Bijna door proeftijd heen, en nu???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-02 15:46

dat is veel meer dan andere mensen???
vergeet je even dat ik het weekend werk? wanneer andere dus vrij zijn?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:48

Dus dan werk jij 4 dagen. De meeste mensen werken 5 dagen. Je werkt 28 uur, er zijn genoeg mensen die 40 uur werken!

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 15:53

Steef schreef:
Dus dan werk jij 4 dagen. De meeste mensen werken 5 dagen. Je werkt 28 uur, er zijn genoeg mensen die 40 uur werken!


precies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 16:24

stef schreef:
vergeet je even dat ik het weekend werk? wanneer andere dus vrij zijn?


Ja maar dat is vrij gebruikelijk in de horeca. En best veel mensen werken in het weekend: winkelmedewerkers (ook steeds vaker koopzondagen) , callcentermedewerkers, mensen met een eigen bedrijf. Jij heb t daar en tegen vrij door de week . Als je het andersom wilt moet je inderdaad een andere baan zoeken. Maar als ik jou was zou ik echt nog niet opzeggen voor je wat anders hebt gevonden. En je hebt het geld immers nodig voor de paarden.
Kan je niet direct voor bijvoorbeeld voor Albron aan de gang ipv voor een uitzendbureau?
Maar ik snap wel dat je er op zich de balen van hebt maar soms moet je gewoon even doorzetten en dan komt er vanzelf een keer een kans of je rolt in het ritme en hebt over een tijdje er een fijn systeem in zodat je wel aan alles toe komt.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 16:41

Ik sluit me volledig aan bij Lielle.

Dat je de laatste maand niks gezelligs met Pepper gedaan hebt, is dus een gebrek aan planning. Als jij vier dagen in de week werkt, betekent dat dat je DRIE dagen per week vrij hebt. Als Pepper die drie dagen gewoon zou moeten werken, heb je dus in ieder geval nog drie avonden die je met elkaar door kunt brengen. Je hebt dan immers overdag al tijd zat gehad voor je paarden en huishouden?

Ik zie het probleem niet zo; volgens mij heb je gewoon een gebrekkige planning.
Je werkt veel minder dan de gemiddelde paardeneigenaar, hebt een fantastische vent, twee superpaarden, en je blijft maar mauwen.... Het lijkt wel of er altijd wat te klagen moet zijn bij jou.
Wees verdorie nou es blij met wat je hebt! Ook met je werk, want het is altijd hier te kort en daar te lang, en het ligt altijd aan een ander.

Geef jezelf eens een flinke trap onder je reet Stef, je bent een veel te leuke meid voor dit getrut de hele tijd!

Kitty

Berichten: 7710
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 16:56

Citaat:
Ik zie het probleem niet zo; volgens mij heb je gewoon een gebrekkige planning.
Je werkt veel minder dan de gemiddelde paardeneigenaar, hebt een fantastische vent, twee superpaarden, en je blijft maar mauwen.... Het lijkt wel of er altijd wat te klagen moet zijn bij jou.
Wees verdorie nou es blij met wat je hebt! Ook met je werk, want het is altijd hier te kort en daar te lang, en het ligt altijd aan een ander.

Geef jezelf eens een flinke trap onder je reet Stef, je bent een veel te leuke meid voor dit getrut de hele tijd!


En daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Probeer het gewoon nog eens een tijd, maak een betere planning en probeer eens tevreden zijn met wat je hebt. Er zijn er genoeg die het veel minder hebben. Die meer moeten werken of zich gewoon geen paard kunnen veroorloven.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 19:02

Wil je eigenlijk wel werken? Of ben je liever lui dan moe?

Stef, je doet echt iets niet goed! Het ligt aan jou, niet aan je werk.

Een sommetje: er zit 168 uur in een week. Daarvan werk je er 28. Blijft er 140 uur over. 8 uur per nacht slapen, 8x7=56 Blijft er nog steeds 84 uur over per week voor paard, huishouden en vriend. Dat is meer dan 10 uur per dag!!!! Cursus Time-management misschien iets voor jou?

