vroeger, ja vroeger...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:20

Ik? 1978? Ik hoor er ook bij!!!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:29

1969 Bloos!
Nou ik hoor er zeker bij.....
Ik heb deze mail ook gehad een paar weken terug en naar al mijn leeftijdgenoten gemaild Scheve mond kreeg de ene na de andere positieve reactie terug....kortom geweldig doorstuur mailtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:32

Ik vind het niet helemaal aan de leeftijdsgrens liggen, maar zeker ook aan de omgeving waar je opgegroeid bent. Op het platteland gold dit beeld zeker ook na de 80-er jaren voor langere tijd.

En vroeger was het altijd beter Haha! Want we herinneren ons alleen het goede Haha!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:32

Marieke schreef:
O en die mobile telefoon....
Die kreeg ik toen ik 25 was. In Amerika woonde ik toen. Een joekel van een telefoon, nog echt een kastje! Ik kreeg toen ook mijn eerste computer met internet. OK dan!
Alleen emailen met vrienden en familie thuis kon toen nog niet, want die hadden dat nog niet. Ik kreeg toen nog gewoon brieven per post. Dat overkomt me nu nooit meer


Mijn vader was ook een van de eerste met zo een koelkast....
Woest waren mijn moeder en ik op hem(je loopt voor banketstaaf met dat ding en je gaat toch niet bellen als iedereen het ziet Clown )
Nu kom ik niet buiten zonder mijn kind(mn Nokia) heb ook standaard zijn eten in mijn burola op t werk(lader) Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:36

Ik herken er erg veel uit, ben van 1981 en eigenlijk vond ik het een heerlijke jeugd zo...
Kinderen van nu zijn niet lang genoeg kind meer spijtig genoeg...

Maar zo heeft elke tijd z'n goede en slechte dingen... Het is gewoon heerlijk nostalgisch om er zo aan terug te denken Lachen

remi

Berichten: 1716
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:53

Wij mochten thuis alleen op woensdagmiddag tv kijken dan waren er de hele middag tekenfilms Haha! (Maar tegenwoordig hebben ze daar een speciaal kanaal voor uitgevonden) en dan kregen we 1 bakje chips en daar moesten we het mee doen. Computers waren een soort sience fiction dingen die bij ons in het dorp nog niet waren uitgevonden en inderdaad als ik naar de manege wilde dan ging ik op mijn fietsje.........


een mobiele telefoon heb ik pas een jaar of 3......

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:00

Ik ben er eentje uit 1962 en herken veel dingen.

Ook ik speelde hele dagen buiten, hinkelen, paaltje verwisselen, bokspringen, belletje trekken, pot verlossen, oude kranten ophalen voor de visboer waarin hij op de markt de vis verpakte... name it.

Bellenblazen was altijd een probleem, de buurvrouw had altijd net de ramen gelapt. Haha!

Wanneer we de sirene hoorden van de brandweer, gingen we steevast met de fiets achter de wagens aan om te kijken waar de brand was.

Maar zaterdagmiddag rond 17.00 uur moesten wij in bad en kregen de "Zondagse Kleren, incl schoenen" aan, waarna we niet meer buiten kwamen.

Zondag's organiseerde mij vader vaak een wedstrijd wie er van lego het mooiste huis kon bouwen, de winnaar kreeg een kwartje.
Hele zondagen hebben we monopoly gespeeld en was er geen winnaar, gingen we de andere dag gewoon door.
's Avonds rond half 8 was er dan een tv serie voor de kids.
Polly, de pony.
Tjerry, de slingelaar.
Floris.
Het zwaard van Arduwan... wie kent ze nog ?

Dan was er nog het verplicht koffiebezoek aan opa en oma met de hele familie.
Opa was zo lief en nam ons vaak mee een eindje rijden in de auto.

Waneer mijn moeder wel eens opperde... "vroeger was alles anders" dan had ik zoiets van pfff, ja, ja vroeger.

