Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:44

Als jij ergens op verzoek komt en er een volledig leven opbouwt met een woonomgeving, gezin, school, vriendenkring, misschien een moskee of kerk waar je lid van bent en je plek hebt gevonden, een baan, zou je dan nog zo gemakkelijk weggaan? Een mens kan niet bezig blijven met steeds opnieuw een leven opbouwen.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:46

superwoman schreef:
Vjestagirl schreef:
En dan, wat is 'de echte Nederlander'? Gaat die met de sleurhutop vakantie naar een Nederlandse Kolonie Camping in Frankrijk? Gaat die duiken in Egypte? Eet die aardappels, vlees en groenten? Eet die pizza? Draagt die een rok tot op de enkel? Draagt die een harembroek? Ik denk dat 'echte Nederlanders' mensen zijn die open zijn voor nieuwe dingen, voor andere culturen en gebruiken. Dat ze willen en kunnen leren van andere culturen en daar het beste uit halen. Dat is 'de Nederlander' zoals die er al sinds de gouden eeuw is. De flexibele hardwerkende en gastvrije persoon. En als dat zo is, beste Moontje1991, ben jij dan wel een echte Nederlander?

Ik denk idd dat je de "echte Nederlander" goed omschrijft.
Maar imo gaat het dus om "de beste dingen uit de culturen" en als je steeds aanloopt tegen de mindere dingen, dan houdt die "openheid" en "gastvrijheid" eens op.

Zou je niet steeds tegen die dingen aanlopen omdat dat jij je zélf niet openstelt voor de goede dingen?
Als jij met een negatief beeld naar een turk of een marokkaan kijkt, dan zal diegene ook niet positief worden!! En die mensen maar hun best doen... Op deze manier is het nooit goed!

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:48

Blue_Eyes schreef:
Jij bent wel echt helemaal in de stijl van dit topic met jouw ava en onderschrift, Pniekepnak :D

Komt ook door dit topic, had gister even een onderonsje met Adil18... ;) :D

En omdat ik er zó niet over uit kan dat mensen hier óók al over vallen, wil ik misschien ook wel een béétje m'n kont tegen de krib gooien...:D
Laatst bijgewerkt door pniekepnak op 24-06-10 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:50

Ik vind het juist leuk dat die mensen ook meedoen! En ik denk dat ik ook mijn eigenvlag op zou hangen als ik geen nederlander was. Ik zou het een beetje raar vinden denk als ze de nederlandse zouden ophangen, alsof ze hun eigen afkomst helemaal waren vergeten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 12:51

Blue_Eyes schreef:
Als jij ergens op verzoek komt en er een volledig leven opbouwt met een woonomgeving, gezin, school, vriendenkring, misschien een moskee of kerk waar je lid van bent en je plek hebt gevonden, een baan, zou je dan nog zo gemakkelijk weggaan? Een mens kan niet bezig blijven met steeds opnieuw een leven opbouwen.

Dat ben ik met je eens,vind dat ook zeer logisch. Ik word altijd wel een beetje moe van "wij hebben ze hierheen gehaald" verhaal van in dit geval apple. Het was een win-win situatie en mocht ik ooit naar een ander land gaan zal ik mijn roots ook niet vergeten, maar ook niet laten overheersen.
Las eerder dat iemand een oranje en een duits vlaggetje op zijn auto had, dat vind ik netjes :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:21

Ik ga later een vlag maken met het hoofd van m'n geslaagde kind er mega groot op, dat zal iedereen leren! }>

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:28

phormicola schreef:
Ik ga later een vlag maken met het hoofd van m'n geslaagde kind er mega groot op, dat zal iedereen leren! }>

Whaha daar zal het arme kind blij mee zijn! :')

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:37

Moontje1991 schreef:
Nederlander is voor mij iemand die nederlands spreekt, man en vrouw als gelijke ziet, zelf nederlands wilt zijn, en in nederland woont.
Dus als een Hollander naar het buitenland gaat vindt ik dat diegene zijn hollands zijn moet laten varen en de nieuwe cultuur moet aannemen.

Dus ook als ik tijdelijk in het buitenland zit als dochter van een Nederlandse militair? Niet iedereen in het buitenland is daar permanent. Ik spreek geen Noors en ga naar een Internationale school. Ik heb weinig contact met Noren buiten de school gemeenschap. Tsja, ik ben niet geïntegreerd. Maar dat gaat ook niet als je een tijdelijke plaatsing hebt...

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:51

Vjestagirl schreef:
En dan, wat is 'de echte Nederlander'? Gaat die met de sleurhutop vakantie naar een Nederlandse Kolonie Camping in Frankrijk? Gaat die duiken in Egypte? Eet die aardappels, vlees en groenten? Eet die pizza? Draagt die een rok tot op de enkel? Draagt die een harembroek? Ik denk dat 'echte Nederlanders' mensen zijn die open zijn voor nieuwe dingen, voor andere culturen en gebruiken. Dat ze willen en kunnen leren van andere culturen en daar het beste uit halen. Dat is 'de Nederlander' zoals die er al sinds de gouden eeuw is. De flexibele hardwerkende en gastvrije persoon. En als dat zo is, beste Moontje1991, ben jij dan wel een echte Nederlander?

