kleedgeld-vraagje

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

hoeveel kleedgeld krijgen jullie per maand? een bedrag tussen de:

minder dan 40 euro
4 (10%)
40 - 50 euro
11 (28%)
50 - 60 euro
7 (17%)
60 - 70 euro
7 (17%)
meer dan 70 euro
10 (25%)

Totaal aantal stemmen: 39


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:15

ik krijg geen kleedgeld Boos!
maar als ik leuke kleren tegen kom koopt mn moeder die wel voor me.
maar ik koop niet elke maand voor 100 gulden kleren dus kan ik beter kleedgeld krijgen.
toen ik dit topic las heb ik het er met mn meoder over gehad, maar wil geen kleedgeld geven Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 12:29

naaa laura:P:P ik krijg als ik 14 ben wel kleedgeld

maar nu nog niet
als ik kleren nodig heb, koopt me moeder het voor me Haha!
(*net alsof dat zo veel is ... Slapen not Schijnheilig )

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:10

Yentl schreef:
naaa laura:P:P ik krijg als ik 14 ben wel kleedgeld

maar nu nog niet
als ik kleren nodig heb, koopt me moeder het voor me Haha!
(*net alsof dat zo veel is ... Slapen not O:) )


Dat denk je maar! Ga eens uitrekenen wat je afgelopen jaar allemaal aan kleding gekregen hebt van je moeder.
En dan niet alleen de broeken en truitjes maar ook de jassen, schoenen, ondergoed, sokken, niet te vergeten bh's (ook altijd lekker duur).

Dan kom je toch gauw wel hoger uit dan je denkt hoor!
Daarom is het ook zo goed dat je kleedgeld krijgt zodat je gaat beseffen dat je geld maar 1 keer kunt uitgeven. Dus ipv van een broek van 70 euro kun je ook twee broeken van 35 euro kopen. Al is het dan misschien niet je favoriete merk als je op je centjes moet letten dan is de keuze gauw gemaakt.
Er worden hier trouwens wel verschillende definities van kleedgeld gebruikt. Het verschilt natuurlijk of je kleedgeld puur voor de kleding krijgt of dat je alles ervan moet doen.

Ik ben een voorstander van alles!
Moest ik zelf ook en ik ben er niet slechter van geworden hoor!
Kwam er wel achter dat paardrijden een dure hobby is....

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 13:47

ik krijg 70 euro per maand en daar hoef ik geen rijkleding, schoenen of jassen van te betalen Haha!
ik besteed het alleen meestal niet aan kleren voor mij maar meer aan kleren voor Kyra!!

Marije_jiplover

Berichten: 25395
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-02 14:48

Ik kreeg 150 gulden zak- en kleedgeld. Moest van dat bedrag dus alles betalen, behalve dat ik per drie maanden nog 150 gulden kreeg voor een paardrijleskaart, het verschil moest ik wel zelf bijleggen.
Maar een klein beetje slim ben ik ook weer, want ik vroeg bijv. een dure witte rijbroek voor mijn verjaardag en mijn leren paardrijlaarzen heb ik als einexamenkado gekregen.
Nu krijg ik stufi van ongeveer 460 gulden (dus uhm 210 euro ofzo?) en daarvan moet ik in mijn eigen levensonderhoud voorzien, behalve dat mijn vader de kamerhuur betaald en mijn moeder het collegegeld en bovendien krijg ik nog iets van 40 euro ofzo extra om van te leven.
Maar ik koop nu dus eten, drinken, kleding, cd's, boeken, paardrijles en eens in de drie maanden nieuwe boeken van dit geld. En dan hou je ook niet echt wat over, hoor.