Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Re: Geloven jullie in Entiteiten oftewel 'geesten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:56

Achmeddie_ schreef:
Ik vraag me af, hoe kan een geest, dat waarschijnlijk van lucht is, dus gewichtloos, een deur open doen?

Omdat een geest niet vanlucht is Knipoog ectoplasma is een materie, en materie zorgt ervoor dat het een' vastere vorm' krijgt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:52

LilianR schreef:
Crossmonster, stel je je er zelf misschien meer voor open? Lachen

ja dat zowiezo
ik leg tegenwoordig vaak kaartjes
en ga naar beurzen, lees er veel boeken over etc

laatst nog bij een reading vertelde die vrouw me dat ik er ook iets mee ging doen,
ik zeg ja ik wil graag reiki doen bij dieren
ja zegt ze, maar je gaat later mensen helpen
mm zeg ik ik heb meer met dieren.
maar zij zei dat ik echt mensen ging helpen
grappig om te horen Lachen

mememe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:57

Heeft iemand misschien nog een documentaire hier over?

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:57

ik geloof er in dat je t kunt aanvoelen ofzo. ik heb een keer iets vaags gehad:
ik was in turkije op vakantie met mijn vriend.. heel leuk enz...
maar op woensdag avond werd ik echt heel erg ziek, gewoon helemaal overgeven, ik was helemaal ontdaan, kei hard zweten en was gewoon echt heeel erg bang, ik had zo'n verschrikkelijk rot gevoel dat was gewoon echt niet normaal. ik wou ook echt dat mn vriend bij me bleef in de hotelkamer.
t kwam echt opeens opduiken en naar een 3 kwartier/1uur was het weg..

toen ik thuis kwam van vakantie vertelde mijn moeder dat mn oom dood was, hij had zichzelf opgehangen op woensdag avond.. die zelfde avond dat ik zo ziek was rond de zelfde tijd..

ik vindt t echt heel akelig!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:33

moniekk schreef:
ik geloof er in dat je t kunt aanvoelen ofzo. ik heb een keer iets vaags gehad:
ik was in turkije op vakantie met mijn vriend.. heel leuk enz...
maar op woensdag avond werd ik echt heel erg ziek, gewoon helemaal overgeven, ik was helemaal ontdaan, kei hard zweten en was gewoon echt heeel erg bang, ik had zo'n verschrikkelijk rot gevoel dat was gewoon echt niet normaal. ik wou ook echt dat mn vriend bij me bleef in de hotelkamer.
t kwam echt opeens opduiken en naar een 3 kwartier/1uur was het weg..

toen ik thuis kwam van vakantie vertelde mijn moeder dat mn oom dood was, hij had zichzelf opgehangen op woensdag avond.. die zelfde avond dat ik zo ziek was rond de zelfde tijd..

ik vindt t echt heel akelig!

Iew.. Dat is zeker akelig Boos! Ik heb ook heel vaak van die voorgevoelens.. oudjaarsdag had ik een nachtmerrie gekregen, die dag lag mijn kat verlamd voor de koelkast, en is de woensdag 2 januari na nieuwjaarsdag ingeslapen.. Afgelope 2 jan dus.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:42

ik heb het nu ook net... ben al 3 dagen ziek thuis. (dit is de 3e dag) en nu blijkt mijn buurvrouw overleden te zijn. Ik hoor haar nog hoesten. (ze had longenfizeem. ik weet niet hoe je dat schrijft) Nik het weet voel ik me ook al weer een stuk beter. ik heb nogsteeds hoofdpijn maar ik ben niet zo misselijk meer en de draaierigheid is ook weer redelijk weg.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 12:57

girlchat11 schreef:
ik heb het nu ook net... ben al 3 dagen ziek thuis. (dit is de 3e dag) en nu blijkt mijn buurvrouw overleden te zijn. Ik hoor haar nog hoesten. (ze had longenfizeem. ik weet niet hoe je dat schrijft) Nik het weet voel ik me ook al weer een stuk beter. ik heb nogsteeds hoofdpijn maar ik ben niet zo misselijk meer en de draaierigheid is ook weer redelijk weg.

uhmm oke Clown je kan oko gewoon de griep hebbe

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 13:00

ja mischien ook wel maar vind vind het wel een beetje raar. Maar nu ik het weet voel ik me een stuk beter... (beetje raar)

Het begon de eeste dag met overgeven en ik riep mijn moeder maar die kwam niet. Mijn vader wel en toen hij mij aanraakte stopte het overgeven... heel raar

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 16:20

Ik geloof niet zozeer in 'geesten'.
Er zal vast wel wat meer zijn tussen hemel en aarde, maar ik geloof niet dat er zo zeer klopgeesten bestaan.
Heb wel eens aan mijn oma gevraagd vlak voordat ze overleed: Oma, kan je bij ons langskomen om nog vaarwel te zeggen?
Heb nooit wat gehoord, gezien of gevoeld.

