Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxy80

Berichten: 7998
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:14

Ja, het is een vaag verhaal, dat 'het is verboden reclame voor jezelf/ je webshop te maken' op bokt.
Laatst hier nog een boompje over opgezet en dat zorgde er dan voor dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Houterige uitleg, ik weet het :')
Alhoewel ik geen probleem zie met de posts van Suusie hier hoor.
En in je onderschrift mag je nog steeds doen wat je wil Suusie, probeer anders eens zelf wat op te zoeken in de bokt regels hoe het zit voor commerciële gebruikers.

MP heeft trouwens ook weer een geheel eigen beleid, dat staat hier compleet los van.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 15-04-13 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:16

Oke, ik zal het vanavond allemaal even rustig doorlezen. Het komt er dus op neer dat je in topics niet mag verwijzen naar je webshop maar wel in je onderschrift?

foxy80

Berichten: 7998
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:21

Dat is de basisregel ja.
Zelfs al ben je fotograaf en woon je in X, en roept er iemand: "Hé wie weet een goede fotograaf in X?", dan nog mag je niet zeggen: "Ik ben fotograaf en ik woon in X"
Wat overigens niet opgaat voor mensen zonder KvK, die zijn dan weer vogelvrij merk ik...

Saul

Berichten: 9669
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:25

Jemig zeg ..
Wat mag hier wel?! :x

pmarena

Berichten: 48472
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:25

Ik zou als fotograaf, wonend te X, dan reageren in de trant van: wat leuk, ik woon in X en ben fotograaf. Goede collega's hier in de buurt zijn o.a. ....en dan een rijtje namen / links.

Zou mij niet verbazen als dat gewoon mag blijven staan.

Ik weet niet wat de precieze aanleiding van de Peerke-ban is trouwens, maar kwam op mij heel eerlijk gezegd ook wel over als een reclame-gericht-account :o

foxy80

Berichten: 7998
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:29

Omfloerst mag het wel idd. Het hangt van de formulering af. Ik vermoed dat het vooral de bedoeling is geen "ikke ikke ikke" geschreeuw te krijgen.

Ik denk ook dat dat laatste er geen goed aan gedaan heeft Pmarena :j . Ik wil hier trouwens niet de ban van Peerke mee bespreken want dat is ook verboden. :z

Als algemene tip van ondernemer tot ondernemer: sociaal bokken moet voorop staan. ;)

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:33

foxy80 schreef:
Dat is de basisregel ja.
Zelfs al ben je fotograaf en woon je in X, en roept er iemand: "Hé wie weet een goede fotograaf in X?", dan nog mag je niet zeggen: "Ik ben fotograaf en ik woon in X"
Wat overigens niet opgaat voor mensen zonder KvK, die zijn dan weer vogelvrij merk ik...

Maar ik heb geen kvk nummer dus ben ik automatosch niet strafbaar bezig op bokt???
Om het ontopic te houden : iemand nog wat leuks gescoord op mp?

foxy80

Berichten: 7998
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:34

Strikt genomen ben je dan geen commerciële gebruiker idd.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:36

Maar dan mag ik zeker alsnog niet commercieel praten over de webshop toch??

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:36

Ik mag van mezelf even niks meer kopen, m'n geld is er deze maand wel heel snel doorheen gegaan :+
Ben wel nog een paar dingen aan het verkopen (hoop ik). Ik had 1 mail van iemand en twee biedingen. Mensen van de biedingen heb ik gemaild maar nog niks van gehoord (maarja, ik weet nu dus niet of dat aan hen of aan marktplaats ligt) en van de mail van de dvds zijn de onderhandelingen nog steeds bezig over of ik ze op moet sturen of dat ze opgehaald worden (maar als het goed is vandaag definitief antwoord :))

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:37

ik heb een bod gekregen , maar ik juig niet te vroeg want van de 10 9 keen gaat het niet door :n

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:38

Kan me er zo aan ergeren als kopers niet meer reageren

upendo

Berichten: 22319
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:39

Ik heb vandaag weer een goed berichtje.. :j

Hooks Artemis hoofdstel gekocht voor een prikkie, alles snel afgehandeld, als het goed is komt hij morgen binnen. Ik heb al eerder iets bij diegene gekocht dus ik ga er volledig vanuit dat het goed komt, omdat dat andere ook echt in nieuwstaat was.. :):)

