Ik wil emigreren...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:36

Amerika en dan naar Montana ofzo...lijkt me geweldig.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:53

Ik zou heel erg graag (en dan meen ik het serieus), willen emigreren naar Zweden. Ik ga er aanstaande winter nog een week heen on te kijken hoe het er dan is.
Je hebt daar al een super gaaf huis voor 35.000 euro
Natuurlijk moet je dan wel de lange donkere en koude winters voor lief nemen Schijnheilig

Ik zit er echt serieus over te denken. Voel me overal thuis behalve in Nederland. Echt raar...

Kikka

Berichten: 4692
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:58

Ik ga in Frankrijk wonen later

Roep ik al sinds ik 5 ben, lijkt me helemaal geweldig Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:10

Hmm.. als hier weg zou gaan ging ik of net over de grens in duitsland ergens in de buurt van Nordhorn wonen ofzo maar het liefst zou ik naar Zwitserland gaan. Heerlijk die bergen en je kunt nog redelijk makkelijk voor een paar dagen op familiebezoek in Nederland qua afstand..
Maar voor Dees is dat niet zo geschikt want daar willen ze de 4x4 hard aanpakken en goedkoop is het er ook niet echt.. benzine was er trouwens wel maar 1 euro en 1 of 2 cent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:28

Dees schreef:
Ik wil ook een land waar je ongegeneerd rond kunt rijden in een a-so-ciaal grote terreinauto en niemand die daar vreemd van opkijkt....
Met Bull-bar?

Wil een land dat niet aan de armoede grens zit, en je moet er wel een redelijk bestaan kunnen opbouwen zonder geliqiudeerd te worden wegens afgunst... Redelijk als in niet stinkend rijk, maar gewoon, comfortabel.



United States of America Cool
Maarre, is dit een serieuze vraag?

Dees

Berichten: 18950
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 10:04

De vraagstelling is luchtig, de ondertoon onheilspellend Knipoog

Ik hoor werkelijk waar elke week wel iemand die zicht richt op mogelijke emigratie; het is net of verlaten we met z'n allen het zinkende schip genaamd Neerlandia..
Een teken van de tijd?
Stevenen we af op een grote emigratiegolf?

vorige week nog op de radio in het nieuws te horen: bevolkingsaantal in Nederland gedaald, wegens emigratie en laag geboortecijfer.
DAt we in Nederland pas heel laat en relatief weinig kinderwens hebben... plus deze interesse in emigratie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:09

Amerika of Monaco Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:09

Dees schreef:
De vraagstelling is luchtig, de ondertoon onheilspellend Knipoog

Ik hoor werkelijk waar elke week wel iemand die zicht richt op mogelijke emigratie; het is net of verlaten we met z'n allen het zinkende schip genaamd Neerlandia..
Een teken van de tijd?
Stevenen we af op een grote emigratiegolf?

vorige week nog op de radio in het nieuws te horen: bevolkingsaantal in Nederland gedaald, wegens emigratie en laag geboortecijfer.
DAt we in Nederland pas heel laat en relatief weinig kinderwens hebben... plus deze interesse in emigratie....


Hmm.. klinkt goed. Dat is over 10 jaar dus minder files, meer werk, lagere huizenprijzen door overschot i.p.v. tekort. Wel beetje opschieten dan allemaal ik wil zo lang mogelijk genieten! Tong uitsteken

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:11

CANADA, daar wil ik ook graaaag heen!!!!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:13

Guinevere schreef:
Vikki, wat vind je zo leuk aan Walmart superstores? Tong uitsteken


De enorme selectie onnodige maar oh zo leuke (en soms toch ook weer nuttige) hebbedingetjes voor een paar $ Haha! Leuk koeltasje hier, handig omeletpannetje daar, oh wacht, dat cd tasje kan ik ook wel gebruiken... en doe me gelijk maar een d.blauwe wrangler... en een leuke thermosbeker...en en en... Haha!

Dees

Berichten: 18950
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 10:13

toscana schreef:
Hmm.. klinkt goed. Dat is over 10 jaar dus minder files, meer werk, lagere huizenprijzen door overschot i.p.v. tekort. Wel beetje opschieten dan allemaal ik wil zo lang mogelijk genieten! Tong uitsteken


Dat is foute boel!
Wat achter blijft zijn de ouderen van dagen, en de immigranten uit die 'principiele' landen....
En met het uitbreiden van de EU kon je dus als Nederlander wel een minderheid in je geboorteland worden...

