Grijskenteken BLIJFT!!!!!!!!!

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:31

sflj schreef:
Ik ben het dan ook met Fitzroy eens dat het geen maas in de wet betreft maar a/d andere kant was het natuurlijk oorspronkelijk eigenlijk voor de niet-partikulieren bedoeld.

Hoe moet ik dat weten als ik op deze manier voorgelicht word door zowel RDW als Belastingdienst?
Ik blijf erbij dat ik bij mijn weten nergens van profiteer. Ik heb netjes geinformeerd hoe het zat met het grijze kenteken en niemand die mij verteld heeft dat ik gebruik zou maken van een regeling die niet voor mij bedoeld is.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:40

Nou, zo blond ben je toch niet? Iedereen weet toch dat een grijs kenteken voor een bedrijfswagen is? Voor de rest ben ik het wel met je eens hoor! Er is niks illegaals aan maar ik vrees inderdaad dat we gewoon altijd geluk hebben gehad met dit voordeeltje en dat we dat nu elders moeten zoeken.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:43

Precies, ik heb jarenlang in een grijs kenteken bus gereden, als de nieuwe regeling van kracht is, gaat de bus gewoon weg en komt er een benzine stationwagon. Jammer, maar niets aan te doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:49

sflj schreef:
Nou, zo blond ben je toch niet? Iedereen weet toch dat een grijs kenteken voor een bedrijfswagen is?

Ik ben helemaal niet blonT Tong uitsteken
En het bleek dus dat het helemaal niet voor bedrijfswagens was, maar dat iedere particulier er gebruik van kon maken.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:56

PhiaBink schreef:
Auto's zijn in Belgie 5000/6000 euro goedkoper als in Nederland, dus verkoop je ook de auto. Het scheelt ook weer invoeren van je auto.

Het vervelende is dat de belasting en verzekering veel duurder zijn en dat je ook nog apart belasting moet betalen voor je autoradio Haha!

Het invoeren van je eigen auto kost niets binnen het eerste halfjaar als je aan kan tonen dat die auto al op jouw naam stond. De auto moet gewoon de reguliere keuring ondergaan, overigens krijg je dan in Belgie een grijs kenteken op jullie auto.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:17

PhiaBink schreef:
Een grijs kenteken auto is een werk auto en geen luxe auto.

Dat is voor jou misschien zo! Maar er zijn zat mensen die het gewoon leuk vinden, handig, stoer of wat dan ook maar die ook met en andere auto af zouden kunnen. Die werk auto zoals jij hem noemt word bovendien door de meeste particulieren voor luxe doeleinden gebruikt. Een trailer trekken van je paard die je als hobby rijd heeft weinig met werk te maken. Voer e.d. halen al evenmin. Bovendien heb je daarvoor niet perse een auto nodig die onder het grijskenteken valt.. zijn best alternatieven voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:20

Sjuimpje schreef:
Ik sluit mij bij ruiterinrust & co aan...
Het is een voordeeltje waar wij altijd mee gematst zijn, je kan ook blij zijn dat je al die tijd relatief goedkoop hebt gereden.

Overigens heb ik ook een grijze.

Helemaal mee eens
en dat zei ik een stuk of wat pagina's geleden ook al.

Verder hebben wij een oud grijskenteken auto, maar betalen altijd al voor geel omdat hij te klein is Lachen (vorige overgansregeling in 94)
En wilden we na de verhuizen een combo-tje voor woon-werk verkeer erbij, maar hebben nu een gewone auto gekocht.
Jammer dat we niet meer mee kunnen profiteren, maar uiteindelijk is het wel eerlijker zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:46

RK, je hoeft in ieder geval niet meer bang te zijn dat de regeling afgeschaft wordt Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:49

Nope
alleen willen ze LPG duurder maken
en dat is nogwel de schoonste brandstof die er is. Verdrietig
Maar goed alles word duurder.
daar kunnen we over blijven zeuren, het is niet anders.
Ik kan ook wel wat dingen noemen waar imo flink op bezuinigd mag worden, maar zeker weten dat er een heleboel het weer niet met mij eens zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:50

Er was zelfs sprake van dat LPG zou verdwijnen.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 12:52

sarabande schreef:
Het vervelende is dat de belasting en verzekering veel duurder zijn en dat je ook nog apart belasting moet betalen voor je autoradio Haha!

