Wat is het beroep van jullie ouders?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 15:22

Mijn vader is machinist, lekker gratis reizen met de trein Haha!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 16:06

Wij hebben een eigen scooter zaak en motor zaak... Mijn vader is de eigenaar en mijn moeder doet de boekhouding..

lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:08

mijn moeder is lerares engels (helaas ook aan mij Frusty ), de vriend van mijn moeder is leraar muziek (helaas ook aan mij Frusty )
mijn vader is leraar economie, en de vriendin van mijn vader is lerares wiskunde & natuurkunde.

ik kom zeg maar een beetje uit een leraren familie Haha!

IcePrincess

Berichten: 7746
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:10

mijn moeder is leidster op een kinderdagverblijf en binnenkort hopelijk lokatiehoofd daarzo

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:13

Bij mij is dat lekker niet het geval Tong uitsteken
Mijn moeder was vroeger bloemiste, maar heeft ook een horecabedrijf gehad en werkt nu bij de Coca Cola op kantoor. Mijn vader doet geloof ik iets met planten of is hovenier of zoiets. (Ik dou het eerlijk gezegd niet weten, ik heb namelijk geen contact meer met hem).
En ik werk in het onderwijs. Ik ben juf van groep 3.
Mijn zusje doet ook iets anders, die werkt in de paarden.

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:17

M'n pa is sergeant-majoor bij de luchtmacht en is momenteel aan het 'werk' (lees:vakantie vieren/lamballen Tong uitsteken) in Californië grom* (nadat ie al 2x 2 weken naar Canada is geweest dit jaar :S) hehe
M'n ma is routeplanner bij 'n (voeder)bedrijf hier in de buurt.
Ik zelf studeer voor computer iets Tong uitsteken heb nog niet echt een doel, meer omdat ik eigenlijk altijd piloot heb willen worden, maar dat door m'n ogen niet door is gegaan (wedrom GROM*) Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:24

Mijn pappa werkt bij Philips en mijn mamma heeft een eigen kadooboetiek (leuk leuk leuk)!

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

beroep ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 18:36

Mijn papa is key account manager Verward bij Christal Alken en Alken Maes das Belgisch bier (voor de nederlands bokkers).
en mijn mama is lerares in het 1ste leerjaar
Ikzelf wil later(binnen 4 jaar) gaan studeren voor dierenarts *LOL*

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:19

Nou,liever niet! Mijn moeder is doktersassistente en verpleegster geweest,en ik zie mezelf dat echt niet doen,ook al komt dat door hypochondrie.En mijn vader is acountant,en als ik iets niet wil dan is dat achter zo'n duf bureautje zitten!! Lachen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 19:21

Ehm, mijn papa is Financieel Adviseur bij de ING-bank en mijn mama werkt in de verzorging. Mijn oudste zus werkt ook bij de ING en mijn andere zus werkt bij Danzas, administratief en ik? haha
ik wil iets met voeding Knipoog ik ga food & business studeren Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49563
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:01

Mijn ouders hebben een zaak in woninginrichting, een gordijnenwinkel. Vroeger is mijn moeder kleuterleidster geweest.

Ik toon totaal geen interresse hierin. Trekt mij totaal niet en heb het niet zo op kleine kinderen. Ik ben de enige van de familie die in de paarden zit.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:06

mijn moeder heeft met kinderen en gehandicapten gewerkt en ik ook! mijn vader had vroeger een groentegroothandel en nu een computerwinkel, maar zijn hart ligt bij acountant

kruimel

Berichten: 89
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Ergens boven Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:24

Mijn ouders hebben een SPAR winkel, zelf doe ik nu dierverzorging, en mijn zus is wiskunde lerares, dus wij gaan allebei niet de zaak van onze ouders over nemen.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 20:48

Mijn vader is docent technische informatica aan een hbo instelling. Mijn moeder is verpleegkundige. Mijn oudste zus is fysiotherapeut en manueel therapeut. Mijn jongste zus is lerares op een basisschool (van paps) en mijn broer studeert technische informatica (natuurlijk ook van paps) en ik studeer journalistiek (van de melkboer??? Haha! ).
Bij ons gaat het dus aardig op, alleen ik...Tsja, verhaal apart... Tong uitsteken

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Re: Wat is het beroep van jullie ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:17

Ik heb absoluut geen interesse in hetzelfde vak.
Mijn vader heeft de HTS gedaan, is stuurman geweest op de grote vaart, is de hele wereld over geweest, daarna is hij bedrijfsleider geweest bij een cosmetica gigant en nu is hij toch weer terug naar de scheepvaart en heeft daar een eigen bedrijf in (maatwerk in RVS en kunststof), gecombineerd met loondienst binnen dezelfde sector. Mijn moeder is directiesecetaresse.