Ghostattack

Berichten: 11270
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:39

Ik krijg gelukkig gewoon mail binnen, biedingen ook. Kreeg namelijk een bod van 3 euro op mijn SOAD cd's :+ _O-

Edit: En nu iemand die een cd wil overnemen, maar ze kan pas vrijdag geld overmaken (nog niet eens een prijs afgesproken). Of ik hem dan voor haar kan reserveren.
Laatst bijgewerkt door Ghostattack op 15-04-13 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48472
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:39

Suusie: Ik denk toch dat het ook dan niet de bedoeling is dat je in elk topic opduikt met IKKE IKKE IKKE....andere bokkers gaan dat toch irritant vinden en op een gegeven moment TEM-men denk ik, als het echt de spuigaten uit gaat lopen :)

Heel eerlijk gezegd reageer ik ook expres vaak niet op topics die bijvoorbeeld over boomloze zadels / Barefoot gaan... simpelweg omdat ik niet altijd aan wil komen kakken als een soort zelfbenoemd orakel dat zich overal tegenaan wil bemoeien.

Als andere bokkers de door de TS gestelde vraag goed beantwoorden en suffe onzin goed wordt gecorrigeerd, dan hou ik me er lekker buiten :)

Als er niemand reageert, de vraag van de TS niet beantwoord wordt of er onzin wordt verkondigt en dit na enkele dagen nog niet gecorrigeerd is door andere bokkers, dan reageer ik vaak wel zodat mensen geen foute / onbetrouwbare informatie aangesmeert krijgen want die circuleert er al genoeg :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 15-04-13 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:40

Wauw €3 de hoofdprijs haha

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:42

pmarena schreef:
Suusie: Ik denk toch dat het ook dan niet de bedoeling is dat je in elk topic opduikt met IKKE IKKE IKKE....andere bokkers gaan dat toch irritant vinden en op een gegeven moment TEM-men denk ik, als het echt de spuigaten uit gaat lopen :)

Heel eerlijk gezegd reageer ik ook expres vaak niet op topics die bijvoorbeeld over boomloze zadels / Barefoot gaan... simpelweg omdat ik niet altijd aan wil komen kakken als een soort zelfbenoemd orakel dat zich overal tegenaan wil bemoeien.

Als andere bokkers de door de TS gestelde vraag goed beantwoorden en suffe onzin goed wordt gecorrigeerd, dan hou ik me er lekker buiten :)

Als er niemand reageert, de vraag van de TS niet beantwoord wordt of er onzin wordt verkondigt en dit na enkele dagen nog niet gecorrigeerd is door andere bokkers, dan reageer ik vaak wel zodat mensen geen foute / onbetrouwbare informatie aangesmeert krijgen want die circuleert er al genoeg :=

ja dat merk ik bij jou echt !
ik denk dan altijd huh maarom reageert pmarena niet.
of ga je andere merken adviseren , maar barefoot niet.
maar nu begrijp ik hem :j

Saul

Berichten: 9669
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:43

Reactie verdwenen?

Maar mag je überhaupt wel een webshop hebben zonder KVK?

foxy80

Berichten: 7998
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:44

pmarena schreef:
Suusie: Ik denk toch dat het ook dan niet de bedoeling is dat je in elk topic opduikt met IKKE IKKE IKKE....andere bokkers gaan dat toch irritant vinden en op een gegeven moment TEM-men denk ik, als het echt de spuigaten uit gaat lopen :)


Idd, wees in godsnaam een beetje verstandig! Als je jezelf goed in de kijker zet, is dat ook voor het beheer te zien.

Citaat:
Heel eerlijk gezegd reageer ik ook expres vaak niet op topics die bijvoorbeeld over boomloze zadels / Barefoot gaan... simpelweg omdat ik niet altijd aan wil komen kakken als een soort zelfbenoemd orakel dat zich overal tegenaan wil bemoeien.


