Mijn moeder gebeten door een hond

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:16

met een leren tuigje om hun bek lopen, een soort muilkorfje.
Citaat:

Da's idd en Halty of eerder nog een gentle leader. Wij hebben die laatste ookop de praktijk, en het is totaal niet tegen het bijten, maar om controle hebben op een trekkende hond. Het werkt vergelijkbaar aan een halster: druk op neus en achter de oren. Als een hond trekt, dan voelt hij dat achter de oren en geeft de druk op. (en trekt dus niet meer). Werkt echt perfect!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-02 21:21

Aha te snel conclusies getrokken dus wat betreft de Labrador en Golden Retriever. Hoewel, conclusies...ik vroeg het me gewoon af.
Kan me wel voorstellen dat het werkt.
Zie het verschil maar eens tussen met een paard wandelen met een halsband om of met een halster om *LOL*
Zal bij honden ook wel zo werken.

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 01:02

Billy's gedachtengang kan ik wel volgen. Hond dacht dat baas aangevallen werd maar goed is dit natuurlijk niet. Een hond mag niet uit zichzelf aanvallen.
Maar intussen zit jouw moeder wel met een zere arm van de tetanusinjectie, erg pijnlijk.

Ik ben er zelf van overtuigd dat er honden zijn die vals gemaakt worden maar er ook honden zijn die de valsheid in hun genen hebben. Er wordt door de broodfokkers niet op karakter geselecteerd en dan loop je het risico dat er honden gefokt worden die de onbetrouwbaarheid in zich hebben of van de moeder meekrijgen. Dat zie je vooral bij honden die opeens heel populair worden (vooral als er weer eens een tv-serie met een bepaald ras op de buis is).

Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen dan opeens dat ras van de tv-serie willen Verward