kindertaal..

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:26

hahahaha wat leuk allemaal!! *LOL* wat geinig vooral die eerste van pam vond ik echt melig hahahaha Tong uitsteken wat gebeurt er als je peper erop doet? gaat die slak dan niezen?
hahahahahahahahahahaha als ik erbij had gezeten was ik niet meer omgekomen van ut lachen hihhihihihihi Party!! Pling Tong uitsteken *LOL* *LOL* *LOL* Haha! Lachen Party!! Party!! Tong uitsteken

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:26

hahahaha wat leuk allemaal!! *LOL* wat geinig vooral die eerste van pam vond ik echt melig hahahaha Tong uitsteken wat gebeurt er als je peper erop doet? gaat die slak dan niezen?
hahahahahahahahahahaha als ik erbij had gezeten was ik niet meer omgekomen van ut lachen hihhihihihihi Party!! Pling Tong uitsteken *LOL* *LOL* *LOL* Haha! Lachen Party!! Party!! Tong uitsteken

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:27

hahaha dies echt supersuper melig.. wat gebeurt er als je peper erop doet? gaat die slak dan niezen? wat een wijsheid hihi Haha! *LOL* Tong uitsteken

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 19:29

Suzanne, je mag dat boekje maar vaak met ons delen!! Ik lig nu helemaal in een deuk!
ag je vaker doen, wordt ik nog eens vrolijk!

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:04

hahahah die van De staf van Sinterklaas had ik over het hoofd gezien! hahhahahahaha
hahahah Echt vaker aan ons mededelen wat ze zeggen echt heel melig!! hahahaha

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:08

Wij reden in de auto, neefje Glenn van 5 op de achterbank.
We waren in Haarlemmerliede wat auto's aan het kijken.Ik zeg tegen mijn broer:"Äls Yvonne die auto's hier ziet, gaat ze helemaal uit haar dak!".
Hoor je ineens mijn neefje:"Kijk tante Ada, wat een vet gave auto daar! Ik ga helemaal door het dak!" *LOL* *LOL* *LOL*
Wij lachen natuurlijk.
Zegt hij ineens heel serieus:"Waarom ga je eigenlijk door het dak, tante Ada? Je kan toch ook door het raam?" Verward
Nou leg dan maar eens uit aan een ventje van 5 dat het om een uitdrukking gaat. Hij is wel slim dus dat is me trouwens wel gelukt.
En dan zijn broertje van 3:
Leroy had een nieuwe fiets gekregen voor zijn 3e verjaardag. Een mooie gekleurde met zijwieltjes.
Ik wilde hem natuurlijk toch wel even vereeuwigen op zijn nieuwe aanwinst.
Ik zeg;"Leroy, ga even op je fiets zitten, dan maakt tante Ada een foto."
Leroy (druk in de weer met ander speelgoed):"Neehee, mijn band is lek!" *LOL*

Heerlijk, dat grut! groetjes, Ada

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:26

Me nichtje ook, is nu 7, heeft er sinds een paar weken 2 zusjes erbij... Vraag ik aan der : en vind je het leuk dat je 2 zusjes erbij hebt? Zij: Ja hoor maar ze moeten wel van me speelgoed afblijven!....

Echt grappig

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:35

Ja, ze vatten alles letterlijk op.

Nigel vroeg eens aan Bob of z'n boterham met peer lekker was. Verward
Bleek dat Bob had gezegd: 'Snel een boterham en dan peer ik 'm!'

Mijn nichtje kwam logeren, maar waar moest zij slapen?
Nigel:" In mijn bed."
Ik:" En jij dan?"
Nigel, glunderend:" In mama's bed."
Ik:" En ik dan?"
Nigel, vastberaden:' Op de bank."

Spelletje:
Nigel:" Waar is de dondersteen?"
IK:" Ik weet niet waar de DOBBELsteen is."
Nigel:" NEEE..JIJ kan het niet goed zeggen, IKKE wel!"

Eloy heeft een tijdje lang gespeeld dat ie iemand anders was....steeds andere personen, die hij erg aardig vond. Hij was ook gek op de stagiaire van de peuterspeelzaal....
Ik:" Heeeee, schattepatatje!!!"
Eloy, beledigd:" Nee....Liesbeth heet ik!"

