Vrouw MOET als maagd het huwelijk in!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:47

Ik, als Nederlandse, vind het te idioot voor woorden maar ik vind ook het dragen van een hoofddoek idioot. Maar het is wel de cultuur van die mensen. Zij vinden het niet meer dan normaal. Zij vinden onze manieren waarschijnlijk ook belachelijk.
Culturen verschillen daar ontkom je niet aan.

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:24

Dat moet iedereen voor zich zelf bepalen en niemand anders.

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:29

Sja hoe hij het zegt, dat ze dan moet oprotten, vind ik wel niet normaal nee... Waar is de liefde dan? Kijk, dat hij hoopt dat ze maagd is, is wat anders, dat is zo in die cultuur, zo hoort het bij de islam. Maar ik vind niet dat hij haar moet laten oprotten als ze geen maagd meer is.

Zelf wacht ik ook met sex tot het huwelijk, maar mijn vriend heeft al genoeg vrouwen voor mij gehad. Ik had ook kunnen zeggen: Dan rot maar op, ik wil iemand die maagd is. maar dat slaat toch nergens op. Ik hou enorm veel van hem, en mij maakt het niet uit of hij maagd is of niet, zolang ik het maar ben Haha!.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:29

Ik vind het krom, krommer kan niet... maar het ergste dat vrouwen zich hiervoor laten gebruiken...

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:41

Kijk, dat iemand iemand wil die nog maagd heeft kan ik best begrijpen.
Dat moeten mensen helemaal zelf weten.

Het is die dubele moraal die me tegen de borst stuit.
'Ik mag lekker wel, maar zij niet hoor....'

Maar dat heeft geen zak met de Islam alleen te maken.
Er zijn genoeg jongens die geen afgelikte boterham willen, maar zelf mogen ze dat natuurlijk wel! Gaaaap
Het zegt meer over de man/vrouw verhoudingen

Maar ik trek me daar lekker geen zak van aan *LOL* Cool

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:44

Bealy schreef:
Er zijn genoeg jongens die geen afgelikte boterham willen, maar zelf mogen ze dat natuurlijk wel! Gaaaap


Dat vind ik inderdaad altijd zo dubbelop... dat jongens enorm veel meiden mogen hebben gehad, en asl je als meisje dan zegt dat je al met een aantal naar bed geweest bent, is het gelijk: ow die hoef ik niet, die springt met iedereen het nest in, of die is al helemaal uitgewijdt ofzo...


Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:54

Hoe dan ook, het is weer een treffend voorbeeld van het misbruiken van je geloof (of geschriften gewoon op jouw manier interpreteren Scheve mond ) voor achterlijke praktijken.

n.b ik
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 09-09-04 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:54

Tja je hebt mannen die balen als hun vriendin meer ervaring heeft op sexuel gebied maar je hebt het ook andersom.

De culturen verschillen erg daar is en kanje niets aan doen. Leven en laten leven als hij dat zo wil prima maar dan niet met mijn lijf. Trouwens hoe banketstaaf en misschien kort door de bocht maar een huwelijk tussen een Marokaan/Turk en een Nederlandse werkt op lange terwijn toch niet. Ik ga er dan vanuit dat hij met zijn geloof bezig is. Ik weet dat er een hoop zijn die dat niet doen. Ik ga er dus vanuit dat die 2 mensen betreft met 2 totaal verschillende culturen. Ik zal dus ook nooit voor zo'n type vallen het past ook niet bij mij. Vaak willen ze toch een wat onderdanige vrouw en dat ben ik niet haha.

Vind het prima dat hij zo denkt en kan het wel begrijpen (als ik aan het geloof denk) alleen laat hem er mij niet mee lastig vallen. Ze mogen leven zoals ze willen (met of zonder hoofddoek) zolang ze er mij maar niet mee lastig vallen of mijn dingen niet respecteren. Leven en laten leven.

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:08

Gail schreef:
Heb inderdaad net een pak biscuit aangevallen Lachen

Ik ken weinig Marokanen maar veel moslims. En die voldoen echt totally niet aan de generalistische opmerkingen die hier worden gemaakt. Dus ja ik val altijd zwaar over opmerkingen die het geloof over 1 kam scheren.

Uithuwelijken komt voor in bepaalde gebieden en stromingen, maar dat heeft niks met islam te maken, net zo min als geen seks voor het huwelijk iets met het christelijke geloof heeft te maken. Het christendom is niet achterlijk omdat een stel middeleeuwse holbewoners op de veluwe hun vrouw niet laten stemmen en niet aan anticonceptie doen. That's my point..


ik kan niks anders zeggen dan dat ik jou helemaal gelijk geef! uitspraken naar mn hart!