Ik studeer zelf biomedische wetenschappen met ambities richting beleid en management. Wat dat betreft lijk ik denk ik meer op de vriend van mijn moeder (ouders zijn gescheiden) die een bloeiende carriere in het bedrijfsleven achter de rug heeft, weliswaar in de automobielindustrie terwijl ik meer richting het farmaceutische wil, maar zo'n carriere lijkt me wel wat Haha!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:40

Me moeder zit in begravenis-onderneming(coördinator v. begraafplaats enz.) en mn vader is huisman.
Me zus gaat in de facilitaire dienstverlening, en ik ga leren voor een eigen bedrijf,waarschijnlijk dierenpension.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:45

Mijn moeder is de beste in haar functie. Ze is moeder en de liefste die er bestaat. Mijn vader? Ach dat is gewoon een stomme koe die ons met 30.000 gulden schuld liet zitten. Ik zes jaar, mijn broer 4 en mijn moeder die zonder ook maar iets voor ons zorgde zonder hulp. Tja, ik geloof dat ik een buitenbeentje ben met haar moeder hier maar trots dat ik ben.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:46

Mijn vader is fruitteler en mijn moeder is groenteboer (Tja, de combi is nu eenmaal zo gegroeid). Het is één bedrijf waar ook mijn oudste zus nu deel van uitmaakt. Mijn opa en oma zijn het hele bedrijf begonnen, met een groentezaak met paard en wagen. Maar ik denk eerder dat er zoveel familie in die zaak zit omdat het toevallig zo liep dan dat het een bewuste keus is geweest (mijn vader is nog van de leeftijd dat de beroepskeuze door de ouders werd gemaakt).
Mijn middelste zus is commercieel werktuigbouwkundig ingenieur en werkt bij een bekend installatiebedrijf.
Ik ben de studiebol van de familie, na het afronden van mijn HBO-opleiding Aquatische Ecotechnologie in Vlissingen studeer ik nu Aquatische Ecologie in Wageningen. Hierna zou ik het liefst een AIO-baan willen (Assistent In Opleiding), dat betekent dat ik verder ga als wetenschappelijk onderzoeker.
De link naar mijn ouders is water. Mijn vader zeilt al sinds hij klein is en als klein meisje liep ik al met mijn schepnetje langs de steiger om alles te vangen. Dat doe ik nog steeds. Ik ben en blijf gek van de zee, helaas zat een studie Mariene Biologie er niet meer in vanwege de lange studieduur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:48

Fasel schreef:
Mijn moeder is de beste in haar functie. Ze is moeder en de liefste die er bestaat. Mijn vader? Ach dat is gewoon een stomme koe die ons met 30.000 gulden schuld liet zitten. Ik zes jaar, mijn broer 4 en mijn moeder die zonder ook maar iets voor ons zorgde zonder hulp. Tja, ik geloof dat ik een buitenbeentje ben met haar moeder hier maar trots dat ik ben.


Als je moeder dat allemaal zo goed heeft opgevangen, terwijl ze met drie kids achter is gelaten, dat vindt ik dat je inderdaad heel trots op haar mag zijn.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:54

Dank je wel Pipo. Je snapt dat ik een heel hechte band met mijn moesje heb. Wat die voor ons heeft doorgemaakt en zonder te zakken tot een laag niveau. Mijn familie van moeders kant zoop zichzelf te pletter, mijn vader liet ons in de steek maar dreigde later wel vrolijk met benzinebommen en ons doodrijden. En dan te bedenken dat die flikker alle bonnen voor het meubilair had getekend en dus ook dat opeiste zodat we niets hadden om op te zitten. Daarom is ze met ons van Arnhem naar Lelystad verhuisd. Moederziel alleen zonder mensen te kennen hier. Nee wat dat betreft heb ik heel goed geleerd wat vriendshcap, naastenliefde en vooral armoede is. En gek genoeg hebben we nooit wat tekort gehad.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 21:55