Vind het altijd wel spannend dat soort dingen, probeer er nog steeds achter te komen of ze wel bestaan of niet.
Bij mij is het: Eerst zien en dan geloven.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 18:36

goede raad is om altijd af te gaan van je eigen gevoel en ervaringen, nooit zomaar iets aannemen van andere mensen. ook altijd éérst kijken of het geen aardse verklaring heeft. blijf altijd down to earth!
ik neem alleen dingen aan van mijn familie en goede vriendin.

ik voel het als er 'iemand' is/hangt. mijn hele familie is gevoelig en ik ook. door angst altijd afgesloten, maar helemaal kan je het niet. voelde het altijd, was panisch op de boven verdieping van mijn huis, ik wíst dat er iemand was, maar moeder ontkende het. ( ze wist ook niet beter, mijn mamsie is de liefste) kort geleden mijn angst onder ogen gezien en nu ben ik een stuk sterker. plaaggeest weggehaald uit mijn ouderlijk huis en nu merk ik dat ik ook dingen kan horen, zelfs van mijn pony en poezen. heel vreemde ervaring, maar vriendin en ik horen beiden hetzelfde. ( zij is veel verder dan ik, wel fijn om door haar begeleid te worden)

het klinkt zo raar en ik zou mezelf ook moeilijk kunnen geloven als ik niet zeker was van mezelf.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:39

crossmonster schreef:
ik ben nu 29 maar heb het idee dat ik er steeds gevoeliger voor word.
hebben meer mensen dat meegemaakt?
dat ze later pas sensitief werden>?

Yep! Het is de laatste jaren een stuk sterker geworden, ben zelf ook een stuk 'gevoeliger' geworden, op verschillende vlakken en er gewoon meer vertrouwd mee, dat maakt het een stuk makkelijker om 'binnen te komen'.

milo schreef:
goede raad is om altijd af te gaan van je eigen gevoel en ervaringen, nooit zomaar iets aannemen van andere mensen. ook altijd éérst kijken of het geen aardse verklaring heeft. blijf altijd down to earth!

Ben het hier ook helemaal mee eens...Ik probeer zelf altijd wel nuchter te blijven en idd aardse verklaringen te zoeken, voordat ik spoken ga zien.
Laatst had ik ook weer rare tikken in de keuken, zelfs de kat werd er zenuwachtig van. Dus de keuken gaan onderzoeken...was het de tak van een struikje. Haha! Heul spooky...not.
Aards blijven is denk ik altijd wel het beste, maar vooral, juist, in deze materie.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 20:49

Bestaat de tv zender Vitaya in NL ook? Daar spelen ze af en toe het programma "Lisa Williams: Life among the dead":

In Lisa Williams: Life among the dead demonstreert medium Lisa Williams haar paranormale gaven. Lisa ziet en spreekt met de doden en probeert de achtergebleven familieleden of vrienden op die manier in contact te brengen met hun overleden dierbaren. Met haar treffende beschrijvingen van overledenen en frappante voorspellingen slaat de Amerikaanse Lisa haar klanten met verstomming en weet ze zelfs de grootste sceptici aan het denken te zetten.

Ik krijg er alleszins rillingen van als ik haar soms bezig hoor, brrrrr!

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:01

Brittol schreef:
Eerst zien en dan geloven.

Mee eens Ja

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:51

Hm dat programma ken ik niet nee... Klinkt wel heel boeiend! Lachen

Op stal hebben we trouwens ook heel vaak dat de kasten open staan terwijl ik zeker weet dat ik ze net dicht heb gedaan. Koffiezetapparaat gaat vanzelf aan als je de stekker er neit uithaald, en als je in de bak rijdt zijn de paarden soms heel onrustig in bepaalde hoeken. Soms wel en soms ook niet. Heel vervelend is het alleen als `de mensen` zoals we ze noemen, zich verplaatsen. Soms schrikken de paarden continu en is het rijden echt een ramp en de andere dag hebben ze nergens last van. Heel raar. Er is een medium geweest en die zei dat er mensen staan.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:21

mellamoshan schreef:
Hm dat programma ken ik niet nee... Klinkt wel heel boeiend! Lachen

Op stal hebben we trouwens ook heel vaak dat de kasten open staan terwijl ik zeker weet dat ik ze net dicht heb gedaan. Koffiezetapparaat gaat vanzelf aan als je de stekker er neit uithaald, en als je in de bak rijdt zijn de paarden soms heel onrustig in bepaalde hoeken. Soms wel en soms ook niet. Heel vervelend is het alleen als `de mensen` zoals we ze noemen, zich verplaatsen. Soms schrikken de paarden continu en is het rijden echt een ramp en de andere dag hebben ze nergens last van. Heel raar. Er is een medium geweest en die zei dat er mensen staan.

