Mais van t land = konijntjes knuppelen????

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 00:21

zijn het wel bijziende konijntjes als ze die jongens niet opmerken... of er staan heeeeeeeeeeeeel veeeeel jongens langs zo'n veld.
Hier staan vaak kinders en ook volwassenen langs het veld voor de mais die van de wagen valt...voor de eigen konijntjes en kipjes enzo....
maar konijntjes knuppelen....nooit van gehoord.. wel schieten/jagen als ze de jacht hebben langs de maisvelden..

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 00:21

tsja t schijnt hier in de Kempen nogal normaal te zijn
de reden dat ze niet in de pan gaan is omdat ze meestal de sloomste konijnen kunnen raken en omdat die konijnenziekte nogal heerst, ze niet zeker weten of die beestjes wel/niet gezond zijn en het gaat eigenlijk puur om de lol, om stoer te kunnen doen en te kijken wie er de meeste heeft kunnen neerknuppelen, denk trouwens ook niet dat die moeders van die jochies blij zijn met een flink aantal dode konijntjes in hun keuken...

kijk als ik nou zeker wist dat ze alleen zieke dieren raakten, en ze meteen echt doodmaakten kon ik er wel mee leven, maar het schijnt hier een leuk tijdverdrijf te zijn Lips are sealed

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 00:27

ik denk dat ze je wat wijs gemaakt hebben....
ga eens bij zo'n veld staan en tel de konijntjes eens die je ziet.....momenteel kneuzen ze 24/7 dus zal niet zo heel moeilijk zijn een stuk te vinden waar ze net beginnen..
Kijk nijntjes zijn niet dom.. mais landen grenzen vaak aan... weide, maisland, enz. Dus ze zullen niet gemakkelijk de straat op rennen.. de jongens staan aan de straat kant is de kant van het lawaai.... denk dat ze eerder voor de mais komen dan voor een konijn...
De kans dat zo'n jongen een slome zou kunnen raken is kleiner dan dat dat dier in de machine terecht komt... een mixanijn loopt niet zo ver.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 00:48

de maisvelden hier grenzen allemaal aan 1 en meestal 2 kanten aan de weg

en ze hebben me niet zomaar iets wijsgemaakt, mn vriend vertelde dit en is hier opgegroeid, heeft er vroeger zelf ook weleens bijgestaan en hij weet dat hij dit soort dingen niet voor de grap aan mij moet vertellen, dan heeft ie nml een groot probleem Knipoog

heb het meteen aan een paar mensen gevraagd(oa onze oude buurman die boer is en meisjes van de rijvereniging, hun vader is boer en hun broer deed dit idd ook weleens met wat vriendjes....) en het is dus wel zo, verder zag ik ze gister dus zelf staan me wat stokken en knuppels terwijl ze bezig waren t mais van t land te halen, met mais van t land rapen heb je geen knuppel nodig lijkt mij

heb de leeftijd dat ik zomaar alles geloof wat zielig is wel gehad, en dit is dus echt zo, iig wel hier in de omgeving.

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:09

Ilindra schreef:
Konijntjes doodknuppelen mag ook niet, valt onder stroperij.

Als je hier melding van maakt, wordt er dan ook iets aan gedaan? Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:15

Shiloh schreef:
ow dus men mag konijnen wel ongehoord doodknuppelen, maar een stok in de kont van een schaap steken mag dan weer niet Verward wat maakt een konijn minder dan het schaap?

En zeehonden doodknuppelen mag dan zeker ook? Dus je mag dieren op allerlei manieren doodmaken, met lijdensweg en al, als je ze daarna maar consumeert?
Hm, tamelijk middeleeuwse opvattingen hier...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:17

daarbij is de manier waarop vergelijkbaar met de
drijf jacht

helaas zien veel jongelui dit als leuk tijdverdrijf

maar ik weet ook nog wel een leuk tijdverdrijf ~~}> mocht ik het toevallig zien Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:22

xtwisterx schreef:
Als je hier melding van maakt, wordt er dan ook iets aan gedaan? Lachen


Moet op heterdaad door een opsporingsambtenaar gezien worden.
Vergelijk het maar met door rood licht rijden, ik kan wel naar de politie bellen om te zeggen dat jij door rood bent gereden maar dat kan ik natuurlijk nooit bewijzen.
Je kan wel bellen als ze bezig zijn zodat er evt. een auto naar toe kan gaan, maar deze meldingen hebben een lagere prioriteit als bijv. een inbraak of een verkeersongeval.
Je kan ook contact opnemen met de plaatselijke WBE (wild beheers eenheid) zij hebben vaak een jachtopzichter in dienst die tevens bijzonder opsporingsambtenaar is en hier voor een verbaal mag schrijven.

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:09

ZIEK tijdverdrijf zeg Stoom uit je oren

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:36

T mag gewoon niet, punt uit. En wat mij betreft mogen ze zulke kereltjes meteen preventief opsluiten, stelletje crimineeltjes in spe. Dan moet je echt niet goed bij je hoofd zijn, als je zoiets leuk vindt. Hup allemaal naar het Pieter Baan.... Knipoog

Danielle_1

Berichten: 2696
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:39

Wist je trouwens wat jongetjes die zulke dingen doen,later vaak worden?
Seriemoordenaar!(vast niet allemaal,hoop ik..)
Het klinkt idioot,maar hier is echt onderzoek naar gedaan *LOL*

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:47

Dat bedoel ik! Knipoog

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 20:27

Ellebel schreef:
Hup allemaal naar het Pieter Baan.... Knipoog

daar staat al een mege wachtlijst voor hoorde ik laatst