Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 08:01

Jij ook veel sterkte alvast

Klinkt raar, maar ik denk wel dat jij (en ik ook hoor in mijn geval) blij zult zijn dat je dan wat meer duidelijkheid hebt, en weet waar je dan aan toe bent..

( soms haat ik dat soort onderzoeken )

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:23

Hoi Ellebelletje,

Waarom wil je dat roesje hebben? Het lijkt mij dat je meer last daarvan krijgt dan van de narcose. Ik heb 2 x zo'n onderzoek gehad en de eerste keer viel me 100% mee. De tweede keer was iets pijnlijker maar echt niet onthoudbaar ofzo. En zodra het onderzoek klaar is (wat echt heel snel is) dan voel je helemaal niets meer!
De pijnlijke momenten zijn inderdaad als de scope een bochtje om moet of als ze veel lucht inblazen. Maar ik zou zeker niet voor een roesje kiezen.

En wat dat schaamte betreft, ze doen het dagelijks hoor. Niemand doet er raar over. Bij mij haalde de assistente me uit de wachtkamer, legde alles netjes uit, moest me uitkleden en op de tafel gaan liggen waarna ze mij bedekte met een handdoek. Pas daarna kwam de behandelend arts binnen en alles ging heel rustig, netjes en zo prettig als mogelijk. Kan niet zeggen dat ik er met een naar gevoel aan terugdenk (al doe je het natuurlijk liever niet dan wel ).

Succes en ik hoop dat je wat aan de uitslag zult hebben.

Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 13:29

@Lestria: Ik ben super gevoelig rond mijn kont Als mijn vriend ook maar aan mijn billen zit dan verstijf ik en dan raak ik helemaal gespannen en paniekerig...Ik ben er dus erg bang voor dat ik juist door het aanspannen, erg veel last heb van het onderzoek

Misschien ook wel dat ik er zelf teveel over zit te piekeren, maar ik weet hoe snel ik in paniek raak als ze ook maar richting mijn billen zitten..(ik heb eerder zo'n onderzoek gehad waarbij ze de anus met een vinger onderzoeken) dat was zo'n hel omdat ik gewoon niet kon ontspannen..

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:52

sterkte iig

ik heb zelf slangetje door mijn keel gehad 5x..
toen was ik rond de 8 jaar enzo.. weet er niet veel meer van behalve dat ze misprikten voor narcose..

was een onderzoek om te kijken of ik soliaki had of hoe je dat schrijft.. of je darmen maag wel tegen gluten konden.. moest ook vet vies drankje drinken echt ranzig..!

lijkt me inderdaad ook niet echt fijn zoals ik hoor ook al doen die mensen dat vaak toch vind je het zelf genant..

suk6 .!!

Hurrycane

Berichten: 1448
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Papenburg OT Aschendorf - Duitsland

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 18:29

Lestria schreef:
Hoi Ellebelletje,

Waarom wil je dat roesje hebben? Het lijkt mij dat je meer last daarvan krijgt dan van de narcose. Ik heb 2 x zo'n onderzoek gehad en de eerste keer viel me 100% mee. De tweede keer was iets pijnlijker maar echt niet onthoudbaar ofzo. En zodra het onderzoek klaar is (wat echt heel snel is) dan voel je helemaal niets meer!
De pijnlijke momenten zijn inderdaad als de scope een bochtje om moet of als ze veel lucht inblazen. Maar ik zou zeker niet voor een roesje kiezen.

En wat dat schaamte betreft, ze doen het dagelijks hoor. Niemand doet er raar over. Bij mij haalde de assistente me uit de wachtkamer, legde alles netjes uit, moest me uitkleden en op de tafel gaan liggen waarna ze mij bedekte met een handdoek. Pas daarna kwam de behandelend arts binnen en alles ging heel rustig, netjes en zo prettig als mogelijk. Kan niet zeggen dat ik er met een naar gevoel aan terugdenk (al doe je het natuurlijk liever niet dan wel ).

Succes en ik hoop dat je wat aan de uitslag zult hebben.


Geen roesje heeft inderdaad voordelen.
Je mag voor de tijd niet eten. Mijn onderzoek is altijd pas s'middags en met een roesje ben je na de tijd toch nog een paar uur duf. Ik had dan weinig zin in eten en de echte trek kwam pas tegen bedtijd... dan eet je nog wat en gaat slapen.
Gevolg: de volgende dag voelde ik me vaak nog slapjes.

Zonder roesje daarentegen zit ik op weg naar huis al te eten en te drinken Ik heb 's avonds nog wel eens op de tennisbaan gestaan na een onderzoek.. dat zat er bij mij echt niet in na een roesje.

Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 14:28

Heey mensen,


BBBBaaaaahhhhhh ik ben nu met die Klean prep begonnen...onee dit hou ik echt niet vol hoor

Wat een ranzige zooi...ik heb bij het eerste slokje al kokhalsneigingen en wordt misselijk als ik eraan denk dat ik nog zo veel moet...

Bah...ik voel me nu even heel zielig

Rinskee
Berichten: 3916
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: In nederland

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:34

logisch !
sterkte !!
en heel veel suk 6

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:37

En, hoe is het gegaan?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:46

Hoe gaat het nu met je?

Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 12:42

Heey mensen,


Ik ben net terug gekomen, het was enorm pijnlijk
Het inbrengen viel op zich wel heel erg mee, alleen de lucht inspuiten was erg vervelend, en ze prikte op een gegeven moment door iets heen, toen schreeuwde ik het wel even uit van de pijn.

Ze hebben wel iets gevonden bij de blinde darm (de ingang ervan daar zat iets)

Dus nu moet ik dalijk de verslagbrief bij de huisarts brengen en wachten op de kweek van de stukjes die ze uit mijn darm hebben gehaald..

Heeeuuu ik heb het trouwens wel gedaan zonder roesje..zag die naalden daar staan, toen had ik zoiets van nee dankje!!

Dus ik vond het wel erg interresant om mee te kijken op dat schermpje!


Mocht ik de uitslag hebben dan zal ik dat wel even laten weten!

bedankt voor de steun!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:47

Jeetje wat stoer dat je het zonder roes durfde. Wel balen dat ze iets gevonden hebben

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:49

ik heb het nu drie keer gehad, ik vond het wel meevallen,
het is vervelend, maar als ze klaar zijn is het over, ik heb alle keren sávonds ewoon mijn paard weer gedaan..
heel veel sterkte

Ellebelletje

Berichten: 1173
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Hank

Re: Wie heeft er ooit een darmonderzoek gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 13:53

Gelukkig voel ik me nu ook een stuk beter hoor!

Zolang de lucht er uit kan ihiih is het een stuk beter te verdragen...(vind vooral mijn vriend leuk in de auto )



Nu nog maar afwachten op de uitslag


xxx ellen