Het jaarverslag van Blokker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:13

Prima schreef:
vlooien in de pels! weg ermee. Hard aanpakken. kan mij niet schelen wie ze zijn of wat voor een status ze hebben.


Hmm, een racistje er tussen!!

Zullen we alle nederlanders die niet zo netjes zijn dan ook maar wegsturen!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:17

hoe zou prima reageren als de rollen omgedraaid zouden zijn... niet zo prima?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:20

Pipo"]
[quote="Prima schreef:
vlooien in de pels! weg ermee. Hard aanpakken. kan mij niet schelen wie ze zijn of wat voor een status ze hebben.


Hmm, een racistje er tussen!!

Zullen we alle nederlanders die niet zo netjes zijn dan ook maar wegsturen!
[/quote]

Hoe verkeerd kan ik geinterperteerd worden zeg! Heb ik het hier over buitenlanders? Nee ik heb het over mensen. Ongeacht afkomst en status (dus nederlnader, buitenlander medelander, illigaal asielzoekend enz)

Kijk daarom wordt ik altijd zo gauw in een hokje gedrukt. jammer hoor. ik ben geen rasict. Ben het milder als de gemiddelde nederlander zelfs denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:25

Je antwoord is dan misschien verkeerd geinterpeteerd, maar de manier waarop je het geformuleerd hebt is dan ook wel heel vreemd. Je zou kunnen zeggen ipv, ik word verkeerd geinterperteerd ( het ligt altijd aan jou, ik doe heus niets fout), ik heb het verkeerd en wat kort door de bocht geformuleerd!!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:30

Dat van jou was niet kort door de bocht? Je nam iets aan, en je veronderstelde niet eens! Verder vond ik het niet kort door de bocht. Ik begrijp wel hoe je tot die conclusie kon komen, aangezien ze het hiervoor over buitenlanders hadden. ik bedoelde eigelijk, ongeacht status (burgerschap dus) dat de slechten hard aangepakt moesten worden. Dus oko de nederlanders.That's it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:35

Nou dan zijn we het met elkaar eens!!!!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:36

prima! Lachen

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 16:58

Asielzoekers zijn meestal mensen uit de betere kringen van hun land hebben vaak gestudeerd en zijn ook niet voor niets gevlucht.
"wij" roepen wel van ze komen hiet om het beter te hebben ik denk dat dat er maar erg wienig zijn denk je eens in hoe het is om alles achter te moeten laten je Familie als die nog leeft je vrienden je taal je cultuur.
bedenk je eens wat er nodig mocht zijn voor jezelf om dit land te verlaten?
een groter huis? meer geld? bij mij en vele anderen niet.
Asiel zoekers mogen maar erg weinig weken en we hebben het hier in het algemeen over jonge mensen die zich dag in dag uit kapot vervelen waarvan hun leven letterlijk stilstaat.
geloof niet dat deze mensen nog behoefte hebben aan politie.
Maar "wij " zijn ook boeren en wat de boer niet kent vreet hij niet.
en makkelijk een ander de scchuld geven

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:33

Wake up to reality!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 23:47

Debbiedee schreef:
geloof niet dat deze mensen nog behoefte hebben aan politie.


Wat bedoel je daar mee Verward

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 07:29

Prima schreef:
vlooien in de pels! weg ermee. Hard aanpakken. kan mij niet schelen wie ze zijn of wat voor een status ze hebben.


Kan je dat misschien een beetje nuanceren? Je klinkt zo een beetje als Robert Mugabe, Idi Amin of Slobodan Milosevic. Niet zo fris..

Oeps, je had dit dus al wat genuanceerd. De bovenstaande uitspraak in relatie tot het Blokkerverhaal is rondom bot. De "slechten" klinkt ook zoiets. Ik ken genoeg slechte Nederlanders zonder strafblad. Maar goed, mee eens we moeten criminelen mensen zonder Nederlands paspoort/verblijfsvergunning uit kunnen zetten. Dat is ook zo. Vergeet niet dat een hoop Antillianen ook een Nederlands paspoort hebben. Als je dan op afkomst gaat discrimineren, dan ga je erg kort door de bocht. Moet ik soms een genealogie-onderzoek naar jou doen?

