Je overleden vader/moeder missen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Re: Je overleden vader/moeder missen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:13

Inderdaad Bellatrix!
Wat een lieve woorden Slimmerik, thanx. Bloos
Jullie zijn allemaal kanjers! Kusje

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:14

We weten hoe jij je voelt, dus leven we met je mee. Ach gut

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:15

En ik met jullie!!! Ja En wij allemaal met elkaar. Hihi... Knipoog

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:16

Toekie kijk net op je profiel vind het een prachtig gedicht wat je hebt geschreven voor je vader. Heb je dat voorgelezen op het afscheid? Ik had voor de crematie ook een gedicht in elkaar geflanst wou het gaan zeggen maar was zo emotioneel dat ik het niet kon. Me broer heeft het toen met mij naast hem voor me voorgelezen. Was zo trotst dat hij het wel kon!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:17

Ik had ook wat geschreven...kon het ook niet uit mijn keel krijgen...de brief is met mijn moeder mee het graf ingegaan...

Denica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:17

Ik bekeek je profiel net ook even en kreeg ook tranen in mn ogen bij het zien van je gedicht + fotos. Ik heb toen ook wel een topic over je vader gelezen ja, heb er voglens mij niet op gereageerd toen maar kan me je verhaal nog wel herinneren.

edit: mijn oom heeft op de begrafenis een gedicht voorgedragen, ik schiet altijd al vol bij het lezen ervan, het scheint dat hij er op de begrafenis ook weinig van bakte met het voordragen.
We hebben nog een cassette van de hele dienst, die ga ik binnenkort maar eens luisteren als ik de moed daarvoor verzameld heb.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:20

Bellatrix: vind het heel mooi om het zo te doen, als je de woorden gewoon niet kan uitspreken. Het is ook enórm moeilijk.
Brittje/Denica: heb dat gedicht inderdaad voorgelezen op de crematie. Gevolgd door het liedje I cried for you van Katie Melua. Bijzonder liedje voor papa en mij, ''ons'' liedje.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:25

De liedjes stil in mij, goodbye my lover en vooral verdronken vlinder van boudewijn de groot kan ik vaak nog steeds niet horen zonder te huilen. Me vader was helemaal gek van boudewijn de groot dus als ik daarvan bekende nummers hoor is hij ook heel dicht bij mij. Lachen

Maar ga denk ik toch wel even bij mijn vriend zitten nu krijg het opeens heel warm en word een beetje eng Lachen kom straks terug denk ik wel Lachen

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:26

Rustig aan Brittje, alles op je gemak he. Ach gut

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:37

haha tis gewoon bloedheet op me kamer, heb wat gedronken en nu gaat het wel weer. hihi Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door brittje88 op 10-05-08 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:38

Gelukkig maar. Lachen
Je moet je wel goed voelen hier.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:40

Inderdaad! Ja

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:41

haha doe ik wel hoor. Vind het prettig om er met mensen over te praten die soort gelijk mee hebben gemaakt. &je krijgt hier ook echt het idee dat er geluisterd en begrepen word. Als je zoiets niet heb mee gemaakt kan je het eigenlijk niet goed begrijpen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:44

Klopt, anderen kunnen wel met je meeleven maar weten niet hoe het voelt dus het is toch anders...

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:45

helemaal goed gezegt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:46

Dacht ik. Haha!

En nu ga ik slapen. Doei!

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 22:52

weltrusten!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 23:12

Weltrusten! Dromen

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 11:11

Ik weet hoe je je voelt, heeel veel sterkte.

Mijn vader overleed ploseling toen ik 16 was, ik mis hem nog elke dag..

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:26

Citaat:
brittje88 schreef:
Wil wel eens horen hoe het uitstrooien bij jullie was?

