wat vinden jullie van de doodstraf?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9646
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:49

Ik ben ook voor het beschermen van toekomstige slachtoffers, bv door de namen en gezichten van kinderverkrachters vrij te geven. Laat ze zich maar schamen en niet meer uit huis durven komen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:17

Ja, die ouders die hun kind zo verliezen hebben zijn door de dader tot levenslang veroordeeld. Laat ze daar maar eens aan denken. HEt is al zwaar om iemand te verliezen, maar als dat nu ook nog eens uit pure kwaadaardigheid en valsigheid gebeurt, hoe moeten mensen nu daarmee verder? Ze zijn veroordeeld tot een levenslange schaduw die ze blijft achtervolgen.

batje

Berichten: 10563
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:48

Citaat:
Ja, die ouders die hun kind zo verliezen hebben zijn door de dader tot levenslang veroordeeld. Laat ze daar maar eens aan denken. HEt is al zwaar om iemand te verliezen, maar als dat nu ook nog eens uit pure kwaadaardigheid en valsigheid gebeurt, hoe moeten mensen nu daarmee verder? Ze zijn veroordeeld tot een levenslange schaduw die ze blijft achtervolgen.

Inderdaad! Het is al erg genoeg om iemand te verliezen, maar als dat nu ook nog eens uit pure wraak door de regering van je land gedaan wordt, hoe moeten mensen nu daarmee verder?
Of geldt dit niet voor de nabestaanden van de dader, want dat is geen mens? Knipoog

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 15:54

voor sommige mensen vind ik het helemaal NIET erg dat ze de doodstraf krijgen.... zoals osama bin laden die moet ook de doodstraf krijgen dat soort mensen verdienen geen leven

maar voor de mensen die onschuldig doodgaan vind ik het niks... ik vind dat je eerst duidelijke bewijzen moet hebben om iemand dood te maken....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 16:29

Ik denk dat het voor de nabestaanden van de dader anders is als voor de nabestaanden van een slachtoffer. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar hen, want hun verhaal wordt eigenlijk amper uitgediept. MAar het moet vreselijk zijn voor een moeder om een zoon op de wereld gezet te hebben die later mensen verkracht en vermoord. Ik denk daarom dat er ouders zijn die afstand nemen, maar er zullen ook ouders zijn die van hun kind blijven houden. Maar ze zullen het wel beter snappen denk ik. En ouders van een onschuldig vermoord kind zullen het nooit kunnen begrijpen.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 18:58

Over de vraag of iemand de doodstraf verdient heb ik ook vaak nagedacht. Ik ben er persoonlijk tegen om iemand de doodstraf te geven. Maar dit is niet met de gedachte dat je kwaad niet met kwaad mag vergelden. Er zit iets meer achter en dat is zoiets als de hemel. Persoonlijk geloof ik niet in God, maar stel nou dat diegene die niet geloven het niet bij het juiste end hebben en dat er wel iets bestaat als de hemel en waar het goed toeven is. Stel nu eens dat iedereen in deze hemel wordt toegelaten. Ook een moordenaar. Zo iemand die lacht zich toch werkelijk rot!? Misschien denkt hij wel "ik heb iemand vermoord en dit krijg ik er voor terug? Dat had ik eerder moeten weten, dank je meneer de rechter!!" Het lijkt me daarom verstandiger om het zekere voor het onzekere te nemen en zo iemand werkelijk levenslang te geven zonder enige luxe en zonder mogelijkheid tot vervroegde vrijlating.

Met dit bovenstaande wil ik niet weer een topic gaan starten over geloof, maar ik wil gewoon toelichten wat mijn mening is over de doodstraf.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:11

Doodstraf mag van mij,ik heb er niets op tegen.
Als die persoon echt iets ergs gedaan heeft.Kinderen misbruiken en vermoorden bijv.Of vreselijk verminken.Gewoon zieke dingen,die personen mogen wat mij betreft een kogel door hun hoofd heen hebben.
En het mag al helemaal in nederland worden ingevoerd.Die gevangenissen zijn niet normaal,net een hotel ofzo.
Het enigste wat een moordenaar verdient is OF een vies stinkend klein verrot celletje OF de doodstraf.
moet hij/zij maar niet iemand vermoorden

DeEsJe

Berichten: 53
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 19:57

Ik ben het helemaal eens, je moet die mensen eigenlijk maar laten lijden ( niet om flauw te doen )
maar eigenlijk is een doodstraf wel heel even voor ze moeilijk, ze moeten afscheid nemen van iedereen
Verdrietig