nationale secretaresse dag

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:29

Effe vraagje hotdog, waarschijnlijk vind jij moeder en vaderdag dan ook commerciele onzin.
HIer weet niet iedereen van secretaressedag af en om te plagen feliciteer ik dan mijn collega met secretaresse dag en zij mij waar ze bij zijn, grinnik. hint...

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:34

Sja, en valentijn en Sinterklaas en Kerstmis (nou ja of je moet oprecht voor de geboorte van Jezus gaan natuurlijk), Nationale Vrouwendag (??) en Dierendag (ben je niet altijd aardig tegen je dier?)....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:35

hotdog schreef:
Nou ik heb zelf een secretaresse en ze doet inderdaad nuttig werk voor me. Daar wordt ze ook naar beloond. Verder moeten we het beroep secretaresse niet overschatten, er zijn maar een paar goede die inderdaad meer taken en verantwoordelijkheden aankunnen, maar de meeste secretaressen worden echt overgewaardeerd voor het werk dat ze doen. Overigens ben ik geen arrogante baas, mijn secretaresse krijgt regelmatig een bloemetje van me, maar niet omdat een of andere debiel een nationale secretaressedag heeft bedacht. Dat is ze overigens helemaal met mij eens! Ik vind echter dat een secretaresse niet te vergelijken is met bijvoorbeeld een verpleegster die veel meer verantwoordelijkheden heeft en lichamelijk EN geestelijk veel zwaarder werk doet maar veel minder betaald krijgt. Laat men daar eens aandacht aan besteden, lijkt me veel nuttiger!


Dan ben ik denk ik net een van die goeden en ik wordt ook enorm gewaardeerd voor mijn werk en terecht. Hemelzijdank heb ik ook een hele fijne 'baas', die het uiten van haar waardering niet bewaart tot secretaressedag, maar dat vaak genoeg doet.
De eerste bos bloemen is bezorgd en daarnaast ga ik straks samen met mijn baas gezellig lunchen buiten de deur.
Mijn baas heeft meer verantwoordelijkheden dan ik, maar dat heeft een arts ook over een verpleger. Dus ik denk dat daar het verschil niet zit.

Alle secretaresses: fijne dag vandaag!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:44

Mhh zonder boekhouders geen salarissen iedere maand dus zo kan je voor iedere functie wel wat verzinnen.

Ik vind het allemaal wat overdreven hoor. Iedereen is belangrijk binnen een bedrijf en niet speciaal de secretaresse Haha! . Ik begin kreeg ook nog wel een bloemen vond dat raar. Ik zit op een functie doe mijn werk daar wordt ik voor betaald. En dankje gewoon op zijn tijd is meer als genoeg.
Cool

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 11:46

Prisca schreef:
En dankje gewoon op zijn tijd is meer als genoeg.
Cool


Hahaha jazeker, helaas doen ze daar hier niet aan... Dus een 'scheinheilig' bedankje op secretaressedag mogen ze ook houden.... Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:10

Okay, voor de duidelijkheid.het gaat mij er niet om dat een secretaresse geen nuttig werk doet. Alleen ik vind zo'n dag grote onzin, net zoals moederdag, vaderdag en valentijn etc. kerst zit nog een verhaal achter al wordt de Kerst helaas ook steeds commercieler in nederland. Ik zeg wel: ALS er dan een beroep in het zonnetje moet worden gezet, zie ik persoonlijk liver een ander beroep zoals BIJVOORBEELD verpleegster. En dat is echt wel een zwaarder beroep dan secretaresse, neem dat van mij aan! Secretaressedag is gewoon in het leven geroepen door Sylvia Toth omdat er naar aanleiding daarvan meer te veridenen viel aan het wegzetten van secretaressen. Punt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:21

oke, daar zit iets in. Ik vind ook dat je tradities zoals sinterklaas en kerst ook niet kunt vergelijken met moeder/secretaresse/vaderdag.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:46

Je kunt het niet vergelijken als je gaat kijken naar de traditionele waarde.. maar als je gaat kijken naar de vercommercializering is het 1 pot nat...