Het uistrooien ging bij ons veel te snel eigenlijk..ik had geen idee wat we gingen doen. we gingen zitten in een kamertje, er werd gevraagt of we wat as wouden bewaren maar dat wou mn moeder niet. we kregen wat drinken. later gingen we naar buiten met een groot zwart ding maar je aan kon trekken boven aan. de as viel onderuit naar beneden. we liepen met dat ding naar het uitstrooi veldje. (de begraafplaats ligt heel mooi in het bos en de veldjes van gras zijn speciaal voor het strooien, daar mag ook niemand op lopen). mijn moeder mocht als eerste en strooide bijna alles op het gras, totdat ze er achter kwam dat ze dus al bijna alles had verstrooid. mijn broers gingen erna kort en ik als laatste, maar goed..er kwam al niets meer uit.
toen zijn we samen naar huis gereden, in stilte.
ik heb het allemaal als heel naar ervaren als ik het zo terug lees eigenlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 12:40

Apart om te lezen hoe het uitstrooien eigenlijk gaat.
Mijn moeder is gewoon begraven in een familiegraf.
Maar mijn vader is nu hertrouwd...komt hij dan nog wel in hetzelfde graf te liggen?
Ik wil het sowieso wel, dan ben ik eindelijk weer bij mijn moeder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:29

Wat een drukte geweest hier, fijn om iedereen zn verhaal te lezen en er zoveel in te herkennen.

Ik heb het er nog erg moeilijk mee, mijn moeder nu 1,5 week geleden overleden en crematie was afgelopen woensdag. Daarna echt in een gat gevallen, dagenlang wordt je geleefd en dan opeens is er niks meer. Was vrijdag ook nog jarig, iedereen doet dan extra zn best er een leuke dag van te maken maar lukt tocht niet, had er helemaal geen zin in. Vond alleen fijn dat hele goede vriendin er was, die familie al zoveel gezien de laatste tijd.
Gister was ik paarden aan het klaarmaken voor wedstrijd vanaag en morgen. Iets wat ik altijd samen met mijn moeder deed, paardensport was echt onze gezamelijke passie. Tussen het vlechten door ben ik echt helemaal ingestort, had helemaal geen zin meer om nog iets te gaan doen maar had ook genoeg van het niks-doen. Vanmorgen wedstrijd gereden, straks andere nog rijden en vlechten en de rest van de dag niet veel plannen, kan me nergens toe zetten.

Mijn moeder trouwens ook nog vrij onverwachts overleden. Omdat ze gevallen was, lag ze in het ziekenhuis, een kleine dip dachten we, maar altijd klom ze er weer uit. Donderdag kregen we echter te horen dat er niks meer te doen was voor haar, waarop ze zei zo snel mogelijk naar huis te willen. Dit is uiteindelijk pas dinsdagmiddag gelukt, steeds waren er weer dingen niet op orde. In de dagen dat ze thuis was, ging het steeds slechter en vrijdagochtend gaf ze aan dat ze niet meer wilde. Om 10 uur is de ha geweest die haar in slaapbracht, met de mededeling dat nog wel dag of 1,5 kon duren voordat zou overlijden. Ik heb leesboek gepakt en ben erbij gaan zitten, rond kwart voor 1 werd haar ademhaling slechter en om 10 voor 1 is ze overleden. Daarna ben ik er ook bij blijven zitten, ze zou rond 5 uur/half 6 naar het rouwcentrum worden gebracht (wilde niet thuis opgebaard worden). Om half 5 kwamen ze van de dela om vanalles te bespreken, ben toen bij mn moeder gebleven en pas toen ze weg was naar de bespreking gegaan. Vond echt afschuwelijk om te zien hoe ze opgehaald werd, ze was zo graag thuis en nu moest ze gewoon voor altijd weg. Ben maandag en woensdag nog gaan kijken in rouwcentrum, vond heel erg eng maar uiteindelijk wel blij dat nog geweest ben. Woensdag werden we ook gevraagd de kist te sluiten, wilde eerst niet mee maar daarna toch broertje en vader achterna gerend. Heb alleen staan kijken, kon zelf niet kist sluiten en dichtmaken. Tijdens de crematie wel vaak naar de kist gekeken, vond zo onwerkelijk.

