migraine

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
franka

Berichten: 161
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 19:45

ik heb al zo lang ik me kan herrinderen last van migraine. Bij mij is het meestal raak als ik me te druk maak of iets doe waar ik me niet goed bij voel zoals een te zware studie of een ongezellige werkplek.

Ik kan dus totaal niet over de zetpillen. kreeg ze vroeger van de huisarts en wert alleen maar zieker. ik slik nu als ik een aanval heb sanalgin pijnstillers. daar zit coffeine in en dat versterkt de werking. moet je wel tegen kunnen want een vriendin van mij krijgt het heel erg koud als ze ze slikt. sanalgin is gewoon bij de drogist te krijgen
verder meteen gaan slapen als je weer een aanval hebt of het in elk geval proberen.

ik zou als ik jou was in overleg met je huisarts eens gaan uitproberen welke medicijnen werken. en niet meteen te zware dingen in gaan nemen want zelf uitproberen welke pijnstiller van de apotheker je niet er meteen weer uitspuugt is al een heel aardig begin.
je kan ook eens bij de apotheker vragen wat hun je aanraden om te nemen.

verder is deze internet site misschien wel interresant voor je en alle anderen hier die migraine of wat voor soort hoofdpijn dan ook hebben:http://www.hoofdpijnpatienten.nl/

Silvia

Berichten: 3274
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 22:24

runningkawa schreef:
Ik heb ook altijd migraine als ik net ongesteld ben, weet ook niet of dat toeval is of niet.


Ik heb migraine-achtige hoofdpijn vlak voordat ik ongesteld moet worden. Ik slik op advies van de huisarts gewoon de pil door. Misschien ook een iets voor jou? (Wel even overleggen met je h.a. of het bij jou ook mogelijk is!)

Levita

Berichten: 1420
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-02 23:07

Ik heb een periode migraine om de dag gehad. Je hele dag was dan weg, omdat ik in bed moest gaan liggen. Ik kreeg van de huisarts propanolol 40 mg (béta-blokker). Toen ging het gelijk een stuk beter. Maar als ik het kreeg waren de aanvallen nog best heftig. Niet uit je woorden komen, evenwichtsverlies, verlamming aan 1 arm.
Toen ben ik doorverwezen naar een neuroloog en die heeft met een CT- scan in mijn hoofd gekeken. Niks aan de hand. Ik ben toen van de 40 mg naar de 80 mg gegaan. En toen kwamen ze minder vaak. Langzamerhand is het weggetrokken. Als ik het nu heb komt het s'nachts. En dat is maar heel af en toe. Ik ben zelfs met de medicijnen gestopt. En het gaat nu heel goed. Het gaat ook heel goed op school, dus waarschijnlijk is de grote oorzaak stress geweest.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38809
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 00:23

goh nooit bij stil gestaan dat er zoveel mensen migraine hebben.

Nou ik ben daar dus ook één van. Vrezelijk! TOT een half jaar terug, ik ben gestopt met de pil slikken! Het was een expiriment en je moet er even de tijd voor nemen maar ik heb HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL afentoe nog migraine. Zelf geloofde ik er geen FLUIT van dat het aan de pil kon liggen. Ik vroeg toen naar een lichtere pil maar volgens de huisarts kan je dan alleen een prikpil of spiraaltje mogen. Mmmm daar moet ik nog even over nadenken.

Maar gelukkig weet ik nu waar het vandaan kwam (bij mij) en kan ik er wat aan doen! Dit hoeft niet voor iedereen zo te zijn maar misschien wel bij jou?!

hobbelheks

Berichten: 8845
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 11:22

Nou ook ik ben zo'n migraine patient. Het is zelfs zo dat als ik een aanval neem ik met mijn hoofd overal tegen aan ga sla, waardoor ik bont en blauw wordt, als mijn vriend ziet dat het weer eens zover is dat ik met een aanloop keihard tegen de muur oploop (ja dat voelt fijnere als die hoofdpijn) dat hij boven op mij gaat zitten zodat ik nietr weg kan!
na dit soort aanvallen ga ik standaard overgeven en scheel kijken. Ook ik heb allerlei medicijnen gehad die voor geen meter hielpen, of er voor zorgden dat ik nog meer ging overgeven.
De oplossing die ik hiervoor geveonden heb is de chiropractor, als je bedenkt dat ik eerst minimaal een keer in de maand een zware aanval had (nu heb ik het nog niet eens over akl die keertjes dat je lichte hoofdpijn voelt) en nu een keer in het half jaar een migraine aanval heb die ook nog eens veel lichter is....
Goed ik weeet natuurlijk niet of het bij iedereen werkt, maar het is het proberen waard.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 14:19

stef schreef:
Het is wijs om naar de dokter te gaan, ondanks dat ze je vaak niet kunnen helpen.


idd. Ik ga hier niet voor doktertje spelen Knipoog, maar mijn moeder is neurologe en krijgt dagelijks mensen met hoofdpijnklachten op haar spreekuur. Aan echte migraine valt zo goed als niks te doen, behalve pijnstillers slikken Haha!
Zowel ik als mijn moeder hebben ook van tijd tot tijd migraine aanvallen,en ik krijg meestal een 1 of ander poedertje wat erg goed helpt, je bent er dan binnen een uur vanaf. ( alhoewel je natuurlijk wel een zwaar hoofd ed. houdt, bijwerking= vermoeidheid Clown )
Maar de snelheid van de werking kan ook wisselen, want bij mijn moeder duurt het meestal langer voor iets helpt.

Ik weet zogauw niet hij de medicijnen die ik krijg heten, dat kan ik haar eventueel vanavond nog wel even vragen. Lachen