'Ik kan het niet zoeken' (vinden)

Af en toe kunnen ze ook wat schuttingtaal ten toon spreiden...op school geleerd?:
Papa heeft Nigel z'n billen afgeveegd, maar kennelijk niet goed genoeg naar meneer z'n zin...:" appelflap, ik heb nog schijt tussen mijn billen!!!"

Op Phoebe, die vervelend is:
"Jezus hee..wat ben jij hoogst irritant zeg!"

Sirius_

Berichten: 10958
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-01 20:41

haha das echt lollig!
Spelletje:
Nigel:" Waar is de dondersteen?"
IK:" Ik weet niet waar de DOBBELsteen is."
Nigel:" NEEE..JIJ kan het niet goed zeggen, IKKE wel!"

in zn stal *LOL* haha. nog meer plaatsen lol lig helemaaaal in een deuk Lachen

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:49

HAHAHA ze zijn echt grappig!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 20:58

hihi,ook ene meisje die op een pony zat,maar Heineke(zo heet het beest..) wou niet stil staan. 'Denk nou eens een keer na!!!!',kwam er heel bijdehand uit. Pas ook wel eens op zo'n jongetje..is wel ouder, maar is zo bijdehand!zal de volgende keer es op letten!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 21:10

hahaha nou ik hoorde laatst een leuke/gemene, ik was bij een vriendin van mij en die heeft een zusje van 17, dat is echt een bitch van de bovensteplank, en dat was ze al toen ze een jaar of 7/8 was. en we zaten buiten en die moeder had zo'n schoenen doos met brieven gevonden van haar.
dat was dus toen ze 7 of 8 ofzo was, toen was haar konijntje doodgegaan, en hadden ze die begraven in een schoenendoos, en de brieven die zij had geschreven voor in die schoenendoos hadden ze dr uitgehaald en bewaard, echt zo grappig!
hier komt er 1: "vandaag word flapoor lekker verwend, want het is dierendag, MAARNIETHEUS, want flapoor is lekker dood!"

en ook, het konijntje van die vriendin van mij was een beetje ziek en die hadden ze naar binnengehaald en in een handoek gewikkeld ofzo, en toen zei haar zusje zo:
"NIEIEIEIEL, ga eens bij je konijntje kijken!"
(niel wist toen nog niet dat haar knijntje heel ziek was en dat zusje dus wel) en niel kwam huilend terug, en toen zei haar zusje zo: "IK hád het je kunnen vertellen! je konijntje is BIJJJIJJIIJNA dood! NIEIEIEIEL je konijntje is nu lekker echt bijna dood! nieieieieieieieiel ga eens naar je konijntjes kijken, hij is DOOOOD!"
aaah kei zielig, en niel helemaal in tranen..
oja en nog zo'n brief:
"lieve flapoor, nu ben je dood, en doen we je in een schoenendoos.
ik zorgde toch altijd goedvoor je? vond je het niet leuk bij mij? blijkbaar vond je mij niet lief, en ik vind jou lekker ook niet lief, en nu ben je dood!"

oeioei zij is dus echt geen spat veranderd, nog steeds een bitch haha

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 21:30

Bij de paarden woont ook een meisje van twee, Esmee. Bij haar zijn alle paardjes Otto. (Zo heet er een) Ik kwam er dus een keer aan met Sonja zegt Esmee Otto!!!
nee esmee, sonja, niet waar, otto!

Verder moedigt ze je aan als je thuis aan het rijden bent. Goed zo tisja. Otto lopen!
Huu otto! niet dat ie er naar luistert, maar het is wel leuk om te zien

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 22:05

suzanne,ik lig helemaal dubbel!wat een grappige dingen zeggen die mennekes van jou!echt ik lach nu nog.......

Marjolein

Berichten: 11656
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 22:13

*deuk*
wat zeggen ze toch leuke dingen die kleintjes he.
mn moeder vertelde laatst dat ik een hekel aan wormen had. vond ze echt eng. toen leerde ze t me af sloeg ik door naar t andere uiterste en ging ik ze als versiering in bomen hangen. hmm errug leuk

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 22:21

Een vriedin van mij (17 jaar ofzo) houd het nogsteeds om 'kruiMwagen' , klinkt beter volgens haar? Ik zei vroeger altijd 'Matuurlijk', 'ofals' en 'Barsjesoep' (= barbecue) en ik kom zelf regelmatig nog op woorden die blijkbaar al een heel leven verkeerd uitspreek!!!

