Ergernis: krantenbezorger op scooter

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:04

Stoeptegel schreef:
Ja die zijn 2takt Ja Maar de hoeveelheid lawaai die eraf komt hangt meestal af van wat voor uitlaat erachter zit.

er zit zon heel piepklein uitlaatje onder. je hoort hem echt nauwlijks. hioop echt dat ze die dingen niet gaan afschaffen, dan zouden auto's vrachtwagens en vliegtuigen ook afgescahft moeten worden omdat ze te veel troep uitstoten.

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:10

Em nee die betalen al een godsvermogen aan taxen/belastingen/heffingen. Om het feit dat dit bij brommers en grasmaaiers niet zo is willen ze dit gaan invoeren.

Europa, waar ligt dat ook alweer? Boos!

Straks betalen we nog belasting over belasting.

Liess__
Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-08-04
Woonplaats: De Veluwe

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:34

Ik zou gewoon een keer om 06.00 opstaan en hem erop aanspreken, zal meer effect hebben dan een klacht indienen.

Enne dat artikel...Echt never nooit niet dat ik mijn lieve opgevoerde stofzuiger ga verkopen voor hun...(ja echt, het geluid wat eruit komt is net die van een opgevoerde stofzuiger!)

En die van mij rijdt super zuinig, op een tank van 6 liter (rond de 8 a 9 euro) rijdt ik 160 km gemiddeld, en een vriendin heeft een 4 takt en die loopt max 150 op een volle tank..En die loopt na 10 minuten pas 40 km/u .. Vork

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:12

Oei, dat is wel heel vervelend.
Ik zou klachten indienen en anders toch echt mijn abo opzeggen!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:19

Stoeptegel schreef:
Em nee die betalen al een godsvermogen aan taxen/belastingen/heffingen. Om het feit dat dit bij brommers en grasmaaiers niet zo is willen ze dit gaan invoeren.

Europa, waar ligt dat ook alweer? Boos!

Straks betalen we nog belasting over belasting.

tja ze kunnen wel een godsvermogen aan belastingen betalen maar daar heeft de natuur niks aan. ik ben absoluut niet tegen auto's hoor, ik wil zelf ooit ook weer auto gaan rijden, maar vervuilers zijn het natuurlijk wel. en dat terwijl er al auto's zijn die op waterstof kunnen rijden. uhhm nu ga ik wel erg oftoppic geloof ik. Bloos

Annemeik

Berichten: 4247
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:28

Ik zou hem ook zelf even aanspreken, (zie het al voor me, wil de krant ingooien, RATS! de deur open, WIL JE WEL EENS RUSTIG DOEN!!! Volgens mij valt hij van de schrik van zijn scooter af Haha!)

En anders de krant opzeggen, de telegraaf is toch alleen maar sensatie, bestaat er nog een normale krant tegenwoordig? Stom antwoord van dat mens trouwens...

Nicje87

Berichten: 9866
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:41

ik zou hem er ook gewoon een keer op aan spreken of een briefje ophangen. Een brievenbus bij de weg in je tuin is ook een goed idee?

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:44

Hier op zondag hebben we een kratenjongen die de krant doet bij de buren. (Waarvan de brievenbus onder mijn raam zit Zij zijn groot en ik is klein! ) Hij staat stil, geeft direkt vol gas en dat ding maakt me toch een herrie! Nou ben ik niet zo'n 'zondag-typje' die niet het huis uit komt o.i.d. maar dit vind ik ook wel erg ver gaan. Nagelbijten / Gniffelen Rond acht uur is het raak.. Nagelbijten / Gniffelen

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 19:09

Ik heb mijn auto zo geparkeerd dat hij er wel te voet doorheen kan, maar niet met de scooter. En ik zet de wekker om 6 uur om door het raam te kijken wattie doet Nagelbijten / Gniffelen
Abbonnement is al opgezegd, maar zit er tot juli aan vast.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 19:37

Ohh herkenbaar!!
alleen is het hier een tikkie minder erg; dit mannetje komt namelijk om 17u s'avonds. Gelukkig word ik er dus niet wakker van, maar het is zo'n vervelend geluid. Normaal heb ik er niet veel lst van maar in mijn examenperiode word ik echt superchagarijnig van dat figuur.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:04

Ik wordt gewoon al bijna boos van jou verhaal Clown
Wat een stelletje aso's zeg Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig wordt de telegraaf hier bezorgd door een vriendin van mij in de auto Huilen van het lachen
Ten eerste idd hoe haalt die telefoonmiep het in haar hoofd om te bepalen wat een mooie tijd is om op te staan? Die reactie vind ik alleen al zeer onbeschoft.
Ten 2e idd het lawaai. Stap dan idd aan het begin van de straat af en ga een stukje lopen. Dat doen hier zelfs de fietsende bezorgers Vork En super dat je de weg naar je deur geblokkeerd hebt Haha!

ikbenfilou

Berichten: 888
Geregistreerd: 26-08-05

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 21:12

Fijn he zo,n krant
Hebben wij dus ook alleen komt de krant niet bij ons in de bus
Maar bij de buren ,Heb je nog geluk met je 6.15 hier is het
standaard rond een uur of 5 uur smorgens ook op een scooter
en dan extra gas of nog erger met piepende remmen Boos!
Mijn man heeft er al is iets van gezegt die gaat dan die
tijd de deur uit om naar zijn werk te gaan.
Maar ja dan het commentaar niet te omschrijven
klagen bij de krant heeft geen zin,want ja ze moeten toch de krant
bezorgen.

