corina schreef:Jippie!!!
Het gaat om een QUINTEZZ !!
Ik heb ook een Quintezz en het heeft mij al minstens een fortuin gescheeld. De Q, reageert erg goed op flitspalen, geeft dat heel ruim van tevoren aan zodat er dus tijd genoeg is om de snelheid aan te passen. Het signaal van de zgn. flitswagens (stilstaande!!) die zich altijd verscholen houden en de camera verdekt opstellen geeft ie heel wat later aan maar als je snelheid niet te hoog is dan heb je nog wel de tijd om te reageren. Let wel op de verschillende signalen die de Q. geeft. Het langzame gepiep geeft aan dat je in de buurt van een radar zit maar dat ie nog geen gevaar oplevert. Gaat ie heel erg snel piepen dat zit je dus in de straal van zo'n radar. Geeft ie een aaneengesloten 'golvend' geluid dan zit je in het vizier van een lasergun.
In de stad zijn het echt ondingen. Ze reageren nagenoeg overal op, dus ook op het signaal van automatische deuren van winkels, beveiliging van gebouwen etc. Ik heb hem zelf in de stad nooit aan.
Binnen de bebouwde kom rij ik trouwens nooit te hard maar omdat ik behoorlijk veel 'snelwegkilometers' maak wil het weleens voorkomen dat ik de maximumsnelheid overtreed.
Trouwens, radardetectoren zijn wel degelijk toegestaan. Ter aanvulling van Bolle, is het recht van vrije ontvangst van radiogolven in het Europees verdrag vastgelegd. Het infraroodsignaal van de detector valt dus onder die groep.
Het bezit en gebruik van de zgn. 'lasershields' was aanvankelijk wel verboden omdat die de rechtsgang belemmeren in die zin dat de uitgezondensignalen van de lasergun terug worden gespiegeld door het lasershield waardoor de lasergun totaal van slag raakt en niet meer zijn werk kan verrichten. Laatst was echter een uitspraak van één of andere rechter dat de shields wel zijn toegestaan en dat de laserguns onrechtmatig waren (weet niet meer precies hoe het zat , dat zal ik dus even op moeten zoeken) m.a.w. de zaken werden geseponeerd en er moest geld terugbetaald worden.