Toch apart dat ik 40 uur stage, 20 uur werk in de horeca, 10 uur reistijd, 7 dagen per week werken, een vriend, een sociaal leven en een paard wel kan combineren en dat jij het niet kan terwijl je eigenlijk heel weinig uitvoert!

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 20:52

Citaat:
Ik zie het probleem niet zo; volgens mij heb je gewoon een gebrekkige planning.
Je werkt veel minder dan de gemiddelde paardeneigenaar, hebt een fantastische vent, twee superpaarden, en je blijft maar mauwen.... Het lijkt wel of er altijd wat te klagen moet zijn bij jou.
Wees verdorie nou es blij met wat je hebt! Ook met je werk, want het is altijd hier te kort en daar te lang, en het ligt altijd aan een ander.

Geef jezelf eens een flinke trap onder je reet Stef, je bent een veel te leuke meid voor dit getrut de hele tijd!


Amen! Dat bedoelde ik dus ook, maar dan wat vriendelijker geformuleerd.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 23:04

Lielle, Margreet, Sonja, Kitty.... ik kan er me alleen maar bij aansluiten.

Het ligt misschien echt aan mij, maar ik zie het probleem ook absoluut niet.
Ik werk ook 40 uur per week, ben regelmatig meerdere dagen voor mijn werk aaneengesloten weg, moet elke dag 2 uur reizen, heb m'n huishouden, m'n ventje, m'n paardje: en nog heb ik vaak het gevoel dat ik het helemaal niet druk heb, 'k heb nog genoeg tijd om leuke dingen te doen.

Stef, dit is echt positief bedoelt: je hebt het zo druk als je het zelf voelt !
Probeer eens te kijken naar de dingen die je allemaal wel kunt en hebt, dan krijg je vast een beter gevoel.

Soms moet ik mezelf ook even een schop onder m'n kont geven.
Niets menselijks is me vreemd, en zo heel af en toe heb ik ook weleens het gevoel dat het allemaal niet wil lukken.
Dan ben ik streng voor mezelf, en ga kijken wat ik allemaal wel doe, en hoe ik andere dingen beter moet doen om er zelf een goed gevoel bij te krijgen.
Dit werkt prima, die vervelende momenten zijn dan ook zo weer voorbij, en dan heb ik m'n zaakjes weer op orde.
Dat gaat vaak heel simpel: lijstje maken, dingetjes afstrepen, en klaar.
En ook ik ben weleens moe: so what ???
Niet bot bedoeld, maar daar heeft m'n werkgever/huishouden/paardje etc. echt geen boodschap aan.
Dus zeg ik tegen mezelf dat ik niet moe ben, en dat werkt erg positief Haha!

Misschien een klein voorbeeldje ?
Ik heb vorige maand te horen gekregen dat ik mijn (vaste) baan kwijt ga raken omdat het bedrijf waar ik voor werk gaat sluiten; kom dus op straat te staan.
Vorige week heb ik te horen gekregen dat het koophuis waarin we al jaren naar tevredenheid wonen hoogstwaarschijnlijk onteigend gaat worden, de gemeente wil de wijk zonodig slopen; ook hier wordt de straat mijn deel Haha!
Eergisteren ben ik van m'n portemonnee en m'n hele hebben en houwe bestolen.

En weet je wat ???
Ik ga zo eens lekker weekend vieren, hoef geen medelijden en begrip, ik red me wel !
Tenslotte heb ik nog steeds 2 gezonde handjes, en ik heb het altijd al gered, dus waarom nu niet ???

Positief blijven denken dus, GA ERVOOR !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-02 23:50

Hier nog iemand die vindt dat het kan. Ookal ben ik niet zo'n type voor schemaatjes enzo, er kan toch meer op een dag dan je denkt.
Als ik bijvoorbeeld in het weekend als een uitgewrongen dweil hier op de bank ga hangen, dan gaat er waarschijnlijk niet veel zinnigs meer gebeuren en dan ben ik aan het eind van het weekend niet echt opgeknapt. Zorg ik echter dat ik mezelf in de benen krijg en wat ga doen, dan blijkt dat ik best 4 of 5 dingen op een dag kan doen en dat ik daar dus energie van krijg (dat werd al eerder genoemd). Uitrusten is niet hetzelfde als je overgeven aan je vermoeidheid, maar zorgen dat je iets anders doet dan anders. En reken maar dat ik soms moe ben.

