Leraar maakt mij belachelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:19

Ik vind de wijze waarop TS haar mening heeft gegeven zeer respectloos en kwetsend. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze daarmee velen tegen zich in het harnas jaagt en wellicht een bepaalde reactie oproept bij anderen.

Een leerkracht heeft in mijn ogen echter een opvoedende en onderwijzende functie en zou TS naar mijn mening op haar manier van mening uiten hebben moeten wijzen i.p.v. zich te laten meeslepen in het over en weer kwetsen en belachelijk maken van elkaars mening.
Zonde want hier ligt een wijze les te leren voor TS.
Uiteraard heeft ze recht op haar eigen mening (zoals iedereen dat heeft) maar de wijze waarop je die verkondigt kan op verschillende manieren. Een gemiste kans van de onderwijzeres om die les te laten liggen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:20

Ik denk dat je lerares geschrokken is dat iemand een mening heeft die ronduit schokkend en stuitend is; de manier waarop je deze mening verwoord zou 'onze lieve Heer' zelfs het schaamrood naar de kaken doen stijgen.
Het is jammer dat menig gelovige zijn naaste liever de poten afzaagt (goede woordkeuze) dan zijn naaste liefhebben.

Jouw lerares heeft niet correct gehandeld. Ik twijfel echter aan het waarheidsgehalte daarvan. De inhoud van jouw post en de manier waarop jij je mening verwoord is namelijk dermate kierewiet, dat ik het lastig vind te bepalen wat wel en niet waar zou zijn.

ps: Veenendaal is wel 'de bijbelriem' en de manier waarop sommige mensen daar hun geloof beleven staat ver van de gemiddelde gelovige.
Dat is soms schokkend, stuitend en bijzonder pijnlijk voor derden.
Deze mensen laten weinig heel van de waarden die ooit meegegeven zijn in de tien geboden. Het geloof zou een prachtig instituut kunnen zijn, als mensen er niet deze 'duivelse' onzin mee uithaalden.
Sprak ik als 'twijfelaar'.
Laatst bijgewerkt door Ninx op 12-02-09 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:20

SONY schreef:
Aranel schreef:
het beeld wat sommigen van haar creeëren klopt niet, ze is heel aardig ;) !

Ik denk dat het niet de bokkers zijn die een bepaald beeld van haar neerzetten maar dat ze dat helemaal zelf doet. Immers vallen bokkers over haar uitspraken en dus zet zij een bepaald beeld van zichzelf neer.

Overigens zal het ongetwijfeld een aardige meid zijn maar ik weet niet denk eerder dat er in haar opvoeding iets verkeerd is gegaan dan in de opvoeding van homo's. Denken dat iemand homo is omdat die een aangeboren afwijking heeft of een verkeerde opvoeding is namelijk vrij discriminerend maar misschien heeft zij dat zo in haar opvoeding/geloof geleerd... Waardoor zij zo'n beeld over homo's heeft..
Als IK de lerares zou zijn zou ik een dergelijke mening als die van de TS ook niet normaal vinden. Echter zou ik dan in de klas zeggen dat ik een andere mening deel op een nette manier zonder de TS op een slordige manier aan te spreken op haar mening. Ik zou de TS apart nemen en een één op één gesprek met haar hebben over haar mening.

De desbetreffende lerares dient wel proffesioneel te blijven en niet achter de rug van de TS om dingen te vertellen dat is als lerares zijnde ook geen stijl natuurlijk!

http://weljongniethetero.be/viewnews.asp?id=224

SONY

Re: Leraar maakt mij belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:29

Oké dacht dat de TS het op een andere discriminerende manier bedoelde... Maar als ze dit artikel bedoelde dan word de situatie inderdaad anders. In haar topic verwoord ze het alleen wel op een manier die anders te denken geeft als ze het ook zo heeft uitgesproken in de klas is het naar alle waarschijnlijkheid ook verkeerd begrepen...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:33

@ Ninx, je kan TS haar mening misschien wel kierewiet vinden maar gezien het aantal moslims in haar woonplaats denk ik niet dat ze daar de enige is die er zo over denkt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:34

manie schreef:
sillyboy schreef:
ik zou dit ook niet pikken. in nederland mag je je mening toch uiten!

Geldt ook voor haar docent ;)

Mening geven is imo wat anders dan achter de rug om over iemand praten.

Wat overigens ook zwaar overdreven kan zijn aangezien ze het van anderen gehoord heeft. ;)

Als de TS op dat artikel doelde klinkt het al minder discriminerend, maar de formulatie is dan erg krom. Ik kreeg niet de indruk dat de TS op dat onderzoek doelde...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:37

De eerste keer dat ze het uitlegde, dacht ik wel aan dit onderzoek, sinds de gaatje/staafje uitspraak valt daar echter aan te twijfelen :+ Misschien wil ze dat zelf wel uitleggen :D

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:37

Citaat:
Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren.)

