Makro of ander groothandelzaken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GillyZidane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:34

jilleroo schreef:
als je een bedrijf hebt heb je ook personeel, immers is dr altijd iemand de directeur of dergelijken haha...

wat denk je van een eenmansbedrijfje?

_Loes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:45

Wij komen wel eens bij de Makro. Wij kopen daar ook de grote apparaten: televisie, computer, wasmachine, droger, magnetron enz. Verder wel eens iets uit de folder of eten en drinken voor het personeel.

@ GillyZidane: jij doelt op werknemers en je moet idd wel invullen hoeveel werknemers je hebt als je een pas van de Hanos wilt. Maar geen idee of er een minimumeis is.
Volgens mij bedoelt jilleroo dat een directeur/eigenaar (en die heb je bij een eenmansbedrijf ook, toch? ) eigenlijk ook personeel is. Of zit ik nu heel gek te denken????

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:47

jilleroo schreef:
wij haalden wel eens vlees bij de makro of hanos voor in onze vriezer (makro heet tegenwoordig lukas klamer)

Onze Lukas Klamer heet sinds kort juist Makro.

Wij gaan regelmatig naar de Sligro of Makro. Blikjes ice-tea, salades, maar ook kantoorartikelen halen we daar regelmatig.
Ze hebben af en toe erg aantrekkelijke aanbiedingen die het de moeite waard maken om speciaal ervoor naar Groningen te rijden.

Anoniem

Re: Makro of ander groothandelzaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:54

Ik kom regelmatig bij de Makro.
Wat ik er koop? Voornamelijk kantine goederen voor de zaak van mijn ouders.

Het kan er heel goedkoop zijn, maar je moet ook wel opletten hoor. Vaak is het pas lekker goedkoop als je het in grote hoeveelheden koopt.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:20

Bedankt voor de reacties.
Weet nu dat ik met een gerust hart mijn zoontje kan meenemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:21

Je zoontje meenemen naar een groothandel? Hoe oud is hij?

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat ze de leeftijdsgrenzen hebben afgeschaft bij de Makro. Kinderen hebben daar gewoonweg niets te zoeken. Het is geen speelgoed winkel.

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:42

Mede door de kinderen, en volwassenen die zich niet aan de regels houden, word er bij de makro's tegenwoordig snachts gewerkt. Het was niet veilig meer, omdat als een gang word afgezet als ze aan het werk zijn met pallets hoog in de lucht, en mensen sturen hun kinderen eronder door om "ff" wat te pakken, of gaan er zelf onderdoor. Van mij m ogen de leeftijdsgrenzen (op wat uitzonderingen na natuurlijk, maar daar kan je je niet voor aanpassen) weer terug!

VillaNeusjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:55

GillyZidane schreef:
jilleroo schreef:
als je een bedrijf hebt heb je ook personeel, immers is dr altijd iemand de directeur of dergelijken haha...

wat denk je van een eenmansbedrijfje?

ja dus een eenmanszaak heeft een directeur , of eigenaar of hoe je het wilt noemen, iemand is ervoor aansprakelijk, en officieel is dat dus een personeels lid.
een ieder die een bedrijf opzet betaald loon aan zichzelf, diegene is dus personeel van het bedrijf.

overigens is er volgens mij geen minimum aantal werknemers..
wij hebben ook maar 1 werknemer (in dit geval dus de eigenaar mn pa) en die kreeg er 1 dus dat moet geen probleem zijn 9overigens heb ik er later ook 1 aangevraagd als administrateur, hoewel ik dat officieel niet ben....

ik volg het makro- lukas klamer niet meer... iemand enig idee hoe het nu echt zit dan ?

vivalavida_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:00

ben zaterdag voor het eerst bij de hanos geweest..
zoo groot, zoveel lekkere/leuke dingen.. heb maar even een zak met 150! salmiaklolly's gekocht.. lekker goedkoop
wil er zeker nog een keer heen:)

Mando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:05

Meestal de prijspakkers, en soms scheelt het niet veel hoor.
Wel in het voorjaar die schoentjes die koop ik dan altijd... 3 paar voor 50 euro of zoiets.... en als je dat ieder jaar doe dan weet je zeker dat je ze niet verslijt.
Verder voor de zaak nog wel eea.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:00

Wij zitten met de zaak in dezelfde straat als de Makro in Breda, ik kom er dus heel vaak, ook gewoon eventjes voor een maaltijd ofzo, ze hebben ook kleine verpakkingen.