Liselot

Berichten: 32208
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:50

mijn moeder is medisch secretaresse bij de plastische chirurgen, en ik weet wel dat als zij een dag ziek is dat hele secretariaat op de kop ligt. dus secretaresses doen dus echt wel nuttig werk
ze word vandaag samen met de andere secretaresses op het ziekenhuis getrakteerd op een lucnh en krijgen nog een kadootje

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:56

Lissy dat zeggen we toch niet ??

Doe ik op de boekhouding dan geen nuttig werk ?? Nou ik denk dat ik ruzie heb als ik geen salarissen overmaak.
Waarom is een secretaresse heiliger dan een ander binnen het bedrijf ? Wij hebben hier helemaal geen secretaresses en ik mis het ook niet. ls loopt prima.

Naar mijn idee komt deze dag over alsof een secretaresse onmisbaar is nou ja ik weer dat niemand onmisbaar is. Is dat wel zo dan doet die persoon geen goed werk en heeft hijhet slecht op papier staan (iso2001).

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:58

ik wil Hotdog wel op 1 ding wijzen: dat je als secretaresse degene bent die OVERAL aan moet denken, het denkwerk voor je baas moet verrichten omdat hij anders dingen vergeet. JE moet iedereen achter z'n hol aanlopen met zaken die ze nog moeten doen. je moet goed kunnen organiseren en dingen bijhouden. JE bent vaak "afschuifklepje" voor rotte karweitjes die voor andere mensen te min zijn, zoals copieerwerk. Je bent ook schoppaaltje, want jij krijgt de schuld als er dingen mis lopen, ook al kun je er niets aan doen. Als dingen kwijt zijn heb JIJ het gedaan. Zo niet, dan toch.
Ik kan eigenlijk niet zeggen dat jonge secretaresses echt gewaardeerd worden, oudere worden tenminste nog vanwege hun leeftijd gerespecteerd. Zou best een ander beroep willen. DAt ze die secretaressedagbloemen maar in hun hol steken...... grinnik.

Liselot

Berichten: 32208
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 12:58

[quote="Prisca"]Lissy dat zeggen we toch niet ??quote]

de hotdog wel... Knipoog

er zijn volgens mij wel meer speciale dagen voor bepaald personeel... zoals iemand anders ook wel zei.

en volgens mij is iedereen die zijn werk goed doet onmisbaar voor dat bedrijf... of vinden jullie van niet?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 13:04

Desiree schreef:
ik wil Hotdog wel op 1 ding wijzen: dat je als secretaresse degene bent die OVERAL aan moet denken, het denkwerk voor je baas moet verrichten omdat hij anders dingen vergeet. JE moet iedereen achter z'n hol aanlopen met zaken die ze nog moeten doen. je moet goed kunnen organiseren en dingen bijhouden. JE bent vaak "afschuifklepje" voor rotte karweitjes die voor andere mensen te min zijn, zoals copieerwerk. Je bent ook schoppaaltje, want jij krijgt de schuld als er dingen mis lopen, ook al kun je er niets aan doen. Als dingen kwijt zijn heb JIJ het gedaan. Zo niet, dan toch.
Ik kan eigenlijk niet zeggen dat jonge secretaresses echt gewaardeerd worden, oudere worden tenminste nog vanwege hun leeftijd gerespecteerd. Zou best een ander beroep willen. DAt ze die secretaressedagbloemen maar in hun hol steken...... grinnik.


Hmmm, mee eens inderdaad.. ik noem mezelf ook vaak een kleuterjuf...en als (vaak) laatste schakel uiteindelijk overal eindverantwoordelijke voor (tenminste, dat vinden de 'hogere in rang' wel makkelijk)... afschuifsysteem ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 13:08

zucht.......dat zeg ik helemaal niet. En Desiree, nogmaals, wat denk je dat iemand met een ander beroep te doorstaan heeft? Persoonlijk loop ik liever iedereen achter zijn reet aan dan dat ik zieke mensen moet verzorgen. Wat denk je dat ik in mijn werk doe? Juist ik loop ook iedereen achter zijn reet aan, zo werkt het nou eenmaal in bedrijven.Ik vind een secretaresse niets meer en iets minder dan wie dan ook met een ander beroep. Wel heb ik meer respect voor bepaalde beroepen zoals verpleegster. Je zal het maar moeten doen. Voor zo weinig geld. Sorry, maar ik vind die secretaressedag echt de grootste onzin. En als een secretariaat een zooitje is als de secretaresse ziek is, sorry, maar dan geef ik Prisca helemaal gelijk, dan heeft die secretaresse haar werk dus gewoon niet goed georganiseerd!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 13:08

