Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
amanda2 schreef:Het kan zijn dat de Wajong dat alleen doet als je werkt (werk jij?),
want ik werk met werkende Wajongers...
Het het huidige minimumloon even niet bij de hand.
Lamar schreef:Inge_83 schreef:Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die kinderen hebben, en daarna ziek/arbeidsongeschikt worden.
De keuze voor kinderen hebben zij gemaakt in een totaal andere situatie dan waarin ze nu zitten.
Of moet je dan van tevoren maar niet aan kinderen beginnen omdat het wel eens zou kunnen gebeuren dat je in een vervelende situatie terecht zou kunnen komen?
Als je dan 1 of 2 kinderen hebt en 1 persoon wordt arbeidsongeschikt dan ontvangt die een uitkering daarvoor. Als je daarvoor dan ook een verzekering hebt afgesloten dan ontvang je aanvullend geld. Dus een paard houden ligt dan financieel nog steeds in de mogelijkheden.
Twee ouders die tegelijk arbeidsongeschikt worden gebeurt vrijwel nooit, alleen bij een auto ongeluk ofzo, dus dat is wel een behoorlijke uitzonderingssituatie.
Als je al 4 kinderen hebt dan wordt het anders.... maar als je 4 kinderen neemt dan weet je een heleboel dingen van tevoren, je moet ze wel een toekomst kunnen bieden, ook als er wat fout gaat, dat is mijn mening. Ik heb er maar 1... bewust.
Maar waar halen jullie toch die hoge basiskosten van een paard vandaan? Wat betalen jullie dan wel allemaal???
chanel1985 schreef:Dus als als ze geen hooi meer kunnen eten dan is dat maar zo, Amai, hoe enggeestig kun je zijn Het vriendje van mijn paard heeft slechte tanden en moet bijgevoederd worden (zemelen) anders is hij een wandelend geraamte, ik ben blij dat jij zijn baasje niet bent. En als dit niet hielp zou hij speciaal duur eten krijgen speciaal voor oudere paarden waar het ruwvoer en krachtvoer in zit verwerkt .
Wil maar aantonen dat er kosten kunnen bijkomen en je die ook moet kunnen:willen maken voor het welzijn van het paard
DDDMakkink schreef:lamar: hoe bedoel je als je rekent wat je dan overhoud?
denk jij dat kinderen net zo duur zijn als een paard?
Lamar schreef:DDDMakkink schreef:lamar: hoe bedoel je als je rekent wat je dan overhoud?
Ligt eraan wat voor kind je hebt, die van mij is veel duurder dan mijn paarden.
Die heeft alleen al 2 medische apparaten van 6000 euro stuk nodig per jaar om te kunnen leven.
Ze zit nu op het Luzac omdat ze op andere scholen niet mee kon komen en er voor haar aandoeningen geen aangepast onderwijs is, ook geen aangepaste zorg (wat flink ellendig is).
En dat kost veel geld.
Dus neem ik er geen 2 of 3 kinderen bij want dit ga ik niet nog een paar keer zo doen.
Ik bedoelde, als je je leven al duur inricht door veel kinderen te nemen dan blijft er voor andere dingen niets meer over als er wat misgaat.
Als je wat voorzichtiger bent en het gaat mis dan heb je wat meer ruimte.
marleen_usar schreef:Ik las ooit in een blad dat in guldens een kind een ton kost, dus tot hij/zij de deur uit gaat.Eeen kind is veeeeel duurder dan een paard.
DDDMakkink schreef:lamar: hoe bedoel je als je rekent wat je dan overhoud?
pinuts schreef:maar we gaan nu toch niet kinderen met paarden vergelijken?? Een paard neem je, een kind krijg je
DDDMakkink schreef:tenslotte kies je er bewust voor en zijn het vaak geen ongelukjes maar echt geplande kinderen
Lamar schreef:DDDMakkink schreef:tenslotte kies je er bewust voor en zijn het vaak geen ongelukjes maar echt geplande kinderen
Even heel hard, en niet mijn manier van denken:
Zelfs een ongelukje is een keuze want je kan abortus laten plegen.
Ik persoonlijk zou dat dus nooit doen, heb toen ik 6 weken zwanger was en er alleen voor kwam te staan dus ook dat advies van verschillende mensen niet aangenomen en bewust voor haar gekozen.
Jammer trouwens dat ik niet meer zoveel creativiteit zie in het omgaan met geld en dat die creativiteit die er is meteen afgestraft wordt en afgedaan als onverantwoordelijk.
Mensen luxe gunnen is niet afgunstig worden over belastinggeld en zogenaamd te hoge uitkeringen en dat lees ik hier wel.
Een paard is misschien voor sommige mensen helemaal geen luxe maar een vriendje die ze door het leven helpt. Ze doen niet voor niks paardrijden met gehandicapten, dan hadden ze ook wel cavia aaien kunnen doen.
chanel1985 schreef:Dus als als ze geen hooi meer kunnen eten dan is dat maar zo, Amai, hoe enggeestig kun je zijn Het vriendje van mijn paard heeft slechte tanden en moet bijgevoederd worden (zemelen) anders is hij een wandelend geraamte, ik ben blij dat jij zijn baasje niet bent. En als dit niet hielp zou hij speciaal duur eten krijgen speciaal voor oudere paarden waar het ruwvoer en krachtvoer in zit verwerkt .
Wil maar aantonen dat er kosten kunnen bijkomen en je die ook moet kunnen:willen maken voor het welzijn van het paard