SONY schreef:
Oké dacht dat de TS het op een andere discriminerende manier bedoelde... Maar als ze dit artikel bedoelde dan word de situatie inderdaad anders. In haar topic verwoord ze het alleen wel op een manier die anders te denken geeft als ze het ook zo heeft uitgesproken in de klas is het naar alle waarschijnlijkheid ook verkeerd begrepen...

Ik denk niet dat de TS dat onderzoek bedoelde. TS heeft het over "toen je werd geboren" dan denk ik aan bv. Zuurstofgebrek bij de bevalling waardoor sommige mensen "simpeler" worden dan anderen en niet aan het gehele proces van de embryo waarbij er iets anders gebeurde tijdens het vormen van de hersenen dan dat er normaal gesproken zou moeten gebeuren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:38

Dat bedoel ik Mystica, ik kreeg niet de indruk dat het aan dit onderzoek gelinkt is. ;)

@ Marjo_x: dat denk ik ook, maar wie weet. ;) Overigens klinkt dat inderdaad wel heel achterlijk vind ik als dat de reden voor je mening is. :x

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:39

De lerares vraagt toch naar HAAR MENING? Nou zei heeft haar eigen mening en dat mag. Misschien heeft zei zelf kinderen of kent ze iemand die homo is en voelt ze zich daardoor gekwets. Maar dan moet ze niet naar je mening vragen. IK persoonlijk zou het hier niet bij laten zitten, een lerares hoort je niet bij andere leerlingen belachelijk te maken dat doe je niet! Ik peroonlijk zou zeker weten naar je mentor stappen, op zn minst!! :o

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:39

De docent vraagt toch om de mening van de TS? Bij jongeren kun je gewoon zo'n mening verwachten. :) Wat denken jullie hoe de jongens(en natuurlijk meisjes) bij mij op school over homo's denken? Of over buitenlanders(ook ik zit op een christelijke school). Laat ik daar dan maar mijn mond overhouden. Een docent hoort niet zo te reageren, dus ik zou inderdaad naar de directeur vd school gaan of naar je mentor. Desnoods naar de desbetreffende docent om verhaal te halen en te vertellen dat je het niet normaal vindt. :)

edit:
Lekker zielig trouwens weer om hierover zo te gaan discusseren, eindeloze discussies blijven dit. Kom maar eens langs bij mij op school om te discusseren erover, dan wens ik je veel succes. Veel jongeren tegenwoordig denken er zo over.. en terecht. :)
Laatst bijgewerkt door UpToDance op 12-02-09 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:40

kinuh schreef:
Je hebt niet voor niets een man en een vrouw.
Als homo zijn normaal was zouden 2 mannen of 2 vrouwen ook wel kinderen kunnen krijgen.

Een uitsteeksel op een uitsteeksel past niet.
Een inham op een inham ook niet.
Uitsteeksel op inham wel :)

Dat klinkt even heel kort door de bocht, maar zo is het wel.

Dit is wel het domste dat ik sinds tijden heb gehoord }:0
Als je nou niet zo erg ontwikkeld bent geeft dat niet maar maak het niet bekend ;)
Kijk eens naar dieren,er zijn genoeg merries die en andere merrie proberen te dekken en genoeg reuen die op andere reuen rijden.
En wie heeft er bepaalt dat hetro zijn normaal is?
En ik weet niet wat jij denkt dat homo's uithalen,maar passen doet het zeker wel :+
Laatst bijgewerkt door Meetje22 op 12-02-09 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:42

UpToDance schreef:
De docent vraagt toch om de mening van de TS? Bij jongeren kun je gewoon zo'n mening verwachten. :) Wat denken jullie hoe de jongens(en natuurlijk meisjes) bij mij op school over homo's denken? Of over buitenlanders(ook ik zit op een christelijke school). Laat ik daar dan maar mijn mond overhouden. Een docent hoort niet zo te reageren, dus ik zou inderdaad naar de directeur vd school gaan of naar je mentor. Desnoods naar de desbetreffende docent om verhaal te halen en te vertellen dat je het niet normaal vindt. :)

Helaas niet alleen bij jongeren.....

Er zijn zelfs homoseksuele schapen, hele kuddes. :Y)

Het is inderdaad niet de goede reactie van de lerares, maar als je haar uit haar lesgevende functie zou denken nog niet eens zo onbegrijpelijk.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:42

Ik denk niet dat de docent vroeg naar haar gedachtegoed. De docent vroeg naar een mening, die mijn inziens nog altijd goed onderbouwd moet zijn door harde feiten, ervaringen en evt literatuur.
En niet door: Ik vind dat omdat het zo is.

