Pas op voor kruik-gebruik!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Pas op voor kruik-gebruik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:31

Chiqa schreef:
Ja joh? Kan zo'n kersenpittenzak in de brand vliegen??

Ja die kunnen zeker in de brand vliegen, staat ook in de gebruiksaanwijzer. Je moet hem eerst besprenkelen met water aan beide kanten en dan in de magnetron doen op 600 watt maximaal 3 minuten.. Dat is voor de vierkante normale, je hebt ook nog anderen varianten en die mogen nog minder minuten in de magnetron.

Maar Kieffer wat erg zeg, ik zou ook gelijk eerst aan mijn spulletjes denken vooral de laptop! Ik hoop dat de brandplekken goed wegtrekken, sterkte.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:32

Nu we toch tips aan het geven zijn...

Ik dacht dat je op verse brandwonden geen heel koud water mocht doen, laat staan ijs Bloos Dan gaan de porieën dicht, of zo iets, en kan de hitte er niet uit. Ik heb geleerd om verbrande huid onder lauw water te houden. Toch?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:43

goh onwijs vervelend zeg! sterkte ook ermee! Blij dat ik dit lees zeg, wij hebben ook een héle héle oude kruik (is nog van m'n oma geweest!) altijd gekookt water in gedaan maar oppassen dus! het is me wel eens gebeurt dat daar uit wat water op m'n been is gedruppeld. Had ik toen ook zo'n hele kleine brandplekjes en daar heb ik nu nog littekens van.

Ik weet niet hoor, maar kun je die uhm.. hoe heet dat daar waar de kruik door gemaakt is om het zo maar even te zeggen niet aansprakelijk stellen oid voor het feit dat door hún kruik jou laptop nu stuk is?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:49

orri schreef:
Stalen baby kruiken en die dan omgekeerd in een ski sok doen Lachen ik vul de zachte kruiken altijd met water uit de kraan en niet van de kook. Als het zo heet is dat water dan beschadigt de kruik, zoals is gebleken. Ik gebruik ze regelmatig voor huisdieren die geopereerd zijn geweest. Ik denk dat jij beter af bent met een elektrische deken, kan me voorstellen dat je nu kruiken-trauma hebt overgehouden Lachen Beterschap.

Nou deze heeft bij mijn oma ooit vlam gevat,dus dat is ook geen aanrader Haha!
Tip: als je electrische deken begint te smeulen of een brandgeur geeft,gooi em dan maar meteen de tuin in want ook hierbij bestaat de kans dat ie alsnog vlam vat omdat ie van binnenuit smeult.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:52

Aah bah, wat naar nu. Gelukkig heb je goede verzorgers in de buurt en gaat het nu wat beter.
Ik wilde dus een kruik kopen voor mijn voeten, maar nee dat wordt het dus niet!

Wel heb ik gister bij de wibra een super mooie nepbont-deken gekocht voor maar 10 euro en deze houd mij nu heerlijk warm. (bij de leen bakker kosten deze 35 euro, zat er al een tijdje op te azen, maar vond hem altijd te duur)

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 00:54

Jee wat een schrik . Ik hoorde tijdens mijn kraamtijd dat dit ook de reden is dat ze bij baby's ook altijd een ijzeren kruik met ieder jaar een nieuwe rubberen ring adviseren. Ik had nl ook een rubberen kruik in de kast liggen voor mij zelf en voor de kleine wel een ijzeren heb de rubberen gelijk de prullenbak in gegooid. Wat ik nu gebruik is een kersen pitten kussen kan ik je echt aanraden heb je ook geen risico op zulke ongelukken. Ik wens je veel beterschap en hoop voor jou dat er nog wat van de harde schijf te redden is.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:02

Ik gebruik altijd zo'n kruik, maar hier schrik ik wel een beetje van. Ik denk dat ik gewoon weer met mijn oh-zo-sexy-wollen-sokken mijn bed in ga.

Heb vorige week trouwens tijdens het vullen van mijn kruik kokend water over mijn hand gegooid! Nou dat deed ook flink zeer zeg! 's Nachts ging het helemaal branden en moest er steeds uit om het onder de kraan te houden. En dit was nog maar eerstegraads verbrand!

Vind het echt heel klote voor je wat er is gebeurd, vooral van je been, maar ook van je spulletjes...echt heel zonde en supervervelend. Heb echt met je te doen hoor!

Veel sterkte ermee.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:12

Sterkte zoiets doet enorm zeer! Ach gut

En dat is dan ook de rede dat ik een kersenpitzak gebruik, daar kan verder weinig aan mis gaan, blijft echter niet zo lang warm...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:35

Maartje1990 schreef:
goh onwijs vervelend zeg! sterkte ook ermee! Blij dat ik dit lees zeg, wij hebben ook een héle héle oude kruik (is nog van m'n oma geweest!) altijd gekookt water in gedaan maar oppassen dus! het is me wel eens gebeurt dat daar uit wat water op m'n been is gedruppeld. Had ik toen ook zo'n hele kleine brandplekjes en daar heb ik nu nog littekens van.

Ik weet niet hoor, maar kun je die uhm.. hoe heet dat daar waar de kruik door gemaakt is om het zo maar even te zeggen niet aansprakelijk stellen oid voor het feit dat door hún kruik jou laptop nu stuk is?

Op de verpakking van kruiken staat duidelijk dat er geen kokend water in mag, en dat je ze eigenlijk ook niet direct tegen je huid aan mag gebruiken...