Wat we doen met de as is nog niet bekend, denk dat er wel iets van in een ketting wil hebben. Heb ook de sieraden van ons mam gehad, maar durf ze niet te dragen omdat bang ben kwijt te raken.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 13:36

haike schreef:
Wat we doen met de as is nog niet bekend, denk dat er wel iets van in een ketting wil hebben. Heb ook de sieraden van ons mam gehad, maar durf ze niet te dragen omdat bang ben kwijt te raken.

Ik heb ook een beetje as van mijn moeder in een hangertje aan een ketting..in het begin was ik ook heel bang die kwijt te raken! Nu minder, ik heb hem altijd om..als ik hem af doe voel ik me kaal..Achteraf had ik het toch misschien liever in een ring willen hebben..veel mensen vragen of ik een vriend heb (het zit in een hartje) en automatisch kun je dan weer het hele verhaal uit leggen en dat is iedere keer weer confronterend!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 15:11

Citaat:

jeetje haike, ik leef echt met je mee Ach gut
ik had ook graag een kettinkje gewilt, volgens mij kan een crematiecentrum wel wat as bewaren (werd ons toen wel gevraagt voor als we later toch iets tastbaars wouden, maar daar is mn moeder helaas niet op ingegaan) dan zou je eventueel later zie keuze nog kunnen maken. sommige mensen laten was as mee tattoeren ( hoe schrijf je dat woord nou ook al weer) maar daar moet je wel echt een persoon voor zijn denk ik. ik had dat niet gedaan, ookal heb ik nu wel een tattoeage.
mn vriendin heeft de as van haar moeder bij haar steen staan..vind ik eigenlijk ook wel een mooi idee, het is er dan tenminste nog. in een muur met andere urnen vind ik dan weer niets, dat is niet persoonlijk genoeg.

volgens weekend ga ik naar mn moeder, en ook bij mn vader op bezoek. ik vreselijk lang geleden dus ik ben benieuwd hoe het erbij ligt. er wordt helaas niet veel aandacht aan besteed..ik woon zo`n eind weg.
de eerste jaren kwam ik er zelf ook nauwelijks, ik zag het nut niet in. wat moest ik bij zo`n steen. hij was toch helemaal niet weg, hij kwam echt wel terug..er was niets gebeurd, ik had het echt niet door. ineens ben ik er heen gegaa, zomaar uit het niets. het is een eindje fietsen vanaf mn moeders huis maar ik deed het toch. wel fijn eigenlijk, alleen werd er zo aangestaard door anderen.
ik ga er weer een witte roos neer leggen. heb ik altijd gedaan.

ohja, mijn vriendin heeft de trouwring van haar moeder altijd om. die past haar ook precies. mijn moeder heeft haar trouwring inmiddels afgedaan en samen in een doosje gelegt. ze wou ze samen laten voegen tot een hangertje maar dat heeft ze nog niet gedaan.
ik heb eens een hangertje gekregen van mn vader (een klein gouden hartje) en deze ben ik verloren. ik vind het echt vreselijk, hoe kan dat nou gebeuren. maar er is helaas niets aan de veranderen.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:11

jeetje haike! ik lees net je verhaal.. wat erg voor je. Ik leef met je mee Lachen

5 mei was mijn moeder jarig.. ik liep toen over het weiland naar mijn paard.. en keek naar de blauwe lucht, zong een liedje voor mama, een ritueel dat ik ook bij de verjaardag van mijn zusjes en mijn vader doe. En toen hield ik het niet meer.. gelukkig was ik vlakbij mijn paard, die mij altijd ó zo goed weet op te vangen, waardoor ik even 5 minuten heerlijk heb gehuild Ja soms lucht dat zo ontzettend op!