De perfecte baan bestaat niet, jij moet dan met sinaasappeltjes lopen om jezelf te verbeteren, zo heb ik weer een baas die zich af en toe vergist in dingen en mij dus ten onrechte iets verwijt. Nadat ik dat rechtgezet heb, wat ik dus ook direct doe, kunnen wij er allebei om lachen want zoveel respect hebben we heus wel voor elkaar. Dus eigenlijk heb ik een fijne baas en ik denk dat jij die ook hebt. Mijn baas gooit me ook wel in het diepe, laat ze me overeenkomsten maken, dat doet normaal een jurist. Uiteindelijk doet zij natuurlijk het echt belangrijke spul, maar van alleen aanpassen van haar werk is geen sprake meer. Jouw baas doet dat ook, om dezelfde reden, hij wil namelijk dat jij je verbetert. Daar heeft hij wat aan, maar jij nog veeeeeeeel meer, vergeet dat niet. Wat betreft dat stukje opleiding en vorming dat je daar krijgt, daar zou ik dus blij mee zijn. Bekijk het eens anders en wees niet te trots,maar wees blij dat je iets mee krijgt waar je voor altijd wat aan hebt.

Om mezelf te verbeteren werk ik dus vaak meer dan 40 uur, daarna naar huis en dan met mijn paard aan de gang. Vroeger reed ik nog wel eens 2 of 3 paarden op een avond, maar dat doe ik niet meer. Soms ga ik na mijn werk direct naar stal, maar ook liever niet elke dag want dan weet ik na 3 dagen niet meer wat er nou in de kast hangt en wat er in de auto is achtergebleven (ik loop in pak op mijn werk, netjes dus). Mijn huishouden doe ik alleen, mijn sociale leven probeer ik te onderhouden en dan heb je ook nog familie.

Sonja heeft wel gelijk, pak jezelf bij kop en kont en ga ervoor!

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 02:13

Volgens mij ben jij een enorme bofkont Stef. Maar 28 uur werken, een onderhoudsvriendelijke eensgezinswoning (neem ik tenminste aan) en geen kinderen.
Voor de kinderen werkte ik 40 uur per week, had ook een huishouden, een vriend en een paard. Ik hield tijd over.
Nu werk ik niet (meer) maar heb een boerderij die ontzettend snel vies wordt, zes uur huishoudelijk werk per dag is niets. Ik ben de boel aan het opknappen, kost ook veel tijd en daarnaast heb ik nog een enorme hoeveelheid dieren, waaronder 1 paard en 3 pony's. Daar heb ik ook niet ongelimiteerd tijd voor. Om 14.30 uur moet ik bij de school staan om mijn dochters te halen en dus is het plannen, plannen en nog eens plannen terwijl ik een pesthekel heb aan plannen.
Toch wil ik weer een baan. Ik vond het heerlijk om met iets anders bezig te zijn dan met boerderij, paarden en kinderen. Dan krijg ik het nog drukker maar wat niet afkomt komt de volgende dag wel weer. Ik klaag niet want dit is het leven waar ik voor heb gekozen en ik heb dit leven tien keer liever dan een rustig leventje.
En dat ik nu nog zit te internetten betreur ik morgenochtend absoluut maar ik had eerder op de avond............... geen tijd Haha!

Pietje Puk
Berichten: 42
Geregistreerd: 09-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 08:38

pfffffff 28 uur werken en dan al uitgeblust ?!? Hoe oud ben je eigenlijk? En een man die om 4 uur thuis is. Die kan toch ook zijn handen uit zijn mouwen steken.

Trouwens is het wel balen als je moet werken als je partner vrij is en andersom. Wat dat betreft is horeca kl@te.