Ik vind dit enerzijds wel een goede omschrijving maar anderzijds ook niet. Hij is wel erg positief geformuleerd. Ik denk ook niet dat een omschrijving voor een heel volk kan gelden aangezien er redelijk veel diversiteit is.

Toen ik slaagde heb ik de vlag uitgehangen omdat ik trots op mezelf was en niet omdat ik 'Nederland' dankbaar was.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 13:52

Gister hing hier in de straat een Duitse vlag (Duitsland moest gister voetballen)
En vanochtend was ie weg :=

Dan krijg je ook het idee alsof ze 'bang' zijn de Duitse vlag op te hangen hier..

Nou ja, ik maak me echt niet druk om een vlag, je kunt je maar ergens druk om maken..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:14

Aurelle_ schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik vind dit enerzijds wel een goede omschrijving maar anderzijds ook niet. Hij is wel erg positief geformuleerd. Ik denk ook niet dat een omschrijving voor een heel volk kan gelden aangezien er redelijk veel diversiteit is.

Toen ik slaagde heb ik de vlag uitgehangen omdat ik trots op mezelf was en niet omdat ik 'Nederland' dankbaar was.

Geen enkele omschrijving kan sluitend zijn voor een heel volk, dat is echt onmogelijk. Maar ik probeerde wel neer te zetten waar Nederland voor staat (al eeuwen)... Maar ik probeerde ook een spiegel te maken, en mensen in te laten zien dat hun idee van 'de Nederlander' 'de Nederlandse cultuur' etc. ook niet sluitend hoeft te zijn...

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:39

Maar dan toch de vraag waarom er specifiek voor de Turkse vlag is gekozen?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:44

Het zou me echt aan mn reet roesten!! Wat andere doen moeten zij weten!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:53

christel1857 schreef:

Omdat de mensen die in dat huis wonen van turkse afkomst zijn?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:55

Vjestagirl schreef:
christel1857 schreef:

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 14:56

Majh... als je je meer Turks dan Nederlands voelt ga je toch geen Nederlandse vlag ophangen? Dat zou ik pas hypocriet vinden.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:02

sallandval schreef:
Majh... als je je meer Turks dan Nederlands voelt ga je toch geen Nederlandse vlag ophangen? Dat zou ik pas hypocriet vinden.

Nee vind ik niet.
Je bent toch in nederland omdat jij/je ouders/ andere familie hier naar toe zijn gegaan om het beter te krijgen oid?
Een bewuste keus om te veranderen. Soms konden ze niet anders, ben ik met jullie eens, maar het blijft een bewuste keuze.
Ben je hier tijdelijk, is aanpassen een groot woord, maar wil je hier wonen, moet je je aanpassen aan deze cultuur en tradities.
Dat je thuis turks praat of wat dan ook, prima, maar buiten je huis, hoor je je imo aan te passen aan de rest van het volk

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:02

kimmie88 schreef:
sallandval schreef:

Nee vind ik niet.
Je bent toch in nederland omdat jij/je ouders/ andere familie hier naar toe zijn gegaan om het beter te krijgen oid?
Een bewuste keus om te veranderen. Soms konden ze niet anders, ben ik met jullie eens, maar het blijft een bewuste keuze.
Ben je hier tijdelijk, is aanpassen een groot woord, maar wil je hier wonen, moet je je aanpassen aan deze cultuur en tradities.
Dat je thuis turks praat of wat dan ook, prima, maar buiten je huis, hoor je je imo aan te passen aan de rest van het volk

Vertel maar. Hoe moeten ze zich gedragen? Hoe moeten ze zich gedragen om 'echt Nederlands' te zijn?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:04

MarcoBorsato schreef:
Vjestagirl schreef:

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

:x ik wilde hier wat op zeggen, maar zal maar eens wijs mijn mond houden..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:05

Ik vind het al behoorlijk Hollands door überhaupt een vlag met een tas op te hangen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:05

@christel 1857: Wat verwacht je dan voor antwoord? Kom op, mensen kiezen voor een Turkse vlag omdat ze zich Turks voelen...

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:07

Vjestagirl schreef:
kimmie88 schreef:
Nee vind ik niet.

Vertel maar. Hoe moeten ze zich gedragen? Hoe moeten ze zich gedragen om 'echt Nederlands' te zijn?

Door een Nederlandse vlag op te hangen net als de rest van je klasgenoten, dat zou een begin zijn. Als je mee wil doen, doe het dan goed.

En zal ik dan de vraag eens anders stellen: Waarom per sé geen Nederlandse vlag? Is dat dan vreemd wanneer je jezelf turks voelt?
Iemand die Turks is kan wel voor het Nederlandse elftal juichen, maar een Nederlandse vlag ophangen gaat te ver?

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:08

Apple schreef:
Ik vind het al behoorlijk Hollands door überhaupt een vlag met een tas op te hangen!

Waarom? Dat doen ze in Amerika ook.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:09

In Amerika, maar verder niet in Turkije, Marokko, Engeland, noem maar op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 15:09

christel1857 schreef:
:x ik wilde hier wat op zeggen, maar zal maar eens wijs mijn mond houden..

doe dat maar, dat lijkt me verstandig :')
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 24-06-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt