Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 19:11

Ik ben er ook weer omg een beetje laat. Ik kreeg maar geen bericht in de mail, zat heel braaf te wachten. Dacht oh, ik zit er vast niet bij, maar toen ik inlogde wel dus :o

Weer even kort voorstelrondje: Shoshona, 27 jaar, werk in de hypotheken op de afdeling acceptatie. :D Ik woon samen met mijn vriend en vier katten in bosgebied Amersfoort, eentje is nu letterlijk op mijn hoofd aan het kneden :roll:. Als iemand een gratis kat wil? Hij is alleen wel heel vervelend.

Hou van natuur, tuinieren, fotografie, metal, gamen, tattoos, koken ook wel, curiosities yada yada. Ik hou ook wel een beetje van iets ‘anders’ en unieks, of gothic thema’s.

Qua lezen lees ik graag fantasy, YA, mysteries, dystopian, maar ik ben niet super kieskeurig ofzo. Ook buiten mijn comfort zone vind ik echt wel leuk! Vooral ook als het iets is waar iemand zelf enthousiast over is of veel passie voor heeft. Ik leer of probeer graag wel eens iets nieuws. Maar ook met iets van mijn wish list maak je mij wel gewoon happy. :D De enige thema’s waar ik echt weer niets mee heb zijn bijvoorbeeld space sci-fi’s of romance tussen leraar en student, baas en werknemer enzo.

Ik track trouwens bijna alles via GoodReads (klik), maar soms lees ik iets wat niet op GR staat (nu bijvoorbeeld, ben ik een boek over Bloodborne aan het lezen, mijn favoriete game). Ook lees ik regelmatig webtoons/manhwa’s en web novels. In ieder geval heb ik op het moment niets fysieks liggen wat ik nog niet gelezen heb/aan het lezen ben, dus als het niet bij read of currently reading staat, heb ik het ook niet. :D

Dat was het wel weer denk ik! Ik zal nog even bijlezen ook.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 18:52

Kon het toch niet laten vandaag in de boekenwinkel:o De nieuwste van Harlan Coben! *\o/*
Nu heb ik alles compleet van hem

Afbeelding

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:12

Iemand nog een leuke horror-aanrader? Ik mag mezelf trakteren na mijn operatie gisteren *\o/*

Zertab

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:16

Hoe is je operatie gegaan?

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:20

Zertab schreef:

Echt héél goed! Ik ben van voor 9u wakker vandaag, nog steeds geen pijnstiller nodig. Gisteren wel, maar het valt echt allemaal reuze mee! En ik had op voorhand geoefend om alles met 1 hand te doen, dus ik ben er ondertussen al vrij handig in haha. Typen gaat wel traag :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 10:39

Ah fijn! :)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 08:32

Fijn dat de operatie goed is gegaan LWDaisy! Heb je jezelf nog getrakteerd op boeken?

Die nieuwe van Harlan Coben staat echt overal geadverteerd nu, jij vindt het goede thrillers Zertab? Als je nu alles van hem hebt :D Ik heb geloof ik nog nooit iets van hem gelezen.

Ik moest gisteren wachten op de trein en toen belandde ik zomaar in de Ako en nu heb ik The 7 husbands of Evelyn Hugo ineens in mijn tas zitten :o?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 09:53

Ja ik ben groot fan van Harlan! :D

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 17:51

LWDaisy schreef:
Zertab schreef:

Echt héél goed! Ik ben van voor 9u wakker vandaag, nog steeds geen pijnstiller nodig. Gisteren wel, maar het valt echt allemaal reuze mee! En ik had op voorhand geoefend om alles met 1 hand te doen, dus ik ben er ondertussen al vrij handig in haha. Typen gaat wel traag :')

Fijn dat het allemaal goed is gegaan!

Horror/thrillers heb ik geen aanraders voor.
Ben zelf ook nog op zoek naar echt goede boeken.

Verder wel al rustig aan het rond neuzen voor een mogelijk boek voor mijn lootje :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 19:22

Ik heb al een boek op het oog, en ook wat extra's.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 22:38

Ik ben nog niet begonnen :o Heel druk gehad!

@LWDaisy: voor thrillers raad ik Harlan Coben aan.
De beller op lijn vier (drie?) vond ik ook goed!

En horror Stephen King Fairytale (is ook meer fantasy), of Holly.
November van Thomas Olde Heuvelt vond ik ook goed en best griezelig!

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-24 23:11

Ik zal morgen eens kijken naar leuke opties voor mijn lootje :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 09:32

Ik heb nog steeds niet kunnen kiezen haha!