Kijk, de grootmoefti van Bimbambokko is daar weer! :')

Citaat:
Als andere bokkers de door de TS gestelde vraag goed beantwoorden en suffe onzin goed wordt gecorrigeerd, dan hou ik me er lekker buiten :)
Als er niemand reageert, de vraag van de TS niet beantwoord wordt of er onzin wordt verkondigt en dit na enkele dagen nog niet gecorrigeerd is door andere bokkers, dan reageer ik vaak wel zodat mensen geen foute / onbetrouwbare informatie aangesmeert krijgen want die circuleert er al genoeg :=

Probeer ik ook, maar er wordt zo vaak onzin gekletst over lamswol en met name over 'bontjes' dat ik daar al een standaarpost voor heb die ik overal neerpleur, zonder enige commerciële referentie trouwens (want jaja, dat is verboden)

foxy80

Berichten: 7998
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:45

Tyrcanol schreef:
Reactie verdwenen?

Maar mag je überhaupt wel een webshop hebben zonder KVK?


Daar kan de belastingdsdienst je beter mee helpen! Voor we echt compleet OT gaan. Ik zit in België en ken niet ALLE ins en outs van het Nederlands handelsrecht helaas.

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:45

Nou, heb net een mailtje terug van een van degenen die geboden hadden dat ze het geld heeft over gemaakt :) dus als ik het morgen binnen heb meteen even een shirt op de post doen. Is maar 4 euro maar ik ben ervan af en is beter dan niks

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:46

inderdaad !
ik heb eens een halster verkocht voor 1 euro excl. :')

justdiesel
Berichten: 4960
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:47

Suusie22 schreef:
Kan me er zo aan ergeren als kopers niet meer reageren


Ik nog meer als verkopers niet meer reageren.....

Saul

Berichten: 9669
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:48

foxy80 schreef:
Tyrcanol schreef:
Reactie verdwenen?

Maar mag je überhaupt wel een webshop hebben zonder KVK?


Daar kan de belastingdsdienst je beter mee helpen! Voor we echt compleet OT gaan. Ik zit in België en ken niet ALLE ins en outs van het Nederlands handelsrecht helaas.


Je mag eigen spullen verkopen naar mijn weten.
Echter zodra het handel wordt moet je het opgeven.

Gelukkig geld dit tot een bepaald bedrag.
Dus zullen ze kleinschalig niet natrekken.
Maar als je daadwerkelijk commercieel bezig bent zul je het volgens mij aan moeten geven.

pmarena

Berichten: 48472
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:49

romyloverrr schreef:
ja dat merk ik bij jou echt !
ik denk dan altijd huh maarom reageert pmarena niet.
of ga je andere merken adviseren , maar barefoot niet.
maar nu begrijp ik hem :j



Nou, ik adviseer sowieso wat ik denk dat het juiste antwoord is op de vraag van de TS :j

Ik wil niet die zeikerd zijn die altijd maar Barefoot aan zit te smeren...zeker niet bij mensen / paarden waarbij het er dik in zit dat een ander merk beter bij ze past, ik heb ook niks aan een ontevreden klant toch :)

Als voorbeeld: Ik denk er ook wel eens het mijne van, maar als iemand zo goedkoop mogelijk wil en niet veel eisen stelt, of iemand vindt het enorm belangrijk om een "normaal uitziend" zadel te hebben, dan zal ik niet doordrammen over een Barefootje ook al denk ik dat dat beter zou kunnen werken... het gaat zo iemand immers toch niet bevallen want ze zoeken niet naar een bepaald effect maar meer naar een bepaald uiterlijk of bepaalde prijs :P

Ik zit echt niet op Bokt te reageren om zieltjes te winnen.

Wel om eerlijke info te geven en onterechte vooroordelen / overhaaste conclusies tegen te spreken :)

Maar wat dat betreft is het wel superleuk om te zien dat andere bokkers ook goed opletten en dergelijke info tot zich nemen en deze mensen dan allerlei onzin gaan corrigeren, dat is helemaal top +:)+

Dat zie ik bij jou ook vaak de laatste maanden, o.a. door jouw posten hoef ik dan niet meer te reageren want je hebt er al aardig wat kennis in zitten :D