Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janinetjjj

Berichten: 5003
Geregistreerd: 09-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:20

Ogen en hij/zij nijgt zenuwachtig of extreem rustig

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:23

ik heb een echte goede leugenaar bij mij in de vriendergroep zitten, dat is echt vervelend omdat ik me bij alles wat hij zegt afvraag of het waar is of niet, soms verzint hij zelf hele verhalen aan elkaar
tip goed in het gezicht kijken, hem/haar dingen waarvan vermoedt dat hij/zij ze liegt later herhalen. extreem goed op lichaamssygnalen letten.

verootjoo
Berichten: 35691
Geregistreerd: 19-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 16:30

De belangrijkste: een leugenaar zal aan zijn neus zitten.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:38

En zijn mond bedekken (net als toen je klein was )

Merr
Berichten: 1844
Geregistreerd: 15-05-04

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 18:39

meestal aan de ogen of de kleur.

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 19:59

Zenuwachtig gedrag, zweten, rood worden, frunniken met handen/haar, tikken met vingers op tafel, niet aan durven kijken etc etc. Het kúnnen allemaal tekens zijn van liegen; er zijn ook veel studies over gedaan. Maar er zijn niet echt 'vaste' tekens om te zien of iemand liegt.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:04

Mensen die liegen (schijnen, ooit bij CSI gezien ) links naar beneden te kijken..

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:11

Hmm, het is toch meestal het aankijken wel. En ligt er denk ik ook heel erg aan of je die persoon kent.

Maar toch, je merkt het niet altijd.
Ik kan glashard iemand voorliegen, mocht ik dat willen. Alleen iemand die me echt kent zal merken dat ik dat dan doe.

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:27

kristie schreef:
Mensen die liegen (schijnen, ooit bij CSI gezien ) links naar beneden te kijken..


Zal het ook zo zijn dat je dan naar rechts kijkt als je links bent? Of kijkt gewoon iedereen naar links..?

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 20:28

De meeste dingen zijn idd al gezegd..

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 00:49

sjietaah schreef:
Ik had, met de nadruk op had, een vriendin die alles maar dan ook echt alles aan elkaar loog.

Daar merkte je niks aan. Ja ze hakkelde wel eens, keek je niet aan en draaide haar hoofd weg. Maar ik wist van haar niet beter.

Totdat ik met haar zus vriendinnen werd en toen kwam er zoveel dingen uit die niet waar waren. Toen heb ik het afgevraagt en toen wist ze ineens niks meer. Ze zei dat ze dan misschien een spraakfout had gemaakt en het zo niet bedoeld had.

Zoeen had ik er ook, loog echt alles bij elkaar. Maar nooit toegeven, en ze doet het nog altijd

Durquia

Berichten: 199
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 01:34

Als het een bekend persoon van je is kan je het vaak zien aan de blik als hij/zij wat verteld. Deze is dan anders dan anders.. Ik zie het vaak aan ogen mond en neus.. (niet dat de neus langer wordt hoor.. )maar bij sommige mensen bewegen de neusvleugels net alsof ze het lachen niet in kunnen houden.. Bij mijn beste vriendin zie ik het aan de mond en ogen.. Zij kan niet tegen mij liegen.. hoe ze ook haar best doet..

Fronton
Berichten: 855
Geregistreerd: 17-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 02:05

Nou, je zult maar een beetje verlegen zijn en hakkelen, stotteren, twijfelen, blozen, aan je neus, oor, haar of vingers frommelen, word je zo voor leugenaar uitgemaakt .

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 03:05

Een leugenachtig mens kan ineens kwaad op je worden, zonder dat je beseft waarom.

Machie

Berichten: 16033
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 05:49

Natasha schreef:
Een leugenachtig mens kan ineens kwaad op je worden, zonder dat je beseft waarom.


als ik ongesteld ben, kan ik ook heel erg onredelijk zijn, terwijl er niks aan de hand is!

donnieYy
Berichten: 137
Geregistreerd: 26-11-05

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:25

volgens mij al je neus groeit }> }> .
neehoor! ook als je omhoog kijkt.