Maar toch, nu zeg ik ook wel eens tegen mijn kids... "vroeger.... Verward

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:21

Sjeee dit roept herinneringen op zeg !! Ik weel ook nog wel dat smurvensnot niet in een potje te koop was maar dat we dat maakten van een boterhammenzakje met waspoeder water en shamop (je moet er maar op komen). En inderdaad het was heel wat toen nederland 3 kwam! Daarom zaten wijdenkik ook bijn anooit voor de TV er was alleen Ned 1 en 2 (en wat buitnlandse zenders) TV 's haddenk ook niet altijd afstandsbediening hhahahahahaha
Oh wat klink ik oud nu (uit 75)!!
Naast my little pony had je ook nog zoeits als poppels en troetelbeertjes.

En zondag ochtend keken we wel TV naar SKYchannel, dat was ook erg hip!.
In de vakanties inderdaad om 8 uur naar de ponyclub om te mesten en te voeren ik had een verzorgfjord op een fjordenfokkerij en ik woonde geloof ik op de ponyclub (heel erg penny uiteraard!!!).

Van anky setjes, gelpads, en neopreen hadden we ook echt nog nooit gehoord.

Het was wel altijd leuk. Leuk om eens terug te denken.

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:24

Ja die smurfensnot ja Haha!
Ik kom uit 1969 en zo maakte wij het ook Hadden ze het 1975 nog steeds niet in een potje? Haha!

Leuk om zo weer terug te duiken in het verleden!

remi

Berichten: 1716
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:27

hahahaha het smurfensnot!!!! dat maakte wij idd ook zelf, wat een rotzooi was dat zeg, en dan die spiralen die je van de trap af kon laten lopen, hoe heette die dingen ook alweer????

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:34

volgens mijn hette die gewoon traploper of trap veren. Wij hadden toen ik denk ik 12 of 13 was al wel van die kleine handcomputerspeletjes donky kong enzo.. ik weet nog steeds die bliepjes die daarbij hoorden!!

Ja als je smurfensnot kapot ging dan werd het een bende je kon er nog wel eens en extra zakje om doen maar meestal moest je toch een nieuwe maken. Het stomme is je man je boterhamzakje smurrie ook echt overal mee naartoe Verward ..

Zie je nu nog wel eens een kind op straat lopen met een zakje met waspoeder shampo en water ?? hahahahahaha Haha!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:42

SweetTinka schreef:
We hadden wel naderhand een Atari haha... zo'n gaar ding...


Jaaaa, de atari, die was cool Cool Haha! .

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:52

1980 Haha!

Grensgeval met ouderwetse ouders.

WenK

Berichten: 10522
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:10

1983, maar zo herkenbaar!!!! Belletje lellen bij de buren. En we hadden onze eigen hut in het park, daar hadden we met takken en planken een deur in gemaakt en je moest lid zijn van de club om daar bij te mogen. En altijd voetballen op straat, meidengefluister op de schommel in de speeltuin. Was echt een leuke tijd...

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:11

Krijg je smurfensnot nu in een potje dan?? Ik ken alleen de zelfmaakversie, heb er laatst nog een gemaakt in het kader van de nostalgie Clown

Verder had ik stelten, een skippybal, echte rolschaatsen, knikkers, springtouwen... Ook ik moest naar binnen als de lantaarnpalen aan gingen. Op school maakten we lijmballen Haha!

We deden op straat allerlei spelletjes, hele dagen waren we buiten. Op tv hadden we alleen NL 1, 2 en 3, en ik keek alleen naar Sesamstraat en later Villa Achterwerk (ja, dat was er toen al)...

Zucht... Vroegah...

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:33

Ik weet nog wel dat de meiden bij ons in de buurt op TV helemaal yrisch waren van Candy dat was een extraam zielige serie (het assepoester verhaal) met een heuse prins op wit paard.. Jankend zaten we voor de TV en dan gingen we het naspelen .. Jongens vonden deze tekenfilm echt extreeeeeem stom.

