Emile Ratelband versus Yvonne Kroonenberg

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:25

Xono, daarom heet het ferme jongens?
Overigens vind ik dat ze de verschillende personen wel verschillend benadert, ze gaat anders om met Kelder dan met Ratelband. Heb je enig idee hoe Ratelband over vrouwen en feminisme denkt?

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:26

Het enig recht van de vrouw is het aanrecht? (aldus dhr. E. Ratelband)

lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:26

Ratelband is idd ontzettend vrouw onvriendelijk. Wat hem betreft staan vrouwen in de keuken en poepen ze baby's uit.

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:29

Inderdaad, en daarom pakt yvonne hem zo aan....maar het grappige is...hij zet zichzelf voor banketstaaf, dat doet zij echt niet! Met andere mannen, zoals Lovely hierboven al zei, gedraagt zij zich heel anders.
Maar een man als Emile maakt zichzelf gewoon al belachelijk! Yvonne had nog geen woord gezegd of hij schoot al in de verdediging....dat is toch wel sneu nietwaar?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:31

Dems, waarom ben je in godsnaam zo vijandig? Als zij (YK) mannen net zo goed had gevonden als vrouwen, dan had ze het programma wel over beide sexen gedaan, en niet alleen over mannen.

lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:32

Hij was ook erg triest in het zwarte schaap, een paar maanden geleden. Iemand gezien? Hij beschoot iemand met een waterpistool. Had daar ook het grootste woord over de rechten (lees; geen rechten) van de vrouw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:35

Xono, misschien voor het tegenwicht tegen al die programma's die al over mannen gaan? Maar dan op de andere manier.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:38

Dems is niet vijandig, ze probeert jou wat uit te leggen.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:50

Lovely, wellicht...maar niet in haar voordeel als je het mij vraagt.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:51

het is maar net hoe je het bekijkt

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:52

Xono, hoezo ben ik vijandig? omdat ik het niet met je eens ben? Ik vind jouw commentaar (vooral de eerste paar) veel vijandiger overkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 00:52

Jawel Xono, dat denk ik dus juist wel, maar misschien moet je daar vrouw voor zijn Lachen. Het is voor mij niet zo moeilijk te begrijpen dat mannen er moeite mee hebben en ik weet ook wel hoe dat komt. Te weinig trips richting Venus namelijk Haha!.

Supertje

Berichten: 7095
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 01:23

Emile Ratelband vind ik een gefrustreerd mannetje, en om zijn uitspraken over vrouwen kan ik alleen maar lachen. Yvonne Kronenberg vind ik echter ook een verschrikkelijk mens. Wat zij doet is IMO niet de man en vrouw gelijk stellen, maar de vrouw boven de man stellen.
Mannen maken inderdaad grapjes over vrouwen, of maken ze belachelijk, net wat je ervan wilt maken, maar dit geldt omgekeerd precies hetzelfde. En al die jaren onderdrukking van de vrouw... Ik geloof dat we dat tijdperk al een tijdje voorbij zijn. Ja we krijgen nog steeds minder betaald voor hetzelfde werk, dat is het enige dat ik nog kan verzinnen.
Ik ben absoluut niet voor fanatiek feminisme, vrouwen zijn niet hetzelfde als mannen, en zullen dat ook nooit worden. Daarom vind ik een beetje rolverdeling helemaal niet erg, weleenswaar moeten beide dezelfde rechten hebben, maar dat is hier geloof ik aardig geregeld.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 01:42

Ik vind Yvonne Kroonenberg wel leuk.
Heb ooit ook nog met haar paardgereden, ze was erg aardig.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 10:50

kayla"]
idd en mannen praten erg vaak op die manier over vrouwen, dus waarom nu niet een keer andersom?
[/quote]
Sterk punt kayla, wilde ik ook al mee aan komen maar jij was me voor. De discriminatie tegen vrouwen zit zelfs in de taal verweven. Maar als mannen één keer eens aangepakt worden voelen ze zich gelijk op hun pik getrapt. He Xono?

[quote="Supertje schreef:
Ik ben absoluut niet voor fanatiek feminisme, vrouwen zijn niet hetzelfde als mannen, en zullen dat ook nooit worden. Daarom vind ik een beetje rolverdeling helemaal niet erg, weleenswaar moeten beide dezelfde rechten hebben, maar dat is hier geloof ik aardig geregeld.

zolang mannen hier in nederland nog vrijwel ongestraft vrouwen mogen verkrachten (want wat is nou die paar jaar gevangenisstraf, daarna vrijkomen en weer vrolijk verder gaan met verkrachten), hebben vrouwen echt nog niet gelijke rechten hoor. Uiteindelijk zijn ze in de praktijk geen mensen en mag je met ze sollen. En het wordt alleen maar erger nu de moslims hier wonen. Laatst een vrouw door buitenlanders in elkaar getrimd, die lui worden toch ook niet aangepakt?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 12:02

Hij voelde zich duidelijk niet op zijn gemak Haha!