Ik vind het eigenlijk wel een beetje beangstigend Scheve mond

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:16

Kimberley77 schreef:
Australie kom je niet in, mist je een paar ton in guldens meebrengt of werk hebt een jaar lang. Daarna word bepaald of je mag blijven..Wil je een bedrijfje gaan beginnen ergens? Wat voor eisen stel je aan je leefomgeving?

Mijzelf lijkt Canada of idd Autralie/ Newe Zeeland wel wat, tis dat ik te schijterig ben, maar anders wist ik het wel hoor..


Of je moet een Australische partner hebben ik had naar Australie kunnen emigreren (ja ja, heb de test gedaan om te kijken of ik daar met mij Aussie bf voor in anmerking zou komen Haha! ), maar in plaats daarvan is hij naar Nederland ge-emigreerd Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:38

vikki schreef:
De enorme selectie onnodige maar oh zo leuke (en soms toch ook weer nuttige) hebbedingetjes voor een paar $ Haha! Leuk koeltasje hier, handig omeletpannetje daar, oh wacht, dat cd tasje kan ik ook wel gebruiken... en doe me gelijk maar een d.blauwe wrangler... en een leuke thermosbeker...en en en... Haha!


Helemaal mee eens! Ze hebben werkelijk alles!

Ik zou graag naar Oklahoma verhuizen. Niet de mooiste staat (qua landschap), maar dat is de staat die me het meest aanspreekt van de staten die ik in Amerika heb gezien. Bovendien heb ik er nu wat kennissen wonen en kan ik er op verschillende plaatsen zo aan de slag Lachen

Bovendien zit je binnen een zucht en een scheet in Arizona, wat ik tot op heden de mooiste staat van Amerika vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:45

Tja Dees dan zit er maar 1 ding op, iedereen aan de 4 a 5 kinderen! Tong uitsteken

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:51

toscana schreef:
Hmm.. als hier weg zou gaan ging ik of net over de grens in duitsland ergens in de buurt van Nordhorn wonen ofzo maar het liefst zou ik naar Zwitserland gaan. Heerlijk die bergen en je kunt nog redelijk makkelijk voor een paar dagen op familiebezoek in Nederland qua afstand..
Maar voor Dees is dat niet zo geschikt want daar willen ze de 4x4 hard aanpakken en goedkoop is het er ook niet echt.. benzine was er trouwens wel maar 1 euro en 1 of 2 cent.


helemaal mee eens Lachen
zwitserland of oostenrijk..

ja en ik roep hier ook Australie.. daar wil ik ook heel graag een keer heen!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:52

XoNo schreef:
Helemaal mee eens! Ze hebben werkelijk alles!

Ik zou graag naar Oklahoma verhuizen. Niet de mooiste staat (qua landschap), maar dat is de staat die me het meest aanspreekt van de staten die ik in Amerika heb gezien. Bovendien heb ik er nu wat kennissen wonen en kan ik er op verschillende plaatsen zo aan de slag Lachen

Bovendien zit je binnen een zucht en een scheet in Arizona, wat ik tot op heden de mooiste staat van Amerika vind.


*Zucht*... zo zou ik graag naar Texas verhuizen (helaas denkt mijn bf daar anders over...grrrrrrr)... ook niet het mooiste landschap wat ik gezien heb (Colorado vind ik adembenemend mooi), maar ik voelde me daar zoooo thuis! Nou ja, nu moet ik het maar doen met leuke vakanties naar TX Haha! . Overigens zie ik nog wel voor me dat wij later een huisje in Aussieland zullen hebben...

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:00

Dees schreef:
Dat is foute boel!
Wat achter blijft zijn de ouderen van dagen, en de immigranten uit die 'principiele' landen....
En met het uitbreiden van de EU kon je dus als Nederlander wel een minderheid in je geboorteland worden...

Ik vind het eigenlijk wel een beetje beangstigend Scheve mond


Serieus bekeken heb je gelijk maar ik zag er wel even de lol/voordelen van in.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 11:10

silvana schreef:
Dat goedkoper , schrijf dat maar op je buik phia.Oké de drank is goedkoper Haha! .De huizen iets maar ook steeds minder.Maar owee pas op als je alle belastingen en vooral al je energie rekeningen moet gaan betalen.De doorsnee boodschappen zijn hier ook duurder.
Internet , telefoon allemaal duurder.
Mijn hele familie woont nog in nederland ,vandaar dus alle vergelijkende prijzen.Worm kuren zijn in nederland ook goedkoper.Maar de dierenartsen zijn hier goedkoper.


