Zijn er hier ook mensen vegetarisch?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:38

Ik houd ook niet echt van vlees, het vlees dat ik eet is alleen van rund, varken en kip. En dan lus ik nog heel veel niet zoals biefstuk enzo. Wij eten ong 3 keer in de week vlees, anders vleesvervangers, ei, enz.
Wat ik helemaal niet meer eet zijn kroketten en frikandelen, wat daar allemaal niet in zit....dat wil je echt niet weten. Eerst at ik nog wel rundvleeskroketten, maar niet meer sinds ik daar een keer een soort blauwig hol buisje in aan trof wat sterk leek op een of andere dikke ader, aorta oid. Ik had het al in m'n mond, was heel taai. Best groot ook, ong 2.5 bij 1 cm. Misselijk Sindsdien dus geen kroketten meer!
Maar gehakt, kipfilet, cordonbleu, slavik enzo gaan er op z'n tijd nog wel in.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:43

Wat Prima beweert over restaurants slaat als een tang op een varken. Er zijn "prima" menu's zonder vlees of vis te krijgen, ik ken zelf een aantal vleeseters die vaak in restaurants bewust voor een vegetarisch menu kiezen omdat dat zo lekker is.

Dus Prima, smaken verschillen, jij lust gewoon geen eten als er geen vlees in zit.

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 19:29

Marja schreef:
ik hoef niet steeds een goede reden te bedenken voor het vegetarier zijn.

Ik heb er in de loop der tijd een heel rijtje van geprobeerd en gebruikte ze afhankelijk van m'n bui en het gezelschap waarin ik verkeerde *LOL*

* Mijn lichaam heeft het niet nodig (zeg niet ons lichaam, want dan val je de ander aan!)
* Ik ben het niet eens met de manier waarop de dieren worden gehouden
* Ik lust het niet/ vind het niet lekker (kan een belediging voor de kok zijn, pas op)
* Een dier hoeft niet voor mij te sterven



Ik sluit me helemaal bij je aan Haha!

Volgende week maandag ga ik met mijn collega's ergens eten in een restaurant. Ben benieuwd wat voor vegetarische dingen ik op de kaart ga tegen komen *LOL* Vork

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:21

ik vind het wel leuk om te zien dat er zoveel vegatariesch zijn! ik weet niet meer wie het zei, maar de balletjes van AH zijn idd echt super lekker. Je moet alleen uitkijken, dat je niet iets vind wat je heel lekker vind en dat dan te vaak gaat eten, want dan op slot komt het echt je neus uit *LOL*

sommige dingen die gezegt worden komen ook wel bekend voor, en altijd maar verdedigen ben ik mee gestopt. als mensen beweren dat het zo slecht is zeg ik gewoon heel droog ''ahg dan ga ik toch wat eerder dood'' meestal zijn ze dan wel stil Haha!
Want dan begrijpen ze je toch niet, en sommige zullen het ook nooit begrijpen...

Ik vind het ook altijd zo banketstaaf als ze maar zeuren er over, ik accepteer toch ook dat hun vlees eten ...

En voor mij is de grootste reden, die hier al genoemd werd, dat er voor mij geen dier hoeft te sterven...

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:44

ik ben vanaf mijn 10-de veg en ben nu 14

ben de enige in mijn familie


en eet gewoon nep hamburgers nep kipnuggets nep gehabtballetJES gewoon bij de C1000

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:53

Wij eten voornamelijk biologisch vlees.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:26

hoi,ik ben vegetarisch,nu z'on even denken...7 jaar ongeveer,ik eet geen vlees en geen vis,dus ook geen bouillon of kroepoek enz.
eet veel vleesvervangers en mijn moeder komt altijd met leuke orginele dingen en bij de ah hebben ze veel assortie.
waarom?

tja ik mis het helemaal niet en ben gek van dieren dus waarom wel,vond het trouwens wel altijd heel lekker hoor,vooral frikandellen en shoarma.
maar sinds ik het ben heb ik absoluut nooit meer vlees/vis gegeten.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 00:41

Mieke schreef:
Wat Prima beweert over restaurants slaat als een tang op een varken. Er zijn "prima" menu's zonder vlees of vis te krijgen, ik ken zelf een aantal vleeseters die vaak in restaurants bewust voor een vegetarisch menu kiezen omdat dat zo lekker is.

Dus Prima, smaken verschillen, jij lust gewoon geen eten als er geen vlees in zit.


Nou niet in de restaurants waar ik kom. Als je een duurder restaurant neemt, dan zie je misschien 1 dingetje staan. Bovendien zou ik idd noooooit mijn vlees willen missen. Dus gelukkig ben ik niet zo een persoon die als hij er gedachte opzet, zijn eten niet meer eet.