Nezzie

Berichten: 477
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:56

Maar juist heel strak aankijken kan ook een teken zijn. Omdat ze juist niet weg willen kijken omdat dat hen kan verraden. Las ik ergens, tenminste. Bovendien kijk je in een gesprek sowieso elkaar niet de hele tjd in de ogen.
Ik zelf hoor het inderdaad aan de stem, bij sommige mensen. Verder is het vaak een soort algeheel gevoel. Dat er ïets niet klopt" Ik kan het niet goed uitleggen.

juppie
Berichten: 2
Geregistreerd: 07-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:53

Er zijn mensen die hun hele leven bij elkaar liegen, bedriegen. Ze weten zelf niet meer wat de waarheid is. Ik heb iemand gekend die kan zo liegen dat je het geloofd. Zijn hele leven alles al bij elkaar gelogen en bedrogen. Ik als slachtoffer heb hem nu door, maar er zijn helaas nog velen die iedere keer weer zijn leugens geloven. Als je achter een leugen komt weet hij het altijd weer zo te brengen dat andere de schuld krijgen. Als hij er echt niet meer uitkomt gaat meneer schelden, vloeken, slaan, dit alleen om aan te tonen dan hem onrecht is aangedaan. Kijk dus uit als iemand in in verdediging gaat op een agressieve manier, dan is er naar mijn idee meer aan de hand!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:56

is per persoon verschillend natuurlijk maar wat mij wel opvalt is dat de leugenaars op elke vraag die ze krijgen een antwoord hebben in hun voordeel, t zal nooit aan hun liggen of er op wijzen dat zij er ook wel eens naast kunnen zitten.

daarnaast blijft iemand die liegt (meestal) niet rustig zitten, maar gaat weg, iets doen of wat dan ook.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:05

Natasha schreef:
Een leugenachtig mens kan ineens kwaad op je worden, zonder dat je beseft waarom.

Ik denk dat je bedoelt "de aanval is de beste verdediging" ?
Mijn ex (die ook alles bij elkaar loog en erin geloofde) viel MIJ gewoon aan, hij draaide het dus zo, dat IK hier degenen was die het misdaan had.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 21:49

Ik heb jaren lang samen gewoond met een pathologisch leugenaar. en ik ben niet de enige die hem klakkeloos geloofde, iedereen geloofde hem...
sommige mensen kunnen gewoon echt heel goed liegen.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 01:34

Nicolletje schreef:
Natasha schreef:
Een leugenachtig mens kan ineens kwaad op je worden, zonder dat je beseft waarom.

Ik denk dat je bedoelt "de aanval is de beste verdediging" ?
Mijn ex (die ook alles bij elkaar loog en erin geloofde) viel MIJ gewoon aan, hij draaide het dus zo, dat IK hier degenen was die het misdaan had.

Juist, dat bedoel ik.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 01:44

Sorry hoor.....beetje dom....

Leugenaars kijken je juist RECHT in je gezicht.....
Mensen die onzeker zijn of ze geloofd worden doen dat niet, maar een echte leugenaar kijkt je recht aan, zonder te knipperen....
Bovendien verzinnen je allerlei smoezen om je te overtuigen dat ze niet liegen....
Een echt klaar antwoordt is er niet, maar in de ogen kijken zet je meestal op het verkeerde spoor....

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 12:59

Dat zijn inderdaad erg veel dingen wat ermee te maken kan hebben.

Wat mij wel opvalt is dat deze persoon iedere keer andere dingen gaat doen als ik aan het praten ben.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Re: Waaraan/Hoe kan je zien of iemand LIEGT???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 13:04

Zou mischien kunnen dat die persoon de discussie niet met je aan WIL gaan omdat hij/zij het vermoeden heeft dat je het verhaal toch niet gaat geloven?
Is ook een mogelijkheid....