Vrienden van ons wonen daar en zeggen dat het wonen daar goedkoper is. We hebben ook dingen vergeleken en Belgie was idd geodkoper. Verward
Wij wonen hier voor de gemeentebelastingen in 1 van de goedkoopste gemeentes van Nederland.
Waar wij gaan wonen is dichtbij Duitsland en Nederland. Sommige dingen haal je in Duistland, andere dingen in Nederland en weer andere dingen in Belgie.
We hebben de kosten van ons huis en het huis in Belgie vergeleken, ons huis in Nederland kwam duurder uit dan het huis in Belgie. Verward

Nadir

Berichten: 12736
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:30

Waarom roept iedereen Belgie?! Dat is toch om de hoek? Ik zou niet het gevoel hebben dat ik in het buitenland woonde... Dan daarbij heb je kans dat lastige familie e.d. nog op bezoek wil komen ook, omdat het toch zo dichtbij is...

Nee, als ik ga, doe ik het goed... Ver weg dus...
Denk dat ik dan toch zou kiezen voor The States of zo... Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:38

Canada, Australie, Frankrijk of Noorwegen Haha!

Canada voor de geweldige natuur en de ruimte, nadeel is wel dat je twee uur rijdt om een ijsje te gaan eten, en als het sneeuwt kun je geen kant op Haha!

Australie voor de mentaliteit, de wijdsheid en het klimaat Jammer dat je er zo moeilijk in komt.

Frankrijk voor de taal, de levensstijl, het eten, het landschap (Vooral op l'Aquitaine ben ik verliefd). Nadeel vind ik de Franse politiek, mij te rechts..

Noorwegen voor de natuur, en de mentaliteit, en de taal. Alleen hou ik inderdaad niet zo van lange donkere winters... Haha!

Ik zie mezelf ook nog weleens emigreren Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:50

Justy schreef:
Ik zie mezelf ook nog weleens emigreren Haha!


Same here Lachen Het is dat ik mijn ouders hier nog heb en echt niet zonder hun vertrek, maar anders had ik waarschijnlijk al weggeweest. Nederland gaat me steeds meer de keel uithangen.

Voorbeeld: ik stap in het vliegtuig richting Chigaco (overstap Haha!) vanaf Dallas, iedereen in de rij natuurlijk om in het vliegtuig te komen, wordt ons hier en daar nog aangeboden om voor te gaan, super!
Komen we aan in Amsterdam, iedeeen langs de paspoortcheck, een rij waar je u tegen zegt en het was werkelijk ellebogenwerk, je wordt gelijk weer met je neus in de boter gegooid wat betreft de Nederlandse mentaliteit Misselijk

Overigens merkten we het al toen we bij de gate zaten op het vliegveld in Chigago. Allemaal Nederlanders, luidruchtig, iedereen heeft ineens een saamhorigheidgevoel, misselijk word ik ervan!

Jammer dat mijn ouders Amerika niet zien zitten Haha!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:30

Nieuw Zeeland!
Ga je gezelli met mij mee Haha!
Ik ga sowieso ooit naar Nieuw Zeeland, weet alleen nog niet of ik daar een studie ga doen of hier in NL een studie afmaak en dan daar naartoe ga. En ik zeg ook niet per definitie dat ik ga emigreren want wie weet bevalt NZ achteraf helemaal niet Scheve mond

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:45

Italie of Djerba.
Voor beide hebben we al een aanbod gehad, tenminste mijn vriend dan.
Hij kan daar zo aan de slag als kite-instructeur.
Maar Italie heeft dan mijn voorkeur, ik ben helemaal weg van dat land en de mensen daar.

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:50

Zuid- spanje!!! echt wel! Lekker weer, mooie paarden en n relaxed en sociaal leven OK dan! (en ja daar is het ook goedkoper, voor onze maatstaven dan)

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:17

Mijn zwager komt uit Amerika (Ohio) en wil zeker niet meer terug. Die vindt het hier geweldig! Iedereen loopt met pistolen e.d. te zwaaien daar zegt ie Lachen
Zelf zou ik wel naar Midden Frankrijk willen, Spanje of Italië. Voor het matige klimaat, lekker eten en mooie omgeving. Kan mijn paard voor een grote kar zetten, boedel erin en karren maar richting zuiden Lachen