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 03:13

jeeetje wat erg zeg, stel dat je zo'n kruik bij een babytje in bed had gelegt moet er niet aan denken!!. Verdrietig
heel veel sterkte met je nare brandplek! Huilen Ach gut

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 03:44

Jeetje, sterkte zeg Ach gut
Wat een mazzel, een dokter en een ''assistente in een huis Knipoog

Daarom gebruik ik altijd mijn kersenpitje Ja En die ruikt nog lekker ook Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 07:19

winia4ever schreef:
jeeetje wat erg zeg, stel dat je zo'n kruik bij een babytje in bed had gelegt moet er niet aan denken!!. Verdrietig

Baby's mogen ook geen rubberen kruiken, maar alleen ijzeren Lachen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 10:51

Goedemorgen allemaal Haha!
Vanmorgen brandwond weer uitgepakt, plakte helemaal vast... Auw, bah, vies...

Elektrische deken heb ik gehad, dat is ook de reden dat ik me niet meer warm kan krijgen in bed... Hij stond altijd aan... Op een gegeven moment hielp dat ook niet meer, had ik het met die deken aan nog koud, dus besefte ik dat ik het maar beter niet kon doen.
Toen zijn we verhuist en kreeg ik een vrij koude kamer en ben dus met kersenpittenzak gaan slapen. Welke dus van binnenuit is gaan smeulen en door is gaan branden, gleukkig was hij uit mijn bed gevallen (ik slaap nogal wild en vooral heel snel) en werd ik wakker van de geur. Mijn tapijtje voor mijn bed zag er, eh, gehavend uit...

En nu dus dat kruiken gebeuren. Op de kruik zelf staan 2 waarschuwingen, verder helemaal niks, geen merk, geen serienummer... Het ergst vind ik nog dat de waarschuwing over het hete water er niet op staat! Ik heb nog geluk gehad, maar wat als ik er mee in bed had gelegen...

Ach, ik wordt wel weer heel... En ik mag vandaag een nieuwe laptop gaan halen waar ik stiekem wel een beetje zin in heb!

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 12:17

Sjemig, jij treft het echt niet met die dingen! Wel fijn dat je zo snel een nieuwe laptop gaat krijgen dan..

Ik moet zeggen dat ik ook zwaar gehecht ben aan mijn kruik met kokend water.. uhoh, hoe nu verder? Misschien moeten we zelf maar een kruik ontwerpen die tegen kokend water kan..

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:55

Charaz schreef:
winia4ever schreef:

ja oke maar daar hoor je ook vaak nare verhalen over, omdat ze dan op 1 of andere manier de dop niet goed dicht draaien, ik zou in iedergeval nooit een kruik bij een babytje in leggen, ik zorg wel dat het kindje in de zomer geboren wordt hahah. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:00

Jeetje, wat rot voor je!

Ik heb het ook eens gehad en nu durf ik dus ook geen kruiken meer te gebruiken. Ik hou het nu op elektrische dekens, een grote in mijn bed, en een kleintje voor 's avonds op de bank.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:58

Ik doe in mijn kruik ook altijd gekookt water; nooit geweten dat het niet mocht, en gevaarlijk was.
@TS; anders wennen aan 'de kou' van je kamer, en gewoon met je dikke sokken aan naar bed, sterkte Lachen

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:20

Ik heb 2e graads brandwonden aan een rubberen kruik opgelopen. (op m'n kont Bloos ). Nu gebruik ik zo'n aluminium rolkruik die ze ook voor baby's gebruiken.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:26

Charaz schreef:
winia4ever schreef:

Zullen we maar koper doen.. of eigenlijk, koperen binnenkant.
Tjjee schrikken, sterkte hoor

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:39

Ja idd. die bedoel ik ook.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:40

Kristie schreef:
Ik doe in mijn kruik ook altijd gekookt water; nooit geweten dat het niet mocht, en gevaarlijk was.
@TS; anders wennen aan 'de kou' van je kamer, en gewoon met je dikke sokken aan naar bed, sterkte Lachen

Same here Bloos! schrik er ook wel van!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:52

Jeetje wat een pech zeg!
misschien een idee voor je brandwond.. Toen ik geopereerd was aan mijn teen en dus een open wond had, had ik pleciale gaasjes die niet aan de wond kleefden. Daarover en speciaal extra absorberend gaasje erover. Werkte bij mij heel goed. Het vocht werd goed opgenomen en zo werd de wond ook niet week. Misschien een idee?
De niet klevende gaasjes zijn siliconen gaasjes van mepitel (met safetec technology)
Als je ze gaat gebruiken zal ik ze wel via de dokter vragen als ik jou was, want ze zijn best duur. Dan worden ze teminste vergoed. Lachen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:57

Bloos! Oef, dat is schrikken zeg!!
Ik neem ook wel eens een kruik mee naar bed, ga er dan meestal op mijn buik opliggen, is ook al een hele oude, ik kan me geen andere herinneren, van plastic en doen er ook altijd gekookt water in! Scheve mond En laat ook niet altijd al het lucht er uit.. Ga 'm nooit meer meenemen in bed Bloos
Beterschap!!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 18:01

annepaardoes die heb ik nu ook gekregen van mijn stiefvader Haha! Straks verbandje verschonen, benieuwd of het geholpen heeft!

Net een nieuwe laptop gehaald en zal het niet zo zijn dat hij het niet goed doet! Meteen Vista problemen met mijn spiksplinternieuwe Hp'tje!
Helpdesk belt me zo terug, benieuwd of het te redden valt.

Geloven jullie me als ik zeg dat ik altijd pech heb?

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:02

Het zit je niet mee! Ach gut