Albert

Berichten: 5739
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 12:47

Wat beide heel goed kunnen, dat moet je ze nageven: zichzelf in de picture zetten! Dat heet marketing en is goed voor de portemonnaie.
Ik vind Yvonne Kr. niet alleen interessanter, maar ook een stuk inteligenter.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:04

Ik vind Yvonne zwaar irritant en ik kan ook echt niet naar haar programma kijken Frusty De manier waarop zij haar vragen stelt Frusty Ik zit me gewoon zwaar te ergeren aan dat mens, nog erger dan Ratelband!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 13:12

Zolang een vrouw in een gelijke functie nog steeds een stuk minder betaald krijgt dan een man vind ik dat je van gelijkheid nog lang niet kan spreken!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:33

Desiree schreef:
Maar als mannen één keer eens aangepakt worden voelen ze zich gelijk op hun pik getrapt. He Xono?


Nou, ik voel me niet bepaald aangepakt, en niemand heeft op mijn pik getrapt Haha! Ik vond alleen dat dems een beetje vijandig reageerde, of het kwam in ieder geval zo over. Als ik vijandig overkwam dan spijt me dat, dat was niet de bedoeling. Ik ben ook voor gelijke rechten, ik vind mannen niets meer dan vrouwen, ook al denken jullie dat ik misschien een andere denkwijze heb.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:42

dems75 schreef:
Kijk Xono, je laat nu inderdaad duidelijk merken dat je totaal geen kaas hebt gegeten van de boeken van Yvonne.
Deze boeken steken (zoals ik al eerder schreef) de draak met zowel mannen als vrouwen. Dit doet zij op cynische wijze en weet heel goed de zwakke punten van mensen eruit te pikken. Belachelijk maken is erg vergezocht en dat geeft alleen maar aan dat jij je dus duidelijk wel aangesproken voelt en dus de behoefte voelt om je hiertegen te moeten "verdedigen"
Nogmaals, streven naar gelijkheid ....maar die gelijkheid is er nog lang niet! (ook al denken velen van wel) Wat dacht je van de salarissen? Vrouwen krijgen nog steeds tot 20% minder betaald dan mannen voor EXACT hetzelfde werk!


Dat jij die boeken leest zegt al weer genoeg. EN het feit dat vrouwen voor hetzelfde werk 20% minder komt goed uit met het beleid van loonsmatiging voor nederland.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:43

kayla schreef:
Zolang een vrouw in een gelijke functie nog steeds een stuk minder betaald krijgt dan een man vind ik dat je van gelijkheid nog lang niet kan spreken!


Gelukkig zijn mannen en vrouwen ook niet gelijk aan elkaar. Nooit geweest en never will be.een man draait er ook niet een half jaar uit voor zwangerschapsverlof. Tong uitsteken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:44

Prima schreef:

Dat jij die boeken leest zegt al weer genoeg. EN het feit dat vrouwen voor hetzelfde werk 20% minder komt goed uit met het beleid van loonsmatiging voor nederland.

en wat zegt dat dan over haar prima? want ik lees ze ook en heb er altijd de grootste lol om. Het komt er op neer dat ze het feit dat mannen van mars komen en vrouwen van venus relativeert. en daar is niets mis mee.

en dan nog iets, kunnen we die loonmatiging niet beter bij mannen toepassen dan? Ik denk dat het dna nog meer effect heeft, aangezien die vaker fulltime werken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:44

Prima schreef:
[
Gelukkig zijn mannen en vrouwen ook niet gelijk aan elkaar. Nooit geweest en never will be.een man draait er ook niet een half jaar uit voor zwangerschapsverlof. Tong uitsteken
[/quote]

sja, dat zwangerschapsverlof he, daar kunnen ze vrouwen nog steeds mee om de oren slaan.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-02 17:47

Prima"]
[quote="kayla schreef:
Zolang een vrouw in een gelijke functie nog steeds een stuk minder betaald krijgt dan een man vind ik dat je van gelijkheid nog lang niet kan spreken!


Gelukkig zijn mannen en vrouwen ook niet gelijk aan elkaar. Nooit geweest en never will be.een man draait er ook niet een half jaar uit voor zwangerschapsverlof. Tong uitsteken
[/quote]

ja dus? daarom moeten ze ook maar minder verdienen?
ze zijn ook niet gelijk aan elkaar (gelukkig niet), maar horen wel gelijk behandeld te worden (art 1 GW)