Mijn vader speelt iets in de trant van bovenschools manager, hij is directuer van een aantal scholen en zit dus ook in het onderwijs. Mijn mums speelt ook lerares op een basisschool.
Of het bij ons klopt? Nee, volgens mij niet echt, al lijkt lesgeven me wel leuk alleen dan niet op een school.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:08

Mijn vader heeft een banketbakkers opleiding gevolgd vroeger maar is tegenwoordig directeur van een van de oudste Drukkerijen van Nederland Haha! (hij heeft ooit voor de koningin een banket mogen maken toen ie nog jong was Cool ) Hij zit al meer dan 35 jaar in de g\Grafische industrie en Drukkerijen!

Mijn moeder heeft als tandartsassistente gewerkt en daarna als receptioniste en is nu helaas werkeloos door 8 jaar chronische RSI.

En ik.......ik werk als dierenartsassistente, totaal iets anders dan mijn ouders Haha!

Jessica24

Berichten: 1304
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 22:17

nou mijn vader is kraanmachinist bij een grondwerkbedrijf en mijn moeder heeft in de gehandicaptenzorg gezeten.
toen alle kinderen kwamen is ze huismoeder geworden wat ik altijd zeer gewaardeerd heb.
tegenwoordig is ze met een net woord ''interrieurverzorgster.
ik ben zelf een aantal jaren werkzaam geweest in de gezinszorg waar ik in probleem gezinnen werkte.
tegenwoordig werk ik op een kinderdagverblijf op de babygroep.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:03

In de eerste instantie zijn mijn ouders bloemist, ze hebben in Kollum (friesland) een eigen winkel (Artifleur, voor degenen die nog eens een bloemetje willen halen Haha!) Mijn vader haalt de bloemen van de veiling en maakt ze zover klaar dat ze de winkel in kunnen en mijn moeder doet het werk in de winkel als verkopen, bloemschikken, en dat soort dingen. Verder is mijn vader nog rij-instrukteur (auto's) en isie vroeger timmerman geweest, momenteel zijn we nog druk bezig met de verbouwing van ons huis(boederij) en mijn vader doet alles zelf, zelfs de paardjes hebben hun stallen aan hem te danken Lachen En hij's ook nog een beetje boer/tuinier hij legt samen met mn moeder onze tuin ook zelf aan.
Oja en ze zijn beide ook nog een beetje boekhouder want dat doen ze ook bijna allemaal zelf, alleen hetgeen waar ze geen tijd voor hebben schuiven ze af op een boekhouder.
Eigelijk kun je beter vragen wat mn ouders niet zijn. *LOL*
En ik weet nog niet echt wat ik wil, iig zit ik nu op een ICT opleiding aan het Friesland College. Maar ik wil later ook iets met paarden en dieren blijven doen, misschien voor de hobby of misschien voor werk ik zie wel.
Maar waarschijnlijk wil ik wel net als mn vader Rij-instrukteur worden.
Bloemist word ik iig niet!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-02 09:42

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik nog geen 4 jaar oud was. (De scheiding begon op mijn 2de). Mijn moeder heeft in haar eentje 3 kinderen opgevoed en werkt sinds mijn zusje 12 jaar is weer (was ik net een jaar het huis uit). Inmiddels al weer 8 jaar.
Ze is directie secretaresse voor 4 staf artsen.
Mijn vader werkt alweer bijna 40 jaar in de verzekeringen, is speciaal procuraat houder of inmiddels weer een nieuwe functie omschrijving.
Ik heb daar eens op kantoor gewerkt, mijn vader werkt vooral veel op de assurantiebeurs en persoonlijk contact met klanten zoals Sony en Ferrari.
Ferrari zorgt er dan ook voor dat hij met vip pas, het hele seizoen door de F1 afreist de wereld door.
Hij is nu langzaam minder gaan werken.