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 09:22

Ik bedoel daarmee dat die mensen zich meestal wel rustig houden omdat ze in hun land zeer vervelende ervaringen hebben met de politie Ilindera.

Prima ga eens praten met asielzoekers of als dat te eng voor je is met mensen die ze begeleiden mischien als je weet wat er werkelijk afspeelt je meer begrip op kan brengen.
En voor mensen die er intresse voor hebben veel asielzoekerscentrums zoeken gastgezinnen die vluchtelingen willen begeleiden en waar deze mensen gewoon eens op bezoek kunnen komen. Het gaat dan vooral om Jonge Mensen van begin 20.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:06

joostvangestel"]
[quote="Prima schreef:
vlooien in de pels! weg ermee. Hard aanpakken. kan mij niet schelen wie ze zijn of wat voor een status ze hebben.


Kan je dat misschien een beetje nuanceren? Je klinkt zo een beetje als Robert Mugabe, Idi Amin of Slobodan Milosevic. Niet zo fris..

Oeps, je had dit dus al wat genuanceerd. De bovenstaande uitspraak in relatie tot het Blokkerverhaal is rondom bot. De "slechten" klinkt ook zoiets. Ik ken genoeg slechte Nederlanders zonder strafblad. Maar goed, mee eens we moeten criminelen mensen zonder Nederlands paspoort/verblijfsvergunning uit kunnen zetten. Dat is ook zo. Vergeet niet dat een hoop Antillianen ook een Nederlands paspoort hebben. Als je dan op afkomst gaat discrimineren, dan ga je erg kort door de bocht. Moet ik soms een genealogie-onderzoek naar jou doen?
[/quote]


Waar heb ik gediscrimineerd op afkomst?

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 11:12

Prima schreef:
Waar heb ik gediscrimineerd op afkomst?


In principe nergens. Maar je drukt je zo vaag uit in een artikel wat gaat over allochtonen, dat je heel duidelijk moet definiëren wat je "vlooien in de pels" zijn. Anders kunnen échte racisten wel eens dit soort uitspraken gaan gebruiken om hun racistische ideeën naar voren te brengen. En dan geven ze impliciet jou de schuld..

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-02 20:09

Ik las het verkeerd (bokker) hahahaha Schijnheilig Lips are sealed Frusty Lips are sealed Schijnheilig Frusty

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-02 20:07

Nog 2 artikelen uit het NRC handelsblad, zie de link voor het complete artikel.

Jaap Blokker: 'Justitie doet niets'
Door een onzer redacteuren
LAREN, 10 AUG. Elf gewapende overvallen op 500 Blokkerwinkels waren voor bestuursvoorzitter Jaap Blokker de aanleiding om in het jaarverslag 2001 van Blokker Holding BV over de afkomst van de daders te schrijven. Dat zegt Jaap Blokker in een gesprek met deze krant. Blokker, die de publiciteit schuwt, liet zich voor één keer interviewen op aandrang van zijn commissarissen.


Voorwoord uit het Jaarverslag van Blokker Holding
Onderstaande tekst is het voorwoord bij het Jaarverslag van Blokker Holding. Hierin stelt mede-eigenaar J. Blokker dat het grote aantal roofovervallen in Nederland het gevolg is van de 'complete asiel- en illegalenindustrie' van de recente jaren.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-02 20:49

Citaat:
Maar achtereenvolgende regeringen die jarenlang met naïeve onbevangenheid de warme multiculturele deken over onze samenleving hebben gelegd en die gedogen tot een ideologie verhieven, kenden de hedendaagse realiteit in de winkelstraten van onze grote steden niet meer. Zo liep in 25 jaar tijd de autochtone bevolking van Amsterdam met de helft terug en nam het aantal bijstandtrekkers in onze hoofdstad toe tot 52.000.


Was ik maar zo welbespraakt!! Ik vind het een mooi paragraaf.