Kyno

Berichten: 10442
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:17

Ik vind het echt hypocriet dat hij mag, en zij niet. Het is óf alle 2 niet, óf alle 2 wel. Scheve mond

Ik kan ook niet begrijpen dat hij 'zo verliefd' is op dit meisje, anders laat je haar niet zomaar 'oprotten' als blijkt dat ze al eens eerder seks gehad heeft met een jongen. Wat maakt het ook uit Verward

Bovendien is dat maagdenvlies verhaal 1 grote fabel. De meeste meisjes in die cultuur maken zelf een vlek in het laken want een groot deel van de meisjes bloed niet bij de eerste keer.

Onzin Scheve mond

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:21

Ik vind het ontzettend hypocriet.
Ik kan me er niet druk om maken als mensen bepaalde zaken aanhangen ivm hun geloof.
Maar laat het dan voor beide sexen gelden.
Als een vrouw als maagd het huwelijk in moet, moet een man dat ook, punt uit.
Ik vind persoonlijk sex belangrijk in een relatie, dus ik wil graag voor het huwelijk weten hoe iemand in bed is, maar als andere mensen daar andere normen en waarden op nahouden vind ik dat prima, mits het dan voor iedereen geldt, en niet alleen voor de vrouw.
Daarbij kan je nooit controleren of iemand nog maagd is, omdat de meeste vrouwen niet bloeden.
Het maagdenvlies is ook geen vlies, maar gewoon een stug randje in de vagina, die al opgerekt wordt door dingen als turnen, paardrijden en tampongebruik.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:23

Ik ga geheel met MissJ mee. Had zelf een stukje getypt, maar wat ik wilde zeggen kwam er niet goed uit en zij heeft het precies zo verwoord als ik het bedoelde.

(Was dat laatst niet ook al ergens zo? Haha!)

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:29

Dorée schreef:
Ik ga geheel met MissJ mee. Had zelf een stukje getypt, maar wat ik wilde zeggen kwam er niet goed uit en zij heeft het precies zo verwoord als ik het bedoelde.

(Was dat laatst niet ook al ergens zo? Haha!)


Haha!
Telepathie. Tong uitsteken

_Tiara
Berichten: 3794
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:59

Goh, ja hoor.... Je kan het haar toch niet verbieden als je het zelf ook doet?
Of ben ik nu zo gek Verward ...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:12

het leuke is dat de vrouw EN de man dus maagd behoren te zijn volgens het geloof

dus niet de knullen maar oefenen om niet moslim meiden (wat zij dus wel doen)
en de meiden kuis blijven tot aan huwelijk
maar de mannen moeten dat evengoed
helaas word het nogal eens anders geinterpeteerd
dus er zijn best wat stomme/domme mensen die een geloof aanhangen , maar dat maakt het geloof niet stom/dom


(voor de duidelijkheid , ik hang geen enkele religie aan )

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:12

Bealy schreef:
Zooooo, hoezo kort door de bocht?!? Verward Scheve mond
Het is niet de cultuur die achterlijk is, het zijn de interpretaties die bepaalde mensen er aan geven die achterlijk zijn!


Jaja, en ze interpreteren het dan zeker allemaal hetzelfde? Het is gewoon zo dat bij dat soort culturen, vrouwen geen stem hebben. En met achterlijk bedoel ik in eerste instantie achterlijk in de zin van ouderwets. Daarnaast vind ik het ook gewoon achterlijk, maar dat is persoonlijk.

Vrouwen worden uitgehuwelijkd, moeten een hoofddoek dragen, mogen geen seks hebben voor het huwelijk. Zelfs als vrouwen verkracht zijn, worden ze vaak al verstoten omdat ze de eer van de familie hebben beschaamd. Frusty Hoe dom kun je wezen?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:21

maar niet iedere moslim word uitgehuwelijkt, niet iedere moslim vrouw heeft geen stem
er zijn binnen het moslim geloof ook weer zoveel stromingen
net zoals in het christelijk geloof
zoals katholieken , protestanten, hervormnden etc
allemaal hetzelfde geloof maar dan net effe anders
of reformatorisch, ook leuk
vrouwen verplicht aan de rok
geen anticonceptie maar 13 kinderen op rij fokken
als er kids zijn vrouw achter het aanrecht
, kijk naar de sgp
vrouw mag wel stemmen , maar mag geen bestuurlijke functie hebben
etc etc

bij ieder geloof, of dat nu christelijk islamitisch, bhuddistisch of wat dan ook is
kent verschillende stromingen met verschillende graden van strengheid
die door een ieder die het aanhangt op zijn/haar eigen manier word geinterpeteerd
bij de sgp zijn homo's ook ziek
en das een hele gristelijke partij hoor
reformatorisch gok ik

sommige dingen zijn gewoon achterhaald en ouderwets
ben ik helemaal met je eens
maar ja , dat komt in zoveel culturen voor
ook in onze westerse