2 uitzondering hierop zijn kreeft en ganzelever. Hoewel heerlijk. Dus soms eet ik dat wel.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 01:44

Ik ben sind mijn 11e vegetariër.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 10:38

Ik ben ook vegatariers (hoe schrijf je dat?) geweest.
Maar dat vegatariers is echt bah Misselijk
Ik eet niet zo heel veel vlees. Biologisch dacht ik Verward
En hoe doen je jullie met kippen eieren?
Wij van onze eigen kippjes Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:15

op die domme vragen die je soms krijgt Lunatic, kun je de mensen uitleggen dat ze vegetaristen niet moeten verwarren met veganisten. Een vegetarier eet niets van wat ooit geleefd heeft. Een veganist eet niets van wat door een levend dier geproduceerd is. Dat is dus niet alleen vlees, maar ook eieren en kaas. De kippeëieren die we eten zijn geen dode kuikentjes, de eieren waren immers onbevrucht. JE hoeft er dus niets voor te doden. Overigens eet ik wel vlees maar wel met een bezwaard hart, dat kan ik niet ontkennen. Ik zou willen dat ik gewoon keuze had in biologisch vlees en zo. Ik geloof dat de supermarkten die vakken wel gaan uibreiden. Ik vind vlees eten niet slecht, als het dier maar een waardig leven heeft gehad. En over die 2 jarige op de markt: waarom fokken mensen nu ook in godsnaam voor de slacht? Daar is toch geen eer aan te behalen?

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 19:46

ik eet bijna geen vlees op een stukje rookworst na (zo'n 1x in de 3/4 weken)
Ik lus het niet en wil het niet.
Vooral bij de gedachte dat ik Roaske of Anna op eet Misselijk
Kip eet ik heel af en toe.....
En eieren eet ik ook bijna niet, melk tsja, in yogo zit ook melk dus ja dat wel Haha!
Maar ik heb ook wel eens vegetarisch eten gehad maar dat Misselijk -te ik ook bijna uit.
Dus nu eet ik bijna 1,5 aardappel + groente en jus.
Verder brood met hagelslag of bebogeen Tong uitsteken
en ja ik weet het eet weinig, maar ik slik vitaminepillen (winterweerstand Lachen ) maarja, ik leef nog ook al begin ik af te vallen ( 45 -> 43 Boos! )

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:22

hoi, ik ben ook vegetarisch en mijn vriendje ook.
ik vind het maf dat er nog steeds mensen zijn die vlees eten. we leven niet meer in de middeleeuwen, mensen hebben tegenwoordig helemaal geen vlees nodig. maffe neanderthalers!!!
VLEES = MOORD!!!!!!!!!!!!!!!!!
zo denk ik er over. mensen die van dieren houden eten geen vlees!!
ben je gek ofzo dat je een dier af laat maken alleen omdat jij wil gourmetten.
das toch niet normaal!!!
ik eet niks wat een moeder heeft of wat me aan kan kijken.
groetjes fenna

ps ja een aardappel heeft ook gevoel dat weet ik ook wel, maar die eet ik wel!

Pluutje

Berichten: 5625
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:37

ik heb nu iets van 2 jaar vegetarisch,mijn moeder zeikt wel eens, uhl, nu moet ik weer iets anders voor jou maken en dat soort dingen maar ik hou het stug vol hoor!

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:51

Ik ben ook vegetarisch....erg streng vegetarisch...ik heb het al eens op bokt gezet.....ff knippen en plakken....


Ikzelf eet geen vlees vis enz, maar ook geen gelatine (botten van dieren) dat zit in heel veel snoepjes, kaas (daar zit stremsel in=kalverenmaag) en er zijn ook veel E-nummers die ik niet eet. Bijv E470 t/m 482 (en nog wel veel meer). Daar zitten ook dierlijke bestanddelen in. Het vervelende is alleen dat die E-nummers ook in brood zitten. Dus moeten we stad en land afrijden om 'vegetarisch' brood te halen. Ik eet ook geen margarine, beschuit, slagroom....pfff, er zijn echt keiveel dingen die ik niet eet, en dat allemaal vanwege die E-nummers!!

Ik draag ook geen leer, maar....ik rijd wel op een leren zadel. Ik heb heeel lang gezocht naar een kunststof ijslands zadel, maar helaas helaas helaas heb ik dat niet kunnen vinden in de goede maat. Ik vind dat echt heel erg poedersuiker, maar ja, het KON gewoon niet anders. Ik drink (nog) wel melk, en ik eet trouwens ook vegetarisch kaas. Dat is kaas met plantaardig stremsel (het heet Ierse Doolin).
Iedereen vind dat ik veel te ver ga, maar ik kon er niks aan doen (hihi). Want ik vond het zo banketstaaf om dan geen vlees te eten, maar wel botten.

Ik wil hier ABSOLUUT NIET mee zeggen dat iedereen dat zo moet doen hoor. Ik vroeg me alleen af, of er meer gekken rondliepen die zo moeilijk doen met eten...


Nou...dat was het...en ga niet zomaar zeggen dat ik gek ben enzo (is al eens gebeurt)...maar vertel ook waarom je dat vindt!!

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:01

alle vaga´s

wel doorzetten hea!!


zijn er zoveel die na een tijdje stoppen!!

na een tijdje durf je niet eens meer vlees te eten dat heb ik tenminste(gelukkig)