ze als ze genoeg geld hadden verdient terug zouden gaan naar hun eigen land en daar een boerderijtje zouden beginnen. Daarom is hij nooit verder gaan leren. Maar uiteindelijk bleek dat ze nooit terug zouden gaan. Scheve mond
Deze man heeft er dan ook spijt van dat hij geen diplomas gehaald heeft en geen moeite gedaan heeft (toen hij jonger was) om 'Nederlander' te worden...
Dat is misschien de andere kant van de medaille, het probleem van de 1e generatie die hier geboren is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:50

Even voor Nathasha, Moslims rijden wel paard hoor. De rijke oliesjeiks met hun peperdure arabiertjes. Niet met cap nee, kennen ze daar ook niet denk ik, maar wel met smetteloos witte tulbanden en jurken Haha!

Er zijn bovendste beste bloedlijnen van tientallen jaren van arabieren verloren gegaan in Irak tijdens de plunderingen.

Ik als ex-amsterdamse woon nu op het brabandse platteland. Hier zie je geen allochtonen, zitten er wel maar heel weinig. De steden des te meer. Kijk ik in mijn dorpje en ik als niet-brabo ben ik voor deze kleinburgelijk, bekrompen en helaas ook achterbakse hollandse mentaliteit, anders, voel me vaak allochtoon. Zeg wel eens als ik een hoofddoekje ophad, snapte ik het tenminste. Een dorp verderop worden allochtonen letterlijk weggepest. Die plaatselijke dorpelingen accepteren geen buitenlanders en dat gaat er keihard aan toe. Ben je al van een ander dorp, wordt het je ingepeperd.

Zo gaat het op het platteland. Het woongenot is groot hier, weinig kleine criminaliteit, s'avonds laat de hond uitlaten is een verlaten stille boel. De angsten die sommigen hier uiten ken ik hier niet. Ik heb veel met surinamers en antillianen gewerkt, die zijn hier dus niet, en dat mis ik, had altijd zoveel lol met ze. Ik noem het maar het calvinistische hier, dus het oerhollandse hier, ben er niet echt blij mee.

Ik snap dus wel sommige berichten hier. Het is echt heel afhankelijk van waar je woont wat je meemaakt. Ik ken beide zijden van de medaille nu.

Zou graag een rustige mulitculturele samenleving hebben. Ben niet zo op onze eigen mentaliteit. Diep in het hartje zou ik wat graag hier weg willen. Maar als paardenmens ben ik kritisch geworden.

Onze samenleving zou zich verantwoordelijk moeten voelen om al het extremisme te weren. Openheid in islamische scholen en moskeeen en dat gaat al komen, sinds er bekend is dat dit broeihaarden en rondselplekken zijn. Die extremisten maken mij ook bang. De hondsonbeschofte onderontwikkelde padjakker, moet gewoon eens op zijn gedrag en mentaliteit worden aangepakt. Van hun ben ik niet bang, erger me alleen gruwelijk aan ze. Als ik dat gemaakte kromme taaltje al hoor, dat gewoon aanstellerij is, ben ik al geergerd. Maar dat zijn maar kinderen.

Kriminaliteit heb je overal in elk land, zware kriminaliteit eveneens. Dat dat voor ons oog altijd weer die buitenlanders zijn, is ook maar een idee. Een turk in een dure BMW kan volgens onze ideeen niet. En dat klopt want volgens onze ideeen kunnen deze gasten alleen nog maar schoonmaken zoals 30 jaar geleden. Dat zij met elkaar een bloeidende legale handel hebben zoals winkeltjes-reisbureautjes etc. hele familie doet hierin mee, is iets wat ongemerkt achter onze ruggen afspeelt. Links en rechts nog wat minder eerlijke handel. Is ook heel nederlands hoor. Als ik zou willen kan ik van alles regelen en hebben.

Wij in brabant hebben daar onze kampen voor. Dat zijn toch echt Nederlanders hoor. Eng volk, heel krimineel, krijg er nooit ruzie mee. Elk dorp heeft hier wel een kamp. Zij werken niet, eigenen grond toe en zetten er paarden en stallen op, verbouwen hasj zo aan de openbare weg. Dan zijn er nog zat gasten die kontakten met `het kampĀ“ hebben, ook link. Die kampen onderling hebben ook hele netwerken op gebied van zware kriminaliteit, evenals dat enge volke die Hells Angels. Daar zie je nooit allochtonen tussen, maar die zorgen wel voor heel veel ellende op gebied van vrouwenhandel, prostitutie, drugs, wapenhandel, bedreiging, afpersing, diefstal.