Maar we gebruiken het vooral op spullen voor kantoor en kantine te halen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:17

Moet je contant afrekenen daar, of pin dan, of gaat het op rekening?

Idooltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:20

Ik werk daar Dus kom er regelmatig en we doen daar iedere week inkopen. En krijg dan personeelskorting erg handig;)

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:28

Ik heb een makro en een sligro-pas. Zelf kom ik er niet zo vaak, maar voor feestjes ed is het wel handig. Grootverpakkingen!
Bij de makro shop ik nog weleens wat kleding: t-shirtje, bikini. Kleine dingetjes.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:22

Suzanne F. schreef:
Moet je contant afrekenen daar, of pin dan, of gaat het op rekening?

Contant kan, pinnen ook

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:43

Haagsemeid schreef:
je hebt en Makro en Lukas Kramer. Sowieso gaat het voor patriculieren moeilijk worden want (geloof ik) de KvK wil niet meer dat zij hier winkelen. Wat aan de ene kant normaal is want het is voor de horeaca etc.

Daar gaat de Makro niet blij mee zijn
We hebben er vandaag nog twee Nijntjeboekjes gekocht (onder andere). Dat soort spul raak je aan bedrijven niet kwijt

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:06

Ik werk bij de Makro. Sommige vestigingen zijn idd Lucas Klamer gaan heten!

Naar mijn idee is het geen goed plan om kinderen toe te laten, maar ja voor de klant is het wel fijner.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:23

Die winkel is echt zooooooooooo fout!!

Ik ben regelmatig met mijn vader mee geweest maar heb besloten dit niet meer te doen. Bij mij gaat de hele kar vol met etenswaren en dan heb ik het niet over groentes of andere gezonde spullen......

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:23

Ik ga wel een naar Makro voor de drank.
Heb pas pinacolade en beachberry gekocht.
En en trolley en kleding voor mn nichtje's baby.
Verder nog andrelon winterboots en deo.
en nog meer hahaha

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:54

Destinietje schreef:
Ik werk bij de makro, en woon er bijna in de achtertuin, dus wij doen er regelmatig boodschappen, ook omdat ik personeelskorting krijg enzo.

das handig doos flügel meenemen na je werk moet dan ook lukken zeker of niet
ik gebruikte eerst de pas van bjorn zn vader, maar die heeft geen eigen zaak meer dus ook geen kvk nr en ook geen makro pas meer, en das toch jammer ivm de drank die we er geregeld haalden

MoniqueT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:58

Ik kom minimaal een keer per week bij de Makro. Soms wel vaker dus. Ik koop er bijna alles. Tja, niet goed voor de middenstand, ik weet het. Maar het is zó makkelijk, alles onder één dak, parkeerruimte, goed spul.

Maar die kids ... grrrr. Op vrije dagen zwermen ze overal onderdoor en tussendoor, ik vind het niks.

Maudjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:00

nu mogen er wel kinderen mee

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:00

Wij gaan altijd naar de Hanos of Horesca, hebben een eigen horecabedrijf dus gaan we zo nu en doen even daar heen om wat leuke dingen te kopen. Verder word er gewoon bezorgd. Privé kopen we niet zoveel daar

kaj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:00

MoniqueT schreef:
Ik kom minimaal een keer per week bij de Makro. Soms wel vaker dus. Ik koop er bijna alles. Tja, niet goed voor de middenstand, ik weet het. Maar het is zó makkelijk, alles onder één dak, parkeerruimte, goed spul.

Maar die kids ... grrrr. Op vrije dagen zwermen ze overal onderdoor en tussendoor, ik vind het niks.

Same here! Ik kom gemiddeld denk ik 1 à 2 keer per week bij de makro. Vaak gewoon gemakzucht. Parkeren voor de deur (gratis), 's avonds open en alles onder 1 dak.
Maar die kinderen toelaten Het domste idee wat ze hadden kunnen doorvoeren wat mij betreft. Zeker als je die ouders ziet die koste wat het kost 's avonds vlak voor tienen nog met een jengelend kind (logisch want die horen dan allang op bed te liggen) naar de makro moeten.

ninja2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 00:13

Ik moet zelf wel een inkopen doen voor het bedrijf waar ik werk(restaurant) bij de hanos.
En als ik me ergens aan irriteer dan is het wel particulieren die daar hun boodschappen doen(en geloof me sommige dingen zijn echt duurder dan in een supermarkt).
Dan willen ze bv. 500 gram verse tonijn enz.
En dan nog maar niet te spreken over de kids die daar rondrennen.