DAt soort dingen heeft denk ik iedereen wel op stal Lachen Heel veel boederijen zijn echt oud, Ik ben vaak alleen savonds op stal brrrrrr dat is pas erg, Eigenlijk moet je dan niet gaan rijden maar doe het lekker toch op mijn nieuwe bijrijd paardje, Hij loopt ook altijd te meuten in bepaalde hoekjes en dan weer in de andere, Om mezelf gerustte stellen zeg ik maar gewoon tegen ludiek rustig maar, het zijn maar enge smurven met hoorntjes die in de bosjes zitten, ik zie ze alleen niet maar jij wel dus hoef je niet bang te zijn Haha! Som sgelooft hij me denk ik Tong uitsteken Want dan houd hij op met bang zijn, en andere keren heb hij echt zoiets van ja stik ik ga daar echt niet heen, En dan durf ik al gouw ook nie meer want dit dier is bomproof (behalve als hij een dipje heeft) en als hij iets ziet waar hij aan twijfelt, dan is er meestal wel iets.. en dan heb ik niet altijd de behoefte als ik in me eentje ben er naa rop zoek te gaan lol!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:31

Wat jij bedoeld ken ik ook wel, dan zijn de paarden zelf gewoon aan het spoken Clown
Ik bedoel echt dat ze serieus kijken, er niet langs durven, schrikken ed.
Ook reden we een tijdje geleden met z´n 2en naast elkaar en tegelijkertijd schrokken ze van iets achter zich. iets dat wij mensen niet zagen en hoorden. ze fokten elkaar ook niet op ofzo, maar schrokken serieus ergens van. weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven. Lachen

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:10

ooh moet je de film The Sixth Sense kijken daar zie je pas veel geesten Vork

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 12:13

mellamoshan schreef:
Wat jij bedoeld ken ik ook wel, dan zijn de paarden zelf gewoon aan het spoken Clown
Ik bedoel echt dat ze serieus kijken, er niet langs durven, schrikken ed.
Ook reden we een tijdje geleden met z´n 2en naast elkaar en tegelijkertijd schrokken ze van iets achter zich. iets dat wij mensen niet zagen en hoorden. ze fokten elkaar ook niet op ofzo, maar schrokken serieus ergens van. weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven. Lachen

Niet altijd hoor Knipoog Weet ondertusse het verschil tusse spokende paarden en iets wat er niet hoort te zitten, Als je mijn post goed lees staat dat er ook in Knipoog

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:39

Ik heb het hele topic in een ruk doorgelezen, wat een mooie maar ook nare verhalen hebben jullie.

Ik geloof er zelf ook in.Heb er ook nodige evaringen meegehad.

Zo wist ik bv dat een dierbaar persoon de volgende dag klokslag 11.00 zou overlijden...Ik vertelde het haar en de anderen die erbij waren.Iedereen lachte me uit.De volgende dag klokslag 11.00 uur was ze helaas dood...

Een paar jaar geleden zag ik haar kapsel op de muur...dacht ik. Ik ging achter het internet en kwam achter de spelregels van glaasje draaien, en een paar minuten later ging ik samen met mijn vriend glaasje draaien.....dom dom natuurlijk maar ik besefte niet wat ik aan het doen was. We kregen de naam te horen die niet bestaat en glas rolde over het zelfgemaakte bord...bang was ik niet.Maar het was niet de haar waar ik op hoopte.We vroegen nog wat dingen. en ik was telleur gesteld. we bedankten de geest. en sloegen buiten het glas kapot...daar kwam een gigantische klap vanaf. eenmaal weer binnen was ik niet meer mezelf, volgens mijn vriend was ik erg aggesief en sprak een buitenlandse taal met onze hond. De hond deed vervolgens vals na me vriend....Mijn vriend wist zich er geen raad meer mee.En heeft me vervolgens samen met de hond na een paragnost gebracht. De paragnost deed een ritueel en vervolgens werdt ik weer mezelf.de paragnost sprak in me hoofd.Het is goed nu, Het is weg. ik deed me ogen open en vroeg aan hem wat zei u? dat weet je wel zei de paragnost.en herhaalde vervolgens de woorden, het is goed nu, Het is weg. zo raar. volgens mijn vriend had ik toen ik bezeten was zwarte ogen net als de hond. op het ritueel reageerde de hond ook erg appart net als mij. toen het weg was zeg maar liep hij de hele kamer rond, alsof hij iets zocht.

glaasje draaien is een erg gevaarlijk spelletje....en ik heb mijn lesje wel geleerd, maar ik vraag me nog af waarom ik het heb gedaan???!!!

in ieder geval heb ik al mijn deuren ervoor gesloten, en als ik bang ben steek ik gelijk wierrook aan. Voorspellende dromen heb ik ook welleens, maar ik wil er niks van weten.....De paragnost vertelde me ook dat ik een gave zou hebben, en dat ik er snel achter zou komen, maar ik ben er nog niet achter, omdat ik waarschijnlijk de deuren dichthoudt.....

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:41

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:44

jaa ik zag de klok en haar zeg maar doodgaan....vreselijk was dat....

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:45

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 03-03-24 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:51

jeetje, maar ik neem aan dat het een ook niet zo oud iemand was nog? was het dan een ongeluk ofzo?

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:12

die persoon was mijn tante ze was 39jaar, en ze had kanker, volgens de artsen kon ze nog wel een paar jaar meegaan zeg maar...maar helaas heeft dat niet zo mogen zijn.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 14:58

jeetje wat een naar verhaal... dat blijft je wel bij...