Eigenlijk ben ik het dus wel met hotdog eens. Ik heb er geen problemen mee dat het secretaressedag is en ik vind het leuk voor degenen die secretaresse zijn, maar het is inderdaad pure commercie en daar gruwel ik dus echt van! Aan Valentijsdag en alle andere commerciele dagen heb ik ook een hekel. En ik vind ook dat er ook andere beroepen zijn die eens wat meer gewaardeerd zouden moeten worden.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:12

Jammer dat ik geen secr. ben.....
Had ook wel zin in een cadeautje Haha!

Wij hebben wel een tijd terug (in oktober of zo als ik me niet vergis?)
een callcenteragent-day gehad. Ik wist niet eens dat het bestond maar we kregen allemaal een doosje met twee bonbons en een kaartje.
Toch een leuk gebaar!
Met valentijnsdag kregen we allemaal een roos en daarvoor hebben we ook eens een plantje gehad ergens voor. Ik weet niet eens meer waarvoor?!

Het gaat gewoon om het gebaar. Voor mij hoeft zo'n nationale dag ook niet. Maar iedereen vind het toch leuk om af en toe eens te horen te krijgen dat ze gewaardeerd worden.

Ik heb de laatste twee maanden een functie vervuld die door de recente reorganisatie dus niet meer bestaat.
Ik had die werkzaamheden niet hoeven doen, werd er ook niet voor betaald. Toch heb ik het aangepakt en heb ook vele (onbetaalde) overuren er aan besteed.

Nu is de tijd gekomen dat ik weer overbodig ben en dus weer terug kan naar het TA zijn. Heel vervelend maar het is niet anders.
Wat nou het leuke is: de dag nadat alles heel plotseling was afgelopen had ik nachtdienst. Die nachtdiensten draai je telkens met een andere teamcoach, die dienst kwam mijn eigen teamcoach langs want ze had een cadeautje voor mij.

Het was een klein simpel cadeautje maar gewoon het gebaar betekende erg veel voor mij.

Dus laat iedereen toch gewoon in zijn waarde!
Als jij niet wilt meedoen aan zo'n dag dan doe je het niet.

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:12

Jura je hebt helemaal gelijk, iedereen doet toch zijn best in het beroep waar hij of zij voor heeft gekozen. Maar ik vind het bloemetje wat ik gekregen heb wel erg leuk Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:31

hotdog schreef:
Nou ik heb zelf een secretaresse en ze doet inderdaad nuttig werk voor me. Daar wordt ze ook naar beloond. Verder moeten we het beroep secretaresse niet overschatten, er zijn maar een paar goede die inderdaad meer taken en verantwoordelijkheden aankunnen, maar de meeste secretaressen worden echt overgewaardeerd voor het werk dat ze doen. Overigens ben ik geen arrogante baas, mijn secretaresse krijgt regelmatig een bloemetje van me, maar niet omdat een of andere debiel een nationale secretaressedag heeft bedacht. Dat is ze overigens helemaal met mij eens! Ik vind echter dat een secretaresse niet te vergelijken is met bijvoorbeeld een verpleegster die veel meer verantwoordelijkheden heeft en lichamelijk EN geestelijk veel zwaarder werk doet maar veel minder betaald krijgt. Laat men daar eens aandacht aan besteden, lijkt me veel nuttiger!


We moeten het beroep secretaresse idd niet overschatten, maar dat er maar een paar goeie zijn die meer aankunnen, dat gaat mij iets te ver. Ik weet niet wat jouw secretaresse doet, hotdog, maar er zijn natuurlijk wel aardig wat gradaties in het beroep. Nogal een verschil of je voor een advocaat werkt of voor een willekeurige Raad van Bestuur. Ik weet niet hoe dat op jou bedrijf is, maar bij ons bedrijf (de grootste bank van Nederland) lopen heeeeeeeeeeel veel meer secretaresses rond die heel wat meer in hun mars hebben en ook heel wat meer doen dan alleen telefoontjes doorgeven en kopietjes maken. Dat hangt natuurlijk ook nauw samen met de baas waar ze voor werken Haha! Dus een beetje genuanceerder mag ook wel.