Voorbeeld? De post van bv. Kinuh

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:43

Ik vind beide zaken niet correct; de manier waarop jij je mening uit kan als je in 4 vwo zit wel even iets anders.
je kunt ook je mening geven zonder daar anderen mee te kwesten.
Haar reactie hierop is niet proffessioneel, wél menselijk.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, niet in de brugklas maar wel in 4 vwo......
ik zou me hier dus maar niet zo druk over maken en evt zelf in gesprek gaan met de docente.
je bent mans genoeg om zo'n uitspraak te doen; los het dan ook maar zelf op

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:43

Oke dus nu worden mensen ineens met dieren vegeleken? :P
Beetje rare vergelijking..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:44

xTamara schreef:

Zijn mensen ook geen dieren?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:45

Nee totaal niet..
Er zijn verschillen..
Anders zouden we dieren geen dieren noemen maar mensen ;)

Aradis

xTamara schreef:

Zo raar is dat niet, als je in de evolutietheorie gelooft stammen we immers van dieren af..

Spirit

xTamara schreef:
Nee totaal niet..
Er zijn verschillen..
Anders zouden we dieren geen dieren noemen maar mensen ;)

Mensen zijn zoogdieren.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:46

Fiffill schreef:
UpToDance schreef:

Helaas niet alleen bij jongeren.....

Er zijn zelfs homoseksuele schapen, hele kuddes. :Y)

Het is inderdaad niet de goede reactie van de lerares, maar als je haar uit haar lesgevende functie zou denken nog niet eens zo onbegrijpelijk.

Ik heb niks tegen homo's, hartstikke aardige mannen. Máár tegenwoordig zie je zóveel OVERDREVEN homo's en dat hoeft van mij net nouweer niet. Bij ons werkt er ook een eerste klas homo in de kroeg, en die is gewoon zo overdreven.. om er misselijk van te worden. En dat krijg je tegenwoordig steeds meer, daardoor krijg je gewoon sneller vooroordelen. Precies hetzelfde met allochtonen.. Ik denk dat jongeren er daarom zo over denken. Ik heb niks tegen homo's, zolang ze maar niet zo overdreven zijn en niet voor mijn neus met elkaar gaan zoenen. :+

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:47

Ik geloof daar ten eerste dus niet in..
Ten 2e dieren hebben geen seks voor het plezier..
Ten 3e.. een merrie die een merrie bespringt vind het ook niet erg om door een hengst gedekt te worden..

Dieren zitten anders in elkaar..
Anders zouden mensen en dieren toch hetzelfde heten?

Ja oke.. Maar noemen jullie mensen dan een diersoort? Beetje raar lijkt mij..

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:47

ook al zou de mening van Ts een beetje cru zijn.. (is ie ook wel) dan nog heeft een leraar niet het recht om iemand zo belachelijk te maken

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:48

celano schreef:
kinuh schreef:
Hij was misschien wat heftig ja, maar ze vroeg mij immers wat IK er van vond. (Ik antwoordde dat ik denk dat de meeste het voor aandacht doen/aanstellerij of dat er toch iets is mis gegaan toen je werd geboren.)

Jeetje, moeten we nu medelijden met JOU gaan hebben? Ik weet dat je dit topic niet start om over dit onderwerp te discussieren, maar ik kan zo'n opmerking toch niet echt serieus nemen. Iedereen kan wel zeggen 'ik heb recht op een eigen mening', maar dit is wel heel beledigend. wat mij btreft bveel beledigender dan wat zij jou zogenaamnd heeft aangedaan.

Ik hoop net als je lerares dat je nsle wat levenswijsheid op doet. Want zo kom je niet ver in het leven.

Ik vind de mening van de ts toch echt meer beledigen dan die van de lerares :)
Mijn allerbeste vriendin is lesbisch, en mijn goeie vriend is homo.
Nou en? het zijn gewoon mensen ze stellen zich niet aan. Het is gewoon een gevoel van hen.
En dat er wat mis is gegaan bij hun geboorte?!?!?! :n
Nee sorry.. Daar kan ik toch echt niet bij.
nee , ik wordt hier juist van geirriteerd. dus eigenlijk snap ik de reactie van je lerares best wel.. ( als ze er net zo over denkt als ik over het homo en lesbi zijn.)
Dus sja.. Sommige mensen , zo als ik kunnen idd zich beledigd voelen als mensen zeggen dat homo's lesbis'zich aanstellen of dat er iets mis is gegaan bij hun geboorte.

nu hou ik me nog in... en het belachelijk maken.. Vind ik ook nou nog wel meevallen :=
Laatst bijgewerkt door esther_sonja op 12-02-09 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:48

@ UpToDance: ik vind "overdreven" homo's ook niks, maar je hebt ook overdreven hetero's etc. etc. alleen is homo "anders" en valt het daarom meer op. Wat eigenlijk nergens op slaat imo.
Zo heb je bij alles overdreven dingen, niet alleen bij homo's.