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 09:52

Als je regelmatig een uitbrander van je baas krijgt en die je vervolgens ook nog zo door de zaak laat lopen kan ik me redelijk voorstellen dat je met 28 uur werk uitgeblust bent.
Het is dan niet lichamelijk zwaar maar vooral ook geestelijk.

Iedereen krijgt wel eens op zijn flikker ofzo, maar als het regelmatig is.
Ik denk dat stef gewoon een beetje in de knoei zit met werken, paarden , huishouden en man.
Is toch helemaal niet raar? heeft iedereen wel eens en ik zit momenteel ook in die sutuatie, gewoon ff je draai niet kunnen vinden in alles.
En inderdaad op geen een bedrijf gaat het 100% naar je zin, maar je mag toch zeker de 95% wel halen dacht ik zo.

Ik zou gewoon een met manlief om tafel gaan zitten en ff praten.
Misschien is de Horeca toch niet zo voor jou weggelegd als je denkt en kun je misschien beter ergens anders parttime gaan werken.
waarom niet 5 dagen in de week van 9 tot 2 uur werken ofzo, dan heb je s'middags tijd voor het huis, kun je s'avonds naar de paarden en heb je het weekend vrij.
Ik weet dat je in de Kas hebt gewerkt en ik weet ook dat dat niet alles is(doe het zelf al 5 jaar).
Maar als partime werk lijkt mij het prima en in mijn ogen wordt het waarschijnlijk nog beter betaald ook.
Van 7 tot 12 in de kas? Ja hoor zou ik zo doen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 10:16

even voorop, gister zat ik om een of andere rede dus verschrikkelijk klote in mijn vel.

Gister heb ik van 17.00 tot 4 gewerkt (bruiloft) het begon licht te worden toen ik thuis kwam (maffe gewaarworing Haha!) heb amper geslapen, ben er nu alweer uit omdat ik zo met hon naar leusden moet.

Maar over gister.
Eerst was er een groep van 30 mensen die een 3 gangen diner kregen.
Ik help met serveren, maar na een paar borden (terwijl ik er nu echt super op gelet heb) komt ie naar me toe: "stop maar weer, dit gaat niet zo"
Dat kan ie dan toch ook anders zeggen?
MAAAARRR, tot 20.00 was het niks, liep met lood in mijn schoenen, overal op te letten (op mezelf dus) ofat ik het wel goed deed.
Rond 8 uur kwam de muziek en begon de feestavond. Mega gezellig. Ik kreeg op een gegeven moment zelfs van mijn baas een glaasje champagne.
Dit is dus waar ik vooral tegen aan zit te hikken. Het ene moment is ie echt verschrikkelijk aardig en gezellig, maar een minuut later kan het over zijn, en moet je echt niks verkeerd zeggen of doen, of je krijgt weer een uitbrander.
Ik heb maandag een sollicitatiegesprek bij de hoofdwacht (eetcafe), maar, wil ik nou wel weg? Of toch niet? Of wel? Verward Verward Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 15:47

aardig of recht voor zijn raap hoeft niet verschillend te zijn hoor Haha!

Mijn springinstructrice is zoiemand die je een lekkere uitbrander kan geven als je dom bezig bent, en de eerste zal zijn die ergens een opmerking over maakt. als je haar net kent denk je echt ' wat een heks' maar ik vind het een wereldvrouw. Bij haar geldt echter wel; ze moet weten wat voor vlees ze in de kuip heeft. Dat is bij jouw baas misschien ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:56

Misschien komt het bij je baas ook omdat hij og vrij jong is. Ik weet niet hoeveel ervaring hij heeft in leidinggeven maar is het zijn manier om even te laten weten dat hij de baas is maar was hij later op de avond toen het goed liep wat relaxter Verward
Bij de Hoofdwacht is het in de zomer met het terras extra druk dus daar zal je ook wel veel op minder leuke dagen werken. En ik weet niet of de sfeer daar nou zo veel beter is?