En het is idd pure commercie. Ik vind het leuk dat ik met twee bossen bloemen naar huis kan, hoewel iedereen in de metro meteen weet dat ik secretaresse ben Haha! , maar ik heb er ook niet om gevraagd. Het is eigenlijk net als een huis vol visite hebben, terwijl je gezegd hebt dat je je verjaardag niet viert Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:43

Tja, ik ga eigenlijk een beetje met iedereen mee; ik bedoel: ik vind het en leuk iets, zo'n secretaresse-dag, omdat ik het leuk vind dat er eens op een aparte wijze aandacht wordt besteed aan mensen die hard werken, maar tegelijkertijd vind ik het ook commerciƫle priet-praat en bovendien werk ik (en ik ben dan geen secretaresse) ook hard!

Laten we er een algemene werknemers-dag van maken!
En dan maken we een andere dag algemene werkgevers-dag!

Of nee: laten we gewoon elkaar altijd waarderen voor wat we doen, dan is zo'n dag eigenlijk helemaal niet meer nodig?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:55

Bij ons krijgen niet alleen de secretaresses (m/v) vandaag bloemen, maar iedereen in een zogeheten ondersteunende functie. Dus ook de receptie, de algemene dienst, de repro, de boekhouding, de gebruikersondersteuning. Oftewel, iedereen die geen jurist is.
Er zijn inderdaad secretaresses in alle soorten en maten een junior is wat anders dan iemand die bestuurssecretariaat doet of voor een partner werkt. Het werk wat je te doen krijgt hangt ook van jezelf af en dan vooral hoe je het invult.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 14:58

Ik ben blij met mijn leuk plantje, en heb ook nog een roos gekregen...
Dat is toch leuk..... ik ben niet van mening dat het ondergewaardeerd word. Ik vind dat je het merkt aan de salarissen. Dat een verpleegster niet genoeg verdient, jammer dan, als je een baan wil die goed verdient, dan moet je geen verpleegster worden, want dan weet je dat van te voren.
zo is het toch ? Ik zou graag dierenarts assistente wilen worden , maardat verdient niet zo veel, dus ik heb voor een ander beroep gekozen.
En het is toch wel leuk zo`n bloemetje op zo`n dag, ook al is het commercieel.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:15

Sando schreef:
Ik ben blij met mijn leuk plantje, en heb ook nog een roos gekregen...
Dat is toch leuk..... ik ben niet van mening dat het ondergewaardeerd word. Ik vind dat je het merkt aan de salarissen. Dat een verpleegster niet genoeg verdient, jammer dan, als je een baan wil die goed verdient, dan moet je geen verpleegster worden, want dan weet je dat van te voren.
zo is het toch ? Ik zou graag dierenarts assistente wilen worden , maardat verdient niet zo veel, dus ik heb voor een ander beroep gekozen.
En het is toch wel leuk zo`n bloemetje op zo`n dag, ook al is het commercieel.


Nou zonder verpleegsters geen ziekenhuizen meer hoor. Als iedereen zo denkt als jij, mag ik hopen dat jij gauw een keer in het ziekenhuis terechtkomt en dat de verpleegkundigen geen tijd hebben om jou te wassen of om te kleden.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:15

runningkawa schreef:
wanneer is het nou eens nationale tuinbouwmedewerkster dag Huilen Knipoog
Zonder mij geen lekker Afbeelding
Ik wil ook een bloemetje!!!


Nee ff zonder gekheid, veel plezier met je speciale dagje.


Uh, alstublief Kawa :

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:29

Whahahahaha Haha!
Dank je wel pega, mijn dag kan niet meer stuk!!!!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-02 15:31

Nou Runningkawa, hier ook eentje van mij...

Afbeelding

En voor alle andere hardwerkende mensen met wat voor beroep dan ook!