Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
superwoman schreef:Vjestagirl schreef:En dan, wat is 'de echte Nederlander'? Gaat die met de sleurhutop vakantie naar een Nederlandse Kolonie Camping in Frankrijk? Gaat die duiken in Egypte? Eet die aardappels, vlees en groenten? Eet die pizza? Draagt die een rok tot op de enkel? Draagt die een harembroek? Ik denk dat 'echte Nederlanders' mensen zijn die open zijn voor nieuwe dingen, voor andere culturen en gebruiken. Dat ze willen en kunnen leren van andere culturen en daar het beste uit halen. Dat is 'de Nederlander' zoals die er al sinds de gouden eeuw is. De flexibele hardwerkende en gastvrije persoon. En als dat zo is, beste Moontje1991, ben jij dan wel een echte Nederlander?
Ik denk idd dat je de "echte Nederlander" goed omschrijft.
Maar imo gaat het dus om "de beste dingen uit de culturen" en als je steeds aanloopt tegen de mindere dingen, dan houdt die "openheid" en "gastvrijheid" eens op.
Blue_Eyes schreef:Jij bent wel echt helemaal in de stijl van dit topic met jouw ava en onderschrift, Pniekepnak
Blue_Eyes schreef:Als jij ergens op verzoek komt en er een volledig leven opbouwt met een woonomgeving, gezin, school, vriendenkring, misschien een moskee of kerk waar je lid van bent en je plek hebt gevonden, een baan, zou je dan nog zo gemakkelijk weggaan? Een mens kan niet bezig blijven met steeds opnieuw een leven opbouwen.
Moontje1991 schreef:Nederlander is voor mij iemand die nederlands spreekt, man en vrouw als gelijke ziet, zelf nederlands wilt zijn, en in nederland woont.
Dus als een Hollander naar het buitenland gaat vindt ik dat diegene zijn hollands zijn moet laten varen en de nieuwe cultuur moet aannemen.
Vjestagirl schreef:En dan, wat is 'de echte Nederlander'? Gaat die met de sleurhutop vakantie naar een Nederlandse Kolonie Camping in Frankrijk? Gaat die duiken in Egypte? Eet die aardappels, vlees en groenten? Eet die pizza? Draagt die een rok tot op de enkel? Draagt die een harembroek? Ik denk dat 'echte Nederlanders' mensen zijn die open zijn voor nieuwe dingen, voor andere culturen en gebruiken. Dat ze willen en kunnen leren van andere culturen en daar het beste uit halen. Dat is 'de Nederlander' zoals die er al sinds de gouden eeuw is. De flexibele hardwerkende en gastvrije persoon. En als dat zo is, beste Moontje1991, ben jij dan wel een echte Nederlander?
Aurelle_ schreef:Vjestagirl schreef:En dan, wat is 'de echte Nederlander'? Gaat die met de sleurhutop vakantie naar een Nederlandse Kolonie Camping in Frankrijk? Gaat die duiken in Egypte? Eet die aardappels, vlees en groenten? Eet die pizza? Draagt die een rok tot op de enkel? Draagt die een harembroek? Ik denk dat 'echte Nederlanders' mensen zijn die open zijn voor nieuwe dingen, voor andere culturen en gebruiken. Dat ze willen en kunnen leren van andere culturen en daar het beste uit halen. Dat is 'de Nederlander' zoals die er al sinds de gouden eeuw is. De flexibele hardwerkende en gastvrije persoon. En als dat zo is, beste Moontje1991, ben jij dan wel een echte Nederlander?
Ik vind dit enerzijds wel een goede omschrijving maar anderzijds ook niet. Hij is wel erg positief geformuleerd. Ik denk ook niet dat een omschrijving voor een heel volk kan gelden aangezien er redelijk veel diversiteit is.
Toen ik slaagde heb ik de vlag uitgehangen omdat ik trots op mezelf was en niet omdat ik 'Nederland' dankbaar was.
sallandval schreef:Majh... als je je meer Turks dan Nederlands voelt ga je toch geen Nederlandse vlag ophangen? Dat zou ik pas hypocriet vinden.
kimmie88 schreef:sallandval schreef:Majh... als je je meer Turks dan Nederlands voelt ga je toch geen Nederlandse vlag ophangen? Dat zou ik pas hypocriet vinden.
Nee vind ik niet.
Je bent toch in nederland omdat jij/je ouders/ andere familie hier naar toe zijn gegaan om het beter te krijgen oid?
Een bewuste keus om te veranderen. Soms konden ze niet anders, ben ik met jullie eens, maar het blijft een bewuste keuze.
Ben je hier tijdelijk, is aanpassen een groot woord, maar wil je hier wonen, moet je je aanpassen aan deze cultuur en tradities.
Dat je thuis turks praat of wat dan ook, prima, maar buiten je huis, hoor je je imo aan te passen aan de rest van het volk
Vjestagirl schreef:kimmie88 schreef:Nee vind ik niet.
Je bent toch in nederland omdat jij/je ouders/ andere familie hier naar toe zijn gegaan om het beter te krijgen oid?
Een bewuste keus om te veranderen. Soms konden ze niet anders, ben ik met jullie eens, maar het blijft een bewuste keuze.
Ben je hier tijdelijk, is aanpassen een groot woord, maar wil je hier wonen, moet je je aanpassen aan deze cultuur en tradities.
Dat je thuis turks praat of wat dan ook, prima, maar buiten je huis, hoor je je imo aan te passen aan de rest van het volk
Vertel maar. Hoe moeten ze zich gedragen? Hoe moeten ze zich gedragen om 'echt Nederlands' te zijn?