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 20:28

Heeeey, als het werk je tegenvalt en de baas een *** is, dan probeer je toch ander werk te zoeken, je hebt geen goede opleiding gevolgd om vervolgens allerlei gecommandeer te pikken! Er is meer in het leven dan werk ... je lieve meiden bijvoorbeeld...! Als je dr haast geen zin meer hebt om ze te rijden na je werk, moet je je toch afvrage of die goedbetaalde baan het allemaal wel waard is...! We krijgen het nog wel te horen denk ik?

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 10:20

Mijn eerste reactie was net als de meeste van jullie iets in de trant van: ik heb een eigen bedrijf, ben bezig met de opstart van de 2e. Heb familie waar ik veel voor doe, woon samen, heb een huishouden te doen en nog vind ik niet dat ik het druk heb.

Maar zo werkt het nu eenmaal niet. De ene persoon kan meer bolwerken dan de andere persoon. En voor iedereen geldt dat als je ergens tegenop ziet (je werk) dat dat erg veel energie kost, ook in de uren dat je daar niet bent.

Ik denk inderdaad dat de baas van Stef een cursus 'leiding geven" en 'personeelsmotivering" moet gaan volgen en dat zijn fouten voortkomen uit onervarenheid met leiding geven. De dingen die Stef aangeeft, daar maak je je personeel echt niet blij mee.

Ga lekker op zoek naar iets anders terwijl je hier gewoon door werkt. Waarschijnlijk kun je het zelfs aan om 40 uur te werken als je het maar naar je zin hebt.

Het probleem zit m meer in hoe jij je nu voelt dan in een gebrekkige planning. Plannen kun je waarschijnlijk best, maar als je je lusteloos voelt dan komt er niets uit je handen. Op het moment dat je je weer goed voelt, zul je merken dat je ook veel meer tijd hebt.

Ik heb de afgelopen jaren door dingen in mijn directe omgeving geleerd om mijn eerste reactie niet mijn enige reactie te laten zijn en daarom reageer ik ook nu pas. Ik moest er even over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 12:35

Manon 2 schreef:
Maar zo werkt het nu eenmaal niet. De ene persoon kan meer bolwerken dan de andere persoon. En voor iedereen geldt dat als je ergens tegenop ziet (je werk) dat dat erg veel energie kost, ook in de uren dat je daar niet bent.

Ik denk inderdaad dat de baas van Stef een cursus 'leiding geven" en 'personeelsmotivering" moet gaan volgen en dat zijn fouten voortkomen uit onervarenheid met leiding geven. De dingen die Stef aangeeft, daar maak je je personeel echt niet blij mee.


Deze twee punten haal ik even naar voren omdat ik misschien niet helemaal fair ben geweest. Hetgeen ik zeg, meen ik absoluut dubbel en dwars, maar ik vergat erbij te vertellen dat ik wel al meer dan 10 jaar meedraai en dat ik dus ook al een en ander heb meegemaakt. Helemaal in het begin heb ik wel meegemaakt dat ik beledigd raakte van van alles en nog wat , dat ik eigenwijs dacht te moeten zijn, dat ik de verkeerde mensen aardig vond en noem maar op.
Fouten moet je toch wel maken, anders kom je zeker niet verder. Andermans fouten moeten ook gemaakt worden, want daar leer je zelf ook van. Want doordat jouw (stef) baas zo eigenaardig inconsequent is, dat is leerzaam voor jou. Door dit mee te maken leer je hoe je daar zelf mee om moet gaan. Onverschillig doen heeft geen zin, want je voelt het toch wel ergens zittten. Het is aan jou om uit te vogelen hoe je dit wel hanteert voor jezelf. Want, ookal ga je hier weer weg, je zult altijd mensen tegen komen die inconseqent of oneerlijk zijn. De valkuilen en dubbele bodems zul je altijd tegen blijven komen.
Maar goed, ik was dus vergeten te vertellen dat ik al een tijdje meedraai en dus al aardig wat achter de rug heb. Op het moment heb ik het goed hoor, maar daarvoor moest ik dus wel de bumpy road voor lief nemen.