Jockey_my

Berichten: 2263
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:09

Ik snap dat niet!!

En als dat dan niet zou mogen waarom de jongens wel maar de meiden niet Verward

Tamara

Berichten: 10447
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:16

Ik respecteer het geloof dat iemand aanhangt, maar ik ben het niet eens met bepaalde onderdelen daarvan. En dit is 1 van de onderdelen waar ik het dus niet mee eens ben wat de islam betreft, ik vind het een belachelijk iets dat een vrouw maagd moet blijven voor het huwelijk. Waarom de vrouw wel en de man niet? En bovendien, heel veel meiden bloeden niet bij de 1e keer, je hoeft maar te gaan paardrijden of turnen of wat dan ook om dat randje op te rekken waardoor t soepeler wordt, dan bloed je hoogstwaarschijnlijk niet. En daar word de vrouw dan op aangekeken, dat vind ik belachelijk, iets wensen dat dus eigenlijk helemaal niet zo natuurlijk is en dan vervolgens de vrouw de schuld geven, die er hoogstwaarschijnlijk niets aan kan doen. Ik vind het ook erg krom dat de vrouw zich daar wel aan moet houden en de man niet, maar dat zie je in wel meer culturen helaas...

Ik zou ook niets met een moslim kunnen beginnen, niets verkeerds over moslims maar een die erg met zijn geloof bezig is zal mij wrs maar een lastige vrouw vinden, ik laat me nl. niet zomaar onderdrukken... De moslimvrouwen weten wrs niet beter, zijn altijd zo opgevoed maar ik zou het niet kunnen!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:41

Maagdenvliescorrectie? Heb ik nog nooit van gehoord... waar is dat goed voor?!

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:48

draumpje schreef:
bij ieder geloof, of dat nu christelijk islamitisch, bhuddistisch of wat dan ook is
kent verschillende stromingen met verschillende graden van strengheid
die door een ieder die het aanhangt op zijn/haar eigen manier word geinterpeteerd
bij de sgp zijn homo's ook ziek
en das een hele gristelijke partij hoor
reformatorisch gok ik

sommige dingen zijn gewoon achterhaald en ouderwets
ben ik helemaal met je eens
maar ja , dat komt in zoveel culturen voor
ook in onze westerse


OK dan!

Je kunt dit niet op de islam afschuiven.
Er is een bepaalde groep die deze ideeen nastreeft. Maar het staat niet in de koran ofzo. Net als het hoofddoekjes gebeuren, dat staat echt niet in de koran. Dat maken bepaalde groeperingen er zelf van.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 20:44

Misser schreef:
Maagdenvliescorrectie? Heb ik nog nooit van gehoord... waar is dat goed voor?!


Uit dat verhaal van die jongen op de radio bleek dat hij kon weten of z'n vriendin of wel verloofde nog maagd was. Maar zoals dus bekend is, kan je maagdenvlies altijd eerder rekken/scheuren!! Bloos

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:59

aribolover schreef:
Ik snap dat niet!!

En als dat dan niet zou mogen waarom de jongens wel maar de meiden niet Verward


Dit heeft ook erg veel te maken met hoe de moslim over de vrouw denkt. Daar is de emancipatie niet geweest, zoals dat hier was, en de vrouw staat nog altijd laag onder de man.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 21:04

SweetTinka schreef:
Dit heeft ook erg veel te maken met hoe de moslim over de vrouw denkt. Daar is de emancipatie niet geweest, zoals dat hier was, en de vrouw staat nog altijd laag onder de man.


En dat is NU nog te merken hoor!! Als een jongen naar een Moslim meisje kijkt, dan heb je de volgende dag al haar broers/neven/ooms enz op je stoep staan!!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:08

Ach zoals elke radicale fundamentele genootschap is ook onder de moslims een grote mate van hypocritie.............