Huis Tuin en Keuken middeltjes

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:17

Bedankt voor de tips, zit nu op mijn werk, maar ga zo eerst naar de supermarkt om een fles Azijn te halen... !

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:20

En stinken Haha!
Nee, grapje, het ruikt helemaal niet als het droog is en je bent wel in één keer (tijdelijk) van de jeuk af. Afterbite is belachelijk duur, maar een fles azijn kost bijna niks en daar kun je de rest van je leven je insectensteken mee te lijf Knipoog

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:32

tegen wratten -> de binnenkant van de schil van tuinbonen er op wrijven
elke dag en na een paar dagen valt tie er af

bij schaafwonden , beetje honing op de wond verbandje er overheen dag er na is het al bijna weg (propolis werkt ook heel goed voor wondjes en ook voor verdikking bij een verzwikte enkel bv)

zout voor de deur houd de mieren buiten (tevens de slakken en ander over de vloer kruipend ongedierte)

bij nieuwe kleding , met name donkere , fles azijn meewassen , blijft de kleur langer "goed" en ontkalk je direct je wasmachine Haha!

last van opstipatie? slokje slaolie doet wonderen (en beweging is ook heel goed) smaakt wel vies maar werkt! (vraag maar aan je paard)

grokje bij griep/verkoudheid
1/2 slappe thee 1/2 rum (whisky of jongegenever mag ook)
paar druppels (theelepeltje) citroensap (zet je lichaam in combi met de alcohol aan het zweten!(zo verliest de mens zijn gifstoffen ook)
eetlepel honing (verzacht de keel) evt beetje suiker voor de smaak
snel naar achter gooien en paracetamolletje er achteraan
melk alleen toevoegen als je geen kriebel hoest hebt! melk irriteerd
de slijmvliezen!

kan je niet slapen van de hoofdpijn -> warme thee/handdoek op je hoofdleggen val je zo in slaap

krijg je een vlek er niet uit omdat die oud is terwijl je toch een middel gebruikt wat normaal zou moeten werken voor die vlek, nieuwe vlek erover heen !bv met vet (de nieuwe vlek bind zich met de oude)
en weer wassen met een middel wat normaal wel werkt met zo'n vlek

ossegal werkt op bijna al de vlekken

als de katten ergens hebben geplast , NIET schoonmaken met chloor
vinden ze lekker en doen hun behoefte daar nog een keer

koffie dik tegen katten die in je tuin schijten werkt maar moet je er wel VEEL van hebben , schelpen onder je planten op het zand werkt ook (steentjes niet!)en een hond werkt nog beter!
maar een kip werkt nog beter dan een hond! (moet je t wel niet erg vinden dat de kip in je tuin schijt en je eetbare margrieten opeet bv)

vette vingers op cd's ? lauw sopje met dreft doet wonderen
(werkt veeeeeeel beter dan de speciale producten daarvoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:52

Tegen katten schijnt methol ook te helpen, ze vinden de methol lucht niet lekker.

Tegen fruitvliegjes : bakje met azijn neerzetten in de ruimte waar ze zitten

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:08

Iemand nog dé gouden tip hoe je een kattenzeikgeur van je leren schoenen en stoffen laarzen afkrijgt?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:20

roos-> emmertje sop met dreft de gehele schoen/laars erin
niet in de zon laten drogen (met name de lederen laarsen) en dan poetsen Haha!
evt zou je febresse kunnen proberen als het daarna nog een beetje ruikt

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:43

Ik heb er overigens al spul van HG opgespoten, speciaal tegen sterke geuren. Op de houten vloer heeft het geholpen maar m'n schoenen (vooral de linker), pfff. Verpest je niet je hele schoen als je ze in de sop gooit? Dat het uitbijt oid?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:49

Laui! schreef:
Lame: azijn eroverheen. Afterbite is ook op basis van Azijn, dat is echt helemaal briljant, moet je wel een fles azijn meenemen, want zodra je je handen wast oid jeukt het weer. En wat bij mij soms ook helpt is een steek uitknijpen, net als een puistje. Dan is de zooi eruit, daarna azijn erop en dan lijkt het sneller over...


Afterbite is op basis van ammoniak en dat stinkt nog veel meer dan azijn Haha! . Helpt wel goed trouwens, maar je moet het er eigenlijk gelijk op doen als je gestoken bent. Wat zout opgelost in azijn haalt trouwens de zwelling wat weg, het handigst is als je verband oid ermee doordrenkt en dit er omheen doet.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:54

Kayla schreef:
Afterbite is op basis van ammoniak en dat stinkt nog veel meer dan azijn Haha! . Helpt wel goed trouwens, maar je moet het er eigenlijk gelijk op doen als je gestoken bent. Wat zout opgelost in azijn haalt trouwens de zwelling wat weg, het handigst is als je verband oid ermee doordrenkt en dit er omheen doet.


Ga ik doen.. houdt ook mijn collega's op afstand (de stank)..hahaha

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:56

Ranja schreef:
Dat is toch heel normaal?? Tenminste dat heb ik altijd geleerd om daarmee je ramen te lappen Bloos! Maar wat doe jij dan nog meer in je ramenwaswater??


oh dat zou kunnen hoor ik ben niet zo'n huishoudster maar als ik de ramen ging wassen moest ik dat er altijd door doen van mn moeder Haha! ik geloof dat ik vergeten ben wat er verder nog meer in het water ging..

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 00:32

Roos schreef:
Ik heb er overigens al spul van HG opgespoten, speciaal tegen sterke geuren. Op de houten vloer heeft het geholpen maar m'n schoenen (vooral de linker), pfff. Verpest je niet je hele schoen als je ze in de sop gooit? Dat het uitbijt oid?


zeepsop (dreft) bijt niet uit
kattenpis daar in tegen wel!!! vooral niet te snel willen drogen
(bij mij is het aardig gelukt en goed gegaan)