Beetje auw hier, maar valt heel goed mee. Ik heb er zaterdag heel de dag mee kunnen rondlopen in het wildpark van Han, en ben gisteren te voet mee op bedevaart gegaan. 1-2 pijnstillers per dag, het gaat wel - zolang ik er niets mee doe :') Dat drukke weekend was al gepland, ik dacht "ik zie wel", en gelukkig viel het wel mee. Wel blij met 5 weken rust nu :)

Beetje dik, en hij begint blauw te worden.
Afbeelding

Veters strikken en mijn haar doen lukt niet haha. Verder mag ik niet klagen!
Heb een leuke douche handschoen gekocht - ik ben klein, dus kinderformaat, want die hebben een leuk dinosaurus-motief :')

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 20:55

Lieve Santa,

Ik ben ondertussen overgestapt naar een ereader, dus mijn vraag is of je mijn verlanglijstje als richtlijn wil gebruiken en een ander boek zou willen uitkiezen. Eentje die ik wellicht zelf niet zou uitkiezen :D

Mocht je echt inspiratieloos zijn, het boek Ijzer van Holly Black heb ik nog niet op mijn ereader;)

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:11

Lieve Santa, ik heb je vragen gezien. :D

Mijn favoriete kleur is er niet één, maar het zijn er vier, en dan vooral de pastels :D Groen omdat het me aan planten doet denken, geel omdat dit een kleur is die mij een vrolijk en warm gevoel geeft, paars voor rust en roze voor het zachte. Het verandert een beetje per stemming welke mijn voorkeur heeft.

Mijn huidige favoriete boek… kan er ook niet maar één zijn, ik heb een zwaar geval van keuzestress. Een aantal favorieten zijn Divine Rivals, de Emily Wilde’s serie, This Woven Kingdom en een aantal webnovels (Under the Oak Tree, The Redemption of Earl Nottingham en I’ve Become a True Villainness, om wat voorbeelden te noemen, waar je misschien ook nog inspiratie uit kan halen :+). Ik hou van magie, mystery, dramatische romance, reïncarnatie, draken, andere monsters en al dat soort dingen.

Je laatste vraag vind ik best wel moeilijk, want ik ben snel blij :') Ik hou sowieso altijd van iets lekkers (om te eten of drinken), iets om te groeien, dragen of leuke/bijzondere trinkets en verzamelitems. Ik ben namelijk een beetje een verzamelnerd en heb bijvoorbeeld ook graag allemaal franchise trinkets op mijn boekenkast. Als ik een serie, game, boek, artiest of wat dan ook leuk genoeg vind, heb ik er zelfs graag een tattoo van :')

Ik hoop dat je hier mee verder kunt ondanks dat het nogal vaag is :D

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:39

Ik heb het boek voor mijn lootje!
Ik was met een vriendin in een boekenwinkel... En vertelde dus over mijn getrokken lootje. Ze sleepte mij nog net niet mee naar de plank waar hét boek zou moeten staan.

Dat boek staat er nu niet meer, maar ligt bij mij op de keukentafel :D

Eigenlijk heel onverwachts om al zo snel een boek te vinden!

Edit: ik heb zelf ook twee boeken gekocht. Ik zet ze in goodreads

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-24 19:35

Spannend! Leuk dat je zo aan je boek gekomen bent :D
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niks heb maar ook nog totaal niet weet wat ik ga kopen. Binnenkort ga ik naar Utrecht, en dan zal ik bij Broese vast slagen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 19:44

Ik ben er ook nog niet mee bezig. Momenteel te druk.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 20:53

Marjo schreef:
Spannend! Leuk dat je zo aan je boek gekomen bent :D
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niks heb maar ook nog totaal niet weet wat ik ga kopen. Binnenkort ga ik naar Utrecht, en dan zal ik bij Broese vast slagen!

Kun je niet een vriendin meenemen? :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 19:17

Vraag gezien!
Afbeelding

Naast lezen ga ik 2x in de week paardrijden. Ik wandel ook graag. Thuis vind ik het heerlijk om series te kijken (Supernatural is mijn favoriet). Daarnaast vind ik spelletjes erg leuk. In de winter puzzel ik ook nog.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 15:02

Ik heb de vragen gezien en beantwoord via lootjestrekken, mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel. Ik zal ook eens kijken of ik foto's heb van de fotomodellen :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 18:28

Hints heb ik af! En ook al een boek besteld *\o/* *\o/* *\o/*

Nu nog het extraatje :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:46

Ik ben nog steeds aan het zoeken, ik loop achter :')

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 19:49

Boek ben ik al uit en deel van de extra's ook :j
Maar het moet nog wel uitgevoerd worden.. Alleen de ideeën zijn er :+
Maar ik heb gelukkig nog voldoende tijd.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 20:03

Ja nou, ik denk dat ik het ineens had, zeg maar. Nu nog wat leuke extra's!