En ik keek ook altijd Chips met die twee motor agenten en ik winde verkering met "die donkere" Wahahahahaha!!
Ik heb zelfs nog uitgebreid gehinkeld (doen kindern dat nu nog)

ach ja * mijmert nog even verder*

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:37

Jaaaaaa! Hinkelen, elastieken.. Candy roept wat vage herinneringen op... Ik keek wel altijd naar Natalie, en Jody en het Hertejong Haha!

Trouwens, over nostalgie gesproken: www.kindertv.net Helemaal geweldig, die tunes!!!

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:45

Wij hadden wel een tv, maar die stond boven op mijn moeder haar slaapkamer. We keken dus echt nooit. Al die oude series weet ik dus ook niet.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:47

WHAHAHAA die site is echt geweldig!!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:49

Aaai Pippi Langkous die doet haar eigen zin Muziek!

Super he, die site Haha! Je komt daar dingen tegen die je helemaal vergeten was!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:51

ik ben dan van 1978 en alles klopt behalve de wormen eten, daar deden wij dan andere dingen mee!
het is inderdaad stof tot nadenken, mijn zoon is ook een echte ravotter, hoe meer ie buiten kan spelen hoe liever en ook met de kleinste dingen zich kunnen bezighouden, ik heb het een stukje voortgezet misschien maar idd, trek de intertoysboekjes open en je schrikt je een ongeluk wat kids nu hebben en wat wij toen hadden!
en nog ben ik niet ontevreden over mijn jeugd!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:00

Ik heb de avond van mijn leven met die site zeg maar vroeger vond ik het toch echt leuker en wat zingen die lui vals zeg !!!!
Inderdaad zou je voor de grap eens een gids van de intertoys van nu naast die van 1980 moeten leggen ..
ach ja tijden veranderen maar ik heb me in iedergeval nooit verveeld!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:08

Hihi, jaaa smurfensnot....tandpasta, scheerschuim en weet ik veel wat ik er allemaal doorheen gooide, op het laatst liep ik met 3 zakjes overelkaar om het heel te houden.

Ben dan ook van 81 maar ik herken ook veel dingen uit die tijd, stoepkrijten, stoepranden ( paardje spelen Rolleyes ), maar ook tv kijken waaronder de DJ cat show met linda de mol.

Helaas is alles veranderd en ik ben eigenlijk best blij dat er mobieltjes bestaan, de wereld is nou eenmaal onveiliger geworden, en ik zeg niet dat er vroeger niets gebeurde, maar nu gebeuren er gewoon veel meer ( ergere) dingen ( 9/11 en Beslan)

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:19

ben uit 85 en ben toch voor een groot deel zo opgegroeid. denk dat het nu nog zo gebeurt.
niet vergeten dat daarvoor een paar generaties kinderen zijn geweest die moesten werken de hele dag, en WO 2 was ook verre van prettig.

geloof echt niet in vroeger was alles beter.

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:56

Ben dan wel uit 88, maar ik speelde vroeger ( Tong uitsteken ) ook altijd buiten. Op m'n skippiebal (of hoe schrijf je dat eigenlijk? Haha! ) En ik mocht niet tot de lantaarns aan gingen buiten spelen want ik moest om 7 uur naar bed.. en ik had vriendjes en vriendinnetjes.. En ik speelde in de sneeuw met mijn buurmeisje Brenda (Flutterby) en het was gewoon cool Haha! Ik had de tijd van mijn leven joh Tong uitsteken

Af en toe zocht ik wel eens wat op op de computer.. Voor school dan.. Maar ik ging toch het liefst naar de bieb want ik vond internet maar een stom iets Haha!
Vanaf m'n 13e ben ik pas meer écht gaan internetten.. Msn enzo..