Lieneke_

Berichten: 1364
Geregistreerd: 22-04-05

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:18

Jaa naja ik heb ook een tijd samen met mijn ex een krantenwijk gehad,
Ging ik op de scooter, en hij op zijn brommer..
Mijn scooter maakt niet zo'n herrie dus dat is geen probleem, maar hij had zo'n opgevroerd, herriemakend ding..
Snap het opsich wel goed dat je je daar echt aan gaat ergeren!
Maar ik heb het ook een tijdje met de fiets gedaan, maar daar ben je echt dubbel zolang mee bezig als je grote stukken ertussen hebt..

NdV74
Berichten: 3466
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:24

Ik zou gewoon bellen met de klantenservice van je krant. Ik weet dat in de richtlijnen voor de bezorgers van onze krant staat, dat ze geen herrie mogen maken. Zo'n scooter valt wat mij betreft onder herrie.
Dus ik zou even bellen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:42

Hoe ging het vanmorgen? Clown

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 11:43

Ik ben ook zeer benieuwd!

Anoniem

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:19

Pest van naar de voordeur laten lopen is dat 'ie die snertscooter natuurlijk gewoon laat lopen. Ik zou een krantenkoker maken aan de straat. Kan 'ie 'm erin stoppen en meteen doorrijden. Hoe eerder hij weg is, des te minder kans dat jij wakker wordt.
Gewoon een heiningpaal de grond in rossen, flinke dot montagekit erop, stuk dikke pijp erop en klaar. Kost je een paar euro, nog geen kwartier en scheelt veel ergernis.

GingerMorgan

Berichten: 275
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Purmerend

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:12

spijkermat Whoosh! Whoosh!

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:34

Ik ben zelf krantenbezorger geweest en deed mijn kranten altijd op de skates. Heb bij 1 iemand wel eens klachten gehad, maar die had van die stenen waarop skates heel veel herrie maken. Na de klacht ging ik altijd eerst met de fiets daar de eerste krant brengen en dan trok ik mijn skates aan voor de rest van de wijk. (ik woonde zelf in mijn wijkie)

Beste methode is idd het pad op de een of andere manier blokkeren dat het niet interessant is om er met de scooter op te gaan.

Overigens bij mijn verdeelpunten werden dit soort klachten heel serieus genomen. Vaak kregen we de eerste twee keer een waarschuwing en de derde keer als er zoiets gebeurde (bij college bezorger gebeurd die ook op scooter ging) werd er verboden op de scooter te gaan.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:52

ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is.
wat ik denk ik zou doen is bij het hoofdkantoor een klacht indienen, over de herrie én over de telefoondame.
belachelijke aanmatigende tekst "dat is een mooie tijd om op te staan", als jij dat zelf ook zou vinden zou je niet gebeld hebben.
en als je het toch al niet zo'n fijne krant vind en het kostte geen drol zou ik erbij zeggen dat ze de rest van de kranten waar je nog recht op hebt bij de bezorger en de verdeelkantoordame in hun reet mogen douwen [eerlijk delen] Haha!.

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 17:11

Haha ja vanmorgen: ik om 6 uur op, lenzen in, zodat ik hem kon bespieden door het raam. Kwam hij pas om 6.30.
Hij keek even naar mijn auto, wilde er omheen rijden, maar kwam tot de conclusie dat hij er met dat ding niet doorheen kwam...en gooide vervolgens de krant voor de deur neer op de mat! Gelukkig hebben we een afdak!

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:20

nou, het wordt er niet beter op dus..

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:30

Idd Nagelbijten / Gniffelen Hij zal eens moeten werken voor zijn geld Clown

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Re: Ergernis: krantenbezorger op scooter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:52

Dat kan gewoon echt niet. Ten eerste kunnen ze niet zeggen dat kwart over 6 een mooie tijd is om op te staan. En de krant op de mat gooien omdat hij te lam is om van zijn scooter te komen? Dikke vette klacht indienen. Je betaalt abbonementsgeld om een krant in je bus te ontvangen en niet ervoor omdat dat net wat makkelijker uitkomt voor de luie postbezorger. Nagelbijten / Gniffelen