Waarom kinderbijslag?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:41

Maar soms kun je het niet helpen om wel kwaad te worden.
Kwaad worden op mensen die gezond zijn, maar wel willen vangen.
Mensen die dus gewoon kunnen werken voor hun centen, zonder er extra ziek van te worden.

Of dat nu kinderbijslag heet of wat anders, kan me weinig schelen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 13:45

helaas voeg ik me bij Kawa, heb dezelfde kwaal en loop tegen dezelfde dingen aan........

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 18:42

Ik ga me er ff ook mee bemoeien (doe ik graag en gratis, ha ha)

Ik ken Runningkawa nu bijna een jaar van de stal waar we beiden staan, en ik kan niet anders zeggen dan dat ik respect heb voor haar. Voor iemand die ME heeft vind ik dat ze heel positief met alles omgaat. Je kunt soms heel goed aan haar zien dat ze misschien al over haar grens heen is, maar ze zal er bijvoorbeeld altijd zijn voor Kawa. Over grenzeloze liefde gesproken!!

Ik werk zelf bij UWV/GAK (afdeling WW, dat wel) maar ik kan met de beste wil van de wereld niet begrijpen, dat ME niet erkend wordt! Alleen omdat er lichamelijk niks te zien is aan "die mensen"? Omdat de wetenschap niet in staat is om deze ziekte onder een noemer te plaatsen?

en toch komt het steeds meer voor, raar he? Vaak worden mensen die aan ME lijden als gek verklaard, of zelfs lui. Nou, ik ben gelukkig redelijk tot goed gezond, maar ik zal niet durven beweren dat RK lui is! Er zal heus wel kaf onder het koren zitten, die onder de noemer ME gaan zeggen dat ze "zo ziek" zijn, maar ik geloof niet dat RK voor de leut minder is gaan werken, zonder daar enige (WAO) aanvulling voor te krijgen! Je zou toch wel gek zijn om in je eigen portemonnaie te snijden als er niks mis met je is??????

Helaas - en dat mag ik eigenlijk niet zeggen - kom je vaak zat mensen tegen waarvan ik denk: sjezus! stel je niet zo aan en steek die handen eens uit de mouwen, zeurmens!

Helaas worden de sociale zekerheden in Nederland steeds meer onzeker, dankzij het heerlijke kabinet Balkenende II

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 22:14

DePennyBitch schreef:
Ik ga me er ff ook mee bemoeien (doe ik graag en gratis, ha ha)

Helaas worden de sociale zekerheden in Nederland steeds meer onzeker, dankzij het heerlijke kabinet Balkenende II

Inderdaad!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 14:59

Ik vind het wel een beetje zwak om de schuld geheel bij Balkenende te leggen. Bezuinigd moet er worden. En overal waarop bezuinigd wordt, klinkt protest. We zitten in een malaise, die is begonnen in de verenigde staten en als vanzelfsprekend hier gekomen. En net in die tijd is Balkenende begonnen met regeren. Had hij even pech.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:29

Ik leg ook niet alleen de schuld bij Balkenende neer Desiree, maar je kunt gewoonweg niet ontkennen dat dit huidige kabinet gewoon doet waar hij zin in heeft!!! Dat heeft niets met bezuinigen te maken, ik vind het gewoon buitengewoon kwalijk om te gaan snijden in primaire zaken als gezondheidszorg en onderwijs!! Zeker nu in de tijd van economische teruggang zou je er m.i. beter voor kunnen kiezen om de topmanagers van (ik noem maar een dwarsstraat) Ahold eens niet verder te spekken, maar meer uit te geven voor de minima onder ons! En - en nu begeef ik mijzelf waarschijnlijk op een gevaarlijk terrein - eens een keer minder uit te geven aan ontwikkelingshulp en asielzoekers, en te gaan kijken waar de echt knelpunten liggen!!!!

tuurlijk pakken de bezuinigingen je in je portemonnaie, maar het lijkt allemaal wel en-en te zijn, in m.i. dus niet op de goede plaatsen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:33

DPB, het punt is alleen dat de topmanager van Ahold door het Ahold concern wordt betaald en de minima door de staat. Valt niet echt uit te wisselen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 15:58

Dus jij vind het normaal dat deze meneer zakken vol geld iedere maand binnenkrijgt, terwijl zijn eigen personeel de straat op kan wegens "bezuinigingen"????????? Nogal vreemd hoor.....

en onder de minima versta ik ook mensen die te hard werken voor te weinig geld

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:00

dat heb ik toch nergens beweerd? Maar dat laatste ben ik niet met je eens, dan hoor ik ook tot de minima terwijl mijn inkomen toch wel iets hoger ligt.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:14

Nou, dan heb je dus mijn eerdere stukje niet goed gelezen, want daar doelde ik dus op.

en ik vind dat er te veel mensen zijn die te hard moeten werken voor te weinig centen, net zoals er teveel mensen zijn die teveel krijgen voor niksdoen.

Ik werk bijhet GAK, en heb dus dagelijks te maken met de extreme verschillen tussen mensen en weet dus ook waar ik over praat

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 16:25

voor alle duidelijkheid, ik maakte een grapje Haha! Jouw berichtje hierboven gooit nogal wat zaken door elkaar: bezuinigen door het kabinet, minimuminkomens, topsalarissen. Die eerste staat dus los van de laatste, dhr Moberg wordt betaald door degenen die boodschappen doen bij de AH (onder andere) en dat heb je dus ook zelf in de hand. Jij zegt ook dat ik zijn salaris normaal vind, en ik vraag waar je dat gelezen hebt.

Lage inkomens hebben een aantal oorzaken: opleidingsniveau, de beroemde inkomensval tussen uitkering/werken, vraag/aanbod etc. Daar zal ongetwijfeld een groep bij zijn die meer verdient, en misschien ook wel minder. Maar wat versta jij onder te hard moeten werken voor te weinijg centen? Ik denk dat iedereen dat wel van zichzelf vindt Haha!

Oh, en ik heb lang in Afrika gewoond, heb ook recht van spreken Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:02

Het is voor iedereen anders waar hij/zij de grens trekt qua inkomen.

Maar ik vind het schrijnend als ik soms gevallen beoordelen moet, die al bijna 40 jaar in dienst zijn bij hetzelfde bedrijf, altijd loyaal zijn geweest t.o.v. de baas, en die dan echt grof minder verdienen dan bijvoorbeeld ikzelf. Als je 40 jaar ergens werkt en je gaat met 900 euro netto naar huis vind ik dit heel erg ja.....

Ik vind overigens niet dat ik zaken door elkaar gooi, het ene sluit het andere niet uit Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:21

dat is zeker schrijnend, dat zal ik zeker niet ontkennen!