Een schoonzus van mijn moeder (een franstalige die nederlands heeft geleerd door het te horen!) zei eens 'Zo fier als een paus'
Tja, pausen zijn misschien wel fier...
en ze zei ook 'ns: 'dat zijn wel eieren na pasen'
Dat klinkt inderdaad wel beter dan 'vijgen na pasen' Knipoog
Maar dat is nu wel niet door een kind gezegd Knipoog

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 22:44

Sam (2,5)stoot per ongeluk een glas van tafel. Ik probeer m'n gezicht in de plooi te houden, lukte nog aardig. Zegt ie met een onzekere glimlach " Dom he" }> .
Ik wist niet dat ie wist wat dat betekent.
Nou toen kon je me opvegen, lekker opvoedkundig *LOL*

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-01 23:05

Nigel zegt nog steeds Betuurlijk ipv Natuurlijk. Klinkt erg wijs, in zo'n bijdenhand zinnetje:" Ja he, dat moet je ook niet zo doen, betuurlijk."
Hij zegt ook al jarenlang 'hastvouwen' ipv vasthouden...dat is er niet uit te branden.

Hij zegt ook altijd dat Joyce en Penny zijn nichtjes zijn (op zijn verjaardag: Yes, daar zijn DE nichten!), dat zijn het ook...maar volgens hem niet van Eloy. Want:" Eloy z'n nichtjes zijn de 'manegemensen', waarmee hij zijn voltallige vrienden en kennissenkring van Manege Pampushout rekent...een heeeeeele berg dus!

Nigel en Eloy waren ook altijd erg dik met de waakhonden op de manege, altijd dollen en spelen. Die honden konden best happen, maar nooit naar Nigel en Eloy...alsof ze honing aan hun kont hadden. Een vriendinnetje van ze is door zo'n hond in haar beentje gebeten en dat maakte indruk:" Mattie en de Puppies zijn heel sterk, ze kunnen je zo pakken (dit was vooral stoer, vonden ze Cool ), de Puppies zijn cool, want die kun je op de grond gooien ( Verward ). En Mattie is echt heel sterk!' Op mijn vraag waarom ze dan nooit gemeen waren tegen Nigel en Eloy:" Cheyenne wel, Mattie ging bijten omdat ze naar de wc ging' Waarom ze dan niet naar Nigel en Eloy hapte? 'Omdat wij snel kunnen rennen!' hihihi...dat was dus omdat ze gewoon heel gek waren met die kinderen..hahahah!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:41

Hahahahaha Haha! *LOL* Haha! Lig helemaal in een deuk hier van al die verhalen. Geloof dat mijn moeder ook ergens zo'n boekje van onze blunder-uitspraken heeft bijgehouden.

Zo had mijn zus het altijd over 'piestuig' in plaats van vliegtuig.

En bij mijn zusje hadden we de ideale leugendetector ontdekt: als we zeker wisten dat ze aan het liegen was, zeiden we altijd: "laat me je pink eens voelen" en als ze die dan snel op haar rug deed wisten we dat ze loog Haha!
Of we voelden aan haar pink en ondertussen konden we aan de spanning van haar gezicht zien of ze gelogen had of niet. Dus pink weer teruggeven..."je hebt gelogen, niet meer doen hoor" Ze kon dan wel door de grond gaan en je zag haar kijken van HUH hoe doen ze dat? Verward
En soms gaf ze haar pink en vergisten we ons Bloos , dan werd ze woest als we zeiden dat ze gelogen had. En dan zeiden we: "geef je pink nog eens..." En dan "oh nee, sorry, je pink is koud, je hebt niet gelogen" Schijnheilig

Echt IDEAAL hahahaha en kinderen geloven ook alles dat is zo schattig.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 10:16

op de zondagsschool wordt een bijbelverhaal verteld. Over olielampjes.
Zegt een heeel bijdehand meisje: " hoe doen ze die aan dan, toen hadden ze nog niet eens lucifers" Verward

Mijn broertje en zusje zeiden altijd vaalnisoto. (vuilniswagen). Mijn moeder liet ze het een keer schrijven want ze geloofden niet dat het anders was (toen waren ze 5 en 8 ofzo) ze schreven ook echt vAALnisauto.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 18:16

Hihihi...die van die pink ga ik onthouden!!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 18:26

OOOwww man, ik heb zo gelachen!! Echt super is dit! *LOL* *LOL*