Het invoeren van je eigen auto kost niets binnen het eerste halfjaar als je aan kan tonen dat die auto al op jouw naam stond. De auto moet gewoon de reguliere keuring ondergaan, overigens krijg je dan in Belgie een grijs kenteken op jullie auto.

Maar hoe dan ook blijven auto's in Belgie 5000/6000 euro's goedkoper. Haha!
We gaan in Belgie een veewagentje kopen en een normale personenauto. We gaan veel kleiner wonen, dus is de Pick-Up niet meer nodig. Hebben we een trekker of wat dan ook nodig, dan kunnen we de zo ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:52

Dat kan ik dan niet snappen
is er iets zuiverder voor het millieu, word het tegen gewerkt..
En aan de andere kant is NL altijd de voorloper met millieu dingen.
Raar land af en toe Verward

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:11

Ik ga me echt helemaal kapot lachen als dit aan het BTW-nummer gekoppeld word... Allemaal mensen die zich lekker naief - totaal overbodig - inschrijven bij KvK voor € 22,70 per jaar.

KvK zal zich wsn ook scheef lachen als ze haar bankafschriften gaat bekijken...

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:13

Lovely schreef:
Er was zelfs sprake van dat LPG zou verdwijnen.

Niet verdwijnen, maar we verdwijnen LPG stations die in Woonwijken staan Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:14

RK, wb die LPG... Ik geloof - maar dat weet ik niet zeker - dat LPG niet de schóónste brandstof is, geloof dat 't op nr 2 of 3 staat. Wel is het zo dat LPG spotgoedkoop is en de overheid dus lekker veel misloopt zeg maar. Ik denk dat het grootste probleem met de LPG is dat de nieuwe gasinstallaties in auto's idd schoon zijn, de G3-installaties, maar de oudere gasinstallaties (waar ik ook mee rij) niet bijster veel bijdragen aan een schoon milieu.

Idd wat Sundancer ook al zegt: LPG-stations uit woonwijken moeten weg. Groot gelijk, werd tijd ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:27

Sundancer schreef:
Niet verdwijnen, maar we verdwijnen LPG stations die in Woonwijken staan Lachen

Dat was het inderdaad .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:33

Sylvia schreef:
LPG-stations uit woonwijken moeten weg. Groot gelijk, werd tijd ook!

Maar in de tussentijd laten we de chloortrein gewoon dwars door die wijken heen rijden Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:46

Ilindra schreef:
Maar in de tussentijd laten we de chloortrein gewoon dwars door die wijken heen rijden Lips are sealed

Maar hier in de stad rijden die op een verhoogd spoor, zodat iedereen de klap wel hoort als de trein omvalt.
Hou op hoor, over die chloortrein en ik wil het ook niet hebben over de Cargill.
Het lijkt me beter om eens te kijken wat men zelf bij kan dragen aan een betere economie en hoe. Klagen is altijd makkelijk maar soms staan de klachten stijf van de hypocrisie.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:46

Men zal toch echt ergens moeten beginnen... Nu is 't LPG uit de woonwijken, morgen wellicht de chloortreinen. Het is iig een begin...

Lovely, wat is 't doel van het horen van een omvallende trein? >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:51

Chloorgas is zwaarder dan de "gewone" lucht, hoor je de klap kun je nog snel naar boven rennen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:53

Dat hoor je aan de klap en dan weet je in ieder geval dat het een chloortrein was. Ze zouden gratis gasmaskers uit moeten delen in een kilometer omtrek van die dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:01

Zou de NS over goederentreinen ook minder belasting betalen dan over personentreinen Verward
Een grijskenteken locomotief Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:02

Ja en natuurlijk een beambte om te controleren of er geen achterbank in ligt Lachen. Heb je toch weer een baan gecreeerd.